United Airways iemand ervaringen hoe zijn de toestellen en de voorzieningen???
@Isis : Ik ben vorig jaar economy class van Amsterdam via Newark naar Miami gevlogen met Continental. De transatlantische vlucht was qua service en eten eigenlijk vrij goed, maar ik had de pech dat er technische storingen in het entertainmentsysteem zaten en we pas na 3 uur vliegen films konden kijken ed. De vlucht van Newark naar Miami was wat dat betreft een beetje vreemd. Geen entertainmentsysteem.Een volgepakt vliegtuig, waar vanwege ruimtegebrek mn koffer en handbaggage onder mijn stoel/op de plek waar mn benen ergens moesten staan voor mn stoel lagen. Er is wel een paar x een stewardess langsgekomen voor iets te drinken in te schenken, maar dat was het ook dan. Het is dat ik het nogal goed kon vinden met die amerikaanse dame langs me met een wel heel kort broekje aan
Terug vloog ik dus met
american airlines en had ik van Miami naar Washington een vlucht die overbooked was. Ik kreeg via de star alliance een andere vlucht aangeboden die iets eerder ging, maar dat was een soort privé jet dus met een heerlijke maaltijd met kip en champagne. De vlucht van Dulles naar Amsterdam zat ik in een redelijk nieuw toestel (volgens mij 3 stoelen aan de zijkanten en 5 in het midden) waar ik zelfs in het midden kon staan zonder mn hoofd te stoten! Ik had wel een economy plus (volgens mij heette het zo) upgrade gekregen vanwege mn vliegmylen. Ondanks dat het een nachtvlucht was een zeer goede service, volgens mij ook voor het eerst dat ik echt even geslapen heb in een vliegtuig. Een nadeel van deze vlucht was wel dat er een matig entertainment systeem in het vliegtuig zat. 9 filmkanalen die vanaf kanaal 10 zeg maar opgevolgd werden in de duitse, franse en italiaanse taal en een paar muziekkanalen die ik niet kon thuisbrengen. Wel ook een kanaal met 'cockpitradiogeluid' of wat het moest voorstellen...piloten en verkeersregelaars iig.
Aangezien ik verder alleen met Arkefly een vlucht van meer dan 10 uur heb gemaakt kan ik alleen die echt als referentie geven en dan vond ik beide maatschappijen beter. Zowel qua eten en service. Bij arkefly moesten wij zelf ook voor €10,- pp een entertainmentscherm kopen bv. Verder zijn ze veel beter dan easyjet, ryanair, fly air, transavia, veel meer ruimte voor de benen als je 1.85 bent zoals ik.