Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verdwijnt Spanish Moss uit het Zuiden?

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
DixieLover
Amerika-ontdekker

Verdwijnt Spanish Moss uit het Zuiden?

Bericht door DixieLover »

Plantages, magnolias, kerkjes, confederate memorials, eiken, cypressen, conservatisme en Spanish Moss... Het zuiden van de VS is prachtig.

Het viel mij alleen tegen hoeveel Spanish Moss erop bomen hangt. Je moest er echt naar zoeken. Mijn vraag aan mensen die het Zuiden hebben bezocht, of er wonen: in welke gebieden zie je veel spaans mos? Wordt het minder, door luchtvervuiling? Op internet las ik dat het 30 jaar geleden veel meer was. Klopt dit? Of hangt het aan de regio en of het een goede/slechte zomer is? (zo slecht als in NL wordt de zomer natuurlijk nooit, maar toch :) )
Bandido
Amerika-expert

Re: Verdwijnt Spanish Moss uit het Zuiden?

Bericht door Bandido »

Volgens mij wordt het niet minder, maar ik zal het eens vragen aan wat mensen die hier al hun hele leven wonen. Maar je ziet het sowieso niet overal, alleen op plekken waar de luchtvochtigheid hoog genoeg is. Spaans mos haalt namelijk het vocht uit de lucht, er zitten geen wortels aan die in de grond zitten. En je ziet het in Georgia dan ook eigenlijk alleen in het Zuiden van de staat en aan de kust. In Savannah is het werkelijk overal, maar ook in Charleston en in Florida. En volgens mij is het ook in Louisiana, Mississippi en Alabama, maar hoe ver naar het Noorden het te vinden is durf ik niet te zeggen. In Atlanta is het in ieder geval niet, daar is het te droog voor en wordt het in de winter toch nog net te koud. Maar het is inderdaad heel mooi om te zien, vooral in Savannah vind ik het prachtig en sfeervol staan.
"Keep Georgia On Your Mind"
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Hier word gemeld dat er minder Spanish Moss is door airpolution (luchtvervuilig).
Ik heb het aan hubby gevraagd, die altijd alles wegtrok uit de vnl. eiken die voor onze appartmenten stonden. Het zou de bomen verstikken en als het door blijft groeien een broedplaats zijn voor slangen en spinnen.
DixieLover
Amerika-ontdekker

Bericht door DixieLover »

Anyone else? Mensen die wonen in het Zuiden?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer