Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Fraude Mastercard rondreis Westcoast
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Fraude Mastercard rondreis Westcoast
Wij bellen ook rechtstreeks met ICS. Ik heb het ook weleens via de bank geprobeerd, maar daar reageerden ze inderdaad of ik gek was.
- pelsmaker
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik belde naar het nummer dat op m'n mastercard stond, maar ze willen het niet weten. Ik vroeg hoe ik dan kan vermijden dat m'n kaart geblokkeerd word, hij zei dat ik eerst buiten de luchthaven geld moest afhalen zodat ik m'n code moest gebruiken. Ik zal hem maar geloven zeker.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Banken geven hun creditcards meestal via Mastercard uit dus dan heeft het niet veel zin Visa te bellen. Ik denk toch dat de meesten een creditcard via hun eigen bank hebben. Heb jij een creditcard via jouw eigen bank dan lijkt mij ook de beste manier om je eigen bank te bellen dan wel een speciale afdeling zoals bij de ABN AMRO Bank.vana schreef:Ik lees dat veel mensen naar hun bank bellen om te melden dat ze naar Amerika gaan. Maar volgens mij kun je het beste gewoon rechtt=sstreeks met de service desk van Visa bellen.
Wellicht handig om voor elkaar eens telefoonnr's (en adressen) op te zoeken waar je bij welke bank/instantie terecht kunt voor je creditcard?
Laat ik beginnen bij de ABNAMRO Bank:
ABN AMRO Bank Creditcard Services
Postbus 68
3870 CB Hoevelaken
Telefoon binnenland 0900-8016
Telefoon buitenland +31 342-453 382
Maandag - Vrijdag 09:00 - 21:00 uur
Zaterdag 09:00 - 17:00 uur
Via bovenstaand 0900-nummer heb ik dit jaar voor het eerst aangegeven waar en hoe lang ik op vakantie ging. Ze hebben er meteen een notitie van gemaakt.
Roland
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik bedoelde ook ICS. Daar zijn ze heel behulpzaam.
Jullie moesten eens weten hoeveel ik al geleerd heb dankzij dit forum! Ik was echt nóóit op het idee gekomen om aan te geven dat we naar het buitenland gaan! Geweldig...zo leer je nog eens wat.
Heb net meteen ICS gebeld, en ze zeiden dat het heel goed was dat ik even belde!
Goede service
Heb net meteen ICS gebeld, en ze zeiden dat het heel goed was dat ik even belde!

All I know, is that i'm standing in a place..where...the future is like the skies of L.A.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Onze Mastercard loopt helaas niet via ICS. Ik heb zojuist met hun gebeld maar ik moet alles verder met onze bank regelen!Heleen72 schreef:Wij bellen ook rechtstreeks met ICS. Ik heb het ook weleens via de bank geprobeerd, maar daar reageerden ze inderdaad of ik gek was.
Het is ons al 2x gebeurd dat één van onze kaarten tijdens de vakantie werd geblokkeerd omdat men fraude vermoedde. Helaas kon men ons een deblokkeringscode alleen per post naar ons huisadres sturen!! Gelukkig hadden we een 2e creditcard bij de hand maar vervelend was het wel.
Bij terugkomst in NL hebben we nogmaals gebeld en er bleek veel fraude te worden gepleegd bij tankstations. We hadden bij "onbekende"tankstations getankt vandaar de blokkade!
We hebben nog gevraagd of we geen e-mail alert konden ontvangen maar dat ging niet. Men belt alleen naar een Nederlands nummer.
Ik ga morgen nog eens een poging wagen en vragen of ze bij verdachte transacties niet ons mobiele nummer kunnen bellen.
Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik kwam er deze week achter dat mijn creditcard (MC) geblokkeerd was. Ik wilde via internet een hotel betalen en dat lukte dus niet. Gebeld met de ING en deze meldde mij inderdaad dat de kaart geblokkeerd was. Hier zou een brief over verstuurd zijn, maar die is nooit ontvangen. Nu bleek dat er een heleboel afschrijvingen plaats hebben gevonden in september in de VS. Nogal logisch want daar waren we toen op vakantie. Gelukkig vond de blokkade pas plaats toen wij weer thuis waren. Er was geen fraude mee gepleegd, alle afschrijvingen klopten keurig met mijn bonnetjes. Toen ik aan de medewerkster vroeg of het zinvol was om van te voren te melden dat wij weer naar de VS zouden gaan, vertelde zij mij dat dit wel zinvol was en heeft gelijk de data genoteerd en ons mobiele nummer, zodat zij bij vermoeden van fraude contact met ons op kunnen nemen. Gelukkig hebben wij beiden een creditcard, het zou je maar gebeuren halverwege je vakantie dat je creditcard geblokkeerd wordt, ik moet er niet aan denken.
Tone wij nog in NL woonden, kreeg ik opens 's avonds een telefoontje van MC dat ze gezien hadden dat er er kort achter elkaar 2 grote bedragen waren afgeboekt in NYC. Ik wist nergens van, mijn man was in NYC; ik heb ze zijn mobiele nummer gegeven en ze hebben hem toen direkt gebeld. Hij stond op dat moment zelfs nog in de winkel van de afboeking, maar het was dus ok. Ik was wel verbaasd te zien hoe snel ze reageren. Het tweede bonnetje was koud uit het apparaat gerold of ze hingen al aan de lijn. Credit card misbruik in de VS staat blijkbaar hoog op het prioriteitenlijstje; ook niet verwonderlijk als je ziet hoe vaak iemand je credit card meeneemt uit het zicht en je dus geen idee hebt wat ze er allemaal mee uitspoken.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Mijn bericht hierboven van 4 september 2011 is inmiddels achterhaald, de creditcard van de ABNAMRO Bank wordt nu verzorgd door International Creditcard Services (ICS).
Zie hier voor belangrijke telefoonnummers.
Roland
Zie hier voor belangrijke telefoonnummers.
Roland
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Ook mijn kaart was gisteren ineens geblokkeerd. Gaf aan " neem contact op met bank".
Bij thuiskomst ING gebeld en ze vertelden dat mijn pas inderdaad een dag tevoren was geblokkeerd.
Brief zou onderweg zijn, net zoals de nieuwe kaart.
Konden mij i.v.m het onderzoek ook niet zeggen wat er met mijn kaart was gebeurd. Alleeen dat derden er geprobeerd hadden mee te betalen.
Ik ben in januari naar NY geweest maar kan me niet herinneren dat ik mijn kaart daar ergens heb moeten afgeven. Ook heb ik zelf vorige maand tickets naar Fl. ermee gekocht? Dit is al de derde keer in 2 jaar tijd. Ik heb een kaart met pincode. Vind het toch maar beangstigend hoe makkelijk het schijnbaar gaat.
Bij thuiskomst ING gebeld en ze vertelden dat mijn pas inderdaad een dag tevoren was geblokkeerd.
Brief zou onderweg zijn, net zoals de nieuwe kaart.
Konden mij i.v.m het onderzoek ook niet zeggen wat er met mijn kaart was gebeurd. Alleeen dat derden er geprobeerd hadden mee te betalen.
Ik ben in januari naar NY geweest maar kan me niet herinneren dat ik mijn kaart daar ergens heb moeten afgeven. Ook heb ik zelf vorige maand tickets naar Fl. ermee gekocht? Dit is al de derde keer in 2 jaar tijd. Ik heb een kaart met pincode. Vind het toch maar beangstigend hoe makkelijk het schijnbaar gaat.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Wij hebben dit pas ook meegemaakt. Maar met onze kaart was wel fraude mee gepleegd met betalingen in Amerika, terwijl wij gewoon hier waren. Ik zag de afboeking via internetbankieren, maar geen telefoontje gehad van Mastercard. Wij hebben toen zelf gebeld en zij zagen wel dat er transacties waren geweest, ze hebben kaart geblokkeerd en fraude bedragen teruggestort.
Wij gebruiken de kaart eigenlijk alleen op vakantie in USA en onze laatste reis was in mei 2011. En daarna alleen hotelreserveringen mee gedaan voor 2012.
Wij gebruiken de kaart eigenlijk alleen op vakantie in USA en onze laatste reis was in mei 2011. En daarna alleen hotelreserveringen mee gedaan voor 2012.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Wij hebben vorig jaar ook iets dergelijks gehad met mijn vaders creditcard. Hij had 's ochtends in Woerden een parkeergarage betaald. 'S avonds landde hij in NY en is naar de Mac geweest, en vervolgens naar een hotel gegaan wat Cuba heet. Hier heeft hij ook met zijn cc betaald. De volgende ochtend werd mijn moeder gebeld of het wel klopte dat de kaart in 24 uur tijd zowel in NL als in NY als in Cuba gebruikt was. Een hele goede service dat ze zo snel contact opnemen (in plaats van zomaar te blokkeren)!
2008 - CA,NV,AZ
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
Ik heb vorig jaar bij ICS / Visa doorgegeven welke periode ik in Amerika zou zijn en voor de Mastercard heb ik dat bij mijn plaatselijke Rabobank doorgegeven (de bank die mijn MC uitgeeft).
Beide instanties hebben daar een aantekening van gemaakt en vonden het verstandig om het te melden.
Dus dit jaar zal ik dat ook zeker weer doen.
Beide instanties hebben daar een aantekening van gemaakt en vonden het verstandig om het te melden.
Dus dit jaar zal ik dat ook zeker weer doen.
16x USA / 30 staten
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
We zullen zeker ICS eens bellen voor we gaan. Wat me opvalt is dat je in USA met cc nog niet veel je pin hoeft te gebruiken of is dat inmiddels al anders geworden?
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
In de VS nog nooit nodig gehad, pin bij mijn creditcard. Het is soms zelfs zo dat ik ergens mijn kaart doorhaal en dat het dan zonder handtekening meteen geregeld is. Dat gaat mij zelfs een beetje te snel, haha. Maar het is al met al best vaag, de ene keer wel een handtekening, de andere keer weer niet (dat kan zelfs bij één en dezelfde winkel soms zus gaan en soms zo).
- Hansi1959
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
ik zie dat het hier vooral om MasterCards gaat (die geblokkeerd worden). Ik gebruik Visa en die hebben me al tijdens 2 vakantie gebeld nadat ze geconstateerd hadden dat er opeens diverse betalingen met mijn card waren gedaan in de VS. Mij werd gevraagd of ik inderdaad in de VS was en op de hoogte van die betalingen. Na mijn bevestigend antwoord was alles in orde. Ben blij dat ze de moeite doen om even te bellen ipv direct blokkeren. Kan anders knap lastig worden. Zeker de laatste keer omdat mijn vrouw haar CC (ook Visa) was vergeten mee te nemen. Gelukkig is het wel altijd nog mogelijk met de gewone bankpas geld te pinnen bij een ATM (weliswaar wordt er dan wel een paar $ provisie in rekening gebracht maar dat liever dan plots helemaal zonder geld zitten).
Overigens -gelukkig- nog nooit te maken gehad met cc fraude ondanks dat mijn VISA card al meer dan 20 jaar vrij intensief gebruik en niet alleen op vakantie maar ook voor internet aankopen.
Grtz, Hans
Overigens -gelukkig- nog nooit te maken gehad met cc fraude ondanks dat mijn VISA card al meer dan 20 jaar vrij intensief gebruik en niet alleen op vakantie maar ook voor internet aankopen.
Grtz, Hans
No guts, no glory!
Onze kaart is ook geblokkeerd, we konden niet meer betalen, hebben gemaild met de bank en zij hebben het net geantwoord.
Ze hebben niet eens zelf contact met ons opgenomen
Als wij nu Mastercard bellen (welk nummer?), kunnen ze onze kaart dan deblokkeren?
Of moeten we een nieuwe krijgen? Hoe lang diurt dat dan?
Het enige dat de bankmedewerker voor ons had gedaan, is Maestro opengesteld.
Maar daar kunnen we geen hotels of restaurants mee betalen, moeten we nog 3weken met heel veel cash geld rondlopen?!
Ze hebben niet eens zelf contact met ons opgenomen

Als wij nu Mastercard bellen (welk nummer?), kunnen ze onze kaart dan deblokkeren?
Maar daar kunnen we geen hotels of restaurants mee betalen, moeten we nog 3weken met heel veel cash geld rondlopen?!
- knop
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Mastercard zelf bellen heeft geen zin, als deze is uitgegeven door bijvoorbeeld de ING. Dan moet je bij de ING zelf zijn. Als de kaart frauduleus is gebruikt, krijg je een nieuwe kaart, met ook een nieuw nummer. Het gaat voornamelijk om het nummer op je kaart.
Een nieuwe kaart krijg je naar je NL adres opgestuurd bij MC. Alleen AMEX stuur je wereldwijd binnen 24 uur een nieuwe kaart waar je ook bent. Ik begrijp dat je maar 1 creditcard bij je hebt?
Een nieuwe kaart krijg je naar je NL adres opgestuurd bij MC. Alleen AMEX stuur je wereldwijd binnen 24 uur een nieuwe kaart waar je ook bent. Ik begrijp dat je maar 1 creditcard bij je hebt?
Groet,
Frans
Frans
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
wij zijn een keer ons Random Reader kastje kwijt geraakt in de hotelkamer van een Amerikaans hotel. Deze lag waarschijnlijk nog op de lakens en is toen met Housekeeping meegegaan . Uiteindelijk wel weer teruggevonden maar de receptionist was erg nieuwsgierig waar dat kastje nou voor was. 'Why don't we have that?!'ned in MO schreef: Ik heb wel eens gevraagd waarom er niet een extra beveiliging op komt of zo en waarom niet zo'n handig kastje voor internet betalingen zoals in ned
Reden hiervoor is dat de maatschappijen er bang voor zijn dat als je het ingewikkelder maakt men de kaart minder zou gebruiken waardoor er minder verdient zou worden. Minder dan het terugbetalen van frauduleuze praktijken.

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Waarom mail je en bel je niet? Achterop de kaart staat een nummer, althans, bij een ING mastercard (wel een zakelijke) die ik hier heb liggen wel. Ik begrijp ook de koppeling Maestro-Mastercard niet. Maestro is het systeem dat je gebruikt als je met je bankpasje betaald in het buitenland en staat los van je creditcard.TineL schreef:Onze kaart is ook geblokkeerd, we konden niet meer betalen, hebben gemaild met de bank en zij hebben het net geantwoord.
Ze hebben niet eens zelf contact met ons opgenomen![]()
Ik heb overigens met Visa (van ICS) nog nooit problemen gehad. De kaarten zijn door vakantieuitgaven nog nooit geblokkeerd en ik heb ook nooit hoeven aan te geven dat ik naar het buitenland ga. Wel een aantal keer een telefoontje gehad na een vagere online betaling (chinese bank, dat soort dingen). Maar als je dan aangeeft dat die betaling correct was is er niets aan de hand. En als je niet thuis bent dan bellen ze netjes je mobiele nummer, dus waar je ook ter wereld bent, je wordt gewoon gebeld.
Als ze je niet kunnen bereiken dan blokkeren ze de kaart alleen voor online transacties (met CCV2) maar is de fysieke kaart nog wel bruikbaar. En een telefoontje naar ICS (dat kan 24/7) is genoeg om de situatie op te helderen en het per direct weer te activeren. De blokkade gaat ook niet automatisch maar er is altijd iemand die gaat kijken. En als je net een luchtvaarmaatschappij en een hoop hotels hebt betaald er is een block voor een huurauto actief dan zal die persoon ook wel begrijpen dat je op vakantie bent

Al met al wellicht toch een goede reden voor amerikagangers om een Visa te overwegen ipv een Mastercard van ING of een andere bank. Heel naar als je kaart zomaar geblokkeerd wordt en je e.e.a. niet direct kunt ophelderen.
In dit geval zou ik zeggen: probeer je bank te bellen via het nummer achterop de kaart om e.e.a. zo snel mogelijk weer op te lossen. Gaat vast sneller dan mailen.
Tot die tijd: andere credit card of cash gebruiken.
Let ook op als je met die kaart hotels hebt gereserveerd. Bij reguliere (refundable) hotelreserveringen wordt 24 uur (of een andere tijd, zie je bevestiging) vooraf, als de boeking dus definitief wordt, de charge op je creditcard gedaan. Als dat mislukt dan is je kamer dus /niet/ geboekt. Sommige hotels zullen je dan bellen, maar dat hoeft niet. En het is natuurlijk maar de vraag hoe jij je telefoonnummer hebt ingevuld bij de boeking. Niet iedere Amerikaan begrijpt bijvoorbeeld een nummer in internationale notatie (+31 of +32) en sommige europeanen vullen nog wle eens 0031 of 0032 in, dat werkt dus niet in de US. En wellicht dat sommige hotels niet eens de moeite nemen om je te bellen maar gewoon de kamer aan iemand anders verhuren.
Roel.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 25 Reacties
- 5108 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-