Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Parkeren/Fooien op de Strip LV

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Syllvia
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Parkeren/Fooien op de Strip LV

Bericht door Syllvia »

Bijna is het zover, in oktober gaan we naar las Vegas.
We huren daar gelijk een auto. Nu heb ik al wel wat gehoord over valet parking en gratis parkeren bij hotels.
Hoe gaat dat nu? Je komt aan en er staat iemand die je auto gaat parkeren?
Als je weer weg wilt, bel je dan naar de receptie?
Veronderstel je wilt even wat op je kamer leggen en opfrissen en dan uit eten, weer bellen?
Wat geef je de persoon die dat steeds voor je doet? En geef je de fooi als je weggaat of komt of allebei, en wat is normaal om voor fooi te geven?
Worden die mensen niet knettergetk als je bv dat 3 of 4 x per dag doet?
Als we naar hotel Bellagio gaan (ik wil daar het glasplafond zien) doe je dat dan lopend of waar laat je dan je auto?

bvd!
groetjes Sylvia
Bushmaster
Amerika-expert

Re: Parkeren/Fooien op de Strip LV

Bericht door Bushmaster »

Vallet parking werk vrij simpel,
- Bij aankomst borden volgen "vallet"
- Wachten bij de auto tot de vallet je sleutel heeft en jou een bonnetje geeft
- ga je binnen no-time weer weg, dan even aangeven dan laten ze de auto dichtbij staan, anders wordt ie verder weggezet
- ophalen van je auto, geef je het bonnetje af bij de vallet-balie/kiosk
- vanuit je kamer kan je bellen naar de vallet dat ze de auto klaarzetten
- fooi is afhankelijk waar je jezelf prettig bij voelt, "normaal" is 1 á 2 dollar voor normale service. Als je extra diensten vraagt zoals hierboven aangegegeven, geef je wat meer.
Laatst gewijzigd door Bushmaster op 07 sep 2011, 11:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Elisa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Elisa »

In welk hotel verblijf je? Wij sliepen deze zomer in Mirage en bezochten de centrale hotels te voet...
Maar als je met de auto gaat (voor de hotels op de uiteinden van de strip) kan je je parkeren in de gratis parkings. Bij elk hotel kan je kiezen tussen valet parking en gratis parking. Het staat allemaal goed aangeduid. Je parkeert gewoon je auto en je gaat het hotel binnen.

Wij kozen voor de gratis parking in the Mirage. Je parkeert je auto, gaat binnen in het hotel en je laat gewoon je auto staan zo lang je wilt. Heb je hem nodig, dan ga je er terug om. (wel een eindje stappen van parking naar hotelkamer ;))
Ik persoonlijk word knettergek van valet parking, je kan toch gewoon je auto zelf parkeren. Tenzij je natuurlijk slecht te been bent, dat is iets anders.

Als je valet parking neemt, stop je aan de ingang van het hotel, je geeft je sleutels en zij zetten hem in de garage. Heb je je auto terug nodig, dan bel je de receptie en zorgen zij dat hij klaar staat....Je betaalt al op zich voor de valetparking, dus ik zou geen fooi geven als ze je auto brengen én als je hem aflevert, 1 keer is genoeg denk ik...of ook gewoon helemaal niet en op het einde van je verblijf...(of ben ik nu te gierig? :? )

Als je centraal op de stip zit en goed te been bent, zou ik gewoon veel dingen te voet bezoeken!!

Groetjes,

Elisa
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Bushmaster
Amerika-expert

Je betaalt al op zich voor de valetparking
in Las Vegas betaal je niet voor Vallet (m.u.v. van de fooi)
Elisa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Elisa »

Aha, In Los Angeles wel (veel zelfs), daarmee!
Correctie: je geeft dus wel zéker een fooi! :wink:
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Syllvia
Amerikafan

Bericht door Syllvia »

Wij logeren in het Tropicana, dat ligt op de strip maar wel helemaal in het zuiden.
Wist niet dat je ook gewoon zelf kunt parkeren, dacht alleen valet?
TerlinguaCreek
Amerikafan

Bericht door TerlinguaCreek »

Ik parkeer ook altijd zelf. Geen gedoe en wanneer je iets vergeten bent, kun je dat snel nog even uit je auto halen zonder daar iemand voor 'lastig' te hoeven vallen. Je kunt volgens mij in elke parkeergarage van elk hotel gratis parkeren, er is in ieder geval geen controle of je daar ook te gast bent en tot nu toe heb ik nergens slagbomen gezien. Gewoon de bordjes 'self-parking' volgen!
2009: New York + Coast-to-Coast (Miami - Los Angeles)
2010: New York + Southwest
2010: Las Vegas
2011: San Francisco - Las Vegas
2014: Seattle - Seattle (o.a. 101, Yosemite, Las Vegas)
Syllvia
Amerikafan

Bericht door Syllvia »

Oh dat zou fijn zijn, wij parkeren liever gewoon zelf, uiteindelijk hebben we een huurauto waar volgens mij alleen wij 2 in mogen rijden..
Ik hoop dat bij Tropicana ook 'selfparking'is, weet iemand dat?
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

Tropicana heeft, zoals alle hotels op de Strip, een parkeergarage.

Maar voor mij alleen maar valet parking. Voor twee dollar van alle het gedoe (plek zoeken, etage en plek onthouden, van en naar de parkeergarage toe wandelen) af. Heerlijke service!
Bushmaster
Amerika-expert

Ik gebruik ook alleen valet parking in LV, zoveel "gedoe" is dat niet.
Sommige hotels is het een knap eind lopen van de self-parking naar de hotel check-in (Luxor bijvoorbeeld)
uiteindelijk hebben we een huurauto waar volgens mij alleen wij 2 in mogen rijden
volgens huurcontract klopt dat, 't gekke is dat Alamo soms als tip meegeeft (bij het ophalen van de huurauto in Vegas), om valet-parking te gebruiken bij de hotels.
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Daarbij hebben wij tijdens de rondreis onze auto niet altijd even netjes :) Moet altijd even de tijd hebben de auto te reorganiseren en de bagage bijelkaar te zoeken...

Onthou alleen wel goed waar je auto staat.. Wij waren de auto in de parkeergarage van het MGM kwijt.. Gelukkig toetert 'ie kort als je de deur op slot doet, konden we op het geluid af gaan :)
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
lianne88
Amerika-ontdekker

Bericht door lianne88 »

wij vonden het parkeren best een gedoe. Het verkeer op de strip is erg druk en de parkeer plaatsten staan over vol. Wij hebben gewoon een buskaart gekocht en vonden dit ideaal. Er zijn 2 lijnen en dit gaat een stuk sneller
Afbeelding

http://www.liannedanny.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Bushmaster
Amerika-expert

Er zijn 2 lijnen en dit gaat een stuk sneller
sneller dan..........?
Auto rijd over dezelfde weg als de bus, de bus stopt echter bij iedere halte, kan dus nooit sneller gaan dan een auto.
parkeer plaatsten staan over vol
nog nooit mee gemaakt. Meestal is wel de verdieping waar je de parkeergarage inrijd redelijk vol, maar de volgende verdiepingen is "altijd" ruimte.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Bushmaster schreef: Auto rijd over dezelfde weg als de bus, de bus stopt echter bij iedere halte, kan dus nooit sneller gaan dan een auto.
Wel als je steeds je auto zou moeten parkeren :)
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

lianne88 schreef:wij vonden het parkeren best een gedoe. Het verkeer op de strip is erg druk en de parkeer plaatsten staan over vol.
Dat vond ik juist weer niet. Nu moet ik zeggen dat ik niet via de Strip de parkeergarage inging maar bij Palazzo bijvoorbeeld via de achterkant. Hele brede parkeer doorgangen en een zee van ruimte om te parkeren. Ik dacht dat de voorkant vooral voor valet bedoeld was.
Wij hebben helemaal lui gedaan. Hebben de auto zelf geparkeerd (eigenlijk omdat we de oprit door de drukte niet konden vinden :oops: ) en laten staan. Later zijn we vanaf het hotel gaan 'wandelen'. Zodra we moe waren namen we telkens een taxi naar het volgende hotel dat we wilden zien :)
We hebben de auto pas weer gepakt toen we naar de outletshops gingen en konden toen wel de oprit voor valetparking vinden :lol:
Bushmaster
Amerika-expert

Wel als je steeds je auto zou moeten parkeren
de bus stop ook niet "in" het hotel, valet-parking kost je hooguit 1 minuut
PeterH
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door PeterH »

Waarom neem je niet de hop on hop off bus. Ook kun je aan het begin van de strip met de mono rail.
Syllvia
Amerikafan

Bericht door Syllvia »

Eliza schreef:In welk hotel verblijf je? Wij sliepen deze zomer in Mirage en bezochten de centrale hotels te voet...
Maar als je met de auto gaat (voor de hotels op de uiteinden van de strip) kan je je parkeren in de gratis parkings. Bij elk hotel kan je kiezen tussen valet parking en gratis parking. Het staat allemaal goed aangeduid. Je parkeert gewoon je auto en je gaat het hotel binnen.

Wij kozen voor de gratis parking in the Mirage. Je parkeert je auto, gaat binnen in het hotel en je laat gewoon je auto staan zo lang je wilt. Heb je hem nodig, dan ga je er terug om. (wel een eindje stappen van parking naar hotelkamer ;))
Dusss ik kan gewoon bij het Bellagio parkeren terwijl ik er niet logeer ?
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Ja hoor, bij alle hotels langs The Strip.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
LT--
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door LT-- »

En (tenzij je echt ver van 'the action' zit) is een stuk lopen in oktober niet zo erg hoor, het is wel best warm maar het is niet alsof je van een saai stuk naar 1 bezienswaardigheid loopt. Overal op de strip zie je mooie en bijzondere dingen dus het is een leuke wandeling :-). Daarnaast rijden er ook een paar airtrains die je van het ene naar het andere hotel brengen.
http://tomenlindausa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer