Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
The Ultimate "Best Region of The USA" Topic
-
- Amerika-ontdekker
The Ultimate "Best Region of The USA" Topic
Wat is voor jou de mooiste regio van Amerika? En de op één na mooiste? En waarom?
En welke regio vond je het minst leuk?
De regio's
1. New England
2. Mid Atlantic (NY/PA/MD/DE/NJ)
3. South East (KY/TN/NC/VA)
4. Deep South (FL/GA/SC/AL/MS/LA/AR)
5. Plains/MidWest (De flyover-states, hoewel Texas aparte vernoeming verdient)
6. Great Lakes
7. North West (Idaho/Wyoming/Montana)
8. South West (New Mexico/AZ/NV/UT/CO)
9. West Coast (CA/OR/WA)
10. Alaska
11. Hawaii
Bij mij staat uiteraard op 1 The Deep South, vanwege de karakteristieke, unieke sfeer, aardige mensen en lekker weer)
Op 2 staat voor mij de Mid Atlantic, vanwege de grote wereldsteden als DC en NY. Hoewel dit gedeelte wel dichtbevolkt is, dat vind ik minder. In Noord VA stond ik zelfs in de file! (Ben trouwens nog nooit in North West geweest! Dat lijkt me trouwens suuuupermooi!)
Minst leuke regio vind ik de Plains, omdat er het een wat saaier, droger landschap is. Hoewel ik moet zeggen dat het wel leuk is om in de niet-toeristische gebieden te komen, zoals Bartlesville, OK (waar ik tijdje ben geweest) en Topeka, Kansas. Saai, maar wel weer bijzonder (omdat niemand er komt!)
En welke regio vond je het minst leuk?
De regio's
1. New England
2. Mid Atlantic (NY/PA/MD/DE/NJ)
3. South East (KY/TN/NC/VA)
4. Deep South (FL/GA/SC/AL/MS/LA/AR)
5. Plains/MidWest (De flyover-states, hoewel Texas aparte vernoeming verdient)
6. Great Lakes
7. North West (Idaho/Wyoming/Montana)
8. South West (New Mexico/AZ/NV/UT/CO)
9. West Coast (CA/OR/WA)
10. Alaska
11. Hawaii
Bij mij staat uiteraard op 1 The Deep South, vanwege de karakteristieke, unieke sfeer, aardige mensen en lekker weer)
Op 2 staat voor mij de Mid Atlantic, vanwege de grote wereldsteden als DC en NY. Hoewel dit gedeelte wel dichtbevolkt is, dat vind ik minder. In Noord VA stond ik zelfs in de file! (Ben trouwens nog nooit in North West geweest! Dat lijkt me trouwens suuuupermooi!)
Minst leuke regio vind ik de Plains, omdat er het een wat saaier, droger landschap is. Hoewel ik moet zeggen dat het wel leuk is om in de niet-toeristische gebieden te komen, zoals Bartlesville, OK (waar ik tijdje ben geweest) en Topeka, Kansas. Saai, maar wel weer bijzonder (omdat niemand er komt!)
Laatst gewijzigd door DixieLover op 31 aug 2011, 18:15, 3 keer totaal gewijzigd.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: The Ultimate "Best Region of The USA" Topic
Noord Virginia en het gebied rond DC is niet voor niets zo druk
. Het is er heel prettig wonen, dichtbij de stad, maar ook de natuur. Eerlijk gezegd vind ik, dat je de regio's een beetje vreemd hebt ingedeeld. Gewoonlijk horen Virginia en West-Virginia ook bij de Mid-Atlantic staten. De staten Washington en Oregon horen echt bij het Noord-Westen. Die indelen bij Californie, wat n.m.m. het Zuidwesten is, vind ik vreemd. Het klimaat in die staten is heel anders.
Ook deze snap ik niet:

Ook deze snap ik niet:
DC bij Deep South? En wat is AK? Dat is de afkorting voor Alaska. Als dat Arkansas is, waarom staan Oklahoma en Texas dan niet in dat rijtje? En Florida vind ik ook een verhaal apart, al ligt dat geografisch in het verre zuiden, maar dan zou Texas daar ook bij moeten horen (doet het naar mijn idee ook). Of is dit jouw indeling, kan ook goed. Ik vind het in ieder geval moeilijk met deze indeling op de vraag te antwoorden, omdat sommige gebieden, die je onder een noemer hebt gezet, zo ontzettend verschillend zijn.(FL/GA/DC/AL/MS/LA/AK)
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Waar is de Midwest?
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Ik vind de categorieen een beetje onlogisch. DC hoort bij het Deep South? Michigan en Texas horen bij dezelfde categorie? Horen de Dakotas ook tot de gigantische plains en lakes groep? Hoort SC tot South East of Deep South?
Begrijp me niet verkeerd; ik vind het een ontzettend leuk idee, maar ik zou eerst de categorieen aanpassen want nu is het een beetje onduidelijk.
Begrijp me niet verkeerd; ik vind het een ontzettend leuk idee, maar ik zou eerst de categorieen aanpassen want nu is het een beetje onduidelijk.
-
- Amerika-ontdekker
Sorry voor alle onduidelijkheid! DC was natuurlijk een typfout! Dat moest SC zijn.
Ja, dit is mn eigen indeling, over de grenzen zullen we het wel niet eens worden, maar het gaat om het idee! Arkansas vindt ik nog wel Deep South (voor groot gedeelte). En Virginia heb ik bij Zuiden gedaan, omdat het historisch, cultureel, politiek en geografisch toch wel zuiderlijk is (hoewel dit langzaam verandert, helaas).
En Washington/Oregon bij West Coast gedaan, omdat ze daar nu eenmaal liggen
Ja, ze kunnen ook bij noord-westen, en texas kan ook bij Zuiden, maar ik vind eigenlijk alleen uiterste oosten van Texas 'Southern' aandoen. De rest is toch vooral MidWest. Oklahoma vind ik ook MidWest, hoewel het zuid-oosten 'little dixie' wordt genoemd.
ff kijken, nog meer klachten? Oja, de MidWest, dat valt onder de Plains. De Dakota's zijn ook MidWest. En had MidWest & Great Lakes voor het gemak even bij elkaar gedaan (als grote middenregio van de USA), maar is aangepast!
Dat was mijn verantwoording. Sorry voor de onduidelijkheid. Het gaat om het idee!
Ja, dit is mn eigen indeling, over de grenzen zullen we het wel niet eens worden, maar het gaat om het idee! Arkansas vindt ik nog wel Deep South (voor groot gedeelte). En Virginia heb ik bij Zuiden gedaan, omdat het historisch, cultureel, politiek en geografisch toch wel zuiderlijk is (hoewel dit langzaam verandert, helaas).
En Washington/Oregon bij West Coast gedaan, omdat ze daar nu eenmaal liggen

ff kijken, nog meer klachten? Oja, de MidWest, dat valt onder de Plains. De Dakota's zijn ook MidWest. En had MidWest & Great Lakes voor het gemak even bij elkaar gedaan (als grote middenregio van de USA), maar is aangepast!
Dat was mijn verantwoording. Sorry voor de onduidelijkheid. Het gaat om het idee!

- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
11. HawaiiDixieLover schreef: Wat is voor jou de mooiste regio van Amerika?
--> Vriendelijke mensen, laid back attitude, fantastisch klimaat: warm maar altijd een koel briesje.
8. South West (New Mexico/AZ/NV/UT/CO)DixieLover schreef: En de op één na mooiste?
--> Er is een reden dat ik hier woon...
4. Deep South (FL/GA/SC/AL/MS/LA/AR)DixieLover schreef: En welke regio vond je het minst leuk?
--> Klimaat staat me tegen; de combinatie heet en vochtig is niet mijn smaak. De mensen die ik daar heb ontmoet sluiten niet aan bij mijn belevingswereld: ze zijn conservatief, religieus en wereldvreemd. Maar misschien heb ik de verkeerde mensen ontmoet.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ik vind het moeilijk om te kiezen en vind het jammer, dat de Midwest zo op een hoop wordt gegooid, als zijnde niet zo interessant. Ik ben in alle staten geweest, behalve Alaska, en vind overal wel interessante dingen. Afgaande op deze indeling:
1. Mid-Atlantic, waar ik Virginia echt wel bij vind horen. Er is hier zoveel te doen en zoveel moois. Ik zou nergens anders in de VS liever wonen.
2. Hawaii - Paradijs, maar zo ver weg
3. The Deep South, want ik ben dol op geschiedenis en die vind je aan de oostkust wel het meest.
1. Mid-Atlantic, waar ik Virginia echt wel bij vind horen. Er is hier zoveel te doen en zoveel moois. Ik zou nergens anders in de VS liever wonen.
2. Hawaii - Paradijs, maar zo ver weg

3. The Deep South, want ik ben dol op geschiedenis en die vind je aan de oostkust wel het meest.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
- Bandido
- Amerika-expert
Ik denk dat we veel verschillende meningen zullen zien, maar ook omdat ergens op vakantie gaan heel anders is dan ergens wonen. Maar goed, ik heb geprobeerd een "open mind" te hebben en te kijken naar wat voor mij de "beste regio" is.
Mijn top 3:
1) The Deep South: ik vind het klimaat heerlijk; afwisselende seizoenen en altijd zonnig, en dus een (milde) winter, een heerlijke herfst en lente en een warme zomer die we graag op de koop toenemen. Verder ben ik dol op Southerners en hun cultuur, keuken en accent. Het is een historische regio, maar ook eentje met duidelijk de blik naar de toekomst. En niet voor niets is het al jaren de sterkst groeiende regio van de VS, in economisch opzicht. Ik vind het er in ieder geval ontzettend prettig om te wonen.
2) New England: vanwege het klimaat zou ik er niet willen wonen, maar ik vind het zeker een zeer boeiende en mooie regio van de VS. En ook het historische spreekt me zeer aan. Boston vind ik een van de leukste steden van Amerika en ik kom er dan ook heel graag.
3) Mid Atlantic: als ik het zou kunnen betalen, zou ik het liefst in DC wonen en daar denk ik dan ook het eerst aan als ik aan deze regio denk. Maar ook dit is een heel mooi en interessant deel van de VS en veel afwisselender dan veel mensen denken.
Het blijkt wel uit bovenstaande top 3 dat ik bij uitstek een "East Coaster" ben. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet zoveel heb met de "desert states" of met andere delen in het westen van Amerika. Ik vind het al snel wat saai en vooral veel en ver rijden. En laat dat nu net niet mijn favoriete bezigheid zijn. Ook ben ik niet een enorme natuurliefhebber en zijn outdoors activiteiten niet echt mijn ding. Als je dat allemaal wel leuk vindt, is het natuurlijk een heel ander verhaal. Hoe dan ook, Amerika is en blijft een heel divers land en ik kom heel graag in andere delen van het land. Zo vind in Californie ook enorm leuk om te bezoeken, of Chicago bv. En er is vooral voor mij nog een hoop te ontdekken. Gelukkig.
Mijn top 3:
1) The Deep South: ik vind het klimaat heerlijk; afwisselende seizoenen en altijd zonnig, en dus een (milde) winter, een heerlijke herfst en lente en een warme zomer die we graag op de koop toenemen. Verder ben ik dol op Southerners en hun cultuur, keuken en accent. Het is een historische regio, maar ook eentje met duidelijk de blik naar de toekomst. En niet voor niets is het al jaren de sterkst groeiende regio van de VS, in economisch opzicht. Ik vind het er in ieder geval ontzettend prettig om te wonen.
2) New England: vanwege het klimaat zou ik er niet willen wonen, maar ik vind het zeker een zeer boeiende en mooie regio van de VS. En ook het historische spreekt me zeer aan. Boston vind ik een van de leukste steden van Amerika en ik kom er dan ook heel graag.
3) Mid Atlantic: als ik het zou kunnen betalen, zou ik het liefst in DC wonen en daar denk ik dan ook het eerst aan als ik aan deze regio denk. Maar ook dit is een heel mooi en interessant deel van de VS en veel afwisselender dan veel mensen denken.
Het blijkt wel uit bovenstaande top 3 dat ik bij uitstek een "East Coaster" ben. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet zoveel heb met de "desert states" of met andere delen in het westen van Amerika. Ik vind het al snel wat saai en vooral veel en ver rijden. En laat dat nu net niet mijn favoriete bezigheid zijn. Ook ben ik niet een enorme natuurliefhebber en zijn outdoors activiteiten niet echt mijn ding. Als je dat allemaal wel leuk vindt, is het natuurlijk een heel ander verhaal. Hoe dan ook, Amerika is en blijft een heel divers land en ik kom heel graag in andere delen van het land. Zo vind in Californie ook enorm leuk om te bezoeken, of Chicago bv. En er is vooral voor mij nog een hoop te ontdekken. Gelukkig.

"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Amerika-ontdekker
Met alle respect hoor, want ik weet niet wie je hebt ontmoet en misschien waren ze ook wel vreselijk. Dat gezegd hebbende, hoor ik vaker dat mensen die 'anders' zijn dan zij (vooral als die mensen conservatief & religieus zijn), 'wereldvreemd' zijn. Ik vind dat een beetje makkelijk. Tot op zekere hoogte is natuurlijk iedereen een beetje wereldvreemd. Ik weet bijvoorbeeld niets van Azië, Afrika of Zuid-Amerika, maar zie mezelf toch als 'bereisd'.Loek schreef: 4. Deep South (FL/GA/SC/AL/MS/LA/AR)
--> Klimaat staat me tegen; de combinatie heet en vochtig is niet mijn smaak. De mensen die ik daar heb ontmoet sluiten niet aan bij mijn belevingswereld: ze zijn conservatief, religieus en wereldvreemd. Maar misschien heb ik de verkeerde mensen ontmoet.
Toch vind ik de term 'wereldvreemd' vaak onterecht. Want als de mensen 'anders' zijn, wie is dan vreemd? Jij of zij? De religieus-conservatieven weten misschien weinig van de buitenwereld, maar omgekeerd weet de verlicht-seculiere mens niets over hen, en willen ze zich van beide kanten niet in elkaar verdiepen. Ik bedoel dus te zeggen: als mensen in een regio komen en stijl achterover slaan van wat ze zien, omdat het zó anders is: wie is er dan wereldvreemd? Misschien beiden?
- jmvdc
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Washington State
Wyoming
Utah
Wyoming
Utah
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties