Even een vraagje.....
Nu het nog maar 4 dagen voor vertrek is en ik nog nooit via Detroit heb gevlogen, begin ik me af te vragen of ik genoeg heb aan 1,5 uur om over te stappen .
De aardige mevrouw aan de telefoon van NWA zei dat 1,5 uur genoeg is. Maar ja, waarschijnlijk zou ze dat ook zeggen als ik maar 30 minuten zou hebben !!! Trouwens ik heb ook nog nooit met NWA gevlogen.
Wij zijn vorig jaar op DTW overgestapt op een NWA-vlucht van Düsseldorf naar Indianapolis. Tussen het moment dat de wielen de baan raakten en wij door de laatste security-check waren duurde bij ons precies een uur. We waren daar niet alleen in de rij maar het was ook niet superdruk. Het is dus te doen in 1,5 uur maar dan mag je aankomend vliegtuig geen vertraging hebben en moet het niet overvol zijn tussen aankomst en security. De terminals liggen heel overzichtelijk bij elkaar in elk geval. Alle NWA-gates liggen aan één terminal bij elkaar.
En NWA is ons goed bevallen. Dit jaar vliegen we heen met KLM en terug met NWA (die de vlucht dan voor KLM uitvoert).
Van Detroit weet ik niks,maar 1,5 uur zou normaal net genoeg moeten zijn,mits natuurlijk geen vertraging of 5 vliegtuigen tegelijk leeglopen naar immigratie.
Wij hadden vorig jaar op de heenreis van amsterdam naar Orlando (via Detroit) 2,5 uur (ook met NWA). We hadden alleen al 3 kwartier vertraging toen we aankwamen, maar waren nog prima op tijd voor de aansluitende vlucht. We waren dus prima op tijd bij die vlucht. Alleen kreeg die ook vertraging door het neuswiel wat kapot was...
Op de terugweg ging het allemaal nog veel sneller...
Als het goed is dan vliegen we volgend jaar januari ook weer via detroit naar Orlando. Wij vinden het een mooi, fijn en modern vliegveld wel.
DTW is een van de modernste vliegvelden in de VS. Het hangt er heel erg vanaf hoe druk het is, maar zodra je door customs & immigrations bent, gaat het allemaal heel snel. Alles in de McNamera Terminal is voor Skyteam, dus je hoeft de terminal geeneens uit
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation. Clint's Thoughts
Klopt! Wij kwamen vorig jaar bijna aan het eind van de terminal aan en moesten gewoon een stuk terug lopen naar de aansluitende gate! Dat was erg fijn. En als je moet bent, dan kun je ook nog via een soort monorail...
Wij zijn erg blij met DTW! Eind 2007 zijn we nog via DTW van Toronto naar AMS gegaan, tijdens de kerstdruke en sneeuwstormen, maar geen enkel probleem!
Hoi tijdens het zoeken naar info kwam ik deze oude post tegen. Ben benieuwd hoe het toen is gegaan. Zaterdag vlieg ik n.l. ook via Detroit, maar dan naar Las Vegas.
Wij vliegen met KLM en Delta. Zit Delta/KLM ook in dezelfde terminal. Voor mezelf vind ik het geen probleem, maar ik heb een heel zenuwachtige medepassagier bij me die nog nooit in Amerika is geweest en er nu al niet van kan slapen.
Laatst gewijzigd door Rob op 25 sep 2011, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Roos* is sinds 21 oktober 2010 niet meer op het forum geweest. Dus de kans dat ze jouw berichtje leest is klein. Je kan haar het beste een PB sturen, daar krijgt ze een email van en wellicht reageert ze daar op.
TS mag dan niet meer aanwezig zijn, maar er zijn gelukkig wel andere leden die antwoord kunnen geven.
Allereerst, Girl_2004, mocht je in de toekomst vragen hebben die een oud topic complementeren, schroom je niet om gewoon een nieuw, eigen onderwerp te starten.
Detroit is gelukkig wel een moderne en duidelijke luchthaven. Delta en KLM zijn beide Skyteam airlines en zitten samen in de McNamera terminal
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation. Clint's Thoughts
Wij zijn 1 sept. ook via Detroit naar Las Vegas geweest. Hadden 1.50 uur overstaptijd, was ook bang of ik het wel kon redden. Bij aankomst konden we heel snel door de douane, was op dat moment maar het enigste vliegtuig. Door de douane gekomen zie je gelijk een scherm om te kijken naar welke gate. Afstanden zijn het niet. We hebben daar zelfs nog zitten eten, voordat het instappen begon.
Super bedankt voor jullie snelle reactie. Kan ik weer iemand geruststellen.
Voortaan zal ik gewoon een nieuwe topic aanmaken..... moest eigenlijk wel beter weten na 7 jaar.
Had wel in andere topics gelezen over het wel en wee van het personeel daar ....maar laat ik het daar maar niet meer over hebben. Als het snel en goed gaat dan zal het vast wel lukken.
Ze zijn in Detroit een stuk zakelijker. Komt wellicht wat onvriendelijk over, maar zolang je weet dat ze er niet zo van gediend zijn als je grapjes staat te maken aan de balie bij immigrations, dan komt het allemaal goed. Gewoon antwoord geven op de vragen, niet meer niet minder. Ik ben zeker een keer of 8 op DTW geweest en ik heb nog nooit ook maar enig probleem gehad.
Girl_2004 schreef:Had wel in andere topics gelezen over het wel en wee van het personeel daar
Mijn ervaring is dat ze bij elke airport bot kunnen overkomen. Ook niet zo vreemd, deze mensen krijgen honderden zo niet duizenden mensen per dag voor zich. Tijd om grapjes te maken hebben ze niet, en zo ongeveer elk grapje wat jij kan bedenken hebben ze al tig keer gehoord.
Toch vind ik het per luchthaven ook wel erg verschillen hoor.
Wat New York betreft vlieg ik toch echt 100 keer liever op Newark dan JFK.
Newark is toch allemaal wat relaxeder dan JFK uit mijn ervaring.
Hoe is het tegenwoordig met Detroit als luchthaven gesteld eigenlijk?
Ik ben er een jaar of 25 geleden geweest.
Was voor mij de eerste keer naar Amerika en ik kan me heel goed herinneren dat de luchthaven me verschrikkelijk tegen viel in vergelijking met Schiphol.
Nu maakt het me geen moer uit of er winkels en leuke dingen zitten of niet, het is een doortocht iets, maar toen als kleine jongen viel de Detroit luchthaven me heel erg tegen.
De oudste terminal van Detroit (McNamera) is nog geen 10 jaar oud. De jongste (North) is op 17 september 2008 geopend. Detroit is nu een van de modernste en (in mijn ogen) prettigste luchthavens in de VS. Vollop winkels en restaurantjes, erg vergelijkbaar met Schiphol.
Absoluut. Ik ben een paar jaar geleden voor de opening van de North terminal nog in de oude Berry en Smith terminals geweest en dat was inderdaad niet veel soeps. Toen hadden ze echter al de McNamera terminal voor internationale vluchten. Nu met de komst van North is de McNamera een Skyteam only terminal geworden en handelt North de andere airlines af.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.