Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Marl zegt: Hoi! Ik stel me even voor.

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
Marl
Amerika-ontdekker

Marl zegt: Hoi! Ik stel me even voor.

Bericht door Marl »

Hallo!

Ik ben Marleen, ben 21 jaar. Ik kwam op dit forum toen ik informatie over New York was aan het zoeken en ik heb maar besloten om mte te registreren, zodat ik ook mee kan praten.
Ik droom er al heel lang van om naar Amerika te gaan. Sinds me 13de had ik het idee om een jaar highschool te doen, maar van mijn ouders mocht dat pas nadat ik mijn diploma had. Helaas zijn er wat dingen gebeurd waardoor ik nu te oud ben en het dus niet meer kan. Nu denk ik er over na om een jaar naar college te gaan. Daar ben ik voor aan het sparen.
Het lijkt me ook heel gaaf om in Amerika te gaan wonen. Ik weet dat het heel lastig is en een heel lang proces is, het zal jaren duren. Voorlopig woon ik de komende 2 jaar nog wel in Nederland, maar ik wil heel graag in het buitenland wonen. Londen is ook een optie. Ik hou echt van die stad. In Amerika ben ik nog nooit geweest, ik weet dus niet hoe het zal zijn daar.
In november ga ik voor de eerste keer naar Amerika. Ik ga samen met mijn moeder een week naar New York. De vlucht en het appartement is geboekt. Ik ben nu bezig met het plannen van de week, wat we allemaal gaan doen.
Zo ben ik ook op dit forum gekomen. Ik heb al veel bruikbare ideeen en adviezen gelezen.

Groetjes van Marleen
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Hoi! Ik stel me even voor.

Bericht door vana »

Hoi Marleen,

welkom op het forum.
Wat leuk dat je met je moeder naar New York gaat, dat wordt vast een geweldige week.

Marjon
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Welkom op het forum; NY is natuurlijk waanzinnig, maar extra leuk dat je dit samen met je moeder gaat doen :thumbup:
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Hoi Marleen!

Welkom op het forum. Je verhaal komt me heel bekend voor; ik wilde net als jij eerst een jaar high school doen, etc., etc. ... inmiddels woon ik al weer een lange tijd in de VS, dus met een beetje doorzettingsvermogen en geluk is alles mogelijk.

Veel plezier in New York!
Afbeelding
outerspace
Amerika-newbie

Bericht door outerspace »

Hallo Marleen,

Jammer dat je daar nu te oud voor bent.
Ben zelf ook van plan om naar new york te gaan (2 weken en ook 1 jaar college)
Zijn de kosten allemaal echt zo hoog als wordt gezegd, en hoeveel zou je ongeveer moeten sparen voor 1 jaar college?
Marl
Amerika-ontdekker

Bericht door Marl »

outerspace schreef:Hallo Marleen,

Jammer dat je daar nu te oud voor bent.
Ben zelf ook van plan om naar new york te gaan (2 weken en ook 1 jaar college)
Zijn de kosten allemaal echt zo hoog als wordt gezegd, en hoeveel zou je ongeveer moeten sparen voor 1 jaar college?

College is best duur. Je kan het via een organisatie regelen of helemaal zelf. Ga er maar vanuit dat het wel 9000 euro voor een jaar kost. Het ligt er natuurlijk aan waar je naar school gaat. En dan komen er nog meer kosten bij: eten, kleding, dingen die je daar doet. Het ligt er ook aan of je bij een gastgezin verblijft of dat je op een campus woont.

En hoelang je moet sparen voor een jaar college? Dat ligt eraan hoeveel je verdient. Mijn ouders hebben gelukkig bij mijn geboorte een spaarekening geopent met rente en nog iets anders om te sparen. Daardoor heb ik nu al aardig wat. Het ligt eraan waar ik naar college wil gaan, maar waarschijnlijk gaat het dan daar allemaal aan op. Ik weet nog niet of ik genoeg heb. Maar het is waarschijnlijk pas over 2 jaar dat ik wil gaan. Maar de school die ik zou willen doen kost 15.000 doller per jaar. En dat is alleen het schoolgeld. Ik ben nog aan het kijken of er goedkopere scholen zijn die hetzelfde bieden.

De school wilt wel bewijs dat jij genoeg geld heb om het schooljaar te voltooien. Voor buitenlandse studenten zijn regels over werken. Je mag het eerste jaar maar een bepaald aantal uren werken en ik geloof dat het alleen op de campus mag.

Je moet maar eens googlen om te zien wat er allemaal voor nodig is. Maar leuk dat je dat ook wilt doen. Het lijkt me echt zo leuk.
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Marl zegt: Hoi! Ik stel me even voor.

Bericht door tcoppers »

Hoi Marleen,

welkom op het forum. :clap:
En heel veel succes met je toekomst plannen.

Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer