Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door Njit »

We zien wel hoe we het doen. Misschien dat we voor de zekerheid maar een foto maken van ons tweeën bij de balie van de Thalys op Station Antwerpen met de krant van die dag in de hand. Just in Case men ons niet wil geloven :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Gewoon zelf de conducteur opzoeken in de trein.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Inderdaad, dat ga ik doen :mrgreen:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ja, maar als je die dus net als Suzanne niet kunt vinden denk ik dat je op een station maar een conducteur ofzo moet aanspreken voor een stempel.
Ik had vroeger ook altijd naar school zo'n treinrit waar geen conducteur te bekennen was, en vaak terug ook niet, heel irritant als je 1x in de week gecontroleerd wordt. Dan twijfel je wel eens of je een kaartje wilt kopen hoor. Waarom hier niet hetzelfde als bij de metro dat je je kaartje/ chipcard ed niet gewoon voor je een perron op wilt in een controlepoortje moet steken, maja.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

PSVwally schreef:Ik had vroeger ook altijd naar school zo'n treinrit waar geen conducteur te bekennen was, en vaak terug ook niet, heel irritant als je 1x in de week gecontroleerd wordt.
Dat is nog niets veranderd hoor!

Ik NS nu al ruim vier jaar tussen Den Bosch en Utrecht en ik zie zó weinig een conducteur. Als het drie keer per maand is, is het eigenlijk al best veel... Ik heb een jaartrajectkaart, dus ik ga hem/haar niet speciaal zoeken. Maar ik zou er ook niet aan moeten denken om midden in de spits op zoek te moeten gaan naar de conducteur. En al helemaal niet als je nog koffers en handbagage bij je hebt! Maarja, gezeur op Schiphol is ook geen optie :)

Wellicht dat men in de Thalys wel vaker langskomt?
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

En anders trekken we wel even aan de noodrem. Dan zien we de conducteur vanzelf wel langskomen :twisted:
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
E-line
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door E-line »

Ik heb zojuist ook tickets gevonden:

brussel - New York (rechtstreeks met delta)
Miami - Amsterdam (rechtstreeks met KLM) en dan met de trein naar Brussel.

Als ik het dus goed doorgelezen heb hier, kan ik in Rotterdam of Dordrecht uitstappen (woon in Dordrecht)?
En hoef ik de treis niet tot Brussel te maken..

De tickets zijn ook nog eens 430 euro, dus dat lijkt me niet verkeerd voor 2 rechtstreekse vluchten op prima tijden!

Ik hoop dat iemand het kan beantwoorden, want wil het liefst vanavond nog boeken!
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Op de terugreis kan je uitstappen waar je wilt. Als het om de thalys gaat dan stap je uit in Rotterdam en als het om de benelux express gaat dan stap je uit in Dordrecht. Niemand die controleert of je daadwerkelijk naar Brussel gaat.
E-line
Amerikafan

Bericht door E-line »

Bedankt!
Ik heb geboekt :)
georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door georgesken »

Wij hebben ook geboekt voor eind februari richting florida:

heen BRU - atlanta - Orlando
terug Miami - Ams - Antwerpen

Onze vluchten zijn bevestigd, maar het is mij niet helemaal duidelijk hoe het juist zit met onze treintickets (tgv) richting antwerpen. Moeten we die in Schiphol gewoon ophalen als we landen op onze terugreis, krijgen we die bij het inchecken of moeten we die op voorhand in het treinstation al gaan afhalen?
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

@ E-line

Over welke dat gaat het en wanneer vlieg je?
2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
E-line
Amerikafan

Bericht door E-line »

@ Laredo: We landen op maandag 28 mei 2012

Hoezo?
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

Was nieuwsgierig of de prijzen die je noemde over het hoogseizoen gingen. Vandaar!
2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door georgesken »

Nog eens een poging om een antwoord op mijn vraag te krijgen
georgesken schreef:
Onze vluchten zijn bevestigd, maar het is mij niet helemaal duidelijk hoe het juist zit met onze treintickets (tgv) richting antwerpen. Moeten we die in Schiphol gewoon ophalen als we landen op onze terugreis, krijgen we die bij het inchecken of moeten we die op voorhand in het treinstation al gaan afhalen?
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Dommel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Dommel »

georgesken schreef:Onze vluchten zijn bevestigd, maar het is mij niet helemaal duidelijk hoe het juist zit met onze treintickets (tgv) richting antwerpen. Moeten we die in Schiphol gewoon ophalen als we landen op onze terugreis, krijgen we die bij het inchecken of moeten we die op voorhand in het treinstation al gaan afhalen?
Wij kregen de treintickets voor de terugreis al direct mee toen we de tickets voor de heenreis ophaalden maar omdat jij via Brussel heen gaat weet ik niet hoe dat geregeld is, ik zou gewoon even bellen.
Wij zijn vanaf Antwerpen heen gegaan en terug gaan we niet met de trein naar Antwerpen maar kopen we een enkeltje naar huis.

Els
RuudB
Amerikakenner

Bericht door RuudB »

Volgens mij moet je op Schiphol deze tickets gewoon zelf afhalen bij het hi-speed of Thalys loket. Dat had een collega van mij wel. Bij het inchecken van de vlucht krijg je ze in ieder geval niet.
Afbeelding
moonlight91
Amerika-ontdekker

Bericht door moonlight91 »

klopt ! , wij zijn zondag terug gekomen, en nadat je je bagage opgehaald heb ga je naar het loket en op vertoon van je Eticket ,krijg je een treinticket
Laatst gewijzigd door Rob op 11 okt 2011, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
2010 Orlando,st.Augustine,Clearwater
2011 Key`s,Everglades,Orlando
2011 GSM,Chantanooga,Atlanta
2012 Memphis(graceland) en daarna Orlando/back to the magic!
2012 florida in vogelvlucht de keys via everglades,sebring naar orlando
2013 florida/georgia
mabelco
Amerika-newbie

Bericht door mabelco »

Ik lees hier op het forum dat mensen wel eens op schiphol aankomen en dan horen dat het vliegtuig overboekt is, maar zijn er ook al eens mensen geweest die daardoor echt niet mee hebben gekunt op de bewuste vlucht?

Bedankt,
Edwin
moonlight91
Amerika-ontdekker

Bericht door moonlight91 »

toevallig stond ik op de wachtlijst afgelopen vakantie, een bordingpas met SSSS (dat wil je echt niet krijgen)
(en mijn man had wel gewoon een stoel dus kon gewoon vertrekken)
wij kwamen vanuit antwerpen met de trein ongeveer 2 en half uur voor vertrek van de vlucht naar atlanta op schiphol aan
uit eindelijk kon ik in de laatste 5 minuten voor vertrek nog aan boord
heb het nog nooit zo benauwd gehad geloof ik
dus helaas (lees gelukkig) kan ik je vraag niet verder beantwoorden dan het volgende

de dame van KLM kom met een heel verhaal over dat ze je om boeken naar een andere vlucht
dat zou in mijn geval via new york of chicago geweest zijn (de volgende dag)
we reisde met zijn 2 en en dus helaas pindakaas ,ze trekken dan gewoon een getrouwd koppel uit elkaar
ik zou een vergoeding krijgen van 600 euro cash OF 800 euro per overschijving bank
mocht mijn man persee met mij mee willen reizen, kon hij zijn stoel afstaan
hij kreeg geen vergoeding voor de `geleden` schade, omdat hij vrijwillig de vlucht laat gaan
bezopen natuurlijk ,,,als je al mensen op de wachtlijst zet doe het dan per reis gezelschap
je gaat toch immers niet voor niets samen op vakantie
uiteindelijk werd ik opgeroepen en hadden ze toch nog voor elkaar gepuzzeld dat we met zijn 2en naast elkaar
zaten.......
2010 Orlando,st.Augustine,Clearwater
2011 Key`s,Everglades,Orlando
2011 GSM,Chantanooga,Atlanta
2012 Memphis(graceland) en daarna Orlando/back to the magic!
2012 florida in vogelvlucht de keys via everglades,sebring naar orlando
2013 florida/georgia
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Ik vlieg in januari vanaf Schiphol (via trein Antwerpen) naar Delhi (inderdaad, geen amerika ;) ). Nu zit ik ook te puzzelen met het trein gedeelte van de reis.

Begrijp ik goed dat het volgende moet gebeuren?
- Trein (Thalys in mijn geval) ticket binnen 24 uur van te voren afhalen. Aan de balie kunnen ze hem niet afstempelen.
- Afstempelen moet door de conducteur van de Thalys gebeuren, maar hier doen ze meestal niet moeilijk over?

Zou ik dan zonder risico de dag van te voren de kaartjes kunnen ophalen in Antwerpen?
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer