Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2013 Slow Chat

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Amerikanist
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: DV-2013 Slow Chat

Bericht door Amerikanist »

Mag je je met een gewonnen green card vestigen waar je wilt trouwens?
Sten

Bericht door Sten »

@ Amerikanist

Ja, why not? Even in Hawaii.
Amerikanist
Amerikafan

Sten schreef:@ Amerikanist

Ja, why not? Even in Hawaii.

Mooi. Omdat het een Diversity Lottery is dacht ik dat ze je misschien bepaalde locaties aanwezen op basis van waar je de diversiteit het meest ten goede komt.

Ik weet nu vrij zeker dat ik voor de eerste keer een poging ga wagen. Denk er al jaren over, maar omdat ik toen nog studeerde was het niet echt aantrekkelijk.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Het heet Diversity Lottery maar het heeft geen ene d.... met diversity te maken....

Ik heb ook de indruk dat het merendeel van de winnaars naar CA tijgt, en dat is nou net een staat die al een enorme diversiteit heeft.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ach, waar ze in eerste instantie naartoe trekken, die nieuwe immigranten, dat is niet zo belangrijk. Heeft men ook cijfers van waar ze na 1 of 2 jaar zitten? Want hier komt het merendeel van de immigranten ook toe in Toronto / Greater Toronto Area, maar binnen het jaar is de grootste deel van hen al weer vertrokken naar andere plaatsen omdat het veel te duur is en ze geen werk vinden. Werkgevers kunnen hier ook ontzettend kieskeurig zijn, juist omdat de vijver waarin ze vissen zo vol vis zit. :lol:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

En zo gaan we weer verder met de DV-2013.
Iedereen heel veel geluk!

Ik ga niet meer meedoen. Het debakel van 2012 heb ik eindelijk afgesloten, na toch een jaar wat psychologisch zwaar is geweest onder andere hierdoor. Het is nu klaar, en het is afgesloten. Precies de dag na de tweede (negatieve voor mij) trekking heb ik mijn vriend ontmoet en dat geeft mij de rust en duidelijkheid die ik nodig heb. We blijven lekker samen in Nederland.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Amerikanist
Amerikafan

Mocht ik ooit winnen ga ik ook in eerste instantie naar waar ik de grootste kans heb om werk te vinden. Al moet ik als hogeropgeleide een tijd rondkomen met vakkenvullen en wonen in een trailer; het is het me allemaal waard voor de droom Amerikaan te worden.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Goed besluit Georgie, stel je voor dat je wel had gewonnen en had moeten kiezen.... had ook lastig geweest niet? En wie weet, mocht het ooit gaan kriebelen kun je altijd nog meedoen nietwaar :-)

Fijn voor je dat je een lief hebt gevonden, je lijkt me een hele leuke vrouw dus je partner is een bofkont!

On topic: weet iemand waarom ze de inschrijfdatum verlengd hebben?
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Dan had ik hem niet ontmoet, gezien ik dan niet ingeschreven had gestaan op een Nederlandse datingsite ;) Dat was in het kader van 'niet m'n leven in Nederland stil zetten', en zie hier, het heeft gewerkt. Mooi symbolisch ook dat ik hem ontmoet heb op de dag na de negatieve uitslag. Het is goed zo. En nee, hij gaat het familiebedrijf in, en blijft dus in Nederland. Ik vind het eigenlijk wel prettig. Na een bewogen jaar, geeft het nu mij de nodige rust en duidelijkheid. En dank je, erg lief compliment van je. Hoe gaat het met jou intussen daar?
Laatst gewijzigd door Rob op 11 sep 2011, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Centrino
Amerikafan

Bericht door Centrino »

Georgie schreef:Ik ga niet meer meedoen. Het debakel van 2012 heb ik eindelijk afgesloten, na toch een jaar wat psychologisch zwaar is geweest onder andere hierdoor.
Je bent blijkbaar niet de enige. Ook Anna Gunya, die in juni in diverse media werd geïnterviewd naar aanleiding van het DV-2012 debacle, verklaart nu aan de New York Times dat ze niet meer in de VS wil wonen en niet meer meedoet aan de loterij:

http://www.nytimes.com/2011/09/10/us/10questions.html
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik begrijp dat mensen op een paar maanden tijd in een andere persoonlijke situatie komen waardoor ze niet meer willen deelnemen aan de loterij. Maar zoals die Anna, niet meer deelnemen uit frustratie omdat de overheid een kameel geschoten heeft met die foute trekking, dat vind ik een beetje flauwtjes.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Ja, dat zou voor mij ook echt geen reden zijn om niet meer mee te doen. Dat vind ik ook een beetje kinderachtig, en heb je jezelf alleen maar mee uiteindelijk. Wel heb ik zelf ervaren dat het psychisch zwaarder was, dan ik had verwacht. Logisch ook gezien de situatie, en dat zou bij de volgende loting niet zo zijn, want neem aan dat het komend jaar wel goed gaat. Maar zelfs als ik geen relatie had gekregen, had ik misschien een jaartje even alles eerst laten rusten, gewoon voor m'n eigen gevoel. Maar ben erg blij dat m'n leven nu weer vorm heeft gekregen.

En scheelt: Meer kans voor anderen!
Laatst gewijzigd door kastelke op 12 sep 2011, 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het heeft geen nut om het volledige bovenstaande bericht te quoten.
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Kan me heel goed voorstellen hoor Sophie!

Ik doe dit jaar net als afgelopen jaar niet mee. Ik wil abosluut niet weg uit Londen de komende tijd. Nog altijd veels te veel naar mijn zin hier en ga niet het risico lopen dat op zijn kop te zetten. Zit prima hier :mrgreen:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

M'n man kreeg een tijdje geleden ook een prachtig aanbod voor een job in Amerika, maar we hebben toch ook maar bedankt wegens nog veel te graag hier.
Elke
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Met mij gaat het hartstikke goed hier eigenlijk, ik ben erg gelukkig en helemaal omdat ik sinds 2 weken een ontzettend leuke baan heb. Ik heb nog steeds het gevoel dat mijn leven als een puzzel in elkaar gevallen is en heb geen moment heimwee gehad. Sterker nog, ik ga in oktober terug naar Nederland voor een weekje maar heb helemaal niet het gevoel dat ik terugwil haha.

Ik wilde na mijn deelname in 2008 eerst ook niet meer meedoen (ik deed tenslotte mee vanwege mijn toenmalige liefde) maar een klein stemmetje zei "doe toch mee!" En dus toch maar gedaan, niet wetende dat ik een maand na mijn inschrijving de liefde van mijn leven zou ontmoeten en helemaal niet wetende dat ik in mei geselecteerd zou worden. Ik ben enorm blij dat ik hier kan zijn door de DV en dat ik, in alle rust en zonder overheidsbemoeienis kan trouwen met mijn lief wanneer ik dat wil. Voor mij was dat toch wel erg belangrijk omdat ik een behoorlijke onafhankelijkheidsdrang had. En nog wel, maar het wordt minder als je iemand hebt gevonden met wie je je leven wilt delen :D

En ja, dat het geselecteerd worden door de DV je leven op zijn kop zet kan ik alleen maar beamen. Vanaf het moment dat ik de envelop kreeg tot het moment dat ik hier gekomen ben was mijn leven een grote achtbaan. Dus als je het gevoel hebt dat je op de goede plek bent in je leven zou ik dat zeker niet opgeven voor een leven in Amerika. Gelukkig zijn is belangrijker dan wat dan ook en waar je dat doet maakt dan niet meer uit toch?
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Super goed om te horen Ziva. Fijn dat voor jou toch ook de puzzelstukjes op hun plek zijn gevallen zo.
Marcel, ik kan het van jou ook goed voorstellen dat je voor London blijft gaan. Je hebt daar je draai nu wel gevonden na een jaar. En joh, London is zo geweldig..Ik mis Engeland af en toe ook nog enorm!
Elke, geweldig toch, dat jullie daar zo goed zitten dat je een Amerika offer afslaat. Dat zegt wel genoeg :) Ik gun jullie het beste!
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

kastelke schreef:M'n man kreeg een tijdje geleden ook een prachtig aanbod voor een job in Amerika, maar we hebben toch ook maar bedankt wegens nog veel te graag hier.
Kan je dat bod niet doorsturen naar ons? Dan kan Eelco erop solliciteren ;)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Andere kwalificaties. ;-)
Elke
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Doeme he!
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

kastelke schreef:M'n man kreeg een tijdje geleden ook een prachtig aanbod voor een job in Amerika, maar we hebben toch ook maar bedankt wegens nog veel te graag hier.
Grappig hoe dingen inneens op je af komen zodra je andere keuzes gemaakt hebt.
Georgie schreef: Marcel, ik kan het van jou ook goed voorstellen dat je voor London blijft gaan. Je hebt daar je draai nu wel gevonden na een jaar. En joh, London is zo geweldig..Ik mis Engeland af en toe ook nog enorm!
Ik zie mezelf op dit moment echt niet weer ergens anders heen verhuizen. Ik heb een super leuke baan bij een super leuk bedrijf met vast contract. Alleen daarom al wil ik Londen niet verlaten. Daarbij heb ik hier vrij snel een hele leuke sociale kring opgebouwd. Ik heb Nederland ook nog geen moment gemist. Het enige wat ik echt mis in Nederland zijn mijn vrienden daar. Vooral na mijn laatste bezoek aan Nederland had ik even een slik momentje en vond ik het toch wel moeilijk dat ik ze zo weinig zie. Maar het is wel fijn om te weten dat als ik in Nederland ben dat het dan altijd net zo gezellig als vroeger is en dat mijn verhuizing naar Londen geen probleem vormt voor de vriendschap! Ik kan me goed voorstellen dat je Engeland mist! Het is toch echt wel anders hier! Gelukkig is het niet zover :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer