Mijn 'droom' is het om een eigen Inn te hebben, maar tussen al die duizenden inn's is het natuurlijk niet zo makkelijk om er een goed lopende inn van te maken, wanneer mijn ervaring niet ligt in de horeca/hospitality services. Mijn insteek zou dan dus eerder zijn om een gecombineerd bedrijf te beginnen waarmee ik niet direct afhankelijk ben van alleen een Inn om in mijn levensonderhoud te voorzien.
De combinatie zou dan zijn om daarnaast een communicatie bureau te starten die zich richt op communicatie ondersteuning aan het midden en klein bedrijf. Dit zal dan gaan om opdrachten zoals brochures redigeren, coordinatie van communicatie activiteiten etc. Dit zijn in principe werkzaamheden die je zelf kan indelen en flexibel genoeg zijn om eventueel jezelf te kunnen detacheren.
Dit zou dan een directe voorzetting van mijn aciviteiten zijn die ik hier in Nederland doe, waardoor ik dus kan aantonen dat ik over de vereiste kwalificaties en kennis beschik om de zaak draaiende te houden. Misschien zou het inderdaad beter zijn om in Amerika binnen te komen op een E2 visum door het overnemen van een bestaand communicatie bureau bedenk ik mij nu ik dit schrijf en dan later de Inn er bij op te starten.
Zoals je dus al merkt is dit nog geen volledig uitgewerkte beslissing. Het idee vormt zich al een aantal jaar en nu is dan ook de tijd voor mij om meer op papier te gaan zetten en om plan matig dingen aan te gaan pakken. Dat is dan ook de reden waarom ik op zoek ben naar een goede template voor een Amerikaans businessplan?
Heeft iemand hier een lege template die ik zou kunnen gebruiken of weet iemand een goede link waar ik er een kan downloaden?
Ik sta uiteraard ook open voor goede ideeën en tips, anders zou ik er niet zo'n uitgebreide post van maken