Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hurricane Irene

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Staceybeesie
Amerika-expert

Re: Hurricane Irene

Bericht door Staceybeesie »

ned in MO schreef:Durf het bijna niet te zeggen maar hier in Missouri een strak blauwe lucht en in de dertig graden :oops:
Hier ook weer hoor! ;-)
Alsof er niks gebeurd is, strak blauwe lucht.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Kaap Koraal komt wel vrijwilligerswerk doen bij jou!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Voynich
Amerikafan

Bericht door Voynich »

dutchie_in_boston schreef:umh, hello? Gut, jullie lijken CNN wel: er woont niemand boven NY.
Ja daar erger ik me ook een beetje aan. Ik probeer het wat bij te houden op CNN maar verder dan 'Oh god spoelt NYC al de zee in?!' komen ze niet. Kan me even niet ballen CNN, doorspoelen naar CT en MA.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Pas maar op, Kaap Koraal heeft namelijk plannen!

Sterkte met het herstellen van de schade.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

@color01

Op jouw tweede foto zie je naast het huisje een hekje op de grond liggen. Ik denk dat Kaap Koraal dat bedoelde, dat lijkt op 2 meter. :wink:

Afbeelding
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

Color01 schreef:
kastelke schreef:Kaap Koraal komt wel vrijwilligerswerk doen bij jou!
1 dag in de week vrij ...en dan moet je de hele dag aan het werk om alles proberen op te ruimen.....en dan komt een zeiker van deze forum, en zegt dat er niks aan de hand is......daar om ben ik blij dat ik niet meer in nederland woon met personen als hem.

Sorry was niet zo hard bedoeld als het er stond geschreven, MAAR ik vond die 2 foto's zo niet in verhouding staan met de gevallen doden en de mensen/dieren die ik door 1 meter water dat om hun huis staat zag heen waden.En al die mensen die gevacueerd zijn en van huis en haard weg zijn en dus geen foto's hebben en maar moeten afwachten hoe ze hun huis terug vinden.
De 2e reportage ziet er wel wat heftiger uit. Sterkte met opruimen en het tijd vinden hiervoor.
Ga over 2 weken naar FL als je dichterbij zou wonen had ik je komen helpen, honest.
Laatst gewijzigd door kaap koraal op 28 aug 2011, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Heftige foto's, Color01! Sterkte met het opruimen. Wij hebben echt enorm veel geluk gehad. Bij de preschool achter ons, nog geen honderd meter verderop zijn drie bomen gewoon doormidden geknapt. Gelukkig heeft de 90-jarige eigenaarster van de school hulp van haar zonen daarbij. De foto's uit onze buurt staan [url=

http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 37f&type=1]hier[/url] (om de een of andere reden werkt de [url] code niet).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Succes met het opruimen van alles! Vinden jullie het meevallen naar alle voorspellingen van deze week of niet?

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Laura2910
Amerika-ontdekker

Bericht door Laura2910 »

Hmm ja, laten we weer even on-topc blijven. Ik zou graag willen weten hoe het zit met o.a. de metro (wat voor schade heeft deze?) en wat er nou ondergelopen is aan straten, maar van CNN word ik niet echt wijzer op het moment.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Bennogr, nu ja, NYC vond ik voor mezelf belangrijk, maar ik heb wel aan je gedacht, hoor, vooral omdat de storm bij jullie meer overland gaat razen....is het al voorbij bij jullie? >>> o nee, nog lang niet...maar Boston zal denk ik meevallen??
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Alles rustig, burgemeester Bloomburg wilde duidelijk het zekere voor het onzekere nemen. Zoals weer eens blijkt, geldt dat oude gezegde van de BBC (als het niet waar is zou het waar moeten zijn) nieuws is: 1.000 dode mensen in India, 100 dode Fransen of 1 Engelsman. En omdat de meeste netwerken, op CNN na, in New York zitten, is alles wat in New York gebeurt natuurlijk HEEL belangrijk. Alleen maar orkaan in New York op de "nationale" nieuwsuitzendingen, alsof er elders in de VS (of de wereld!) niets gebeurt en iedereen overal in de wereld hijgend van opwinding naar New York zit te kijken. Iets wat overigens trouw wordt overgenomen door de Nederlandse collega's.

Alsof New York het magisch centrum van de wereld is, terwijl iedereen toch weet dat Amsterdam dat magisch centrum is (tenminste dat was zo in de jaren zestig!)

De MTA zegt overigens nog steeds (13:45 in New York) dat de bussen en ondergrondse nog niet rijden, eerst het systeem inspecteren. Maar je mag vandaag en morgen (maandag) overal gratis parkeren in New York en je hoeft je auto niet te verplaatsen als die op een kant van de straat staat die normaal maandag geveegd zou worden. Was Irene toch nog ergens goed voor.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Laura2910
Amerika-ontdekker

Bericht door Laura2910 »

@Bennogr:

Weet jij of de metro's onder water zijn gelopen?
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Ik zit zelf in Nederland, maar mijn vrouw is nog thuis in Falmouth, Cape Cod. Toen ze de hond eerder uit liet zag ze ook een dikke tak bij de buren op de oprit. Kwartiertje geleden viel er een dikke tak op onze eigen auto, op de motorkap. En zojuist stuurde ze me een sms dat de stroom was uitgevallen. Blijkbaar is het hoogtepunt van de storm op dit moment aan de gang daar.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Oscar, dat is vervelend, voel je je nu niet "unheimisch", omdat je je vrouw niet kan helpen?
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

nou, laat ze dan verdorie binnen blijven!! Een tak op je kop is ff vervelender dan een tak op je auto....!!! :blink:
Laura2910
Amerika-ontdekker

Bericht door Laura2910 »

Ben ook van mening dat je dan gewoon binnen moet blijven. Vooral niet gaan opzoeken..
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Ik heb het wel goed gevolgd de afgelopen dagen en weet dat zij wel tegen een stootje kan. Ze komt uit New Hampshire en ze schrikt dus niet direct als de stroom uit valt ofzo. Maarja, t liefst wil je natuurlijk er bij zijn. Heb ook gezegd dat ze inderdaad echt binnen moest blijven meyem!! Ze kon de tak op de auto vanuit het huis zien. De hond uitlaten deed ze ook enkele uren eerder toen het nog rustig was en sindsdien is ze niet meer buiten geweest. We waren nu via facebook in contact totdat de storm uit viel. Nu nog zo nu en dan een smsje. Als het goed is moet het ergste over zijn in twee uurtjes.

En die schade aan de auto...ach..dat is maar materiele schade en we hebben comprehensive insurance, dus we hoeven alleen de deductible te betalen.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

hahaha, tegen een stootje kunnen....een boom op je hoofd, al ben je van eikenhout, het blijft een nare ervaring..

maar zonder gekheid, laat r voorzichtig zijn en balen van je auto, natuurlijk!!
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Dat tegen een stootje kunnen was een reactie op de post van Wiepster ;)
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Het is jammer dat het geen sterkere orkaan was...dat zou goed geweest zijn voor de Nederlandse economie :lol:

Wij zijn de enige die een beetje deltawerken kunnen maken, zie New Orleans. De Vrije Universiteit Amsterdam waarschuwde NYC in april al dat de stad niet orkaanbestendig is en het verstandig zou zijn om deltawerken te bouwen. Zo een kleintje heeft nog niks bijzonders aangericht dus ze zullen wel geen orders plaatsen :roll:

Disclaimer: probeer er de humor van in te zien.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer