Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hurricane Irene

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Hurricane Irene

Bericht door kastelke »

En dat ze zelf ergens veilig zitten!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, dat hoop ik ook, maar ze zijn geevacueerd, dus hopelijk wel.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Net via Facebook contact met Petra gehad. Zij zijn veilig, maar de schade is enorm en ze zijn echt wanhopig. Ze kunnen alle goede gedachtes gebruiken!
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

De afvoer vrij houden is helaas bijna een dagtaak, want het duurt maar een minuut of 10 voordat hij weer verstopt en telkens als je naar buiten gaat ben je direct doorweekt, dus ik zit nu in mijn bikini op de bank.
Guinevere, je moete een bak van kippegaas maken en die over de afvoer zetten (wel verzwaren door een paar bakstenen erop te zetten)
Op deze manier houd je veel langer een opening en kan het water blijven wegstromen door de put
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

O wat verschrikkelijk voor de Van Dijkjes. Gewoon niet te overzien, die schade, en wat ik er van begreep dus zonder verzekering. Als je meeleest, Peet, heel veel sterkte toegewenst.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Hier word ik helemaal stil van...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Ik weet niet of Peet dit kan lezen, maar een collega die vroeger Real Estate Agent was, gaf ons op het werk een tip dat als je geen Flood Insurance hebt, wat niet verplicht is, als je niet in een flooding zone woont, dien dan een claim in bij FEMA als een van de eersten. FEMA helpt altijd als er schade is; alleen wie het eerst komt het eerst maalt.

Heel veel sterkte daar in het noorden!!
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Oh wat verschrikkelijk Petra. Ik ken jullie niet maar als je meeleest wil ik jullie graag een virtueel hart onder de riem steken. Hopelijk hebben jullie alle onvervangbare dingen nog kunnen redden, maar het belangrijkste is dat jullie veilig zijn. FEMA is inderdaad een goede tip.

Ned, ik heb al een vogelvoerstation van fijn gaas over de afvoer waardoor het inderdaad veel langer open blijft, maar het is echt dweilen met de kraan open. Wel bedankt voor het meedenken! Het is nu donker dus ik kan van boven niet meer zien of het water blijft staan en omdat ik nog geen verlichting in mijn basement heb moet ik nu aldoor met een zaklamp naar beneden en dan in mijn bikini naar buiten. Koud hoor!

Ik ben het nu helemaal zat. Heb gisternacht gewerkt, dus normaal zou ik nu al in mijn bed liggen maar ik ben gewoon bang om naar bed te gaan, terwijl het nog zo hoost. :|
Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ook balen voor jou, Guinevere! Al langer in dit gebied wonend hebben wij expres het huis op het hoogste punt van deze straat gekozen. De enorme overstromingen, die elders in het land voorkomen, hebben we hier niet, maar toch heel erg vaak wel, dat beken en rivieren overstromen en daarvan zijn er nogal wat hier. Mijn ouders hebben heel regelmatig hun basement vol water gehad. Zoiets weet je gewoon niet van tevoren, als je naar een gebied verhuist. Een makelaar gaat dat ook niet aankaarten, want die willen een huis verkopen.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Het stomme is dat het huis niet eens op een laag punt ligt, maar de dakgoot komt uit op mijn patio wat rondom met bielzen afgezet is. Het loopt nu af richting afvoer (eerst niet, maar nadat we het verandert hebben leek alles onder controle ... tot vandaag), maar als die verstopt raakt blijft het water gewoon staan en helaas ligt de drempel net iets lager dan het niveau van de bielzen dus dan loopt het zo naar binnen.

Ik denk dat ik morgen ga proberen met een bijl een stuk uit de bielzen te hakken. Wish me luck! :?

Dit is een filmpje van een stadje hier vlakbij:
[youtube]jtsT-BIotz4[/youtube]
Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Arme jij, het gaat nu weer hard tekeer. Ik heb hier een heel zenuwachtige hond vooral, maar ook een tuin, die er als een zwembad uitziet. Wat een raar weer de afgelopen weken!
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Gut die arme hond weet vast niet meer waar hij het zoeken moet na een dag lang onweer. Heb je al eens bach rescue spray geprobeerd?
Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nee, maar dat Thundershirt helpt wel wat, merk ik nu. Het is naar voor Cosmo, maar ik vind het ook zo onbelangrijk eigenlijk, als ik denk aan wat Petra en haar gezin in New York meemaken. Misschien komt dat niet zo door, maar zij zijn echt alles kwijt. Hun hele motel staat onder water, een groot gedeelte van hun broodwinning.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

gelukkig hebben wij de laatste week bijna geen regen meer gehad.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Petra/VS schreef:Misschien komt dat niet zo door, maar zij zijn echt alles kwijt.
Mijn oprechte excuses als het overkomt dat me dat niets doet. Ik vind dat soort dingen altijd erg moeilijk, want wat zeg je tegen iemand die "alles" kwijt is? Zeker aangezien ze nu zelf niet in mogelijkheid is te reageren.

Lieve Petra, wanneer je dit leest; ik vind het zo verschrikkelijk voor jullie, daar zijn echt geen woorden voor. Laat het ons weten als er iets is waar we mee kunnen helpen?

Andere Petra, je hebt een pbtje.
Laatst gewijzigd door guinevere op 08 sep 2011, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het leek wel of ik het tegen jou had, sorry, ik bedoelde het meer in het algemeen. Ik besefte het me pas gisteravond, hoe erg het bij hen is, na haar Facebook updates. En inderdaad, wat zeg je daarop, er zijn geen troostende woorden :(.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Hier was tot 9 uur state of emergency, nu wordt alleen onnodig rijden afgeraden. De scholen zijn dicht, dit zou de eerste schooldag geweest zijn, en ook de colleges zijn dicht. De high school ligt langs een beek die nog niet op het hoogste punt is, geen idee hoe hoog het water momenteel staat daar, of hoe de schade in de stad is. Binghamton wordt wel weer hard geraakt zag ik op het nieuws.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het plenst hier ook weer enorm, als dat nog naar het noorden moet gaan komt er nog heel wat aan.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Oops, ik zie net dat jij al gereageerd had, terwijl ik net een lange tijd over mijn antwoord heb zitten nadenken en achteraf nog aangepast hebt. In dat geval was mijn pbtje onnodig.

Op een iets vrolijkere noot; mijn basement heeft de nacht droog doorstaan. Kon wel weer een gigantische bak water uit de dehumidifier halen, maar liever daar dan dat het in de muren blijft zitten, alhoewel ik bang ben dat de drywall aan vervanging toe is. De vloerbedekking hadden we gelukkig nog niet vervangen na de laatste keer dat het blank stond .. geluk bij een ongeluk! :P
Afbeelding
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

Lieve mensen, Iedereen heel erg bedankt voor alles steun en lieve woorden. Doet me zeker goed.

De situatie is nog steeds dramatische. Motel is ondergelopen en alles daarin is helaas verloren, inclusief tapijt, electra, verwarmings ketel, meubels, wasmachine, droger you name it... TV's en koelkasten hebben we nog wat van kunnen redden. Het kwam ook zo snel op dat gewoon geen redden meer aan was. De brug over de creek is volledig ingestort. Ons huis is gedeeltelijk nog droog. De kelder staat 3 foot water ondanks 2 pompen die 10.000 gallon per uur pompen. Daardoor is onverwarmings ketel zeer waarschijnlijk naar de knoppen. Door het water na Irene vorige week kregen we hem al niet meer aan.

Het is nu een aantal uren droog en het water is een foot gezakt, maar er komt nog veel meer aan en de top wordt pas vanavond verwacht. De brug over de creek is ingestort. Helaas zijn we niet de enige hier. Hele huizen verdwijnen in de rivier. En dan bedoel ik echt hele huizen. Dan mogen wij eigenlijk nog niet klagen.

De schade zal heel behoorlijk zijn. Wij hebben inderdaad geen flood verzekering. Dat is geen onwil of stommiteit. Maar na de flood van Ny in 2006 zijn de flood zone zo vaak verandert dat geen mens meer echt weet wat nu de werkelijke is. Iedereen gebruikt een andere. In nummer 1 wonen wij wel in de flood zone in de volgende weer niet. Verzekeringen maak daar misbruik van. Een flood verzekering is onbetaalbaar. Dan heb ik het over bedragen waar je elk jaar een hele mooie auto van kan kopen (niet dat ik dat liever doe maar om maar even aan te geven wat zoiets kost) Een motel is geen vetpot en kan dat gewoon weg niet opbrengen. Mede doordat het een combinatie commercieel en particuliere panden zijn. Voor alleen particulieren is het aanzienlijk goedkoper.

Wij zullen inderdaad aangewezen zijn op FEMA. Anders overleef ik niet. Niet alleen de schade materieel maar ook verlies van inkomsten. Motel geevacueerd en ik kan voorlopig geen gasten onderbrengen maar de vaste lasten gaan gewoon door. Dat ga ik niet lang volhouden...

Een Creek dicht bij hebben wil overigens ook niet zeggen dat je flood gevaar hebt. Ik heb hier bij de store een creek maar als die overstroomt dan is er niks meer droog in heel NY. Ligt er aan naar welke rivieren de creek loopt en hoe hiep de creek is.

Inderdaad zijn wij op dit moment uit het veld geslagen. We werken er kei hard voor en dan zie je in een paar uur het water je motel in lopen. Wetende wat dit kolkende modderwater voor gevolgen zal hebben. En je staat er bij en kijkt er naar. Geen zandzakken die hier iets aan helpen. Water komt namelijk ook van onder uit de kelder onder het motel.. Dan zakt je de moed wel effe in de schoenen.

Maar wij zijn veilig en het is en blijft materiele schade.. Hoe verder? Ik heb even geen idee.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer