Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV2012: Inge67
-
- Amerika-expert
Re: DV2012: Inge67
Nou noem je wel een uitzonderlijk visum natuurlijk Petra. Die regels kunnen enorm verschillen voor een green card. Green card is voor permanente intentie en een visa is het tegen over gestelde daarvan. Een visa kan na een studie gewoon weer aangevraagd worden. In dit geval lijkt het me wel iets anders. Maar zoals ik al zei zullen zij echt niwt de enigste zijn die voor dit feit staan bij een green card.
- DixieChick
- Amerika-expert
Is waar, maar ik heb ook een collega die doodleuk tien jaar in een ander land gewoond heeft, eens per jaar naar de VS kwam, en wel zijn green card heeft behouden. Hij wil nu alleen zijn Amerikaans staatusburgerschap aanvragen, en loopt tegen het probleem aan dat hij in die tien jaar geen tax return heeft gefiled...maar goed, dat terzijde, hij is dus altijd zonder enige problemen in en uit de VS gekomen.
Ik zou persoonlijk er alleen voor kiezen om ze vaker naar huis (de VS) te halen, zodat er minder tijd tussen zit, bijvoorbeelde de zomervakantie en kerst. Met de zomervakantie zijn ze dan ook wat langer in de VS, en dat zou dan ook weer als bewijs kunnen gelden, dat hij alleen maar daar studeert, maar echt hier (in de VS) thuis is.
Ik zou persoonlijk er alleen voor kiezen om ze vaker naar huis (de VS) te halen, zodat er minder tijd tussen zit, bijvoorbeelde de zomervakantie en kerst. Met de zomervakantie zijn ze dan ook wat langer in de VS, en dat zou dan ook weer als bewijs kunnen gelden, dat hij alleen maar daar studeert, maar echt hier (in de VS) thuis is.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Kerst kunnen ze niet naar de VS komen, want in januari hebben ze examens. Zo zou het een beetje duur worden om voor 2 weken heen en weer te vliegen. In de zomervakantie zou het wel de bedoeling zijn om 2/3 maanden in de VS te verblijven en daar dan een summer job te doen.
USCIS wilde me geen uitsluitsel geven en verwees me door naar CBP. CBP spreekt enkel over een reentry permit. Het zou ook maar 1x zijn, namelijk na het eerste jaar, daarna zouden ze een reentry permit vragen.
Een immigration advokaat kan je m.i. alleen maar zeggen wat er 'al eens gebeurd is'. dat wil dan nog niet zeggen dat je niet de pech/geluk kan hebben bij diegene die jij treft aan de grens.
Ik denk dat de kans vrij klein is dat ze je je greencard afnemen. Zeker als je kan uitleggen dat je 'nog 1 jaar moest studeren'
USCIS wilde me geen uitsluitsel geven en verwees me door naar CBP. CBP spreekt enkel over een reentry permit. Het zou ook maar 1x zijn, namelijk na het eerste jaar, daarna zouden ze een reentry permit vragen.
Een immigration advokaat kan je m.i. alleen maar zeggen wat er 'al eens gebeurd is'. dat wil dan nog niet zeggen dat je niet de pech/geluk kan hebben bij diegene die jij treft aan de grens.
Ik denk dat de kans vrij klein is dat ze je je greencard afnemen. Zeker als je kan uitleggen dat je 'nog 1 jaar moest studeren'
-
- Amerika-expert
Een immigratie advocaat verteld je inderdaad wat er met andere mensen gebeurd is en daarbij hoe jij dit ook kunt bereiken en welke stappen te ondernemen. Zeer welkome info lijkt mij.
Ik heb net even gegoogled en kwam deze thread tegen. Misschien heb je er wat aan? Er staat ook een lijst in met wat je kunt doen om inwonerschap van amerika beter te bewijzen.
http://www.visajourney.com/forums/topic ... ng-abroad/
Ik heb net even gegoogled en kwam deze thread tegen. Misschien heb je er wat aan? Er staat ook een lijst in met wat je kunt doen om inwonerschap van amerika beter te bewijzen.
http://www.visajourney.com/forums/topic ... ng-abroad/
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Bedankt Petra! Dat is echt het soort verhalen dat ik wilde horen. Blijkbaar doen ze nooit echt moeilijk en is het belangrijk om 'bewijzen' van hun residency te hebben.
@ Inge67
Maar wat vroeger was en heden is, is geen garantie voor de toekomst.
Het moet toch mogelijk zijn, iets zwart op wit te krijgen van niemand minder dan Kentucky/.gov/Consulaat? Je vraagt niets raars, dus het lijkt mij dat er ergens iemand is, die je via officiële weg kan helpen.
Maar wat vroeger was en heden is, is geen garantie voor de toekomst.
Het moet toch mogelijk zijn, iets zwart op wit te krijgen van niemand minder dan Kentucky/.gov/Consulaat? Je vraagt niets raars, dus het lijkt mij dat er ergens iemand is, die je via officiële weg kan helpen.
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Sten ik krijg geen officiële bevestiging hiervan. De USCIS stuurt me naar de CPB en diens antwoord heb je gelezen. Maar ik maak me niet teveel zorgen. Komt allemaal goed 

- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Soms is 'go with the flow' beter dan je eeuwig afblijven vragen hoe het zou kunnen gaan. Je hebt je antwoord, je weet min of meer welke wegen je straks moet bewandelen. Ik zou het hier inderdaad bij laten want je kunt je wel vragen blijven stellen en blijven zoeken naar 'zwart-op-wit' bevestiging.
Wat ik vreemd vind, is dat dit soort cases niet gewoon beschreven staan op de .gov zelf en de weg die bewandeld kan worden. Een houvast is toch voor iedereen fijner... Maar goed, ik verwacht ook dat Inge er een mouw aan gaat passen en dat het losloopt.
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Zoals ik al gezegd heb gaan we in december/januari 14 dagen naar California op 'prospectiebezoek'. Aangezien Santa Barbara heel erg duur blijkt te zijn, wil ik even kijken wat de mogelijkheden zijn in en rond San Diego. Ik ben niet echt op zoek naar een grote stad. Daarom vind ik Santa Barbara zo leuk met zijn winkelstraat en haven enz...
Is er tusssen LA en San Diego of rond San Diego een stad(je) of wijk die hierop gelijkt? Of is San Diego ook zo gezellig? Ik heb me laten vertellen dat San Diego een 'big Santa Barbara' is en dat spreekt me wel aan.
Verder lijkt het dat er meer job opportunities zijn in die regio voor Software developpers.
Heeft hier iemand ervaring mee? Wie kent de streek daar goed?
Is er tusssen LA en San Diego of rond San Diego een stad(je) of wijk die hierop gelijkt? Of is San Diego ook zo gezellig? Ik heb me laten vertellen dat San Diego een 'big Santa Barbara' is en dat spreekt me wel aan.
Verder lijkt het dat er meer job opportunities zijn in die regio voor Software developpers.
Heeft hier iemand ervaring mee? Wie kent de streek daar goed?
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Inge
Wij zijn er op verlof geweest en san diego was top. Heel leuke straatjes, niet te groot en niet te klein. Gas lamp quarter is top.
Zeker een aanrader!
Bart1
Wij zijn er op verlof geweest en san diego was top. Heel leuke straatjes, niet te groot en niet te klein. Gas lamp quarter is top.
Zeker een aanrader!
Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bandido
- Amerika-expert
Ik was ook aangenaam verrast door San Diego, echt een erg leuke plaats. Maar ik had wel het idee dat onroerend goed er ook nu nog erg duur is. Ik kijk namelijk voor de grap altijd even hoeveel appartementen en huizen ergens kosten, en het was er niet bepaald goedkoop. Maar ik moet er bij zeggen dat ik de stad niet goed genoeg ken om te weten welke buurten goed/slecht zijn.
"Keep Georgia On Your Mind"
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ok dan gaan we daar zeker genoeg tijd spenderen. Hoeveel tijd denk je dat we nodig hebben in San Diego als we ook nog een paar huizen willen bekijken? Ik wil een beetje een 'feel' krijgen van wat je krijgt voor je geld in verschillende regio's in California
Wat bedoel je met 'huizen kijken' ? Om te kopen of om te huren ?
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Zowel om te kopen als om te huren. De bedoeling is in eerste instantie om te kijken wat je krijgt voor je geld en wat het verschil is tussen de verschillende regio's.
Als we vertrekken zullen we uiteraard eerst huren.
Als we vertrekken zullen we uiteraard eerst huren.
Een groot deel van die info kun je nu al achterhalen via je computer.
Om te beginnen de MLS (Listing Service) van makelaars die nu ook door privé personen gebruikt kan worden. Geef in MLS en de plaats waarin je geïnteresseerd bent. Zoek onder residentieel, je kunt zoeken naar huizen, condo's, appartementen.
Verder: kranten hebben on-line edities van hun print edities. Alle zondagen (bij sommigen op zaterdag) is er een woonbijlage. Daarin kun je vinden huizen te koop aangeboden. De aankondigingen van 'open huizen' (showing koophuizen) geven de meeste info mbt. oppervlakte, aantal kamers, badkamers, enz. en vraagprijs.
Via Google kun je een map van de plaats/de buurt zien en zelfs een streetview.
Plaatsen aan de kust zijn duurder - sorry, Sten - dan de plaatsen meer inlands, oa. omdat het klimaat vlak bij de oceaan zoveel aangenamer is.
Huizen en ook appartementen worden eveneens te huur aangeboden in de kleine annonces. Ze kunnen van een privé persoon zijn dan wel een commerciële verhuurder. In het laatste geval zijn ze meestal wat meer 'versleten'. Gemeubileerd huren is ook een mogelijkheid.
Grotere appartementscomplexen hebben vaak web sites met info (bv. plattegronden) en een email adres voor als je meer wilt weten.
Makelaars zullen weinig tijd voor je (kunnen) maken als je niet daadwerkelijk van plan bent een huis te kopen op termijn.
Verhuurders idem, tenzij je kunt aangeven dat je binnen 60 dagen een pand kunt betrekken. Als je je louter wilt oriënteren kun je een huis meestal alleen van buiten zien aangezien het meestentijds bewoond is.
Grotere appartementscomplexen kunnen je vaak wel op zijn minst een voorbeeld laten zien, aangezien daar meestal management on site is.
Een verhuurder wil een credit report zien, dan wel een brief van HR omtrent een vaste baan. Vraag: hoe hebben andere deelnemers dit aangepakt ?
De periode rond Kerst - Oud en Nieuw is niet de meest productieve, dat begrijp je wel, want een aantal dagen valt weg omdat er dan niet wordt gewerkt. Plus je weet hoe groot CA is, en hoe snel je je in afstanden verkijkt.
Kortom ik zou, als ik jou was, thuis zoveel mogelijk voorwerk doen, want je zult als je komt je tijd zo productief mogelijk willen besteden.
Om te beginnen de MLS (Listing Service) van makelaars die nu ook door privé personen gebruikt kan worden. Geef in MLS en de plaats waarin je geïnteresseerd bent. Zoek onder residentieel, je kunt zoeken naar huizen, condo's, appartementen.
Verder: kranten hebben on-line edities van hun print edities. Alle zondagen (bij sommigen op zaterdag) is er een woonbijlage. Daarin kun je vinden huizen te koop aangeboden. De aankondigingen van 'open huizen' (showing koophuizen) geven de meeste info mbt. oppervlakte, aantal kamers, badkamers, enz. en vraagprijs.
Via Google kun je een map van de plaats/de buurt zien en zelfs een streetview.
Plaatsen aan de kust zijn duurder - sorry, Sten - dan de plaatsen meer inlands, oa. omdat het klimaat vlak bij de oceaan zoveel aangenamer is.
Huizen en ook appartementen worden eveneens te huur aangeboden in de kleine annonces. Ze kunnen van een privé persoon zijn dan wel een commerciële verhuurder. In het laatste geval zijn ze meestal wat meer 'versleten'. Gemeubileerd huren is ook een mogelijkheid.
Grotere appartementscomplexen hebben vaak web sites met info (bv. plattegronden) en een email adres voor als je meer wilt weten.
Makelaars zullen weinig tijd voor je (kunnen) maken als je niet daadwerkelijk van plan bent een huis te kopen op termijn.
Verhuurders idem, tenzij je kunt aangeven dat je binnen 60 dagen een pand kunt betrekken. Als je je louter wilt oriënteren kun je een huis meestal alleen van buiten zien aangezien het meestentijds bewoond is.
Grotere appartementscomplexen kunnen je vaak wel op zijn minst een voorbeeld laten zien, aangezien daar meestal management on site is.
Een verhuurder wil een credit report zien, dan wel een brief van HR omtrent een vaste baan. Vraag: hoe hebben andere deelnemers dit aangepakt ?
De periode rond Kerst - Oud en Nieuw is niet de meest productieve, dat begrijp je wel, want een aantal dagen valt weg omdat er dan niet wordt gewerkt. Plus je weet hoe groot CA is, en hoe snel je je in afstanden verkijkt.
Kortom ik zou, als ik jou was, thuis zoveel mogelijk voorwerk doen, want je zult als je komt je tijd zo productief mogelijk willen besteden.
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Bedankt voor deze uitgebreide reactie oortjes. Het is heel erg nuttige informatie. Ik ben uiteraard al volop bezig met het surfen op verschillende websites voor huizen.
Ik ben me ervan bewust dat de kerstvakantie niet ideaal is voor het zoeken naar huizen. En we zijn ook niet zover dat we echt al willen kiezen. Meer een soort bekijken van de wijk enz... waar de verschillende huizen gelegen zijn.
Onze voorkeur gaat inderdaad uit naar huizen dicht bij de kust, precies omwille van het weer. Het zal moeten blijken of dit financieel haalbaar is. Voorlopig lijkt me dat wel het geval.
We landen in SFO en vertrekken 2 weken later vanuit San Diego
Plan is:
- Op internet een aantal panden bekijken die ons zouden interesseren mochten we morgen verhuizen
- Aantal panden bekijken in en rond San Francisco
- Toeristische uitstapjes in San Francisco
- Route 101 tussen San Francisco en Santa Barbara
- Vrienden bezoeken en toeristische uitstapjes in Santa Barbara
- Aantal panden bekijken in en rond Santa Barbara
- Disney land en enkele andere toeristische uitstapjes in Los Angeles
- Vrienden bezoeken tussen LA en San Diego
- Aantal panden bekijken tussen LA en San Diego
- Aantal panden bekijken in en rond San Diego
- Toeristische uitstapjes in San Diego
Nog tips?
Ik ben me ervan bewust dat de kerstvakantie niet ideaal is voor het zoeken naar huizen. En we zijn ook niet zover dat we echt al willen kiezen. Meer een soort bekijken van de wijk enz... waar de verschillende huizen gelegen zijn.
Onze voorkeur gaat inderdaad uit naar huizen dicht bij de kust, precies omwille van het weer. Het zal moeten blijken of dit financieel haalbaar is. Voorlopig lijkt me dat wel het geval.
We landen in SFO en vertrekken 2 weken later vanuit San Diego
Plan is:
- Op internet een aantal panden bekijken die ons zouden interesseren mochten we morgen verhuizen
- Aantal panden bekijken in en rond San Francisco
- Toeristische uitstapjes in San Francisco
- Route 101 tussen San Francisco en Santa Barbara
- Vrienden bezoeken en toeristische uitstapjes in Santa Barbara
- Aantal panden bekijken in en rond Santa Barbara
- Disney land en enkele andere toeristische uitstapjes in Los Angeles
- Vrienden bezoeken tussen LA en San Diego
- Aantal panden bekijken tussen LA en San Diego
- Aantal panden bekijken in en rond San Diego
- Toeristische uitstapjes in San Diego
Nog tips?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hier hebben we elk weekend open houses, waarbij je meestal tussen 2 en 4pm vrij kan gaan kijken (met of zonder makelaar) naar een aantal huizen die te koop staan. Voor huurwoningen doen ze dat niet (tenzij wel eens bij de iets grotere > 3,500/mnd). Als dat ook in California bestaat, dan kan dat ook een hulp zijn.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Bandido
- Amerika-expert
Het is trouwens tzt wel aan te raden om een makelaar in de arm te nemen voor een huurwoning. Het kost dan wel commissie (meestal een vast bedrag, of een maand huur), maar zo scheelt je dat een hoop uitzoekwerk. En met huurwoningen loop je vaak ontzettend lang achter de feiten aan en zijn ze net verhuurd als jij aankomt, de verhuurder komt niet opdagen, etc. En dan zijn er nog de "lock boxes", die vaak bij de voordeur hangen. Een makelaar kan deze openen met een speciale sleutel. En zeker in die eerste weken heb je al zoveel om te regelen, dat het mooi is als je iets kunt uit besteden.
"Keep Georgia On Your Mind"
Goeie tip Bandido, zat ik ook al aan te denken. Is het sowieso niet een plan om, als je daar met vakantie bent, al direct naar een makelaar te gaan en te bespreken wat je plannen zijn?
Bij een makelaar kun je precies neerleggen wat je allemaal wenst, die makelaar kan op zoek gaan voor jou wanneer jij dat wilt en zelfs als je er zelf fysiek niet aanwezig bent kan de makelaar gewoon doorzoeken. Het kost misschien wel iets maar je kunt wel precies dat huis, in die omgeving dat jij wilt krijgen en de makelaar kan ook afspraken ter plaatse regelen zodat je niet misgrijpt. Dat lijkt me best wat waard
Bij een makelaar kun je precies neerleggen wat je allemaal wenst, die makelaar kan op zoek gaan voor jou wanneer jij dat wilt en zelfs als je er zelf fysiek niet aanwezig bent kan de makelaar gewoon doorzoeken. Het kost misschien wel iets maar je kunt wel precies dat huis, in die omgeving dat jij wilt krijgen en de makelaar kan ook afspraken ter plaatse regelen zodat je niet misgrijpt. Dat lijkt me best wat waard