Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ziektekosten verzekering (OOM)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 51
Re: Ziektekosten verzekering (OOM)
Wat is er voorhanden op de Belgische markt ?
Wat is het beste prijs/kwaliteit ?
Hoe tevreden ben je ervan ?
Looking for some info !
Bedankt
Kingair
Wat is het beste prijs/kwaliteit ?
Hoe tevreden ben je ervan ?
Looking for some info !
Bedankt
Kingair
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oom is niet voor de Belgische markt. Dat is Van Breda met zijn expatverzekering.
Verder kan je ook eens informeren wat je eigen makelaar aanbiedt, of eender welke (reis)verzekeringsmaatschappij. Wel altijd goed vermelden wat jouw specifieke situatie is:
wel of niet nog woonachtig in Belgie? Slechts een paar weken op vakantie, of enkele maanden in de US? is het een reisverzekering die je asap gaat repatrieren als er iets is, of is het een expatverzekering die je ginder ter plaatste blijft dekken voor de medsiche zorgen? Wat zijn de limieten die ze uitbetalen? Wat is het vrijstellingsbedrag waar je dus zelf voor opdraait? Kan je de verzekering afsluiten (= opzeggen) per week/maand/kwartaal/...?
Verder kan je ook eens informeren wat je eigen makelaar aanbiedt, of eender welke (reis)verzekeringsmaatschappij. Wel altijd goed vermelden wat jouw specifieke situatie is:
wel of niet nog woonachtig in Belgie? Slechts een paar weken op vakantie, of enkele maanden in de US? is het een reisverzekering die je asap gaat repatrieren als er iets is, of is het een expatverzekering die je ginder ter plaatste blijft dekken voor de medsiche zorgen? Wat zijn de limieten die ze uitbetalen? Wat is het vrijstellingsbedrag waar je dus zelf voor opdraait? Kan je de verzekering afsluiten (= opzeggen) per week/maand/kwartaal/...?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerikakenner
Hallo Kastelke,
Het zal niet voor morgen zijn maar ons project begint toch al een beetje vorm te krijgen.
Groetjes
Kingair
Het zal niet voor morgen zijn maar ons project begint toch al een beetje vorm te krijgen.
Groetjes
Kingair
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
bij Van Breda kan je online alles invullen wat je wilt, dan dan volgt er een prijsopgave, als ik het mij goed herinner. Je hoeft er niet eens iemand voor te bellen of te mailen, alles staat op hun website. Dus dan heb je een idee van wat het kost.
Elke
-
- Amerikakenner
@kastelke
Ik ga het nu ineens checken.
Thanks
Kingair
Ik ga het nu ineens checken.
Thanks
Kingair
-
- Amerikakenner
@kastelke
Vindt het zo dadelijk niet maar ze hebben een kantoor in Hasselt.
Bel er morgen eens mee of anders spring ik er even binnen.
Groetjes
Kingair
Vindt het zo dadelijk niet maar ze hebben een kantoor in Hasselt.
Bel er morgen eens mee of anders spring ik er even binnen.
Groetjes
Kingair
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
https://www.expatplus.com/Nederlands/In ... Expats.htm
Elke
-
- Amerikakenner
Thanks had het niet gezien,
Is ook al veel te laat hier om nog achter een Mac te zitten.
Zal nu wel red eyes hebben
Groetjes
Kingair
Is ook al veel te laat hier om nog achter een Mac te zitten.
Zal nu wel red eyes hebben

Groetjes
Kingair
Even snelle berekening op Explatplus gedaan:
de duurste voor mij:
Goedkoopste: $375.
Dan zeg ik: Dag dag! ik zoek een andere!
En dan is dit ook nog het bedrag zonder tandartsverzekering enz.
de duurste voor mij:
UNIVERSE PLAN
Niveau van dekking: Universe plan
Munteenheid: USD
Verzekeringsgebied: Wereldwijd Particulieren
Premie basisverzekering
Maandpremie: $ 763.88
Vrijstelling: $ 0.00
En dan is dit ook nog het bedrag zonder tandartsverzekering enz.
Dat is om je voor te bereiden op de US healthcare kosten 

Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Ik bereid me anders voor.OscarG schreef:Dat is om je voor te bereiden op de US healthcare kosten

Denk je echt dat wij samen zo'n 1600 $ per maand gaan betalen? Dan trek ik die kies er nog liever zelf uit. Bij wijze van dan!

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Sten schreef:Even snelle berekening op Explatplus gedaan:
de duurste voor mij:
UNIVERSE PLAN
Niveau van dekking: Universe plan
Munteenheid: USD
Verzekeringsgebied: Wereldwijd Particulieren
Premie basisverzekering
Maandpremie: $ 763.88
Vrijstelling: $ 0.00
En dan is dit ook nog het bedrag zonder tandartsverzekering enz.[/quote]
Heb je dit dan wel al bij OOM gedaan ?
Laatst gewijzigd door kaap koraal op 24 aug 2011, 18:09, 2 keer totaal gewijzigd.
@ Kaap
Nee, nog niet gedaan, maar ik ben ervan overtuigd dat mijn achternaamgenoot 'Oom'(en) een beter aanbod zal doen.
Nee, nog niet gedaan, maar ik ben ervan overtuigd dat mijn achternaamgenoot 'Oom'(en) een beter aanbod zal doen.

- Heztur
- Amerika-ontdekker
Toen ik vertrok (maart 2009) heb ik via Oom een verzekering afgesloten en die vier maanden laten lopen. Want we wisten toen dat ik met ingang van 1 juni bijgeschreven kon worden op de verzekering van m'n (dan) man, want we trouwden in mei. Alleen, ik kan me niet herinneren wat ik betaalde, wel dat ik het mee vond vallen.
Maar bij die quote zie ik alleen een prijs van $375. Verder staat er geen informatie. Wat is de dekking van de een en wat is de dekking van de ander? Goedkoop is niet meteen beter, zeker niet bij een zorgverzekering. Het maandbedrag kan wel 50% minder zijn, maar als je dan 70% minder dekking hebt op de zaken die voor jou van belang zijn...
Nu zeg ik niet dat OOM niet beter kan zijn hoor, wij waren ook via OOM verzekerd het eerste jaar, maar echt een denderende dekking is het niet.
Nu zeg ik niet dat OOM niet beter kan zijn hoor, wij waren ook via OOM verzekerd het eerste jaar, maar echt een denderende dekking is het niet.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oscar, welke verzekering boodt dan een betere dekking?
Ik heb altijd gedacht dat Oom quasi hetzelfe was als de Expat Plus van Van Breda in Belgie. En ik vond niemand die een betere dekking gaf. Ik vond vooral goedkopere verzekeringen.
Maar met minder dekking.
En bij Van Breda kan je zelf ook nog kiezen uit 3 varianten, waarbij de ene beduidend goedkoper is dan de andere, maar waarbij bij de ene je veel minder dekking hebt en een veel hogere deductible dan bij de andere. En dan was er nog eentje 'tussenin' (die wij genomen hebben). Je kan dan nog bijkomende dingen doen, zoals levensverzekering, waar je dan kan kiezen voor bv. 100.000 euro dekking of 1 miljoen en zo. Maakt natuurlijk ook weer een verschil in de prijs.
Ik heb altijd gedacht dat Oom quasi hetzelfe was als de Expat Plus van Van Breda in Belgie. En ik vond niemand die een betere dekking gaf. Ik vond vooral goedkopere verzekeringen.

En bij Van Breda kan je zelf ook nog kiezen uit 3 varianten, waarbij de ene beduidend goedkoper is dan de andere, maar waarbij bij de ene je veel minder dekking hebt en een veel hogere deductible dan bij de andere. En dan was er nog eentje 'tussenin' (die wij genomen hebben). Je kan dan nog bijkomende dingen doen, zoals levensverzekering, waar je dan kan kiezen voor bv. 100.000 euro dekking of 1 miljoen en zo. Maakt natuurlijk ook weer een verschil in de prijs.
Elke
Ik weet niet meer welke, maar ik weet dat er een andere in Nederland was die op zich een betere dekking bood voor bepaalde dingen , maar wij hadden geen behoefte aan die specifieke dekkingen en zij waren duurder, dus voor ons werd het OOM. Wat ik er mee bedoel is dat de dekking voor de ene persoon prima kan zijn, maar iedereen heeft net wat andere behoeftes. Als je bijvoorbeeld geen lenzen/bril hebt, heb je ook niet echt behoefte aan dekking voor een nieuwe bril of oog controles. (ik noem maar wat).
Ik vond het grote nadeel van Oom dat ze alleen voor "nieuwe" dingen dekken. Dus bijvoorbeeld al niet voor chronische ziekten of oude blessures en ik denk al helemaal niet voor brillen enzo. Wij hadden de verzekering echt als overgang (voor 3 weken), totdat mijn amerikaanse was geregeld.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Wij betalen iets van E300 voor onze OOM verzekering. Vrij goedkoop, maar de dekking is beperkt. We hebben het echt alleen maar als overbrugging tot we de dingen in de VS geregeld hebben; daar is het prima voor.
Onze emigratie naar Atlanta: http://movetoatlanta.wordpress.com/
- daantje1983
- Amerika-ontdekker
300 euro? Voor hoeveel personen?
Ik dacht, hee dat is idd een goede oplossing als overbrugging maar zoveel geld als wij moeten betalen.... ruim 800 euro per maand... voor 2 volwassenen en 3 kinderen!
Helaas maar zo rijk ben ik dus echt niet! Zijn er nog andere oplossingen? Want op zich is het wel zeer handig, als overbrugging, je moet toch wat!
Ik dacht, hee dat is idd een goede oplossing als overbrugging maar zoveel geld als wij moeten betalen.... ruim 800 euro per maand... voor 2 volwassenen en 3 kinderen!
Helaas maar zo rijk ben ik dus echt niet! Zijn er nog andere oplossingen? Want op zich is het wel zeer handig, als overbrugging, je moet toch wat!
I have an American Dream! I hope my dreams may come true!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 4708 Weergaves
-
Laatste bericht door Trom