Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: klm vanaf antwerpen
Ach, waarschijnlijk betaal jij het niet zelf. Want anders was je allang ergens anders gaan kijken..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ik betaal het wel zelf; maar helaas is KLM meestal de enige maatschappij die op de door mij uitgekozen routes vliegt.Njit schreef:Ach, waarschijnlijk betaal jij het niet zelf. Want anders was je allang ergens anders gaan kijken..
Hallo,
Ik heb nog even een vraag:
Ik ben van plan om volgend jaar vanaf Antwerpen via Amsterdam naar Miami te vliegen, nu staat er voor overstaptijd op Schiphol 1.40u.
Ik lees hier dat je bij de balie je pas kunt inchecken, is dit dan nog voldoende tijd om je vlucht te halen?
Alvast bedankt.
Ik heb nog even een vraag:
Ik ben van plan om volgend jaar vanaf Antwerpen via Amsterdam naar Miami te vliegen, nu staat er voor overstaptijd op Schiphol 1.40u.
Ik lees hier dat je bij de balie je pas kunt inchecken, is dit dan nog voldoende tijd om je vlucht te halen?
Alvast bedankt.
1.40 uur is meer dan voldoende.
- Marjol
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mij leek 1.40 uur vrij krap (wij hadden hetzelfde), áls er dan iets mis gaat tijdens de treinreis ofzo, ben je meteen te laat.
We konden ook een trein eerder kiezen en dat hebben we gedaan. Nu hebben we dan wel 3.40 uur op Schiphol, maar ach, daar vermaken we ons wel
Wij gaan dus ook gebruik maken van deze constructie. Op 18 april gaan we dus vanuit Antwerpen naar Schiphol en vanuit daar met een rechtstreekse vlucht naar Miami. Op 6 mei vliegen we, wederom met een rechtstreekse vlucht, terug naar Schiphol. De tickets kosten €450.
We konden ook een trein eerder kiezen en dat hebben we gedaan. Nu hebben we dan wel 3.40 uur op Schiphol, maar ach, daar vermaken we ons wel

Wij gaan dus ook gebruik maken van deze constructie. Op 18 april gaan we dus vanuit Antwerpen naar Schiphol en vanuit daar met een rechtstreekse vlucht naar Miami. Op 6 mei vliegen we, wederom met een rechtstreekse vlucht, terug naar Schiphol. De tickets kosten €450.
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Wij gaan twee weken later, dus ben heel benieuwd naar jullie ervaringen 

Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
- susannef
- Amerika-ontdekker
- Partner van: Remko Voets
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Zaterdag is eindelijk het zover voor ons!
Het plan is nu om de tickets vrijdagavond al op te halen in Antwerpen. Iemand enig idee tot hoe laat ze open zijn daar?
Zaterdagochtend pakken we dan de 1e trein en het plan is om dan vanaf Roosendaal in te stappen naar Schiphol. (op het schema staat 09.00 uur maar we nemen liever een trein eerder zodat we op tijd kunnen inchecken bij de balie) En dan maar zorgen dat onze tickets worden afgestempeld door de conducteur.
We moeten met de gewone trein want de Thalys gaat te laat om onze vlucht te halen.
Daarnet hebben we onze stoelen al gekozen via manage mijn booking, kwam er net dankzij dit forum ineens achter dat dit al kon, voorgaande jaren kon dit toch altijd pas 24 uur van te voren?
Er waren gelukkig nog net 2 plekjes vrij op de heen en terugreis aan het raam en niet boven de vleugel. Wel fijn dat deze Airbus maar 2 plaatsen bij het raam heeft en geen 3 zodat je niet over iemand heen moet kruipen
Helaas op de heenweg wel bij de wc maar goed dat overleven we wel.
Het plan is nu om de tickets vrijdagavond al op te halen in Antwerpen. Iemand enig idee tot hoe laat ze open zijn daar?
Zaterdagochtend pakken we dan de 1e trein en het plan is om dan vanaf Roosendaal in te stappen naar Schiphol. (op het schema staat 09.00 uur maar we nemen liever een trein eerder zodat we op tijd kunnen inchecken bij de balie) En dan maar zorgen dat onze tickets worden afgestempeld door de conducteur.
We moeten met de gewone trein want de Thalys gaat te laat om onze vlucht te halen.
Daarnet hebben we onze stoelen al gekozen via manage mijn booking, kwam er net dankzij dit forum ineens achter dat dit al kon, voorgaande jaren kon dit toch altijd pas 24 uur van te voren?
Er waren gelukkig nog net 2 plekjes vrij op de heen en terugreis aan het raam en niet boven de vleugel. Wel fijn dat deze Airbus maar 2 plaatsen bij het raam heeft en geen 3 zodat je niet over iemand heen moet kruipen

- MattRob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op internationale KLM vluchten kan je 90 dagen van te voren je stoelen vastleggen (zou officieel nog kunnen veranderen, maar in de praktijk maar zeer zelden). 24 uur van te voren kan je online inchecken, en dus eventueel je stoelen nog aanpassen.susannef schreef:Daarnet hebben we onze stoelen al gekozen via manage mijn booking, kwam er net dankzij dit forum ineens achter dat dit al kon, voorgaande jaren kon dit toch altijd pas 24 uur van te voren?
Ben heel benieuwd, wij willen dezelfde truc uithalen, maar dan in Rotterdam de trein nemen. Dus hoor het graag !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Met tickets vanaf een treinstation kun je NIET 24 uur van te voren online inchecken. Inchecken kan pas op de luchthaven.
Laatst gewijzigd door Rob op 05 sep 2011, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
- MattRob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Goede toevoeging, ik bedoelde in zijn algemeenheid, maar in dit specifieke topic gaat het natuurlijk over treinreis vooraf en dan kan je idd alleen op het vliegveld na de treinreis inchecken en dus niet online vanaf 24uur voor de reis.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dan een ander vraagje. Over de terugreis. Mijn heenreis is een vlucht brussel-atlanta/atlanta - LA, dus daar heb ik geen probleem met treinkaartjes.
Terug is het Las Vegas - stad in de VS - Amsterdam - Antwerpen (trein). Nu lees ik hier wel ergens dat je dan ook gewoon in Amsterdam je eigen weg kunt gaan.
Maar hoe zit dit met de koffers, moet ik die in Amsterdam zelf van de band pakken of komen die automatisch in de trein? Ik lees ergens iets over omlabelen naar Ams vanaf je vertrekpunt.
Hoe werkt dit precies?
Terug is het Las Vegas - stad in de VS - Amsterdam - Antwerpen (trein). Nu lees ik hier wel ergens dat je dan ook gewoon in Amsterdam je eigen weg kunt gaan.
Maar hoe zit dit met de koffers, moet ik die in Amsterdam zelf van de band pakken of komen die automatisch in de trein? Ik lees ergens iets over omlabelen naar Ams vanaf je vertrekpunt.
Hoe werkt dit precies?
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is een normale trein, niet een speciale Schiphol trein. Dus je zult net als anders je koffers van de band moeten halen.
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Zou wel gaaf zijn overigens, zo'n "persoonlijke" behandeling voor de koffers. Hoef je namelijk niet zelf langs de douane! "nee, niets aan te geven" 

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- susannef
- Amerika-ontdekker
- Partner van: Remko Voets
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Nou het is gelukt hoor, we zijn in Canada!
Maar voor mensen die nog gaan met KLM via Antwerpen; zorg echt dat je de treintickets hebt opgehaald en ze moeten ook afgestempeld zijn!
Wij hebben de tickets vrijdagavond al opgehaald in Antwerpen, dit ging allemaal erg gemakkelijk. Je kunt parkeren bij het station voor 2,20 per uur en vervolgens de lange hal doorlopen naar de balie in de hal vooraan bij het station (erg mooi station overigens!)
Links is de balie voor internationaal verkeer, de meneer achter de balie riep direct; ah voor Schiphol?! Even een code intoetsen en er kwamen 2 A4-tjes uit de computer rollen. Paspoorten hadden we netjes bij maar die hoefde hij niet te zien. Nee, dat controleren ze wel op Schiphol zei hij.
De volgende dag in Roosendaal op de trein gestapt waar de trein vanuit Antwerpen een tussenstop maakt. We moesten met de gewone trein want de thalys reed nog niet zo vroeg op zaterdagochtend. In Rotterdam overgestapt op de Fyra, dit kon vandaag kosteloos.
Maar geen conducteur gezien natuurlijk! Nog even de trein doorgelopen maar in de 1e wagon stond het ramvol, we konden er niet langs en voor we het wisten waren we al op Schiphol. Dan maar gewoon inchecken, het stond niet op de tickets dat ze afgestempeld dus zo moeilijk zullen ze daar toch niet over doen dachten wij...
Naar de rij van KLM om in te checken. Zeker 3x kwamen ze naar ons toe, je moet naar de self-incheck, nee maar we komen van Antwerpen, oh ja dan kan het niet want dan zit er een block op. Eindelijk in de rij bij de incheckbalie, wederom weer de vraag; waarom hebben jullie niet thuis ingecheckt of bij de automaat? Ja kan niet, komen van Antwerpen. De stewardess achter balie begon direct over de treintickets, die gegeven en wederom begon ze direct over een stempel. Ja de volgende keer moeten we u helaas weigeren hoor, want dit is niet de bedoeling. Hele preek kregen we, pfff. U komt toevallig uit het zuiden van het land dus ik geloof ik dit geval wel dat u tickets via Antwerpen hebt gekocht omdat het dichterbij is maar anders... eerlijk gezegd vond ik het best onvriendelijk. Nu hebben wij toevallig alles hier op het forum gelezen maar stel dat je dat niet hebt gedaan dan is dat best lullig als je gewoon netjes met de trein bent gegaan.
Kortom, ze lijken alerter te zijn geworden dus zorg gewoon dat je tickets hebt en een stempel.
Maar voor mensen die nog gaan met KLM via Antwerpen; zorg echt dat je de treintickets hebt opgehaald en ze moeten ook afgestempeld zijn!
Wij hebben de tickets vrijdagavond al opgehaald in Antwerpen, dit ging allemaal erg gemakkelijk. Je kunt parkeren bij het station voor 2,20 per uur en vervolgens de lange hal doorlopen naar de balie in de hal vooraan bij het station (erg mooi station overigens!)
Links is de balie voor internationaal verkeer, de meneer achter de balie riep direct; ah voor Schiphol?! Even een code intoetsen en er kwamen 2 A4-tjes uit de computer rollen. Paspoorten hadden we netjes bij maar die hoefde hij niet te zien. Nee, dat controleren ze wel op Schiphol zei hij.
De volgende dag in Roosendaal op de trein gestapt waar de trein vanuit Antwerpen een tussenstop maakt. We moesten met de gewone trein want de thalys reed nog niet zo vroeg op zaterdagochtend. In Rotterdam overgestapt op de Fyra, dit kon vandaag kosteloos.
Maar geen conducteur gezien natuurlijk! Nog even de trein doorgelopen maar in de 1e wagon stond het ramvol, we konden er niet langs en voor we het wisten waren we al op Schiphol. Dan maar gewoon inchecken, het stond niet op de tickets dat ze afgestempeld dus zo moeilijk zullen ze daar toch niet over doen dachten wij...
Naar de rij van KLM om in te checken. Zeker 3x kwamen ze naar ons toe, je moet naar de self-incheck, nee maar we komen van Antwerpen, oh ja dan kan het niet want dan zit er een block op. Eindelijk in de rij bij de incheckbalie, wederom weer de vraag; waarom hebben jullie niet thuis ingecheckt of bij de automaat? Ja kan niet, komen van Antwerpen. De stewardess achter balie begon direct over de treintickets, die gegeven en wederom begon ze direct over een stempel. Ja de volgende keer moeten we u helaas weigeren hoor, want dit is niet de bedoeling. Hele preek kregen we, pfff. U komt toevallig uit het zuiden van het land dus ik geloof ik dit geval wel dat u tickets via Antwerpen hebt gekocht omdat het dichterbij is maar anders... eerlijk gezegd vond ik het best onvriendelijk. Nu hebben wij toevallig alles hier op het forum gelezen maar stel dat je dat niet hebt gedaan dan is dat best lullig als je gewoon netjes met de trein bent gegaan.
Kortom, ze lijken alerter te zijn geworden dus zorg gewoon dat je tickets hebt en een stempel.
Dank Susannef voor je uitgebreide verslag (ein fijne vakantie!). Ik wil hetzelfde doen maar dan opstappen in den haag.
Wie weet of een (1) persoon de treinkaartjes voor iedereen mag ophalen? Ook als je alle paspoorten en e-tickets meehebt gegeven?
weet iemand of je de treinreis ook al de dag van te voren mag maken?
Alvast dank!
Wie weet of een (1) persoon de treinkaartjes voor iedereen mag ophalen? Ook als je alle paspoorten en e-tickets meehebt gegeven?
weet iemand of je de treinreis ook al de dag van te voren mag maken?
Alvast dank!
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Altijd fijn dat je in Nederland altijd als een halve criminineel behandeld wordt. Maar we zullen er zeker op letten dat er een fluitmans z'n stempel op zet..
Kun je die tickets overgens niet gewoon in de stempelautomaat op het station afstempelen?
Kun je die tickets overgens niet gewoon in de stempelautomaat op het station afstempelen?
Denk niet dat het in een stempelautomaat afgestempeld mag worden. Want anders zou het wel heel makkelijk worden! 

- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom niet? Waarom zou ik moeite moeten doen om een conducteur te vinden als ik het zelf ook kan?
Heb ook geen idee hoe die treintickets eruit zien..
Heb ook geen idee hoe die treintickets eruit zien..
Ik denk dat ze meteen het verschil zien tussen een stempel van een conducteur en een automaat. Los van de vraag of je ticket in een stempelautomaat past.
De stempelautomaat op het station is bedoeld om een treinkaartje zonder datum te dateren en dus te valideren; zo'n stempel dient dus een heel ander doel dan een controlestempel van de conducteur. Daarbij neem ik aan dat op deze KLM-treinkaartjes al wel een datum staat waarop het kaartje gebruikt moet of kan worden...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3343 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 13 Reacties