Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hurricane Irene

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Hurricane Irene

Bericht door meyem »

Blijf nog maar wel binnen....een orkaan heeft immers een voor en een achterkant....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wij hebben een zeer onrustige nacht gehad met wel acht keer de electriciteit aan en uit, de laatste keer een paar uur achter elkaar. Maar nu is alles aan (daar ben ik heel blij om, want om ons heen zijn velen niet zo gelukkig). Behalve een omgeblazen rozenstruik en heel veel takken in de tuin hebben we verder geen schade. Ik ben benieuwd, hoe het Carine is vergaan.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

kaap koraal schreef:@Color1: Nou nou nou die hele 2 meter hek die is omgevallen die staat weer in 10 minuten rechtop. Paarden weer naar buiten.
En die halve tak, are you serious ?
Deze opmerking is totaal onnodig en beledigend. Graag de forumregels in acht nemen: 3. Het is te allen tijde verboden om andere mensen verbaal aan te vallen. Je mag uiteraard je eigen mening verkondigen, maar beledig daarbij niet andere mensen.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Heel goed Petra! Wat takken van de bomen en massa's water. Maar voor de rest is alles goed meegevallen! (zie enkele berichten hiervoor) blij dat het jou ook goed gaat! Ik heb dikwijls aan jullie gedacht.
Groetjes,
Carine
claudia1970
Amerikafan

Bericht door claudia1970 »

Zag net beelden van the weather channel uit Long beach NY, waar een jong racoontje dood voorbij kwam drijven. Daar denk ik bij dit natuur geweld ook altijd aan, al die arme dieren buiten die zich niet kunnen redden. :cry:
Moving to Maine in 2010

http://claudusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik ben blij te horen dat de schade bij de forumleden dus al bij al best goed meegevallen zijn!
Eigenlijk is het wel iets unieks he, dat we hier zoveel forumleden in het getroffen gebied hebben, dat we het spoor van Irene zo goed kunnen volgen!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wij gaan zo door de buurt wandelen. Niet ver hiervandaan schijnt een electriciteitspaal om gewaaid te zijn. De beelden op tv uit de omgeving hier zijn toch wel heftig, wij hebben erg geluk gehad. Wij hebben zoveel bomen hier, wat natuurlijk erg mooi en groen is, maar met zo'n storm geven die vaak de meeste problemen.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Er staan in NY alweer een paar lui voor de webcam te wuiven en de straat zit er goed uit...
de storm is voor bij de stad, zag ik...lijkt gelukkig behoorlijk mee te vallen...
hebben jullie gewoon stroom, Sachasenne?
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

hhmmm, nog steeds kans op overstromingen....nog maar niet te vroeg juichen...en voorzichtig blijven!!
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Fijn om te horen dat alle AA leden in orde zijn, was toch wel spannend hoor! En schade is nooit leuk, hoe groot of klein ook dus geen reden om dat te bagetaliseren lijkt me.

Gaan vliegvelden en openbaar vervoer weer open of nog te vroeg?
es141
Amerika-ontdekker

Bericht door es141 »

Hallo allen,

heel fijn te lezen dat jullie Irene 'door zijn' gekomen en grotendeels heelhuids. We hebben nog nooit zoveel CNN live bekeken mede omdat we ruim een week geleden zelf nog in NYC op vakantie waren en het dan opeens wel 'erg dichtbij voelt'.
Eerst de aardbeving met oa als gevolg dat het Monument in Washington DC gesloten is waar wij nog wel bovenin zijn geweest, dan het bericht over de camping in Trept ( Frankrijk ) waar we een paar jaar geleden gestaan hebben en waar een Nederlandse is omgekomen en dan nu 'Irene'. Vind het wel genoeg geweest en hoop dat ook de waterschade beperkt zal blijven in NYC.

Vannacht allemaal lekker slapen aan alle forumleden die in het betreffende gebied wonen.

groeten,
es
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Oh wat ben ik blij om te horen dat iedereen de storm redelijk ongeschond doorgekomen is. Vervelend van je hekwerk en je mooie boompje Color. Ik hoop dat er geen verdere schade bij komt. :(

Ik kneep hem zelf ook best omdat we een paar gigantische, half kale dennen vlak naast ons huis hebben die tot overmaat van ramp schuin richting de slaapkamer (en de zon) groeien, maar die staan gelukkig nog. Alles ligt vol troep en een van onze kleine boompjes ligt plat, maar ik heb goede hoop dat we die later weer rechtop kunnen zetten. De stroom is de hele nacht aangebleven, maar toen ik vanochtend naar huis reden waren overal de stoplichten uit dus er is echt een groot gebied zonder stroom.

Sterkte voor alle mensen in het noorden. Hopelijk komen jullie er net zo goed vanaf!
Afbeelding
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Net gevonden op twitter:

Best Irene sign so far: http://twitpic.com/6chogh

:lol:
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Hahaha, wat leuk bedacht! :lol:
Afbeelding
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Hier hebben we altijd stroom gehad, maar wij zitten dan ook op de hoogste plaats van midtown manhattan.
Andere straten staan hier en daar wel onder water. Veel electriciteitsuitval, behalve in Manhattan.
Central park heeft veel wateroverlast, enkele bomen om. Het park is gesloten. Hier zijn enkel enkele takken van bomen gevallen. Wij hebben echt geluk gehad.
Ik ben ook heel dankbaar voor de twee Petra's en benno waar ik met mn onrust altijd terecht kon. Het heeft me erg geholpen.
Het had hier een echte ramp kunnen zijn. Openbaar vervoer ligt nog plat. Zal nog niet direct terug opstarten denk ik.
Zo goed als alle winkels zijn gesloten. De straten beginnen stilaan terug te leven, maar nog echt heel beperkt. Lege straten met hier en daar een wandelaar.
Midtown Manhattan is wonderlijk bespaard gebleven.
Het is hier nu gestopt met regenen, maar als da terug start kan het wel gevaarlijk worden. Alles is verzadigd.

Ik ben ook wel onder de indruk van de goede organisatie. Pluim !
Groetjes,
Carine
Laura2910
Amerika-ontdekker

Bericht door Laura2910 »

Weet iemand hier toevallig hoe het met de vliegvelden is (JFK)?
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Durf het bijna niet te zeggen maar hier in Missouri een strak blauwe lucht en in de dertig graden :oops:
Voynich
Amerikafan

Bericht door Voynich »

Waar mn vriend zit in Springfield moet het nog goed raken. Wordt verwacht zo tussen 7 en 8. Lijkt wat af te buigen richting Berkshire volgens zn oma die mn facebook aan het opblazen is met updates. In Hampden zit zn tante al wel zonder stroom en heeft een boom net het huis niet geraakt. Nouja ik hoop dat de tornado van juni niet teveel huizen en bomen verzwakt heeft achtergelaten en dat iedereen onderhand zn dak gerepareerd heeft.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

umh, hello? Gut, jullie lijken CNN wel: er woont niemand boven NY.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Kaap Koraal ...2 meter hek ? ... je bedoelt 32 ft ...waar van de beton vab de palen weer uit de grond gegraven moet worden.

hier een paar foto's na Irene ....voor jouw is dit maar niks merk ik al....we hebben niet allemaal 6 weken vakantie zoals jij..en de tijd kunt nemen met het opruimen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer