Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Je favoriete staat?
Re: Je favoriete staat?
Ik ben geweest in Florida, California, Washington state, Idaho, Montana, wyoming, Utah, Nevada en Arizona.
Mijn favoriete staat is California omdat je daar álles hebt: leuke steden (San Francisco, San Diego), zee en strand, bossen, bergen, meren, woestijn.
Mijn favoriete staat is California omdat je daar álles hebt: leuke steden (San Francisco, San Diego), zee en strand, bossen, bergen, meren, woestijn.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Dat was mijn gedachte ook. Je hebt best al veel gezien maar het noordwesten ontbreekt nog.markro schreef:Als ik zo naar het lijstje kijk van staten, die jij al bezocht hebt, kan ik je aanraden om een volgende reis naar het noordwesten te maken.

Roland
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
West Virginia , Almost Heaven 

- Figment
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 60
- Contacteer:
Louisiana!
Het heeft dan misschien niet die 'wauw' factor van Utah, California en Colorado enzo, maar het is de combinatie van Southern Hospitality, cultuur, geschiedenis, muziek, eten, natuur en eigenlijk alles bij elkaar wat Louisiana voor mij zo geweldig maakt. Ik ben gek op pittoreske steden als St. Francisville, indrukwekkende plantages als Rosedown en Laura, kleurrijke Creoolse 'shotgun' huizen, Cajun Country en natuurlijk het bruisende New Orleans. Mysterieuze Live Oaks, Spanish Moss, cypress trees en alligators in de swamplands en bayous. Louisiana ademt muziek; Jazz, Zydeco, Cajun, Blues, Folk, Swing en Gospel... Het eten is werkelijk zalig! Beignets, Gumbo, Po-Boys, red beans & rice, bbq, banana foster, mint julep, hurricane's & absinth. De relaxte 'Let the good times roll' sfeer, de enorme vriendelijkheid en gastvrijheid van de mensen, de verschillende culturen, een rijke geschiedenis, Voodoo en haunted houses.... Louisiana has it all!
Runner up: Florida!
Ook deze staat heeft niet die 'wauw' factor, maar ik kom hier nu al 30 jaar en Florida voelt gewoon als thuis. Het zwoele Miami, Walt Disney World & Universal, slaperige vissersdorpjes, mooie stranden, historische steden, Everglades en de Keys... Florida is eigenlijk heel veelzijdig en mijn hart maakt altijd een sprongetje van blijdschap zodra het vliegtuig is geland. Mijn Amerikaanse lief woont in Florida en de kans is vrij groot dat ik hier binnen een paar jaar ook kom te wonen.
Het heeft dan misschien niet die 'wauw' factor van Utah, California en Colorado enzo, maar het is de combinatie van Southern Hospitality, cultuur, geschiedenis, muziek, eten, natuur en eigenlijk alles bij elkaar wat Louisiana voor mij zo geweldig maakt. Ik ben gek op pittoreske steden als St. Francisville, indrukwekkende plantages als Rosedown en Laura, kleurrijke Creoolse 'shotgun' huizen, Cajun Country en natuurlijk het bruisende New Orleans. Mysterieuze Live Oaks, Spanish Moss, cypress trees en alligators in de swamplands en bayous. Louisiana ademt muziek; Jazz, Zydeco, Cajun, Blues, Folk, Swing en Gospel... Het eten is werkelijk zalig! Beignets, Gumbo, Po-Boys, red beans & rice, bbq, banana foster, mint julep, hurricane's & absinth. De relaxte 'Let the good times roll' sfeer, de enorme vriendelijkheid en gastvrijheid van de mensen, de verschillende culturen, een rijke geschiedenis, Voodoo en haunted houses.... Louisiana has it all!
Runner up: Florida!
Ook deze staat heeft niet die 'wauw' factor, maar ik kom hier nu al 30 jaar en Florida voelt gewoon als thuis. Het zwoele Miami, Walt Disney World & Universal, slaperige vissersdorpjes, mooie stranden, historische steden, Everglades en de Keys... Florida is eigenlijk heel veelzijdig en mijn hart maakt altijd een sprongetje van blijdschap zodra het vliegtuig is geland. Mijn Amerikaanse lief woont in Florida en de kans is vrij groot dat ik hier binnen een paar jaar ook kom te wonen.
Traveling to the USA since 1981
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Utah, dit jaar voor het eerst geweest. Geweldig!
Maar met stip op 1: florida!
Ieder jaar als we er komen, voel ik me meer thuis.
Zelfs de warmte vind ik heerlijk.
Maar met stip op 1: florida!
Ieder jaar als we er komen, voel ik me meer thuis.
Zelfs de warmte vind ik heerlijk.
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Colorado, Utah, Arizona en Californie.
De rest van de 50 staten ook wel maar bovenstaande zijn mijn absolute favorieten.
Theo
De rest van de 50 staten ook wel maar bovenstaande zijn mijn absolute favorieten.
Theo
Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Washington natuurlijk! (Al ben ik uiteraard wel licht bevooroordeeld...
)

Ron (in Seattle, WA)
=======
Don't believe everything you think.
=======
Don't believe everything you think.
Mee eens!! Hoewel ik nog steeds niet in New Orleans geweest benFigment schreef:Louisiana!

25 juni t 16 juli --> trip Oostkust!!
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ach elke staat heeft zijn moois.
Ik woon in Missouri en ben er heel tevreden. Het is niet de mooiste staat maar zeker ook niet de lelijkste. Echter de woon omgeving is er perfect, weinig crime, goedkoop om te leven etc.
Denk dat we ooit nog wel eens richting Florida zullen gaan als de kinderen groot zijn.
Ik woon in Missouri en ben er heel tevreden. Het is niet de mooiste staat maar zeker ook niet de lelijkste. Echter de woon omgeving is er perfect, weinig crime, goedkoop om te leven etc.
Denk dat we ooit nog wel eens richting Florida zullen gaan als de kinderen groot zijn.
Eigenlijk ben ik het ook wel heel erg eens met Figment.
Ik was in 2005 voor het eerst in Louisiana en beloofde mezelf toen dat ik er ooit terug zou gaan om nog eens dieper Cajun country in te duiken.
Vorig jaar zijn we nog even een paar dagen in de buurt van Lake Charles geweest, maar aankomende oktober gaan we eerst anderhalve week naar Texas en daarna anderhalve week naar Louisiana.
Op het programma staan o.a. weer een mooie swamptour, een bezoek aan Grand Isle, St. Francisville, Avery Island, Houma, Lafayette, Opelousas en Eunice.
Ik verheug me nu al!!
Ik was in 2005 voor het eerst in Louisiana en beloofde mezelf toen dat ik er ooit terug zou gaan om nog eens dieper Cajun country in te duiken.
Vorig jaar zijn we nog even een paar dagen in de buurt van Lake Charles geweest, maar aankomende oktober gaan we eerst anderhalve week naar Texas en daarna anderhalve week naar Louisiana.
Op het programma staan o.a. weer een mooie swamptour, een bezoek aan Grand Isle, St. Francisville, Avery Island, Houma, Lafayette, Opelousas en Eunice.
Ik verheug me nu al!!
16x USA / 30 staten
Montana!
Het cowboygehalte, het wijdse landschap, the big sky en 'n geweldige ervaring op 'n ranch
Wyoming heeft idd 'n mooier logo en natuurlijk Yellowstone wat ik ook ontzettend geweldig vond, maar gevoelsmatig voelde Montana meer als thuiskomen voor mij dan Wyoming.
Tot nu toe bezocht:
Nevada, Utah, Arizona, California, Montana, Wyoming
Het cowboygehalte, het wijdse landschap, the big sky en 'n geweldige ervaring op 'n ranch
Wyoming heeft idd 'n mooier logo en natuurlijk Yellowstone wat ik ook ontzettend geweldig vond, maar gevoelsmatig voelde Montana meer als thuiskomen voor mij dan Wyoming.
Tot nu toe bezocht:
Nevada, Utah, Arizona, California, Montana, Wyoming
- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik kom heel graag in upstate NY, maar ik moet zeggen dat als staat Texas ook heel erg veel indruk op me heeft gemaakt.
Erg ruim, open en totaal anders dan wat ik er van had verwacht.
- buur
- Amerikakenner
Bezocht: California, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico
Favoriete staat: Utah
Favoriete staat: Utah
Groetjes, Thomas.
- Thierry73
- Amerikakenner
Oh en staten die ik heb bezocht:Thierry73 schreef:Ik kom heel graag in upstate NY, maar ik moet zeggen dat als staat Texas ook heel erg veel indruk op me heeft gemaakt.
New York, New Jersey, Georgia, Michigan, Massachussets, Ohio, Florida, Texas, New Mexico, Minnesota, Pennsylvania
- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Absoluut Florida; home away from home, althans 2 x per jaar. Klimaat, Kissimmee en natuurlijk Daytona Beach.
Maar ook South Dakota met zijn Badlands NP. Chicago Ill., prachtige stad, eigenlijk te veel om te kiezen.
Volgend jaar gaan we de noordoosthoek ronden. Daar ben ik ook wel erg benieuwd naar.
Maar ook South Dakota met zijn Badlands NP. Chicago Ill., prachtige stad, eigenlijk te veel om te kiezen.
Volgend jaar gaan we de noordoosthoek ronden. Daar ben ik ook wel erg benieuwd naar.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
Ik denk dat ik ook voor Florida ga.
Wij zijn echte stedenmensen en heb dan ook bijna alleen de steden in de VS bezocht, maar als staat vond ik Florida erg prette.
Wij zijn echte stedenmensen en heb dan ook bijna alleen de steden in de VS bezocht, maar als staat vond ik Florida erg prette.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Tsja eerst denk ik UTAH! De natuur is zo geweldig mooi.
Maar dan denk ik ook Yellowstone /Teton en dus Wyoming. En ook Colorado heeft ook veel moois net als New Mexico!
Ik heb al wat staten gezien maar veel was 20 jaar geleden. Staten New York, Pennsylvannia, Maryland, (West) Virginia, North Carolina South C, Georgia, Florida, Alabama, Mississippi, Louisiana, Texas, New Mex, Colorado, Arizona, Calif, Nevada, Utah, Wyoming, Montana, Idaho
Overigens zou ik liever gaan wonen in Pennsylvannia / Virginia ofzo. Dat geeft mij meer een vertrouwd gevoel van Europa.
Maar dan denk ik ook Yellowstone /Teton en dus Wyoming. En ook Colorado heeft ook veel moois net als New Mexico!
Ik heb al wat staten gezien maar veel was 20 jaar geleden. Staten New York, Pennsylvannia, Maryland, (West) Virginia, North Carolina South C, Georgia, Florida, Alabama, Mississippi, Louisiana, Texas, New Mex, Colorado, Arizona, Calif, Nevada, Utah, Wyoming, Montana, Idaho
Overigens zou ik liever gaan wonen in Pennsylvannia / Virginia ofzo. Dat geeft mij meer een vertrouwd gevoel van Europa.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
-
- Amerika-expert
Het verbaast me hoevaak Utah genoemd wordt! We wonen hier nu 3 jaar en ik wil hier zo ontzettend graag weg! Heb zo gruwelijk genoeg van het overdreven gelovige gedoe in ons stadje. Wij zijn niet LDS en dan ben je in ons stadje gewoon minder waard als mens. Niet voor iedereen, we hebben ook LDS vrienden en dat zijn fantastische mensen. Maar heb ook al zo vaak meegemaakt dat onze kinderen buitengesloten worden omdat ze niet naar de juiste kerk gaan. Of dat ze 1 keer bij iemand mogen spelen en daarna niet meer omdat de ouders erachter komen dat we niet LDS zijn. Of zoals toen m'n zoontje op zwemles zat, groep met kinderen van 3 en 4 jaar en een moeder stampte op het bad af, plukte haar kind uit het water en stormde de ruimte uit omdat ze erachter was gekomen dat de juf niet LDS was en ze wilde niet dat haar kind daar aan blootgesteld werd
En de discriminatie, het is hier erger dan in Texas! Vrienden van ons wonen nu in Korea omdat dat de eerste overplaatsing was die ze konden krijgen. En dat is een Army gezin, echt wel gewend aan het een en ander maar ze konden er niet meer tegen. Vooral voor hun kinderen.
Maar eerlijk is eerlijk, de natuur is hier spectaculair. Ik zit hier met m'n laptopje voor het raam en kijk af en toe naar de bergen en het veld enzo. Soms heb ik geluk en zie een hert of paard langswandelen. En de pronghorns die je hier overal kan zien zijn echt indrukwekkend! Prachtige beesten maar wel oppassen want vooral de mannetjes kunnen agressief zijn. En de wilde paarden, op de basis waar m'n man werkt woont een kudde wilde paarden en als je die ziet rennen....niet te beschrijven!

En de discriminatie, het is hier erger dan in Texas! Vrienden van ons wonen nu in Korea omdat dat de eerste overplaatsing was die ze konden krijgen. En dat is een Army gezin, echt wel gewend aan het een en ander maar ze konden er niet meer tegen. Vooral voor hun kinderen.
Maar eerlijk is eerlijk, de natuur is hier spectaculair. Ik zit hier met m'n laptopje voor het raam en kijk af en toe naar de bergen en het veld enzo. Soms heb ik geluk en zie een hert of paard langswandelen. En de pronghorns die je hier overal kan zien zijn echt indrukwekkend! Prachtige beesten maar wel oppassen want vooral de mannetjes kunnen agressief zijn. En de wilde paarden, op de basis waar m'n man werkt woont een kudde wilde paarden en als je die ziet rennen....niet te beschrijven!
- Bandido
- Amerika-expert
Het is ook zo anders als je ergens woont, of ergens alleen met vakantie gaat. En ik merk aan mezelf dat ik het moeilijk los kan koppelen als ik aan Amerika denk: hoe is de economie daar, banen, belastingen, huizenprijzen etc. Terwijl de meesten hier alleen maar denken aan hoe spectaculair een staat is qua natuur of landschap. Verder niks mis mee, maar het is wel een ander perspectief.LittlePhoenix schreef:Het verbaast me hoevaak Utah genoemd wordt! We wonen hier nu 3 jaar en ik wil hier zo ontzettend graag weg!
"Keep Georgia On Your Mind"
- Thierry73
- Amerikakenner
Mij verbaast het juist weer dat Florida zoveel wordt genoemd.
Ik vind het zelf daar hoog zomer niet om uit te houden en het is wel heel erg toeristisch allemaal.
Ik heb niets tegen hitte (zomer in Texas was heerlijk), maar Florida was me effe te veel in de zomer.
Ben waarschijnlijk meer van de drogere warmte
Wat me wel heel erg in Florida aantrekt is dat er echt overal water is.
Maar als ik nog terug ga, dan wordt het zeker niet midden in de zomer.
Ik vind het zelf daar hoog zomer niet om uit te houden en het is wel heel erg toeristisch allemaal.
Ik heb niets tegen hitte (zomer in Texas was heerlijk), maar Florida was me effe te veel in de zomer.
Ben waarschijnlijk meer van de drogere warmte

Wat me wel heel erg in Florida aantrekt is dat er echt overal water is.
Maar als ik nog terug ga, dan wordt het zeker niet midden in de zomer.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1978 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek
-
- 18 Reacties