Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Shenandoah of great smokey mountains?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Shenandoah of great smokey mountains?
Welke van de twee nationale parken geniet de voorkeur en welke zou ik moeten kiezen. Ik houd niet van dagwandelingen, maar een uurtje of drie vind ik wel lekker.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Re: Shenandoah of great smokey mountains?
Hoeveel tijd heb je en wat is je route?
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
-
- Amerika-expert
Ik ben nog niet helemaal klaar over wat de route wordt, we komen vanuit t noorden zullen we maar zeggen, ik heb de routehier ook geplaatst, maar daar moet nog heel wat aan gesleuteld worden.
Voorlopig ben ik nog informatie aan het winnen. Ik heb net in een verslag gelezen dat ze smokies toch mooier vonden dan shenandoah......
Voorlopig ben ik nog informatie aan het winnen. Ik heb net in een verslag gelezen dat ze smokies toch mooier vonden dan shenandoah......
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Dat vonden wij ook wel maar ze zijn beiden erg mooi. Wij hebben Shenandoah voor een gedeelte bekeken door er domweg doorheen te rijden voor een dagje.
Ik heb in ons blog vrij veel foto's staan misschien dat het een indruk geeft.
Ik heb in ons blog vrij veel foto's staan misschien dat het een indruk geeft.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-ontdekker
Beiden erg mooi, maar GSM is drukker (helemaal in weekenden in zomer en oktober). Schrijver Bill Bryson liep het Appalachian Trail en vond Shanandoah mooier dan Smoky Mountains.
Daarnaast wordt GSM verpest door de verschrikkelijke toeristische commercie in Gatlinburg en Pigeon Forge. Hoewel deze dorpjes niet in het park liggen, is dat meestal wel je uitvalbasis.
Daarnaast wordt GSM verpest door de verschrikkelijke toeristische commercie in Gatlinburg en Pigeon Forge. Hoewel deze dorpjes niet in het park liggen, is dat meestal wel je uitvalbasis.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij hebben in de herfst op een doordeweekse dag in GSM vooral in de file gestaan. Shenendoah is veel rustiger, maar ook erg mooi!
Wij hebben in juni van dit jaar Shenandoah vrij uitgebreid bezocht. Wij hebben o.a. volgende trails gewandeld:
-White oak canyon/cedar run
-little devils stairs
-old rag
-little stoney man cliffs
Allemaal schitterende hikes met op de trails niet veel volk.
GSM zijn we nog niet geweest, maar als je graag wandelt is Shenandoah wel een aanrader!
Lilo
-White oak canyon/cedar run
-little devils stairs
-old rag
-little stoney man cliffs
Allemaal schitterende hikes met op de trails niet veel volk.
GSM zijn we nog niet geweest, maar als je graag wandelt is Shenandoah wel een aanrader!
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
-
- Amerika-expert
hoi hoi,
bedankt voor alle tips. ik wandel graag een uur of drie maar meer niet.... ik ga me er nog eens inzetten, ik heb voor beide parken 1,5 tot 2 dagen uitgetrokken, dan zien we wel wat.
Waar maak ik de meeste kans om beren te zien ?
bedankt voor alle tips. ik wandel graag een uur of drie maar meer niet.... ik ga me er nog eens inzetten, ik heb voor beide parken 1,5 tot 2 dagen uitgetrokken, dan zien we wel wat.
De eerste 3 hikes die ik genoemd heb, waren wel langer dan 3 uur, de laatste zeker niet en heeft mooie uitzichten.
Beren hebben wij tijdens de hikes niet gezien, al maar goed, wel vanuit de auto toen er één gewoon de baan overstak. Wel 2 moederhertjes met telkens 1 bambi'ke gezien op onze hikes!
Lilo
Beren hebben wij tijdens de hikes niet gezien, al maar goed, wel vanuit de auto toen er één gewoon de baan overstak. Wel 2 moederhertjes met telkens 1 bambi'ke gezien op onze hikes!
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
-
- Amerika-expert
Lilo,
Bedankt voor de reactie, de laatste staat genoteerd op mn can do ....lijst.

Bedankt voor de reactie, de laatste staat genoteerd op mn can do ....lijst.

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
White Oak Canyon kan ik ook zeker aanraden. Daar zagen wij echter wel een beer en dat schijnt daar wel vaker voor te komen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
DixieLover schreef:Beiden erg mooi, maar GSM is drukker (helemaal in weekenden in zomer en oktober). Schrijver Bill Bryson liep het Appalachian Trail en vond Shanandoah mooier dan Smoky Mountains.
daarom zeg ik altijd, Kom naar de "Quiet side of de Smoky Mountains". Townsend is echt een oase van rust met genoeg te doen om je dag vol te maken.
rijocaer
RoyBergen schreef:hoi hoi,
In de GSMNP kan je veel wandelen. Lange dagwandelingen, korte wondelingen, enz. Ook beren genoeg, herten, kalkoenen en cayotes. Volgend zomer hoop ik er een week op uit te kunnen om dan dwars door de GSMNP te lopen, van Davenport Gap tot aan Fontana over de AT, maar je kan ook korte stukjes lopen.
bv naar Charlies Bunion, Andrews Bald, of een wandeling naar Alum Bluff Caves, Albright Cove, ook allemaal mooi.
rijocaer
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 5198 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-