Martin & Marianne schreef:Eh, is dat serieus? Wat dacht je van een kaart!?
Ik zou echt, ECHT, niet alleen op de gps rijden. Laat die aub thuis of doe hem alleen in de steden aan, en zoek je weg op de kaart. Dan zie je ook wat de scenic routes zijn, en wat onverhard is etc. En dan kan het je ook niet gebeuren dat je per ongeluk via Bakersfield rijdt omdat je die toevallig aan had staan.
Marianne
Sorry dat ik me ermee bemoei maar ik zag ook de vraag van TS over waar je kaarten kan kopen.
Aangezien ik een orientatie vermogen heb van 0,0 vond ik het erg fijn om toch de gps aan te hebben. Kaarten van elke staat waar we zijn geweest afzonderlijk gekocht (meest uitgebreide versie ) a 4,95$ .. te koop bij elk benzinestation, supermarkt etc
Wat ik deed is op de kaart de route goed voorbereiden en uitwerken en dan op de GPS de route inplannen met zulke tussenpunten dat ik eigenlijk niet verkeerd konden rijden.
Mijn ervaring met de gps is dat als ik hem goed instelde en op een route echt de goede tussenpunten aangaf hij het meestal perfect deed! alleen van de geschatte rijtijd klopte meestal erg weinig.
Ik vond het toch erg prettig rijden met gps aan. (en papieren kaart met de route uiteraard erbijvoorhanden!)
Wat ik een groot voordeel vond van de GPS is dat ongeacht waar je ook bent op een onbekend stuk van je route, of als je het idee had dat je verkeerd zat , of even van je route wilde afwijken , gewoon even een nieuwe bestemming invoerde op je geplande route en dat je dan zo weer goed reed.
Verder had ik hem zo ingesteld dat hij ook bv politieburo's , benzinepompen, toeristische punten etc etc aangaf. ( en de max snelheid).
Kortom advies wat betreft de navigatie: stel hem zo in dat je niet van je beginpunt op navigatie naar eindpunt gaat maar stel op je gps steeds een tussenpunt in wat op je route ligt.
en inderdaad koop kaarten van de staten waar je doorreist! er staat zo ontzettend veel info op die kaarten die je anders mist!
Sorry voor de onderbreking en ik wens TS verder een hele goede reis toe
PS bv de route van Las Vegas naar Valley Of Fire ging de tom Tom echt de mist in! Ik had de route van Henriette
http://www.ontdek-amerika.nl/ op de kaart ingepland maar TomTom wilde echt steeds heel wat anders! en als we de tomTom hadden gevolgd hadden we ontzettend veel moois gemist!
Voorbeeld 2 van een punt in Death Valley naar Seqoia tree park iets van 90km en de gps gaf 690 ofzo aan. Gevraagd aan parkwachter en TomTom had gelijk! ( kaart was onverharde weg) en tomTom was ingesteld op vermijd onverharde wegen.)
Tip voor Las Vegas stel vermijd snelwegen in op je gps in Las Vegas zelf (voor korte route's)