Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eind van de rit (voorlopig) (unconditional green card)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Heztur
Amerika-ontdekker

Eind van de rit (voorlopig) (unconditional green card)

Bericht door Heztur »

Afgelopen maandag lag ineens m'n nieuwe, definitieve Green Card in de bus!
Ik vroeg me al af hoe een en ander zou gaan, op verschillende sites had ik gelezen dat mensen na de biometrics een brief kregen met een soort van melding dat het proces in werking was. Zoiets. Ik zat dus op die brief te wachten. Een tijd terug heb ik nl. een vlucht voor ons geboekt naar Nederland, we gaan daar de feestdagen doorbrengen :D Maar ik begon me af te vragen of het op problemen zou stuiten als ik het land verliet, want m'n voorlopige Green Card was natuurlijk verlopen. Dus opschieten met die brief, zo kan ik in ieder geval bewijzen dat ik in de procedure zit!
Maar daar hoefde ik me dus niet druk over te maken. Geen brief, geen aankondiging .. geen trompetgeschal, geen paukenslag .. gewoon een simpele envelop. Met m'n prachtige nieuwe Green Card!! :thumbup:
ANY
Amerika-expert

Re: Eind van de rit (voorlopig)

Bericht door ANY »

Gefeliciteerd!
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Eind van de rit (voorlopig) (unconditional green card)

Bericht door kastelke »

Kan ik me inbeelden dat je daar blij mee bent! :clap:

En je schrijft 'voorlopig'... Ga je ook voor citizenship, bedoel je dat?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Gefeliciteerd! Hoe lang heeft het in totaal geduurd vanaf het moment dat je het papierwerk instuurde?
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Gefeliciteerd!
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
daantje1983
Amerika-ontdekker

Bericht door daantje1983 »

Gefeliciteerd!!!

Ik hoop die brief ook ooit te mogen ontvangen!
I have an American Dream! I hope my dreams may come true!
Amerikanist
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Amerikanist »

Congrats!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

daantje1983 schreef:Ik hoop die brief ook ooit te mogen ontvangen!
Dan is het hoog tijd dat jij je eens even voor stelt:
viewforum.php?f=17
8)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Heztur
Amerika-ontdekker

Bericht door Heztur »

kastelke, 'voorlopig' omdat het in ieder geval de eerste 10 jaar niet meer aan de orde komt.
Maar het kan inderdaad maar zo zijn dat ik alsnog voor citizenship ga. Ik ben er nog niet helemaal over uit.

Clint .. Ik heb alle papierhandel voor de I-751 op tijd opgestuurd zodat USCIS het precies 90 dagen was voor verloop van m'n tijdelijke Groene Kaart ontving. Dat was op 1 juli. Wanneer ik de brief voor biometrics heb ontvangen weet ik niet meer, maar ik had een afspraak voor die biometrics voor 28 juli. En dus 5 september Groene Kaart in de bus.

Bedankt, allemaal, voor de felicitaties. :P
donut

Bericht door donut »

Van harte! Dat is echt vlot gegaan bij jou! Dat moet een fijn gevoel zijn. Mijn case status geeft nog steeds aan dat ze alleen de papieren voor aanvraag hebben ontvangen, terwijl ik in juni mijn biometrics al heb gehad. Ik ben overigens naar NL geweest vorige maand met een verlopen GC, maar mèt brief van DHS als geldig middel. Bij terugkomst in de US werd ik derhalve toch even meegenomen naar secondary, ff eng ;) maar alles was ok.
Zjak
Amerika-ontdekker

Bericht door Zjak »

Misschien een domme vraag, maar wat is de reden dat iemand voor removal of conditions zou gaan in plaats van citizenship? Voor zover ik het nu kan inschatten opent US Citizenship veel job-deuren in vgl met permanent residency.

enlighten me!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Het is een bijkomende kost? (ik weet dat dat ooit bij iemand de reden geweest is waarom ze niet, zodra het ging, zelfs maar de removal of conditions aangevraagd hebben)
Elke
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Het is niet in plaats van hoor. Je -moet- de removal of conditions doen na twee jaar huwelijk, ongeacht of je voor citizenship gaat of niet.

Bij mij was het gewoon luie vadsigheid dat ik het heb uitgesteld. Het is nogal een formulier, en daar had ik steeds geen zin in. Ik ken echter ook Nederlanders die er principieel tegen zijn, zo van, "Ik ben en blijf Nederlander".
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

De eerste greencard is 2 jaar geldig. Op dat moment kan je nog niet voor het citizenship gaan, dat kan pas na 3 jaar. Dus je moet wel eerst die removal of conditions doen om je green card te verlengen. Dan kan je een jaar later voor het citizenship gaan.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Zjak
Amerika-ontdekker

Bericht door Zjak »

Als Belg is het mogelijk om 2 nationaliteiten te behouden, vandaar dat ik het zowiezo zal doen.

Bedankt voor de uitleg mbt zowiezo eerst removal of conditions, ik dacht dat je citizenship al na 2j huwelijk kon aanvragen.
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Heztur - hoe ben je in Ridgecrest terecht gekomen? Ik was daar een paar weken geleden en het was echt in the middle of nowhere, maar er was wel een Starbuck's. Ik weet dat er een Navy missile testing site is, en er daarom veel mensen wonen. Heb je daar iets mee te maken?
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
NCDutchie1975
Amerika-ontdekker

Bericht door NCDutchie1975 »

Hallo allemaal,

Ik weet niet of dit de juiste plek is voor deze vraag maar vroeg me af of ik mij zorgen moet maken. Ik heb namelijk op 06 april jl. mijn papieren opgestuurd voor de I-751 ( removal of Conditional status ), op 17 juni de Biometrics gedaan hier in Durham, NC maar heb nog steeds niets gehoord en mijn status is nog steeds " Initial Review" heeft iemand hier ervaring mee ??

Gr. Vincent
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Dat is een normale time frame, zolang je maar de bevestiging bewaard, komt het goed. Ik heb destijds de biometric in february gedaan en kreeg rond de Kerst de unconitional green card thuis gestuurd.

Ik ben overigens van plan om Nederlander te blijven, dit ivm security clearance for hubby en aanvraag voor dochter, die misshien het nederlanderschap moet geven en zolang ik nederlands blijf, zij dat altijd terug kan aanvragen....zo heb ik het begrepen tenminste.

Als ik moet kiezen, wil ik dus niet mijn nederlanderschap opgeven, ondanks dat ik soms een haat-liefde verhouding heb met nederland.... :mrgreen:
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Amerikaan worden heeft volgens mij geen invloed op de clearance van een Amerikaan die al een clearance heeft. Kan misschien zelfs iets helpen, omdat hij nu een Amerikaanse vrouw heeft. Voor de nationaliserende persoon maakt het ook niet zoveel uit, je krijgt als groene kaarthouder toch geen clearance, als Amerikaan kun je hooguit een heel lage clearance krijgen, alleen kleine geheimpjes dus. Wil je een hogere clearance, dan zul je vrijwillig je Nederlanderschap moeten opgeven.

Voor het kind zal het ook weinig uitmaken. Als dat voor zijn/haar 18e geen Nederlands paspoort heeft, vervalt het Nederlanderschap. Als het kind wel een Nederlands paspoort heeft, blijft het een Nederlands paspoort van kracht omdat de moeder immers Nederlander is gebleven.

Als het kind niet door geboorte de Amerikaanse nationaliteit heeft, zal het waarschijnlijk zal het waarschijnlijk de Nederlandse nationaliteit verliezen tenzij het trouwt met een Amerikaan(se) en dan pas Amerikaan(se) wordt.

De regel dus vorlgens mij: Amerikaans kind met ten minste 1 Nederlandse ouder: blijft Nederlander na 18e als 1 ouder nog Nederlander is (dus die ouder heeft of een groene kaart of een dubbele nationaliteit, waarvan 1 Nederlandse). Geen Amerikaan(se) en wordt dat, Nederlandse nationaliteit weg.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Ik zou alleen gaan voor de Amerikaanse nationaliteit, als ik de Nederlandse kan behouden en dat heeft zeker wel invloed op de clearance van hubby en tegenwoordig ook dochterlief. Dit is ook nog eens bevestigd door een medewerkster van DOD, die het interview voor de clearance voor mijn dochter afnam een aantal weken geleden. De Amerikanen zijn gewoon niet happig op een dubbele nationaliteit, of wij dat nou onzin vinden of niet.

Een clearance zal men vast wel krijgen, ondanks dubbele nationaliteit, maar het levert extra vragen op en daar heb ik gewoon geen zin in. Ik voel mij trouwens ook geen Amerikaan, ben en blijf liever Nederlander diep in mijn hart...... :mrgreen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer