Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
stage regelen tips
- Jullian
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
stage regelen tips
Hey ik ben Julian. Ik studeer toerisme in Den Bosch en ik moet stage lopen. Ik zou heel graag naar Amerika willen. Ik ben nu een bemiddelingsburo ingeschakeld. Heeft iemand tips wat ik nog allemaal moet regelen zoals visa en dat soort dingen.
Alvast bedankt Gr Julian
Alvast bedankt Gr Julian
Re: stage regelen tips
Oh Julien, nu zie ik dat het bij jou om een stage gaat, en dat je niet DV-2012 hebt gewonnen/ een H1B aanbod hebt. In dat geval heb je natuurlijk geen waiver nodig! Dit is alleen voor mensen die al in de VS zijn geweest op een speciaal visum waar je een "2 year home coming requirement rule" voor krijgt. Je kunt op een "stage" visum (bijvoorbeeld een J-1) niet permanent emigreren. Dit is slechts tijdelijk, voor de duur van je stage. Daarna moet je 2 jaar weer naar je thuis land door die regel (en daar vragen sommige mensen dus een waiver voor aan).
Verdere tips; vraag bij je hogeschool/universiteit of ze contact personen hebben in de VS! Welke richting studeer je?
Verdere tips; vraag bij je hogeschool/universiteit of ze contact personen hebben in de VS! Welke richting studeer je?
Edit: sorry ik zie al welke richting je doet (ik keek even in een van de andere topics van je en had het over het hoofd gezien).SemJes schreef:Oh Julien, nu zie ik dat het bij jou om een stage gaat, en dat je niet DV-2012 hebt gewonnen/ een H1B aanbod hebt. In dat geval heb je natuurlijk geen waiver nodig! Dit is alleen voor mensen die al in de VS zijn geweest op een speciaal visum waar je een "2 year home coming requirement rule" voor krijgt. Je kunt op een "stage" visum (bijvoorbeeld een J-1) niet permanent emigreren. Dit is slechts tijdelijk, voor de duur van je stage. Daarna moet je 2 jaar weer naar je thuis land door die regel (en daar vragen sommige mensen dus een waiver voor aan).
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik neem aan dat dat bemiddelingsbureau betaald wordt om je dat allemaal uit te leggen / voor je te regelen? Welk bureau is het?
En als je toch nog vragen hebt, is het misschien handig als je wat meer concreet je vragen stelt ipv "wat moet ik allemaal regelen" (om te vermijden dat je antwoorden krijgt als "een reiskoffer, een vliegtuigticket,...").
En als je toch nog vragen hebt, is het misschien handig als je wat meer concreet je vragen stelt ipv "wat moet ik allemaal regelen" (om te vermijden dat je antwoorden krijgt als "een reiskoffer, een vliegtuigticket,...").
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Jeetje, ik ben niet goed wakker, dat is duidelijk. Sorry Jullian, ik was in de war met een user die mij benaderde over een waiver, wiens naam lijkt op die van jou, vandaar mijn warrige berichtje van net!
Heeft het bemiddelingbureau niet meer tips voor je? Ik neem aan dat als dit specifiek over de VS gaat, dat zij ook dingen weten te vertellen over het aanvragen van een visum etc.
Heeft het bemiddelingbureau niet meer tips voor je? Ik neem aan dat als dit specifiek over de VS gaat, dat zij ook dingen weten te vertellen over het aanvragen van een visum etc.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
@SemJes: ik wou je hier net komen zeggen dat je misschien wat in de war was omwille van 2 namen die wat op elkaar gelijken.
Julien, diegene met de vraag over de Waiver, heb ik ondertussen een eigen topic gegeven: viewtopic.php?f=12&t=37020
Julien, diegene met de vraag over de Waiver, heb ik ondertussen een eigen topic gegeven: viewtopic.php?f=12&t=37020
Elke
- Jullian
- Amerika-ontdekker
Hey, Ik ga me inschrijven bij American hospitality academy dat heeft mijn stage leraar aanbevolen. Wat zou ik dan voor visums moeten regelen en waar kun je goedkope vliegtickets vinden? Kent iemand toevallig iemand die een toeristisch bedrijft heeft in Amerika?
Groetjes Jullian
Groetjes Jullian
Regelt de American Hospitality Academy geen visum voor je?
- Jullian
- Amerika-ontdekker
Nee ze helpen me alleen met welk visum ik nodig heb. Ik kreeg vandaag een aanbod uit Australie om daar stage te lopen. Het liefst ga ik voor amerika maar het hangt allemaal van de American Hospitality af of ik er wel word aangenomen. Heeft iemand ervaring met de American Hospitality? Of kent iemand nog iemand die een hotel in Amerika heeft.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jij kan helemaal geen visum aanvragen, dat moet geinitieerd worden door het bedrijf waar je stage gaat lopen. Ik vraag me af waar je dat bemiddelingsbureau voor moet betalen als ze je dat niet eens kunnen zeggen...
Wat doen zij eigenlijk? Zoeken zij een bedrijf waar je stage kan lopen? Maar ze weten dan niet hoe het verder moet? En dat bedrijf weet het ook niet?
Wat doen zij eigenlijk? Zoeken zij een bedrijf waar je stage kan lopen? Maar ze weten dan niet hoe het verder moet? En dat bedrijf weet het ook niet?
Elke
- Jullian
- Amerika-ontdekker
ik was vergeten te zeggen dat ze ook een stage regelen die mij gewoon vol betaald. En ze zeggen wel visum ik moet aanvragen. 

- Jullian
- Amerika-ontdekker
Heb me vandaag ingeschreven. Ben benieuwd binnen 7 tot 10 dagen krijg ik antwoord terug. heeft iemand ervaring met Amerikaanse sollicitatie gesprekken? En mischien ook tips.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Google eens op job interviews, massa's tips!
Elke
- Jullian
- Amerika-ontdekker
Ik kreeg gister al antwoord terug. Heb volgende week een sollicitatie gesprek ben benieuwd. Heeft iemand nog tips om niet zenuwachtig zijn? 

Heel veel succes alvast! Als je een beetje zenuwachtig bent kun je dit misschien aangeven tijdens het gesprek, de meeste mensen zullen dat wel kunnen begrijpen hoor
Tip om niet zenuwachtig te zijn heb ik niet, soms zijn een beetje zenuwen wel gezond!

- Jullian
- Amerika-ontdekker
Vandaag mijn sollicitatie gesprek gehad. Het ging echt super naar mijn idee, vrijdag weet ik of ik ben aangenomen. Heb ook een 2e sollicitatie gesprek met het hotel zelf, als dat ook maar goed gaat.
Ik kom waarschijnlijk in Myrtle beach in South Carolina. Kent iemand deze plaats? Weet iemand of het daar leuk is? Alvast Bedankt

Ik kom waarschijnlijk in Myrtle beach in South Carolina. Kent iemand deze plaats? Weet iemand of het daar leuk is? Alvast Bedankt

- Jullian
- Amerika-ontdekker
Aangenomen
Krijg nu nog een sollicitatie gesprek met het hotel zelf binnenkort ben benieuwd!!!

Dat komt vast helemaal goed. Er is op het forum al heel wat geschreven over Myrtle Beach, misschien kun je wat info uit reisverslagen halen. Lijkt me een mooie omgeving in ieder geval!
Ik ben ook opzoek naar een hospitality stage en heb wat vraagjes over American Hospitality Acedamy. Hoe ben je hierbij gekomen? Wat voor hulp hebben zij jou geboden? Hoeveel heb je hiervoor betaald? En heb je zelf een voorkeur voor een stad kunnen aangeven of mag/kan dat niet?
xx Anna
xx Anna
- Jullian
- Amerika-ontdekker
sorry voor de late reactie
was heel druk met examens en mijn 2e stage regelen. De AHA heeft mijn stage leraar aanbevolen. De AHA zorgt voor huisvesting, ds 2019 formulier en ze vinden een stage plek voor je. Het is erg prettig samenwerken moet ik zeggen. Ik moet maandag 19 maart naar de ambasade in Amsterdam voor mijn visum. Weet iemand hoe je gekleed moet gaan? En heeft iemand ervaring met de ambasade?
Alvast bedankt
Groetjes Jullian

Alvast bedankt
Groetjes Jullian
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 29 Reacties
- 6785 Weergaves