Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hurricane Irene

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Hurricane Irene

Bericht door kastelke »

** Ik heb een aantal berichten uit dit topic verwijderd aangezien deze tegen de forumregels in gingen. Dus gelieve niet te schelden op elkaar! **
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Wat fijn dat iedereen in NYC en ten zuiden daarvan ongedeerd is gebleven, ik begrijp dat de schade in verhouding ook meevalt?!

Ik hoop dat iedereen ten noorden van NYC ook zo goed erdoorheen komt. Toi toi toi!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

Enkele zeer indrukwekkende/mooie foto's van wat Irene o.a. heeft aangericht!

http://gigapica.geenstijl.nl/2011/08/us ... urric.html
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Voynich schreef:
dutchie_in_boston schreef:umh, hello? Gut, jullie lijken CNN wel: er woont niemand boven NY.
Ja daar erger ik me ook een beetje aan. Ik probeer het wat bij te houden op CNN maar verder dan 'Oh god spoelt NYC al de zee in?!' komen ze niet. Kan me even niet ballen CNN, doorspoelen naar CT en MA.
Dat vind ik ook. Heel vermoeiend.
Gisteren toen de storm hier het hevigst was, gingen ze ook steeds over naar NY.
Terwijl je wilt weten wat er speelde. Hebben ABC op gezet want die had veel meer plaatselijk nieuws.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Hebben jullie geen lokale nieuws-stations? Hier in Central-Florida zijn er verschillende, die wij altijd op hebben staan als er iets staat te "broeien".
Heeft iedereen trouwens een nood-radio in het geval stroom uitvalt en je niet meer via TV of PC het nieuws kan volgen?
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

We zijn net terug van de Adirondacks, op de terugweg tussen Utica en Syracuse hebben we 71 hoogwerkers van de stroombedrijven geteld die richting oosten redem en verschillende vrachtwagens met grote generatoren... hulp is op komst :)
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Vanmorgen van West Yarmouth op Cape Cod (vertrek 8uur) naar Lexington bij Boston gereden (aankomst 10uur). Op Cape Cod vonden we het erg stilletjes, het waaide er al best stevig en waren blij dat het nog niet zo erg was dat de bruggen dicht moesten.
De rit naar Boston verliep prima totdat we bij Boston kwamen. Daar erg harde regen met veel plassen op de weg, het verkeer reageerde goed en konden rustig doorrijden naar hotel. We konden snel inchecken en vanachter het raam de wind en regen aanschouwen. Het ging er best stevig aan toe maar het viel gelukkig erg mee. In de directe omgeving van het hotel zien we geen omgevallen bomen, afgebroken takken of andere schade.
Nu regent en waait het nog licht, dus we gaan er straks maar even op uit om de omgeving te bekijken en wat eten te zoeken.

Voor iedereen die wel overlast en schade heeft gehad, veel sterkte en succes! Hopelijk kunnen ze alles snel weer herstellen!
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

wiepster schreef:Hebben jullie geen lokale nieuws-stations? Hier in Central-Florida zijn er verschillende, die wij altijd op hebben staan als er iets staat te "broeien".
Heeft iedereen trouwens een nood-radio in het geval stroom uitvalt en je niet meer via TV of PC het nieuws kan volgen?
Wij volgen meestal deze Lokale Nieuws stations - Wavy 10 - wtkr - wvec.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

@lauren
Voor zover ik weet is de metro niet overstroomt. Ik denk dat die morgen wel weer operationeel zal zijn.
Vandaag was alles afgesloten. ook de bussen reden niet.
Evenals de winkels die dicht waren. Zelfs de macs, TGI, ruby's tuesday, burgerking, ed
Voor de winkels lagen nog zandzakjes. Op straat kapotte paraplu's.
Er zijn hier op manhattan wel nog stevige rukwindjes. Van het type die je paraplu kapotmaken ;-)
Groetjes,
Carine
claudia1970
Amerikafan

Bericht door claudia1970 »

We hebben zoals verwacht de hele middag zonder stroom gezeten, wij samen met nog 146.000 huishoudens hier in Maine. Verder valt het allemaal erg mee, we zagen bij de overburen een boom omgaan die wel het huis raakte maar geen schade gelukkig. Onderweg naar de buurtwinkel leek de weg overigens wel een slagveld met bladeren en takken en dergelijke.
Het is nog steeds ontzettend aan het waaien maar ik denk (hoop) dat we het ergste hebben gehad.
Moving to Maine in 2010

http://claudusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Staceybeesie
Amerika-expert

ANY schreef:We zijn net terug van de Adirondacks, op de terugweg tussen Utica en Syracuse hebben we 71 hoogwerkers van de stroombedrijven geteld die richting oosten redem en verschillende vrachtwagens met grote generatoren... hulp is op komst :)
Wij zagen er ook heel veel vanmiddag. Met kentekens zelfs vanuit Alabama.

Afbeelding

Wij keken inderdaad ook naar de locale stations. ABC is dat ook. Maar zij hadden toch minder verslaggevers ter plekken dan CNN.
Alleen die verslaggevers van CNN kwamen minder aan het woord omdat de mensen in NY meer aandacht kregen.
Ook wel begrijpelijk, er waren veel meer mensen bij betrokken natuurlijk. Maar op dat moment, wil je jouw gerichte info horen.

Vandaag zijn er helicopters de lucht in gegaan en highway 12 is er niet best aan toe. Highway 12 is dus de enige weg naar Hatteras.
En vandaar gaat de ferry naar het eiland Ocracoke. Hele stukken zijn er weg gespoeld. Het bijna bij elke storm raak daar, omdat het eigenlijk gewoon midden in zee ligt natuurlijk. Maar toch om de beelden zo te zien..... Vind het er altijd prachtig, maar zo te zien, duurt het wel even voor we weer over highway 12 kunnen gaan rijden.

Afbeelding

Bij Avon en Rodanthe (waar het huis van nights in Rodanthe staat) schijnt de weg ook weg gespoeld te zijn.

Afbeelding
Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het vieste, dat een reporter heeft moeten meemaken met deze storm was toch wel "onze" Tucker:
[youtube]K14uNvtegtg[/youtube]
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Wat verschrikkelijk dat hij dat heeft moeten doormaken. Ik moet er echt niet aan denken. Maar bij al die verschillende beelden van die reporters vroeg ik me wel steeds af waarom ze zo nodig steeds in het water moesten staan. Zou dat vanwegen het "extra" effect zijn?
"Keep Georgia On Your Mind"
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik kan me er echt kwaad om maken, dat die reporters moeten zijn op plaatsen, waar iedereen geevacueerd is. Of in Libye, waar de kogels om hun oren vliegen. Wat is daar de toegevoegde waarde van? Ik vraag me dus echt af, waarom journalisten hun levens in de waagschaal moeten stellen. Vooral als het een weerevenement betreft.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
bergmeid
Amerika-ontdekker

Bericht door bergmeid »

Mijn man z'n neef die in Stonington, CT woont, heeft een peperduur zeewaardig jacht aan diggelen. De boot is van de trossen afgeslagen, de kant op, en kompleet verwoest. We hebben er nog geen foto's van gezien. M'n man zijn tante (moeder van de neef) woont in Marshfield aan de kust, net boven Cape Cod, maar zij is 90 jaar oud en momenteel bij haar andere zoon in Lexington, MA. Morgen gaan ze kijken of dat huis er nog staat. :-(
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Ik hoop dat alle forummers aan de Oostkust OK zijn. Sterkte met opruimen & opdrogen.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

HWy 12 dat is wel heftig Dan kun je nog even niet van huis. Overigens heb ik geen idee waar het precies is.

Jeetje die schuim vies maar niet heel raar hier in NL heb ik dat ook weleens gezien, niet in die hoeveelheden natuurlijk. Volgens mij komt dat van fosfaten die in zee zitten met zand en zout oid.

Wat balen van dat jacht, wat zonde dat ze die niet uit het water hebben kunnen halen voor de storm.

De schade is dus toch behoorlijk groot en veel huishoudens zonder elektra (400.000 ?). Het ergste is nog het aantal doden.. ik hoorde een aantal van 18. Het haalt het niet bij getallen in Bangla Desh of zo maar elke dode is er een.
http://www.nu.nl/buitenland/2601057/ire ... taten.html

Sterkte en succes iedereen daar.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Heftig allemaal hoor!

De foto's zijn overigens wel erg mooi, voor zover je dan van mooi kunt spreken. Maar het geeft goed weer!

Sterkte daar allemaal met opruimen!!
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Bandido schreef:Wat verschrikkelijk dat hij dat heeft moeten doormaken. Ik moet er echt niet aan denken. Maar bij al die verschillende beelden van die reporters vroeg ik me wel steeds af waarom ze zo nodig steeds in het water moesten staan. Zou dat vanwegen het "extra" effect zijn?

verleden maand ben ik op de motor nog door Nags Head gereden ....en als je ziet, ze blijven maar bouwen dichter bij het water ...dat is volgens mij vragen om problemen.
Staceybeesie
Amerika-expert

Isis schreef:HWy 12 dat is wel heftig Dan kun je nog even niet van huis. Overigens heb ik geen idee waar het precies is.

Jeetje die schuim vies maar niet heel raar hier in NL heb ik dat ook weleens gezien, niet in die hoeveelheden natuurlijk. Volgens mij komt dat van fosfaten die in zee zitten met zand en zout oid.

Sterkte en succes iedereen daar.
Highway 12 is een weg die de schiereilanden met elkaar verbindt. Vergelijk het met een weg tussen de waddeneilanden in Nl. Er zitten voornamelijk toeristen en die moesten weg. Inderdaad er komen steeds meer huizen bij, wat ik ook niet begrijp.

Het schuim zie je in Zeeland (en denk overal wel aan de kust) heel veel inderdaad. Niet in deze hoeveelheid, maar na een storm lag het strand er vol mee en zie je het zo over het strand rollen. Deze verslaggever had trouwens nog wel een fraaie actie, hij stond te vertellen dat het er zo waaide een trok zijn jas nog maar een steviger dicht. En op de achter grond komt er op dat moment een man zo langs gewandeld in zijn korte broek, bijna fluitend met zijn handen in zijn zakken. Moest er zo om lachen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer