Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
blue ridge parkway
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
blue ridge parkway
Hoi Hoi,
Wat zijn de beste overnachtingsplekken langs blue ridge parkway, we houden van levendige kleine dorpjes en stadjes....
onze planning is als volgt..... shenandoah np (1 dag) , blue ridge parkway (1 dag zuidover), smokey mountains np (twee dagen)
in de laatsgenoemde lijkt gatlinburg wel een leuk plekkie?
groeten Roy
Wat zijn de beste overnachtingsplekken langs blue ridge parkway, we houden van levendige kleine dorpjes en stadjes....
onze planning is als volgt..... shenandoah np (1 dag) , blue ridge parkway (1 dag zuidover), smokey mountains np (twee dagen)
in de laatsgenoemde lijkt gatlinburg wel een leuk plekkie?
groeten Roy
Re: blue ridge parkway
Net zoals in Shenandoah ga je hier ongeveer dezelfde uitzichten krijgen, evenals in Smokey mountains.
In die parken is de hoofdbezigheid langere wandelingen.
Als je daar niet van houdt, denk ik dat je teleurgesteld gaat worden.
Lilo
In die parken is de hoofdbezigheid langere wandelingen.
Als je daar niet van houdt, denk ik dat je teleurgesteld gaat worden.
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
-
- Amerika-expert
4 dagen met bos en uitzichten lijken me wel leuk, maar we wonen in noorwegen en zijn wel veel gewend daar.....
maar ja, is die planning een beetje te doen dan? 1 langere wandeling lijkt ons wel leuk, dan voorbereiden we ons daarop, maar we willen ook weer graag beren zien, dus we zijn waarschijnlijk heel erg vroeg in de morgen in de parken of onderweg.
maar ja, is die planning een beetje te doen dan? 1 langere wandeling lijkt ons wel leuk, dan voorbereiden we ons daarop, maar we willen ook weer graag beren zien, dus we zijn waarschijnlijk heel erg vroeg in de morgen in de parken of onderweg.
Het is 7u rijden tss. Shenandoah en de Smokey mtns. via hwy 81. Ik zou in Shena die little stoney mountain cliffs hike doen, hier ben je zo'n 1,5u mee bezig. Dan nog wat uitkijkpunten in Shena, o.a uitzicht op Old Rag (1 vd zwaardere hikes). Een heel mooie wandeling is White Oak canyon/Cedar Run in Shena (duurt wel een uur of 5), hier zie je verschillende watervallen.
Ongeveer 3 u rijden van Shena kom je in Roanoke, hier begint de hike naar McCafee's Knob. Het uitzicht dat je hier hebt is SUPER! Dit is naar mijn mening de mooiste hike van de oostkust! De hike is wel 8,3 mile, zeker 4u stappen. Het uitzicht is dat van het Appalachen trail, de foto die op de kalenders en postkaarten staat. Trailhead is op de VA 311, volg Appalachen trail north.
4 u later kom je in de Smokey mtns., dit is een gigantische gebied, met ook weer enorme wandelmogelijkheden.
Lilo
Ongeveer 3 u rijden van Shena kom je in Roanoke, hier begint de hike naar McCafee's Knob. Het uitzicht dat je hier hebt is SUPER! Dit is naar mijn mening de mooiste hike van de oostkust! De hike is wel 8,3 mile, zeker 4u stappen. Het uitzicht is dat van het Appalachen trail, de foto die op de kalenders en postkaarten staat. Trailhead is op de VA 311, volg Appalachen trail north.
4 u later kom je in de Smokey mtns., dit is een gigantische gebied, met ook weer enorme wandelmogelijkheden.
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
- Susie one
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wij vertrekken morgen (13 september) naar USA.
a.s. donderdag en vrijdag zijn we in Shenandoah NP. Dit is ons eerste bezoek aan Shenandoah NP.
Je kan onze ervaringen over Shenandoah NP in ons reisverslag lezen.
www.oldamerica2011.wordpress.com
Groetjes,
Susie One
a.s. donderdag en vrijdag zijn we in Shenandoah NP. Dit is ons eerste bezoek aan Shenandoah NP.
Je kan onze ervaringen over Shenandoah NP in ons reisverslag lezen.
www.oldamerica2011.wordpress.com
Groetjes,
Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Steve & Patty
- Amerikafan
- Contacteer:
Hoi Roy,
Wij hebben precies dezelfde route gedaan, alleen dan andersom (twee dagen Great Smokey Mountains NP, 2 dagen Blue Ridge Pkwy en 1 dag Shenandoah),
Onze route was als volgt:
Dag 1: Cherokee (hike Mount le Conte, via Alum Cave) en 's avonds Cades Cove
Dag 2: Cherokee - Roanoke (zuidelijke gedeelte van Blue Ridge Pkwy tot aan Asheville en toen via highway naar Roanoke)
Dag 3: Roanoke - Staunton (noordelijke gedeelte van Blue Ridge Pkwy) 's avonds zijn we toen nog even Shenandoah in gegaan
Dag 4: Staunton - Washington (heel Shenandoah gedaan)
Je kunt ons verslag lezen op http://steve-patty.blogspot.com
Groetjes,
Steve & Patty
Wij hebben precies dezelfde route gedaan, alleen dan andersom (twee dagen Great Smokey Mountains NP, 2 dagen Blue Ridge Pkwy en 1 dag Shenandoah),
Onze route was als volgt:
Dag 1: Cherokee (hike Mount le Conte, via Alum Cave) en 's avonds Cades Cove
Dag 2: Cherokee - Roanoke (zuidelijke gedeelte van Blue Ridge Pkwy tot aan Asheville en toen via highway naar Roanoke)
Dag 3: Roanoke - Staunton (noordelijke gedeelte van Blue Ridge Pkwy) 's avonds zijn we toen nog even Shenandoah in gegaan
Dag 4: Staunton - Washington (heel Shenandoah gedaan)
Je kunt ons verslag lezen op http://steve-patty.blogspot.com
Groetjes,
Steve & Patty
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
2013 - Las Vegas
-
- Amerika-newbie
Hallo Roy,
Afgelopen zomer hebben wij de Skyline drive, Blue Ridge Parkway en Smoky Mountains gedaan, totaal 6 dagen.
Hebben in alle 3 beren gezien (totaal
, maar dat is geluk hebben. Overigens vonden wij het niet zo grappig..!
Gatlinburg is erg leuk en goede uitvalsbasis voor de Smokies. Wel erg toeristisch, maar wij vonden het leuk.
Op de parkway zijn geen levendige dorpjes, alleen een paar resorts.
Wel kan ik je Asheville aanraden, dat is een erg leuk stadje.
Voor het wandelen kun je overal wandelroutes krijgen/kopen. Streneous hikes zijn wandelingen voor gevorderden, en dat is ook echt zo, dus zorg dat je goede schoenen bij hebt. Ook leuk in de Smokies is Cades Cove, een soort openlucht museum waar je doorheen kunt rijden, of, wat wij hebben gedaan; je kunt fietsen huren en er doorheen fietsen. Hier hebben we ook 4 beren gezien.
Bedenk je ook dat wanneer je gaat wandelen of wanneer je op de parkway rijdt, je bijna nergens iets te eten kunt kopen. Zorg dus dat je eten en drinken bij hebt.
Groetjes
Afgelopen zomer hebben wij de Skyline drive, Blue Ridge Parkway en Smoky Mountains gedaan, totaal 6 dagen.
Hebben in alle 3 beren gezien (totaal

Gatlinburg is erg leuk en goede uitvalsbasis voor de Smokies. Wel erg toeristisch, maar wij vonden het leuk.
Voor het wandelen kun je overal wandelroutes krijgen/kopen. Streneous hikes zijn wandelingen voor gevorderden, en dat is ook echt zo, dus zorg dat je goede schoenen bij hebt. Ook leuk in de Smokies is Cades Cove, een soort openlucht museum waar je doorheen kunt rijden, of, wat wij hebben gedaan; je kunt fietsen huren en er doorheen fietsen. Hier hebben we ook 4 beren gezien.
Bedenk je ook dat wanneer je gaat wandelen of wanneer je op de parkway rijdt, je bijna nergens iets te eten kunt kopen. Zorg dus dat je eten en drinken bij hebt.
Groetjes
-
- Amerika-expert
Bedankt allen weer voor de goede tips!!!!! En steve en party, ik ga jullie volgen! Goede reis!
Wat betreft de beren, heb er altijd wel wat gezien op mn andere reizen in west en yellowstone etc, dus ik ben wel voorzichtig en houdt afstand......zou raar zijn om ze niet te zien in een vakantie....
Wat betreft de beren, heb er altijd wel wat gezien op mn andere reizen in west en yellowstone etc, dus ik ben wel voorzichtig en houdt afstand......zou raar zijn om ze niet te zien in een vakantie....
- Steve & Patty
- Amerikafan
- Contacteer:
Ow misschien nog even een handig iets, Cherokee viel echt tegen als plaats, maar we hebben hier dan ook maar in totaal 30 minuten doorgebracht met iets wat met dat stadje te maken had en dat zorgde nog tot veel frustratie ook bij de KFC... dus Gatlinburg is beter, ook handiger ivm Cades Cove.
2006 - CA, NV
2013 - Las Vegas
2013 - Las Vegas
-
- Amerika-expert
Chattanoogagirl schreef:Hallo Roy,
Hebben in alle 3 beren gezien (totaal, maar dat is geluk hebben. Overigens vonden wij het niet zo grappig..!
Groetjes
Skyline drive en blue ridge parkway zijn dat verschillende dingen?

- Color01
- Amerika-expert
RoyBergen schreef:
Skyline drive en blue ridge parkway zijn dat verschillende dingen?
Je moet voor de SkyLine Drive betalen en er is meer te zien.
-
- Amerika-expert
Liggen die ver van elkaar? Ik moet de kaart er maar weer eens bijhalen, hoe hoger de weg, hoe mooier vaak ja, dat is hier in Noorwegen ook. Ik dacht altijd dat dit hetzelfde was.
-
- Amerika-expert
Eventjes gegoogeld, ik zie dat skyline drive de weg is die door shenandoah national park loopt?.....vond ook een heel mooi overzicht over wikepedia.
is het juist dat....
1 shenandoah national park ongeveer 1,5 uur rijdenis vanaf Washington?
2 dat blue ridge parkway begint, daar skyline drive ophoudt?
3 dat er fantastisch uitzichten zijn.
4 dat er heel veel beren rondlopen 's,avonds en vroeg in de morgen.
5 dat er slecht een paar overnachtingsplek mogelijkheden zijn aan de skyline drive....en die duur zijn.
Groeten Roy
is het juist dat....
1 shenandoah national park ongeveer 1,5 uur rijdenis vanaf Washington?
2 dat blue ridge parkway begint, daar skyline drive ophoudt?
3 dat er fantastisch uitzichten zijn.
4 dat er heel veel beren rondlopen 's,avonds en vroeg in de morgen.
5 dat er slecht een paar overnachtingsplek mogelijkheden zijn aan de skyline drive....en die duur zijn.
Groeten Roy
-
- Amerika-newbie
Hallo Roy,
De Skyline Drive en Blue Ridge Parkway lopen inderdaad in elkaar over. Zelf vond ik de Skyline drive mooier doordat er inderdaad veel mooie uitzichten zijn. Wij hebben inderdaad beren gezien maar dat was niet zo heel vroeg in de morgen, dus dat weet ik niet.
Er zijn inderdaad maar een paar overnachtingsplekken en die zijn inderdaad best duur (voor Amerikaanse begrippen), ze zijn echter wel de moeite waard door de mooie ligging/uitzicht. Tip: als je lid ben van de Anwb kun je korting krijgen door te zeggen dat je triple A hebt (de Amerikaanse Anwb), zij hebben een samenwerkingsverband. Je zou dat even kunnen opzoeken. Je kunt ook van de weg afgaan naar een dorpje maar onze ervaring is dat dat ver rijden is en dat daar het aanbod ook beperkt is.
Volgens mij is de Skyline drive inderdaad niet zo ver van Washington maar wij kwamen uit Pennsylvania (Amish) dus dat was wat verder rijden.
Veel plezier!
Groetjes,
De Skyline Drive en Blue Ridge Parkway lopen inderdaad in elkaar over. Zelf vond ik de Skyline drive mooier doordat er inderdaad veel mooie uitzichten zijn. Wij hebben inderdaad beren gezien maar dat was niet zo heel vroeg in de morgen, dus dat weet ik niet.
Er zijn inderdaad maar een paar overnachtingsplekken en die zijn inderdaad best duur (voor Amerikaanse begrippen), ze zijn echter wel de moeite waard door de mooie ligging/uitzicht. Tip: als je lid ben van de Anwb kun je korting krijgen door te zeggen dat je triple A hebt (de Amerikaanse Anwb), zij hebben een samenwerkingsverband. Je zou dat even kunnen opzoeken. Je kunt ook van de weg afgaan naar een dorpje maar onze ervaring is dat dat ver rijden is en dat daar het aanbod ook beperkt is.
Volgens mij is de Skyline drive inderdaad niet zo ver van Washington maar wij kwamen uit Pennsylvania (Amish) dus dat was wat verder rijden.
Veel plezier!
Groetjes,
-
- Amerika-expert
Bedankt voor de reacties,ik ben geen lid van de Noorse ANWB, maar datkan ik weleens doen als dat me zoveel bespaart. Ik zal t even uitzoeken.
Groeten Roy
Groeten Roy
-
- Amerika-expert
Dan even mijn "2 cents". Persoonlijk vind ik de BRP een stuk lekkerder rijden dan de skyline dr.
Zeker het gedeelte in NC biedt meer moois naar mijn idee. Je hebt er de swing bridge en het plaatsje Blowing rock (met leuke restaurantjes en winkelstraatje) linville falls, het hoogste punt op de BRP.
De skyline dr. vind ik meer voor wandelaars. En de Shenandoah vallei vind ik zelf heel erg mooi.
Als je voor de uitzichtspunten per auto gaat kun je voor mijn gevoel, beter de BRP doen. De weg gaat ook wat geleidelijker (lees minder scherpe bochten) dan de Skyline dr. Lijkt misschien onbelangrijk maar een paar uur door de bergen zo rijden is behoorlijk vermoeiend en dan geniet je er minder van.
In Asheville heb je ook nog het Biltmore "huis" wat je kunt bezoeken.
Zeker het gedeelte in NC biedt meer moois naar mijn idee. Je hebt er de swing bridge en het plaatsje Blowing rock (met leuke restaurantjes en winkelstraatje) linville falls, het hoogste punt op de BRP.
De skyline dr. vind ik meer voor wandelaars. En de Shenandoah vallei vind ik zelf heel erg mooi.
Als je voor de uitzichtspunten per auto gaat kun je voor mijn gevoel, beter de BRP doen. De weg gaat ook wat geleidelijker (lees minder scherpe bochten) dan de Skyline dr. Lijkt misschien onbelangrijk maar een paar uur door de bergen zo rijden is behoorlijk vermoeiend en dan geniet je er minder van.
In Asheville heb je ook nog het Biltmore "huis" wat je kunt bezoeken.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
My thoughts exactly. Wij vonden Shenandoah niet erg bijzonder maar de BRP juist wel.Staceybeesie schreef:Dan even mijn "2 cents". Persoonlijk vind ik de BRP een stuk lekkerder rijden dan de skyline dr.
Zeker het gedeelte in NC biedt meer moois naar mijn idee. Je hebt er de swing bridge en het plaatsje Blowing rock (met leuke restaurantjes en winkelstraatje) linville falls, het hoogste punt op de BRP
Hou er rekening mee dat het een hele lange (mooie!) weg is waar je in de praktijk veel langer over rijdt dan op papier.
Mocht je geïnteresseerd zijn dit: http://washingtonandthesmokies.blogspot.com/ is ons verslag van onze trip in september 2009.
Groetjes,
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html