Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips voor -betaalbare- kaarten Lion King

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Nieky81
Amerika-ontdekker

Tips voor -betaalbare- kaarten Lion King

Bericht door Nieky81 »

Hoi, eind oktober in de herfstvakantie gaan we een weekje naar New York.
Een onmisbare ervaring lijkt me een avondje op Broadway om de Lion King te zien! :D

Nu las ik hier op het forum dat de Lion King een erg populaire musical is, waar je moeilijk voordelige kaarten voor kunt krijgen. Zo las ik dat je via de TKTS Discount Booths ws geen korting krijgt.
Ik heb nu twee verschillende sites voor kaartjes, bij Ticketnetwork.com beginnen de prijzen vanaf 112,- dollar. Bij Ticketmaster.com zijn de goedkoopste kaarten 87,- dollar. Dan zit je wel hélemaal achterin (Mezzanine, row L)
Weet iemand hoe het is om op die rij te zitten in het Minskoff Theatre? kun je dan nog goed zien, of is 't eigenlijk zonde van je geld..
Ik ben best bereid er geld voor neer te leggen, alleen al de muziek is prachtig! (heb de NL-versie gezien) maar het moet niet te gek worden.

Zou het voordeliger zijn om nu alvast kaarten te reserveren vanuit NL of kun je dat beter ter plekke doen? (ook ivm volgeboekt zijn)
Hoor graag jullie ervaringen, evt. ook met andere musicals daar.. :thumbup:

Thanx, groetjes Monique
coralie1976
Amerika-ontdekker

Re: Tips voor -betaalbare- kaarten Lion King

Bericht door coralie1976 »

Ik weet niet hoe oud/jong je bent, maar sommige theaters doen aan lotterijen of verkoop van de eerste twee rijen aan studenten (soms aan 'iedereen').
Toen ik in 2003 in NY was, ben ik bijv. s' ochtends om 9 uur bij het theater van Aida gaan zitten en daar werd de eerste rij voor 25$ verkocht. De dag erna heb ik aan een lotterij meegedaan voor rent, die was 'open for everybody'. Je moet dan meestal 2 uur van te voren bij het theater zijn, je doet je naam in een hoed (geeft aan of je 1 of 2 tickets wilt) en dan worden de eerste 2 rijen geloot. Daar had ik toen ook geluk mee.
Op deze website is er een overzicht, welke theaters/voorstellingen dit soort dingen doen.
Je hebt ook nog zoiets ans 'standing tickets', maar dat is alleen als de voorstelling is uitverkocht (sta je at the back of the orchestra) en ik heb al gezien dat the lion king aan geen van deze drie opties doet.
Maar misschien wel iets om te overwegen.
http://www.playbill.com/celebritybuzz/a ... y-Policies
Nieky81
Amerika-ontdekker

Bericht door Nieky81 »

Dank voor de tips.. Ik ben 30 jr en heb geen geldige studentenkaart meer.
Grappig dat ze dit soort 'acties' doen.. maar dat is wel een risico.
Eigenlijk wil ik me van tevoren verheugen op een avondje Lion king.. dan zal ik er toch meer voor moeten betalen, vrees ik.
Ik hoop alleen niet dat ik straks kaarten in NL bestel, en die in New York goedkoper zijn dmv. een actie ofzo.
Ik zou wel de dag van de voorstelling willen wachten op kaarten, maar als dat bij de Lion king niet geldt, heeft het weinig zin. :(
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

het balkon loopt behoorlijk stijl omhoog en in mijn herinnering is het theater niet onwijs groot, dus je hebt daar prima zicht, denk ik.
Lion King was behoorlijk indrukwekkend (Wicked vond ik nog mooier....die gaat komende december in de herhaling)
Op deze site staan de meeste theaters op alfabet gelist en wordt er ook aangegeven welke plaatsen je het beste kunt mijden:
http://www.entertainment-link.com/broadway-theaters.asp
ik zie dat zij aanraden om van het balkon (Mezzanine) op de een van de eerste 6 rijen te gaan zitten...nogmaals, in mijn herinnering was het behoorlijk stijl...maar, ik zou het zelf toch het geld waard vinden om eerste rij balkon te kiezen... :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

deze video geeft een paar shots van de zaal....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Nieky81
Amerika-ontdekker

Bericht door Nieky81 »

Dankje Meyem.. handige linkjes!
Inmiddels heb ik toch de kaarten besteld via Ticketmaster.. duidelijke plattegrond van het theater, we zitten zelfs in het Orchestra rij S.
Het kost wel 136,- dollar..:o maar ga ervan uit dat dat 't waard is! (ben de cd al grijs aan 't draaien..;))

De kaarten moeten opgehaald worden "by Will Call". Betekent dat gewoon bij de kassa van het theater?
Customers in Other Countries: by Will Call" as your delivery method.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Betekent dat gewoon bij de kassa van het theater
ja meestal in de buurt van de kassa, een appart loket.
Emma1987
Amerika-newbie

Bericht door Emma1987 »

Wow Coralie, ik lees net je tip over de loterij! Wat fantastisch! Laat ik nu eens een groot musicalfan zijn ;)
marina1984
Amerika-ontdekker

Bericht door marina1984 »

Wauw Coralie dat is zeker een goede tip! Even een vraagje, is het adres van de broadway box office hetzelfde als de TKTS booths? Want waar moet je nou precies in de rij gaan staan, dit begreep ik op de gegeven site niet helemaal. Alvast bedankt! :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer