Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis mamsie: 21 dagen West USA - met of zonder camper ?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Re: Reis mamsie: 21 dagen West USA - met of zonder camper ?

Bericht door Mrs.Bean »

Bedoel met Ronald mij? (Roland ipv Ronald)

ik was gisteren echt niet in orde geloof ik, ga maar weer vroeg naar bed :oops:
mamsie
Amerika-ontdekker

Bericht door mamsie »

Bedankt iedereen ! Ik denk dat ik toch maar met een camper ga rondtrekken - kwestie van alles bij de hand te hebben...het kostenplaatje zal wel iets duurder uitvallen, maar ja, ik ga niet elk jaar naar Amerika en dus moet ik nemen waar ik me het best bij voel. (dat zegt mijn -superlieve- man) Na het opvragen van allerlei offertes komt Tioga Tours er voorlopig als beste uit...nemen jullie die extra verzekering er ook bij ? (SLI verzekering of Europeesche verzekering) Ook het verbruik kan ik niet goed inschatten...ik zal eerst mijn route eens uitschrijven/typen en het aantal km/miles berekenen, dat zal al een beter beeld geven !

Groetjes, mamsie
Sluit je ogen, droom je leven - Open je ogen, leef je dromen !
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

het verbruik ligt aan de grootte, je rijstijl ed. (1 op 5 of 6 wordt er naast me gemompeld, als het mee zit . Dus tja. )
En tja hoeveel kilometers ehhh miles je rijdt bepaalt natuurlijk het grootste deel van je kosten.

En over die verekeringen weet Rob denk ik meer.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Wij nemen wel die extra verzekering. Het is een afweging die je goed moet maken. Mijn man zit in verzekringen en die heeft vorig jaar goed doorgelezen en ondanks de uitzonderingen wel gedaan. Niet zo zeer dat je brokken verwacht maar als er iets gebeurt dan heb je ook rechtsbijstand... bij de Sue - instelling in USA kan dat misschien een fijn gevoel zijn.

ALs ik zo brutaal mag zijn waarom gaat je man niet mee...? Zijn er evt geen vriend(inn)en die meewillen. Gedeelde pret is dubbele pret.. :wink:
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
mamsie
Amerika-ontdekker

Bericht door mamsie »

Mijn man wil wel mee (en dat zou ik zelf ook liever hebben), maar we hebben geen opvang voor onze kinderen . Mijn vriendinnen hebben allemaal (kleine) kindjes en ik denk niet dat die hun vakantiedagen willen spenderen zonder gezin...
dus, als ik nu naar de USA wil gaan dan moet ik het alleen doen.

Groetjes, mamsie
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

En kunnen de kinderen ook niet mee dan?
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Wat fijn voor je dat je man je laat gaan en wil oppassen!

Alleen reizen is echt 'n toegevoegde waarde: je kunt echt doen wat je wil doen, wanneer je dat wil doen. Nooit rekening met iemand hoeven houden en veel meer leuke contacten als alleenreizende.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

En met kinderen?
Ik gun je een fantastische vakantie en mochten we in elkaars buurt komen dan spreken we iets af. Bij ons kan altijd iemand meeëten. :wink:
Walnic
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Walnic »

Ik lees met toch wat ontzag je topic. Wat goed dat je alleen zo'n reis gaat maken en dat je man je dat ook gunt en het mogelijk maakt. :thumbup: Ik weet niet of ik het je na zou doen. Ik wil je een topvakantie toewensen met veel voorpret dankzij dit forum. Er zitten hier mensen met ontzettend veel kennis, dat heb ik bij het plannen van onze vorige reis wel ervaren.
Wat betreft de verzekering, wij nemen ook een extra verzekering van de Europeesche. Het is een prettig gevoel dat je goed verzekerd bent, als er iets gebeurt (en dat kan natuurlijk altijd), dan hoef je je over de afhandeling van het geld in ieder geval geen zorgen te maken. Kies het vervoersmiddel waarbij jij het het beste voelt, het is tenslotte jouw vakantie. Voor allebei de manieren van vervoer zijn voor- en nadelen te verzinnen. Ik vind het altijd jammer als mensen de manier van reizen van een ander "afkraken". Gelukkig is niet iedereen hetzelfde. Het belangrijkste is dat jij straks kan terugkijken op een fantastische reis.
mamsie
Amerika-ontdekker

Bericht door mamsie »

Ik heb een route uitgeschreven; graag jullie ideeën/tips:
dag 01: vertrek Brussel / aankomst San Francisco
dag 02: camper ophalen San Francisco / Yosemite Park
dag 03: Yosemite / Death Valley (via Mono Lake ?)
dag 04: Death Valley /Zion
dag 05: Zion
dag 06: Zion / Bryce Canyon
dag 07: Bryce Canyon
dag 08: Bryce Canyon / Canyonlands Natl.Park
dag 09: Canyonlands NP
dag 10: Canyonlands NP / Monument Valley
dag 11: Monument Valley
dag 12: Monument Valley / Grand Canyon South Rim
dag 13: Grand Canyon South Rim
dag 14: Grand Canyon / Grand Canyon West
dag 15: Grand Canyon West (& Skywalk ?) / Lake Havasu City
dag 16: Lake Havasu City / Joshua Tree
dag 17: Joshua Tree / Los Angeles
dag 18: Los Angeles
dag 19: Los Angeles / San Simeon
dag 20: San Simeon / Monterey
dag 21: Monterey / Santa Cruz
dag 22: Santa Cruz / San Francisco
dag 23: camper binnenbrengen San Francisco
dag 24: vertrek San Francisco
dag 25: Brussel

Nog een vraagje: hoe lang op voorhand kan je een plaatsje op een camping reserveren ?
Mamsie
mamsie
Amerika-ontdekker

Bericht door mamsie »

Nog iets: kan je de Visa kaart van iemand anders gebruiken ? Mijn man en ik hebben er eentje, maar die staat enkel op zijn naam - kan ik die gewoon meenemen ? (we zijn tenslotte toch getrouwd - of telt dat niet ?)

Ik hoor het graag !
Mamsie
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Zou er maar 2 op jouw naam aanvragen. Heb zelf dit jaar ervaren dat je beter niet met maar één creditcard op reis kunt. En 'n cc op andermans naam meenemen lijkt me persoonlijk sowieso vragen om moeilijkheden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou de route iets anders indelen. Om te beginnen zou ik de volgorde omkeren zodat je meer kans hebt dat de Tioga Pass open is.
Je hebt nu bijzonder weinig tijd voor Yosemite terwijl je bijvoorbeeld wel een volle dag voor Bryce uittrekt. Is daar een reden voor? Bryce is mooi, maar heb je relatief snel gezien. hetzelfd geld voor Monument Valley. Yosemite daarentegen is bijzonder groot en veelzijdig. En schitterend in mei/juni met de watervallen op hun mooist. Kijk ook goed of je de eerste dag wel tot in yosemite komt, meestal kost het ophalen van een camper, en het inslaan van boodschappen, veel tijd.
Voor Yosemite-DV moet je zeker een tussenstop nemen, dit is te ver voor 1 dag, zeker met het risico dat de pas nog niet open is.
De stop in Santa Cruz lijkt me ook niet nodig, tenzij je daar nog iets speciaals hebt gepland?
Neem bij Canyonlands/Moab ook tijd voor Arches. En misschein een tussenstop tussen Bryce en Canyonlands? Capitol Reef is daarvoor heel geschikt. Dan heb je zeker voldoende aan 1 nacht bij Bryce.
De skywalk wordt over het algemeen niet positief beorodeeld, ik zou die stop overslaan ten gunste van Yosemite, of een dag San Francisco, of een nachtje Las Vegas.

Zie voor het reservern van campings in de parken de NPS-site. Het artikel over Yosemite op de AA-site is ook een aanrader.

Wat de CC betreft: je kunt het beste een kaart voor jezelf er bij aanvragen. Ook je bankpasje is goed te gebruiken, vooral de cash back mogelijkheid bij debt cards in supermakrten vind ik erg handig.

Marianne
mamsie
Amerika-ontdekker

Bericht door mamsie »

Nieuwe route (aangepast adhv de ontvangen tips):
dag 02: ophalen camper (SF) -> Monterey
dag 03: Monterey -> San Simeon
dag 04: San Simeon -> Los Angeles
dag 05: LA
dag 06: LA -> Joshua Tree
dag 07: Joshua Tree -> Lake Havasu City
dag 08: Lake Havasu City -> Grand Canyon
dag 09: Grand Canyon -> Grand Canyon South Rim
dag 10: Grand Canyon South Rim -> Monument Valley
dag 11: Monument Valley
dag 12: Monument Valley -> Arches National Park (Moab)
dag 13: Arches NP -> Canyonlands NP
dag 14: Canyonlands NP -> Lake Powell
dag 15: Lake Powell -> Capitol Reef NP
dag 16: Capitol Reef NP -> Bryce Canyon
dag 17: Bryce Canyon -> Zion NP
dag 18: Zion NP -> Las Vegas
dag 19: Las Vegas -> Death Valley
dag 20: Death Valley -> Mono Lake (Tioga Pass)
dag 21: Mono Lake -> Yosemite Park
dag 22: Yosemite Park -> San Francisco
dag 23: camper binnenbrengen SF
dag 24: vertrek SF
dag 25: aankomst Brussel

Wat denken jullie ? Teveel op te korte tijd ? Afstanden niet goed ingeschat ?
Laat maar horen....ik sta open voor goede tips !
Mamsie
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Wat bedoel je met Lake Powell? Ik vind je veel te weinig tijd uittrekken voor Yosemite. Ik ben te lui om terug te lezen, maar in welke tijd van het jaar wil je gaan?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, nog steeds véél te weinig tijd voor Yosemite. Misschien dat je uit kunt leggen wat je precies wilt doen overal? Waarom die volle dag/2 nachten Monument Valley?
Het lijkt nu gehaaster dan de vorige route. Lake Powell (Page?) zou ik in die route overslaan. Als Las Vegas ten koste gaat van Zion, zou ik zelf 2 nachten Zion verkiezen.

@Jolan, het gaat om mei/begin juni.

Marianne
mamsie
Amerika-ontdekker

Bericht door mamsie »

Wat ik wil gaan doen ? Vooral van de natuur genieten, dus de steden zeggen mij persoonlijk iets minder...ook al heb ik gehoord dat Las Vegas niet te missen is. Lake Powell had ik erbij gezet omdat ik daar een aantal campings had gezien; eigenlijk is het de bedoeling om de streek tss Canyonlands/Capitol Reef te verkennen.
Nog een poging om een extra dag in Yosemite te krijgen (is dat écht zo mooi ? - ik heb er niet echt zo'n idee over):
dag 02: ophalen camper (SF) -> Monterey
dag 03: Monterey -> San Simeon
dag 04: San Simeon -> Los Angeles
dag 05: LA
dag 06: LA -> Joshua Tree
dag 07: Joshua Tree -> Lake Havasu City
dag 08: Lake Havasu City -> Grand Canyon
dag 09: Grand Canyon -> Grand Canyon South Rim
dag 10: Grand Canyon South Rim -> Monument Valley
dag 11: Monument Valley -> Arches National Park (Moab)
dag 12: Arches NP -> Canyonlands NP
dag 13: Canyonlands NP -> Lake Powell
dag 14: Lake Powell -> Capitol Reef NP
dag 15: Capitol Reef NP -> Bryce Canyon
dag 16: Bryce Canyon -> Zion NP
dag 17: Zion NP -> Las Vegas
dag 18: Las Vegas -> Death Valley
dag 19: Death Valley -> Mono Lake (Tioga Pass)
dag 20: Mono Lake -> Yosemite Park
dag 21: Yosemite Park
dag 22: Yosemite Park -> San Francisco
dag 23: camper binnenbrengen SF
dag 24: vertrek SF
dag 25: aankomst Brussel

Eventueel de volle dag LA vervangen door ergens anders een dag extra in te plannen ?
groetjes, mamsie
Walnic
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Walnic »

Ik blijf je route erg vol vinden, je bent bijna iedere dag aan het rijden. Op deze manier heb je weinig tijd voor genieten van de natuur. Je kan ook naar Page tussen GC en Monument Valley. Dan vanuit Moab naar Bryce, dit is wel een lange dag, maar goed te doen met de camper. Dan mis je wel Capitol Reef, maar een extra dag in Zion kan je ook heel goed gebruiken.
Yosemite is prachtig, dan heb je aan 1 volle dag echt niet genoeg als je wat wil zien. Boeken van campground in Yosemite moet 4 maanden van tevoren. Lees goed door hoe je moet boeken, op dit forum is daar al veel over geschreven. Wij hebben 2 jaar geleden een soortgelijk rondje gereden, alleen hebben wij de kustweg niet gedaan, hier hadden we niet genoeg tijd voor. Het is een keuze die je maakt, of je ziet alles maar heel kort, of je ziet minder, maar wel langer. In ons verslag kun je lezen welke route wij gedaan hebben en wat er te doen was. Veel succes met plannen, ik weet uit ervaring hoe moeilijk dat is. Hoe meer je leest, hoe meer je wilt zien. Helaas kan dat nu eenmaal niet. Keuzes maken is het moeilijkste van een vakantie plannen in de States.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Tnx Marianne :D

Mei/juni; dat kan betekenen dat de Tioga Pass nog dicht is, je zult dan moeten omrijden via de Sonora Pass (die is meestal eerder open) of de 88 (als de Sonora dicht is). En dat kost je gewoon heel veel tijd, tijd die dan ten koste gaat van Yosemite. Dus alleen daarom is een dag extra Yosemite nodig. Daarnaast is Yosemite een wandelpark bij uitstek en zeker in het voorjaar als de watervallen op zijn volst zijn, is dat genieten.

Ook Zion en Arches zijn parken waar je goed kan wandelen, terwijl Grand Canyon, Bryce en Canyonlands meer "kijk"parken zijn. Al kun je in die drie natuurlijk ook wandelen of andere activiteiten doen. En zo zul je dus ook je tijd kunnen indelen. Wanneer je meer tijd uittrekt voor Grand Canyon als voor Zion, dan is dat in mijn opinie dus niet logisch.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Je bent er maar druk mee Mamsie! Ik zie dat je wel een en ander hebt gelezen en weet wat je globaal wilt. Het blijft soms lastig om de balans tussen veel zien en genoeg rust te vinden. SOmmige dingen zien er gehaast uit maar vallen wel mee (zoals Arches Canyonalnds). Mara ik mis ook wel een rustdag. Je bent alleen aan het reizen (is er niet iemand die met je mee kan? lijkt me gewoon gezelliger :offtopic: ) dan is het des te vermoeiender om steeds weer op pad te moeten (ook al wil je wel).
Al met al is dit een heel epistel en ik hoop dat je er iets mee kunt.

Even per dag een reactie (ongeveer)
DAG 2 Hieronder lijkt wat overdreven maar het is een schets hoe wij ons voelden....
Als je in SF ophaalt, sta je niet na een uurtje al buiten dat kost je ook met een early bird tot 11.30 á 12 u. Dan moet je boodschappen doen; reken daar ongeveer 2-2,5 uur voor. Tegen die tijd wordt je al wat murw omdat je net gisteren uit een andere tijdzone kwam. Wij reden toen door LA jij door SF misschien iets anders maar vast ook druk. En dus vermoeiend omdat je ook voor het eerst met dat ding rijdt. Enfin ik zou niet zo ver als Monterey rijden maar iets minder ver misschien is Half Moon Bay iets. Nu is Monterey niet zo heel ver maar met een jetleg en zoveel indrukken misschien net een brug te ver. Hou het maar in gedachten... Wij kwamen in de middag nogal eens (eerste week) de man met de hamer tegen rond 14 -15 uur en dan vielen de ogen dicht.
Voor de instructie over de camper .. er zijn wat filmpjes te vinden van verschillende verhuurders over hoe zoiets werkt. Dat scheelt als je dat een paar keer hebt gezien in NL dan is het niet helemaal nieuw als je daar aankomt. (even zoeken met zoeklfunctie of op Youtube).
Ik mis ook wel dat je niks in SF doet / bekijkt terwijl wij "niet-stadmensen" dat een hele leuke stad vonden. Meer dan LA... Dagje aan begin langer in hotel misschien of aan het einde???
Dag 3 Dan misschien ook niet tot San Simeon ... ik zou even kijken 250 km is dan best al een mooie afstand.
Wanneer j ein een weekeinde gaat rijden zou ik aan de kust reserveren. Ben je er tijdens de bekende (voor ons onbekende feestdagen memorial day?) dan zou ik zeker reserveren. Overigens kan dat via email vaak en soms betaal je tevoren. Sommige campings betaal je in het weekeinde voor 2 nachten (minimum afname) let daar op. Meestal staat het erbij.
Dag 4/5 Dag 4 kun je naar LA, maar ook minder ver naar Santa Barbara of Malibu rijden.
Tja LA ik zou even het Topic LA van Rivercola erop naslaan. Misschien is Malibu Beach een leuke plek om net voor LA te overnachten. Je kunt vandaar uit naar Hollywood BLD als je dat wilt of The Paul Getty museum... En er zijn nog meer dingen te doen. Je zou ook kunnen kijken in Venice Beach. Het parkeren in LA is minder makkelijk ervoeren wij toen we stilstonden langs een straat om foto te maken van Hollywood sign... (dag 2) Politie MIIIIEEEEUUUWWW. wegwezen .
Dag 6 Joshua Tree NP lijkt me in mei erg mooi. De campground in de meeste [arken hebben geen elektra. Dan moet je onderweg wat dingen opladen misschien. Of de camping met en zonder elektra afwisselen.
dag 7 Ik zou niet naar Havasu City rijden maar naar Kingman /Needles... dan op
dag 8 een stukje Rt 66 meenemen op weg naar Grand Canyon. je kunt in de Village staan... of op Desert View (maar dat is verder rijden).
dag 9 heb je een dag in GC NP ... als je niet gaat vliegen dan wel lopen naar benee is een volle dag niet echt noodzakelijk. Dan zou ik eerder die dag op mijn gemak met uitzichten enzo naar Page rijden en daar 's middags aan Lake Powell liggen op Wahweap Cg (wel elektra). Vanuit Page is het een halve dag naar MV.
dag 12 Arches .. misschien is het leuk de Fiery Furnace tour te doen met ranger.. Je hoort ook wat over geologie en planten etc in Arches.
dag 13 Kun je vanuit Canyonlands via Green River en Goblin Valley State Park naar Cap Reef rijden. 's middags nog een wandeling / de scenic drive
dan houd je
dag 14 (Page had ik al op dag 9 gezet) dan zou je van Cap Reef naar Bryce kunnen ... is erg mooie weg!!!!
dag 15 - Bryce - Zion
dag 16 misschien een volle dag Zion? (wel elektra in park campgroudn Watchman (plekje B044R super mooi! 6 maanden tevoren reserveren)
Dag 17 Zion - LV
dag 18 LV - Death Valley Wil je en mag je DV nog in met camper (ik weet de data niet dat je hier aankomt).
Als je DV overslaat ((sonde zullen mensen zeggen maar er is ook iets voor rust te zeggen....)kun je naar Mammoth Lakes rijden en een dag eerder in Yosemite zijn en daar een paar dagen zijn en genieten. Zeker als Tioga Pass niet open is dan kost het je bijna een halve dag om in het park te komen. Via Tioga rijd je na een paar uur (op de pass al in het park).
Denk bij Yosemite aan het reserveren van de campgrounds in het park op een van de Pines campgrounds. 5 maanden tevoren op de 15e van de maand gaat een periode van 1 maand open voor reserveringen en die plekken zijn in 10 weg. Het lijkt overdreven maar anderen zullen dit bevestigen. Het is gekkenwerk maar je kunt vast aan een plek komen door de instructies te volgen die we met een paar man hebben gemaakt voor anderen zoals jij.
Zonder reservering kom je er niet tussen ... bijna niet dan. Er zijn wat cg met first come first serve plekken maar die zijn vaak al 'smorgens gevuld.
kun je je prima vermaken... veel wandelingen waar veel volk loopt of juist ook waar niemand komt (waar je voorkeur ligt)
dag 19 kun je als je niet DV doet en Tioga is open al Yosemite inrijden.
Wij reden in 2 dagen van LV naar Yosemite valley (geen Death Valley). Dat is 1 forse rijdag en 1 relaxte dag.
Dan heb je dag 20 en 21 in YNP!!!

Laatste idee een aangepaste route:
Wij hebben jouw ronde in 28 dagen gedaan en dat was best veel. Zelf denk ik dat je aan het einde geen zin meer hebt in Yosemite ... of minder puf. Dat zou zo jammer zijn omdat het juist in die tijd zo mooi is. Je kunt ook Moab eruit laten en veel meer tijd op de plekken doorbrengen en dus rust hebben om dingen te bekijken. Dan ga je na Grand Canyon naar MV - Page - Capitol Reef (-prachtige Hwy 12)- Bryce - Zion - LV - Yosemite. Dan ge je lekker nog terug mèt man en kinderen. :wink:
ZOu zo kunnen ...
dag 9 Grand Canyon - MV
dag 10 MV - Page
dag 11 Page rust /was doen en Antelop canyon en misschien nog wel iets)
dag 12 Page - Cap Reef
dag 13 Cap Reef - Bryce
dag 14 Bryce - Zion
dag 15 Zion
dag 16 Zion - LV
dag 17 LV - Bishop / Mammoth Lakes / (Lee Vinning wel ver!)
dag 18 Bishop - Mono Lake - Sonora pass
dag 19 Dan Yosmite inrijden.
dag 20 en 21 in Yosemite
dag 22 Yos NP - SF
etc
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer