Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ziektekosten verzekering (OOM)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Matjong
Amerikafan
Contacteer:

Re: Ziektekosten verzekering (OOM)

Bericht door Matjong »

daantje1983 schreef:300 euro? Voor hoeveel personen?
Ik dacht, hee dat is idd een goede oplossing als overbrugging maar zoveel geld als wij moeten betalen.... ruim 800 euro per maand... voor 2 volwassenen en 3 kinderen!
Helaas maar zo rijk ben ik dus echt niet! Zijn er nog andere oplossingen? Want op zich is het wel zeer handig, als overbrugging, je moet toch wat!
Voor ons drietjes, vrouw, ikzelf en ons zoontje van 7 maanden. Kosten voor de verzekering bij oom hangt volgens mij in sterke mate af van leeftijd. Misschien verklaart dat de hogere kosten?
Onze emigratie naar Atlanta: http://movetoatlanta.wordpress.com/
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

800 euro voor een heel gezin is voor Amerikaanse begrippen spotgoedkoop. Wij, vrouw en ik samen, betalen $1100 in de maand voor een Amerikaanse verzekering.

Ook een overbrugging, want ik kan in januari overgaan op de Amerikaanse verzekering voor ouden van dagen (in jaren dan, m'n hartje is nog een stuk jonger) en mijn vrouw hoopt binnenkort weer een baan te krijgen met een ziekteverzekering.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
daantje1983
Amerika-ontdekker

Bericht door daantje1983 »

Matjong, wij zijn vind ik nog jong genoeg, ik ben 28 en mijn man is 37! Lijkt me bepaald niet oud!

Benno, dat word dan als we in amerika zijn geen verzekering voor ons, want ik kan echt geen 800 euro ophoesten naast alle vaste lasten(wil ik nog een beetje leuk kunnen leven, zou ik dat betalen dan houd ik nauwelijk geld over om van te leven)! En ik heb het er ook niet voor over trouwens! Dan beter elke maand een paar honder dollar opzij gaan zetten zodat je dat potje kan aanbreken als dat nodig mocht zijn.....
I have an American Dream! I hope my dreams may come true!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik hoop dat je, met 3 kinderen in huis, daar tegen die tijd anders over denkt...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Dan zul je zeer gezond moeten leven en hopen dat je niets overkomt.

Een paar honderd dollar in de maand opzij zetten, is eigenlijk net zoiets als $800 in de maand betalen voor een verzekering. En je hebt dan de zekerheid dat je niet even een paar duizend dollar (of veel meer) zal moeten lenen (en afbetalen!) als er wel wat gebeurt.

Leuk leven is makkelijker als je weet dat je gedekt bent voor onvoorziene omstandigheden.
daantje1983
Amerika-ontdekker

Ik zou niets liever willen dan verzekerd zijn, is toch de normaalste zaak van de wereld! Maar goed als ik al hoor dat 1100 dollar goedkoop is dan vind ik dat niet bepaald normaal.... dat zou betekenen dat een normaal verdienend persoon een 2e baan moet nemen enkel en alleen voor de verzekering.... Ik vind het geen probleem om 400 euro per maand te betalen maar als dat minimaal het dubbele word dan weet ik het zonet nog niet... Maar ik zou het alles behalve leuk vinden als dit probleem een kink in de kabel legt wat betreft een emigratie! Het is mijn droom, mijn wens, en dit mag geen opstakel gaan vormen enkel en alleen door een verzekering!
Ik heb al rond gekeken en heb verzekeringen gezien voor een dollar of 600 maar ik begrijp weinig van de vergoedingen... en ze staan er nog goedkoper, vanaf een dollar of 300 maar dan snap ik dat je waarschijnlijk een hoop zelf moet betalen! Het mooiste zou zijn als we bv alleen zelf de kosten van medicijnen enzo zouden moeten betalen maar de kosten voor operaties e.d vergoedt zou worden.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Daantje, je ziet nu enkel de kostenkant van de verzekeringen in de VS. Maar wat gaan jullie daar verdienen? En hoeveel hou je over van je bruto salaris?
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Plus: als je een vaste baan hebt, heb je grote kans dat je via de baas de familie kan verzekeren. Je zult dan waarschijnlijk wel wat aan eigen bijdrage moeten betalen, maar dat is lang niet zoveel als je als zelfstandige/freelancer kwijt bent. Plus veel bedrijven bieden de mogelijkheid om geld belastingvrij opzij te zetten op een speciale rekening voor het betalen van eigen bijdragen (een HSA, Health Savings Account), bijvoorbeeld een nieuwe bril als je verzekering dat niet dekt.

Iets om mee te nemen bij het bespreken van je arbeidsvoorwaarden als je een baan krijgt.

Amerika is nu eenmaal wat harder. Je hebt de vrijheid om miljardair te worden, maar ook om failliet te gaan aan het betalen voor je gezondheidszorg als er eventueel iets met je gebeurt (moge de goden dat verhoeden).
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Wij betalen ook iets van 300 per maand. Verloofde en kids ongeveer 200 en ik op mijn eigen verzekering 100. Maar dat is wel met 2 banen dus gesponsord door 2 werkgevers.

Zonder baan is verzekeren echt belachelijk duur voor 1 persoon alleen al, laat staan voor een heel gezin. Ik heb daarom ook bewust gekozen om me niet te verzekeren de afgelopen maanden maar ik weet niet of ik datzelfde risico zou hebben genomen als ik 3 kinderen zou hebben eerlijk gezegd.

Ik snap dat het je droom is daantje en inderdaad, het zou niet ok zijn als een verzekering dat in de weg zou zitten maar bedenk wel dat het me nog minder ok lijkt als jou of 1 van je gezinsleden iets overkomt en je dat niet kunt betalen. Dat lijkt me nog velen malen erger. De enige oplossing voor jullie lijkt me een flinke spaarpot opbouwen of, 1 iemand vooruit laten gaan die dan een baan vindt met verzekering waardoor de gezinsleden direct na aankomst ook meeverzekerd zijn.

Je zou ook je huidige verzekering kunnen bellen en eens vragen of er wellicht iets te regelen valt als overbrugging maar die kans lijkt me niet heel erg groot.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij zijn hier op een L1, iets andere situatie dus dan de meesten hier. De werkgever van mij man vergoedt 80% van onze ziektekostenverzekering. Wij hebben op dit moment nog een expat verzekering via Aon in Nederland (hadden we nog van onze vorige posting in India, is alleen een stuk duurder geworden voor de VS natuurlijk), die kost ons per jaar (gezin met 2 kinderen) ruim 13000 eur. Dus dan komt het bij ons neer op ruim 200 eur per maand, heel acceptabel. En tot nu toe nog alles helemaal vergoed gekregen.
Uiteindelijk zullen we wel overstappen op een lokale verzekering, maar op dit moment is dat even niet handig ivm bepaalde medische kosten die dan wellicht het eerste jaar niet vergoed worden, dus we wachten even een beter moment af. Maar ik heb begrepen van collega's dat het financieel niet veel zal uitmaken waarschijnlijk.
Terug in Texas!
daantje1983
Amerika-ontdekker

Hockey, ik heb werkelijk nog geen idee....

Benno, dat scheelt natuurlijk altijd, als je via je werkgever je kan verzekeren! Hopelijk gaat dat zeker meehelpen!

Ziva, nee dat is idd niet te doen, en dat zou ik ook niet willen hoor! Ik heb nog geen idee, er moet een oplossing zijn! MIjn man werkt in een bedrijf die ook in amerika is gevestigd. Op dit moment heeft hij een collega vanuit de USA, die komt dan van alles leren e.d over de machines. Wij hopen dat het ook andersom gaan lukken en dat mijn man daar een baan kan bemachtigen, hij is goed in zijn werk en redelijk bijzonder is dat hij in het gehele bedrijf inzetbaar is, hij heeft overal kaas van gegeten! Deze week gaat hij een gesprek aan met zijn baas in de hoop dat deze hem verder kan helpen met het uitbereiden van zijn kennis, hopelijk met een goede opleiding. Want als we al naar de USA kunnen dan zal het pas over een paar jaar zijn, ik wil absoluut goed voorbereid zijn en weten waar ik aan begin. Net als de spaarpot, die wil ik flink hebben aangevuld! Toch zo'n 15.000 wil ik hebben als ik weg ga! Dat bedrag kunnen we met een 1.5 jaar bijelkaar gesprokkeld hebben (als er geen verrassingen komen natuurlijk)!

Hemmie, 200 euro dat is een zeer mooi bedrag... Ik ben al tevreden als wij zo 400 euro kwijt zullen zijn! Al is dat alsnog een hoop geld...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je zal een tijdelijk werkvisum krijgen, dus besef wel dat, als die werkgever je nadien niet door het green card proces wilt sturen, je na enkele jaren wel terug het land uit moet... Dus je man moet best ook maar direct navragen of ze een green card procedure willen sponsoren!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
daantje1983
Amerika-ontdekker

Dank je wel voor de tip! Ik moet er niet aan denken als je helemaal gesetteld bent je verplicht weer terug moet.... lijkt me vreselijk!
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

daantje1983 schreef:Dank je wel voor de tip! Ik moet er niet aan denken als je helemaal gesetteld bent je verplicht weer terug moet.... lijkt me vreselijk!
Ja, maar aan de andere kant, het geeft je ook de mogelijkheid om het eens heel veilig 'uit te proberen'. En als je binnen het bedrijf naar de VS kunt verhuizen, is die spaarpot ook een stuk minder hard nodig. Natuurlijk heb je wat eenmalige kosten bij aankomst (ook afhankelijk van wat de werkgever bijdraagt), maar als je vanaf dag 1 een vaste baan hebt, zou het financieel toch niet zo'n probleem moeten zijn. Ligt natuurlijk ook wel wat aan baan en visum, als de baan niet zo heel veel oplevert, en jullie zouden op een H1/H4 gaan waarbij jij niet mag werken, dan is het natuurlijk lastiger.

Wij zitten hier nu een paar maanden op L1, voor ons is dit eerste jaar echt even uitproberen. We doen wel gewoon mee met de DV, je weet maar nooit, zou handig zijn, maar mochten we dat willen dan is er voor ons ook nog de mogelijkheid om via het werk een greencard te proberen te krijgen. En mocht het allemaal niet lukken, dan gaan we over een x aantal jaren dus sowieso het land weer uit. Maar dan hebben we wel een leuke ervaring gehad, die niemand ons meer afneemt. Dan kan je wel in NL zitten wachten op betere omstandigheden of het winnen van de DV, maar dan loop je ook het risico nooit in de VS te belanden.
Terug in Texas!
daantje1983
Amerika-ontdekker

Haha het is wel te zien dat ik echt een nieuwkomer bent, want al die H1H4 L1 codes zijn mij totaal onbekend.... Ik kom ze gedurig tegen op het forum en denk dan ja ja... :lol:
Maar je hebt wel gelijk met het veilig 'uit te proberen' maar toch.... ik wil liever niet heen en weer reizen, zeker niet voor onze kinderen. Ze hebben al de nodige verhuizingen achter de kiezen en eigenlijk hopen we dat deze verhuizing dan wel de laatste halte is... al is het maar voor 10 jaar (daarna zijn de kinderen oud genoeg zelf keuzes in het leven te maken). Ik moet zeggen dat ik geen idee heb wat de baan van mijn man in de USA zal opleveren.... hier verdient hij niet slecht maar of dat daar dan net zo is?? Als hij daar het zelfde zou gaan verdienen dan kunnen we uitgaan van een 45.000 a 50.000 op jaar basis. Tevens wil ik ook daar gaan werken, en mijn steentje bij dragen aan een zo leuk (lees ontspannen) mogelijk leven!
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Als je man een visum krijgt op basis van zijn werkgever (H1B) dan de kans heel groot dat jij mee kunt maar niet mag werken als echtgenote van (nog zo'n idiote constructie). Wees je hier dus wel bewust van want dat kan zeer frustrerend zijn natuurlijk.
daantje1983
Amerika-ontdekker

Waarneer zou ik dan wel mogen werken? Pas als we beiden een Green card hebben? Want als ik niet zo mogen werken dan is dat spaarpotje alsnog wel erg makkelijk! Daar doe je dan de extra en vooral onverwachte dingen van!
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Als vrouw van een H1B mag je inderdaad niet werken, ook geen vrijwilligerswerk, helemaal niets. Dat is wel een belangrijke overweging die jullie dienen te maken. Ik weet niets over de educatie achtergrond van je man, maar de eisen van een H1B zijn geloof ik dat hij minimaal een BSc moet hebben. Hoe hoger de opleiding gecombineerd met hoe langer de werkervaring = hoe sneller de aanvraag voor een GC wordt behandeld. Als hij in een van de lagere categorieën hoort, dan zal het makkelijk 5 jaar duren voor de aanvraag behandeld wordt. Ook de werkgever speelt hier een belangrijke rol in, wil hij wel voor GC sponsoring gaan? De werkgever heeft immers wat hij wil, een werker, en hoeft dit dus niet voor jullie te doen.
SvS
Amerika-ontdekker

Bericht door SvS »

@semjes

Als je een H4 hebt en vrijwilligerswerk doet, ga je dat toch niet vertellen bij het consulaat of customs of andere instantie? Dus vrijwilligerswerk is geen probleem!
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

En zo is stelen ook geen probleem als men er niet achterkomt? Even een flauw voorbeeld natuurlijk.. maar het mag gewoon niet. Je zult op de meeste plekken ook je vergunningen (bijv. je EAD) moeten laten zien als je gaat solliciteren naar een vrijwilligers functie. Nu zal de kerk op de hoek er misschien niet al te moeilijk over doen, maar bij een ziekenhuis bijvoorbeeld, zal dat al weer heel anders zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer