Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verzekering

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
eagle has landed
Amerika-ontdekker

Verzekering

Bericht door eagle has landed »

Wat is er ter vervanging van de Nederlandse aansprakelijkheids verzekering.
Dus die verzekering voor als de kids een bal door de raam trappen. :mrgreen:

heb het al wat gezocht maar kwam niet echt verder. :oops:

Help me even een beetje op weg!
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Verzekering

Bericht door USA2004 »

Je rental insurance of je home owners insurance hebben daar vaak dekking voor.
eagle has landed
Amerika-ontdekker

Ok, thanks, zal er op gaan zoeken.
We zitten tijdelijk gehuurd en hebben alleen het nodigste uit de container gehaald.
De inboedel hebben we niet verzekerd, vandaar dat we het niet wisten!
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ja dit vind ik ook zo apart. Ik vroeg datzelfde aan mijn lief en hij zei ook "home owner insurance will cover that".

Maar toen zei ik, wat nou als je gezellig door een dure winkel wandelt en per ongeluk een Ming vaas omstoot ofzo. Of kinderen zijn aan het spelen op straat en het ene kind maakt per ongeluk kleren van een ander kind kapot. Wie betaalt dat dan?

Ik ben er nog steeds niet helemaal achter maar heb zo ongeveer begrepen dat een winkel daarvoor zelf verzekerd is en hoe het zit met de kids weet ik niet ;)
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Volgens mij kan je anders ook een aparte aansprakelijkheidsverzekering bij OOM nemen, ben je toch op de Nederlandse manier verzekerd ;)
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
eagle has landed
Amerika-ontdekker

Zou ook bij OOM kunnen maar uiteindelijk wil je je toch helemaal nestellen aan de overkant :thumbup:
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Tja ik verzeker me liever op de Amerikaanse manier natuurlijk en vraag me werkelijk af of OOM dan wel uitkeerd als er zoiets gebeurt anders heeft het weinig nut denk ik.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Wij hebben al jaren een zogenaamde 'paraplu' (umbrella) polis. Die neem je bij je huis, inboedel-, inbraak-, auto en alle andere verzekeringen die je neemt. Die umbrella dekt ons voor $ 2 miljoen aan aansprakelijkheid en zou dus genoeg moeten zijn voor als er echt iets heel ergs gebeurt.

Stap binnen bij een verzekeringsagent in de VS (liefst 1 van de grote verzekeringen -- Allstate, Geico, State Farm, enz.) en laat je alles uitleggen (NIET: aansmeren). Maar die paraplu heeft ons altijd wel een wat zekerder gevoel gegeven. Net zoals een verzekering voor je huurhuis (renters' insurance).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

Bennogr schreef:Wij hebben al jaren een zogenaamde 'paraplu' (umbrella) polis. Die neem je bij je huis, inboedel-, inbraak-, auto en alle andere verzekeringen die je neemt. Die umbrella dekt ons voor $ 2 miljoen aan aansprakelijkheid en zou dus genoeg moeten zijn voor als er echt iets heel ergs gebeurt.
Hebben wij ook. Een 'umbrella'-verzekering is niet eens zo duur, waarschijnlijk omdat die pas in werking treedt boven op andere verzekeringen. Maar het geeft wel een gerust gevoel, zeker in de V.S.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer