Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Jong en emigreren

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Appie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Appie »

Hallo allemaal.

Zelf beschouw ik mijzelf ook als de wat jongere (26). Ikzelf hoop per 15 september dit jaar in Amerika te wonen. Mijn situatie is wat verschillend als de meeste van jullie hier omschrijven; ook al had ik voordat ik mijn verloofde ontmoette internationale aspiraties, maar deze waren niet zozeer puur op Amerika gericht. Ik wou meer van de hele wereld zien, en daar valt inderdaad Amerika ook onder.

Maar goed de heugelijke situatie waar ik mij nu in bevind is dat ik tijdens mijn werk op de Olympische Spelen mijn huidige verloofde ontmoet heb. Wij gaan trouwen komende 14de van oktober. :D Waarbij ik in Amerika ga wonen.

Nu is voor mij/ons het proces van het aanvragen van de K1 Visa ingegaan. Op het moment hebben wij al goedkeuring en is het nu wachten op het ontvangen van de gevraagde gegevens van de USembassy voor het interview. Zelf ben ik hard bezig met het afronden van mijn studie, al ziet het er naar uit dat ik nadat de visa perikelen over zijn nog terug mag komen voor het verdedigen van mijn master thesis.
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

Appie schreef:Hallo allemaal.

Zelf beschouw ik mijzelf ook als de wat jongere (26). Ikzelf hoop per 15 september dit jaar in Amerika te wonen. Mijn situatie is wat verschillend als de meeste van jullie hier omschrijven; ook al had ik voordat ik mijn verloofde ontmoette internationale aspiraties, maar deze waren niet zozeer puur op Amerika gericht. Ik wou meer van de hele wereld zien, en daar valt inderdaad Amerika ook onder.

Maar goed de heugelijke situatie waar ik mij nu in bevind is dat ik tijdens mijn werk op de Olympische Spelen mijn huidige verloofde ontmoet heb. Wij gaan trouwen komende 14de van oktober. :D Waarbij ik in Amerika ga wonen.

Nu is voor mij/ons het proces van het aanvragen van de K1 Visa ingegaan. Op het moment hebben wij al goedkeuring en is het nu wachten op het ontvangen van de gevraagde gegevens van de USembassy voor het interview. Zelf ben ik hard bezig met het afronden van mijn studie, al ziet het er naar uit dat ik nadat de visa perikelen over zijn nog terug mag komen voor het verdedigen van mijn master thesis.
Appie, waar gaan jullie wonen in de V.S.?

Ron (in Seattle)
http://www.dutchavenue.com
Appie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Appie »

dutch_in_seattle schreef:
Appie, waar gaan jullie wonen in de V.S.?

Ron (in Seattle)
http://www.dutchavenue.com
Momenteel werkt mijn vriendin bij de Wells Fargo in Santa Fe, New Mexico. Ik zal daar in eerste dan ook bij in trekken. Wanneer ik mijn werkvergunning krijg gaan we proberen z.s.m. een passende baan vinden voor mij en tevens voor mijn vriendin zelf in deze stad (Zal iig een stad in het zuiden worden, lichte voorkeur op het moment voor Dallas qua vriendin betreft).

Klopt het dat in Seattle het weer is zoals in Nederland?
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

Appie schreef:Klopt het dat in Seattle het weer is zoals in Nederland?
Ja, al zijn de zomers hier veel bestendiger (zonnig, nauwelijks regen en een graadje of 24°C) en de winters lijken wat milder dan in Nederland (het vriest hier niet zoveel).

Ik vind Seattle zelf helemaal het einde en ik zou nergens anders in de V.S. willen wonen!

Ron
Appie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Appie »

dutch_in_seattle schreef:
Appie schreef:Klopt het dat in Seattle het weer is zoals in Nederland?
Ja, al zijn de zomers hier veel bestendiger (zonnig, nauwelijks regen en een graadje of 24°C) en de winters lijken wat milder dan in Nederland (het vriest hier niet zoveel).

Ik vind Seattle zelf helemaal het einde en ik zou nergens anders in de V.S. willen wonen!

Ron
Klinkt niet verkeerd, al is mijn vriendin born-and-raised in het zuiden en wil ze hier dan ook graag wonen. Enfin, mij maakt het niet zo veel uit, zolang ik maar een leuke baan heb en (eindelijk) bij haar kan zijn, zondat de gedachte van 'ik moet weer weg in 3 weken'.
Roos*
Amerikafan

Bericht door Roos* »

Vraagje??

Waarom doen jullie de K1 -procedure in plaats van de DCF-procedure.

Met die laatste procedure ben je met 6-8 weken klaar volgens mij. K1-procedure is een veel langer proces.
Hier een voor jullie misschien nuttige link: http://www.usadutch.com/forum/

Succes.....
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

Roos* schreef:Vraagje??
Waarom doen jullie de K1 -procedure in plaats van de DCF-procedure.
Inderdaad... K-1 is een heel stuk omslachtiger en lastiger dan DCF.... het enige verschil is dat je bij DCF eerst trouwt, en dan aanvraagd. Maar het werkt allemaal een stuk vlotter en soepeler.

Zo heb ik het ook gedaan meer dan 4 jaar terug nu.
"I reject your reality, and substitute my own!"
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

ronald87 schreef:hopelijk vind je dat leuke adressje dan in South Carolina :wink:
Ik heb zelf ook nog overwogen om toerisme te gaan studeren (doe je toevallig NHTV in Breda??)... erg leuke studie, maar heb uiteindelijk toch voor sociale geografie gekozen. Zo te horen kan je met jouw studie wel goed werkervaring opdoen in de VS, dat is wel een groot pluspunt.

Wat colleges (Community colleges) betreft, deze zijn inderdaad vaak goedkoper dan universiteiten in de VS, de tuition fees liggen er rond de 7000 dollar (voor amerikaanse studenten dacht ik). Maar als je er nog 'living expenses' bij optelt, zit je al op $15,000. Ik zag op de studiebeurs ook iemand van een community college vlakbij Seattle, je kan na 2 jaar op een C.C. doorstuderen bij een universiteit en zo je bachelor halen, alleen het blíjft erg duur...
Community Colleges zijn veel goedkoper dan 7000 dollar voor Amerikaanse studenten, dit verschilt zeer van staat tot staat, bv. in NY, NY voor een community college opleiding betaalt een NYS resident (een Amerikaan of green card houder) iets van ongeveer $120 per credit (one class on average has 3 credits) hier in L.A. en SMC (over de hele staat California) is het sindskort $26 per krediet (full time is 12 credits) dus voor ongeveer $312 voltijd studeren als je een California resident bent (American of green card houder) Voor buitenlanders is het duurder (geloof $145 per kredit in addition to $26 per krediet dus ongeveer $2025 voor een semester).

Zoals ik al zei verschilt dit echt van Staat tot Staat. Ik ben inderdaad via een community college (http://www.smc.edu/) naar UCLA gegaan. Een vriendin van mij was na 2 jaar SMC naar Yale overgeplaatst!!!
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

We zitten in de verkeerde staat dan. Dat niet iedereen naar Californie verhuisd dan om naar school te gaan.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
ronald87
Amerikafan

Bericht door ronald87 »

Xerxes, met die 7000 dollar bedoelde ik inderdaad de prijs voor buitenlandse studenten. Community college is inderdaad niet zo gek duur voor de Amerikanen zelf. Dit zal ook wel komen omdat velen gewoon thuis kunnen blijven wonen. Die site van SMC geeft aan dat je als student op zo'n 1,164 dollar per maand aan living expenses moet rekenen (uitwonenden). Dat telt toch aardig op voor uitwonende studenten!
ANY, dat niet iedereen naar CA verhuis komt misschien ook omdat de huizen er zo duur zijn, of omdat de out-of-state studenten nogsteeds hogere tarieven betalen als de in-state studenten.
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

ronald87 schreef:Xerxes, met die 7000 dollar bedoelde ik inderdaad de prijs voor buitenlandse studenten. Community college is inderdaad niet zo gek duur voor de Amerikanen zelf. Dit zal ook wel komen omdat velen gewoon thuis kunnen blijven wonen. Die site van SMC geeft aan dat je als student op zo'n 1,164 dollar per maand aan living expenses moet rekenen (uitwonenden). Dat telt toch aardig op voor uitwonende studenten!
ANY, dat niet iedereen naar CA verhuis komt misschien ook omdat de huizen er zo duur zijn, of omdat de out-of-state studenten nogsteeds hogere tarieven betalen als de in-state studenten.
Maar met de student loans, scholarships en part-time baantjes wonen veel studenten ook buitenshuis (roommate situations). out-of-state (but US citizens of permanent residents) students moeten een jaar in de respectievelijke staat wonen om als resident gerekend te worden! Staten zoals NM en TX hebben redelijk goedkope Community College programs vergeleken bv. met NY State. Ikzelf heb mijn studie aan SMC gefinancieerd door full time te werken (job at night) en overdag naar college te gaan, ik had dit ook omgekeerd kunnen doen, omdat er ook classes 's avonds en zaterdag gegeven worden en de college gaat het hele jaar door.
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

ANY schreef:We zitten in de verkeerde staat dan. Dat niet iedereen naar Californie verhuisd dan om naar school te gaan.

During the sixties ,the community colleges in California were free.
Je moest wel voor de schoolboeken betalen.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

nou inderdaad Eric
dat gevoel bekroop mij ook weer een beetje bij t lezen van dit topic
Mensen die denken dat ze met 4 maanden stage bij een amerikaans bedrijf kans maken op een baan enzo...of met een jaar highschool.

Kijk dat zijn allemaal leuke dingen, maar feit blijft dat een Amerikaanse werkgever jou niet eens werk aan kan bieden, tenzij je een uiterst uniek persoon bent die capaciteitn heeft die nergens anders in Amerika te vinden zijn.

ik ben ook al jarenlang bezig met het zoeken naar mogelijkheden maar die zijn er gewoon bijna niet, zo hard is het.
En natuurlijk kan je meedoen met de loterij...maar schrijven " ik ben al bezig met de aanvraag voor een Greencard voor 2008" tsja.....klinkt niet erg realistisch.

Zelf heb ik ook 4 maanden in de VS gestudeerd, maar dat is helaas echt geen vrij ticket tot de USA

PS. excuus, zie dat ik op het laatste bericht van pagina 2 gereageerd heb, had niet door dat er nog 2 volgden :)
diandenhertog
Amerika-newbie

Bericht door diandenhertog »

ik ga met jordsons volgend jaar naar amerika en jordsons ( wij noemen hem jordy ) en we gaan daar voor een huis en werk kijken en als het kan en het mee zit dan blijven we daar meteen in florida miami en wil daar vrachtwagen chauffeur worden maar daar hebben ze bijna alleen maar met een neus en dan wil ik een volvo globetrotter 660 PK daar naar toe halen en dan samen mer jordy op een auto gaan zitten is dat wijs of niet
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Nou, diandenhertog optimisme heb je genoeg! Maar wees reeel: je kan niet 'zomaar even' naar Amerika en dan meteen werk vinden en blijven.

Lees verschillende draadjes op dit forum maar eens door.

Kijken moet je zeker gaan doen, maar reken er niet op dat emigreren je lukt.

En luister vooral niet naar mensen met mooie praatjes die je voor een zacht prijsje wel willen helpen. Dat is alleen maar afzetterij. Voor je het weet zit je in de bak en dan wordt je het land uitgezet met een rood stempeltje in je paspoort waardoor je Amerika nooit meer in mag.

Altijd met wijd open ogen dromen!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Iris_1982 schreef:nou inderdaad Eric
Mensen die denken dat ze met 4 maanden stage bij een amerikaans bedrijf kans maken op een baan enzo...of met een jaar highschool.

Kijk dat zijn allemaal leuke dingen, maar feit blijft dat een Amerikaanse werkgever jou niet eens werk aan kan bieden, tenzij je een uiterst uniek persoon bent die capaciteitn heeft die nergens anders in Amerika te vinden zijn.

ik ben ook al jarenlang bezig met het zoeken naar mogelijkheden maar die zijn er gewoon bijna niet, zo hard is het.
En natuurlijk kan je meedoen met de loterij...maar schrijven " ik ben al bezig met de aanvraag voor een Greencard voor 2008" tsja.....klinkt niet erg realistisch.

Zelf heb ik ook 4 maanden in de VS gestudeerd, maar dat is helaas echt geen vrij ticket tot de USA
Hier heb je heel erg gelijk in. Maar, niets is onmogelijk. Loterijen en schooldiploma's zullen je in de meeste gevallen niet helpen. Je moet zorgen dat je contacten opbouwt, de juiste mensen kent. Als je tussen de jusite personen zit, zul je merken dat er ineens een heleboel mogelijk is...
Maar, wat je sowieso zult moeten hebben, is veel toewijding en veel geduld.
all american girl
Amerika-ontdekker

Bericht door all american girl »

Iris_1982 schreef:nou inderdaad Eric

PS. excuus, zie dat ik op het laatste bericht van pagina 2 gereageerd heb, had niet door dat er nog 2 volgden :)
ik neem aan dat dit groten deels naar mij gericht is.. :roll:
En ja, ik ben misschien wat optimistisch, maar wat moet je dan... Het komt je echt niet aanwaaien hoor!! Ik probeer alle mogelijke wegen te begaan.. En misschien lukt het dan nog niet, maar ik heb het iig wel geprobeerd!

En ik denk dat ik op dit moment realistischer ben dan een aantal 15 jarigen hier die naar LA willen maar er nog niet eens geweest zijn..

Dromen zijn er om waar (proberen) te maken...
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Hoi, geef je groot gelijk en misschien worden de eisen wel veranderd gezien de aankomende verkiezingen en dan kan het opeens wel wat je wilt. Je weet nooit!!! Wij hebben ook een paar zijwegen gebruikt voor onze toekomstige emigratie en denk nog steeds dat we op de goede weg zijn en je eigen gevoel is het belangrijkste.

Succes, Hans
all american girl
Amerika-ontdekker

Bericht door all american girl »

a4plus schreef:Hoi, geef je groot gelijk en misschien worden de eisen wel veranderd gezien de aankomende verkiezingen en dan kan het opeens wel wat je wilt. Je weet nooit!!! Wij hebben ook een paar zijwegen gebruikt voor onze toekomstige emigratie en denk nog steeds dat we op de goede weg zijn en je eigen gevoel is het belangrijkste.

Succes, Hans
Thanks!! 8)
Magnolia87
Amerikakenner

Bericht door Magnolia87 »

*ik heb mijn botte bericht maar even verwijderd*
Laatst gewijzigd door Magnolia87 op 18 jun 2006, 01:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer