Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Dide: op reis met de camper en 2 kids

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Dide: op reis met de camper en 2 kids

Bericht door Martin & Marianne »

Dide schreef:Verder heb ik nog wat mustsees opgeschreven voor Yosemite:
Wat is leuk (in gedachten houdend dat de kids 3&4 zijn)
Breidalveil fall, tunnelview, lower yosemite fall, tuolumne grove, happy isles, vernan fall footbridge?
De Yosemite Fall zal droog staan. De Tuolumne Grove is best een eindje lopen, beter is de Mariposa grove. Daar kun je net zo ver lopen vanaf de parkeerplaats als je wilt. Of je neemt de tram, maar ik denk dat zelf lopen leuker is.
Je kunt vanaf Happy isles naar de Vernal fall bridge lopen en vandaar de waterval bekijken. Of dat echt leuk is met kleine kinderen betwijfel ik, het is nog een redelijke klim daarnaartoe. Ik zou eerder dingen doen als het indianendorp, of naar Mirror Lake fietsen, of door de vallei wandelen en naar de strandjes langs de Merced River en gaan pootjebaden.

Misschien is dit ook iets:

Be a Little Cub (ages 3-6)!
Yosemite has a program for YOU! Little Cubs is a self-guided booklet that encourages our young visitors and their families to discover Yosemite ’s wonders and to earn a Little Cubs button.This booklet (published by the Yosemite Conservancy) is sold for $3 plus tax in the Nature Center at Happy Isles,Yosemite Valley, Wawona, and Tuolumne Meadows Visitor Centers, and the Big Oak Flat Information Station.

Marianne
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Dide: Isis schreef het al waar je info kunt vinden maar vergeet de pagina's over parken van ons eigen AA niet: :wink:
Verder altijd naar het visitorcenter gaan voor heel veel actuele info!

De petroglyphen en het schooltje en dergelijke staan allemaal gewoon langs de hoofdweg. Heerlijk makkelijk dat CR.

http://www.allesamerika.com/capitol-ree ... -utah.html

en kijk ook op de nps- sites daar staan vaak pagina's op met wandelingen en dergelijke met moeilijkheidsgraad. Of "what to do whit kids".

Yosemite :Mirror Lake vond ik ook erg leuk, we liepen hier naar toe vanaf North Pines vroeg in de ochtend, heerlijk daar. Hierna langs de rivier gewandeld naar het hotel om een kopje koffie te drinken op sjiek. En daar ook te kijken, erg mooi gebouw. Glacier Point was nog gesloten ( half mei) dus dat weet ik niet. Het indianendorp was ook erg leuk.

je kunt trouwens in veel parken speciale dingen doen met kinderen en dan kun je Junior Ranger worden. http://www.nps.gov/learn/juniorranger.cfm
Dide
Amerika-ontdekker

Bericht door Dide »

Alle tips genoteerd! Dat kinderprogramma in Yosemite klinkt echt leuk! Dat had ik nog niet gezien.
En ook veel handige links, weer leesvoer genoeg, haha.

Afgelopen dagen weer even wat knopen doorgehakt:
-airporthotel geboekt (via Hotwire het Hilton gewonnen :D ) en nu ook de ESTA geregeld.
-een notebook besteld, toch wel makkelijk.
-de autostoeltjes besteld (graco nautilus 3-in-1). Met 5 puntsgordel tot 30kg en daarna om te bouwen tot een autostoel voor de 3puntsgordel.

Bedankt voor al juliie advies!
Dide
Amerika-ontdekker

Bericht door Dide »

Bij het bekijken van mijn campsite op Watchman cg. in Zion kwam ik onderstaande tekst tegen:

This campsite has:
some shade.
a riverside location.
an electrical hook-up.
a short overhang at the back.
a fire pit with a grill attached.
a picnic table.

Heeft iemand enig idee wat er bedoeld wordt met de tekst 'a short overhang at the back"
(het was me bij het boeken niet opgevallen) ik heb er al wat vertaling op losgelaten maar dat helpt me niet echt verder.

Alvast bedankt
Dide
Amerika-ontdekker

Bericht door Dide »

Heeft er niemand een antwoord op bovenstaande vraag?

Groetjes Dide
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Ik heb even bij de foto's gekeken van Watchman en bij welke site het wel staat en niet. Volgens mij steekt als het ware je camper een stukje uit aan de achterkant van je plek. Vaak heb je achterin bij de plekken een balk liggen en de achterkant komt daar dan overheen.
Maar verder heb ik ook geen idee!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Overhangende rots?
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Ik heb wel gezien dat bij alle foto's bij de plekken waar het staat, er achter de camper weinig ruimte is. Misschien heeft het daar wel mee te maken.
Dide
Amerika-ontdekker

Bericht door Dide »

O, oke. Ik was een beetje bang dat het een afgrond zou zijn. Lijkt me niet zo'n fijn idee met 2 kleine kids :(
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hangover onder de overhang
Dide
Amerika-ontdekker

Bericht door Dide »

:?:
Nou ben ik je even kwijt..
SteViS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door SteViS »

Hoi Dide,
Nog aan het genieten van je vakantie of alweer in ons kikkerlandje :mrgreen: ?
Hebben jullie het lekker gehad? Kinderen ook genoten van de reis en alle belevenissen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer