Het vorige topic: kosten greencard, liepen wat uit de hand wat betreft het onderwerp.... Uiteindelijk waren er een aantal die niet helemaal begrepen waarom ik zei dat ik het gevoel had in het verkeerde land te zijn geboren. Ik vond dit eigenlijk wel een zinnig onderwerp en dacht misschien is het een idee om over dit onderwerp een appart topic aan te maken.
Ik wil dus eigenlijk verder gaan waar we waren gebleven!
Oortjes, je vroeg mij onder andere : Wat als de US zoals jij je die voorstelt, niet bestaat ?
Tuurlijk zal ik op bepaalde vlakken de US romantiseren, wie doet dat niet als je een droom hebt, een droom is namelijk (grootendeels) bedrog en dus weet ik heel goed dat het vast en zeker niet allemaal zo zal zijn als dat ik mij voorstel. Maar laten we eerlijk zijn: dat is het in nederland evenmin! Ook hier zijn er genoeg dingen die we niet leuk/fijn/acceptabel vinden... en dus verwacht ik het zelfde als ik daar zou wonen! Ik verwacht niet dat als we daar ooit mogen wonen dat het een grote roze wolk zal zijn! Daar tegenover staat natuurlijk wel dat ik er nooit ben geweest en het dus in feite niet kan voorspellen en dus ook niet (zeker) weet of het mij zal bevallen! Maar daar over later meer!
Hockey en Petra, ik begrijp heel goed wat jullie bedoelen! Dat is in feite ook helemaal zo, en dat snap ik heel goed! Hoe kan ik nou zeggen dat ik in het verkeerde land ben geboren terwijl ik er nog nooit ben geweest? Eigenlijk heb ik daar zelf geen antwoord op, want idd ik zou niet weten waar ik dan geboren had moeten worden!

Tuurlijk is het niet helemaal vergelijkbaar met hoe het zal zijn om er daadwerkelijk te wonen, dat zal ik moeten ervaren, en dat is ook wat ik wil ervaren! Ik heb al eerder genoemd dat als de kinderen groter zijn wij zeker eerst op vakantie gaan (maar ook dan kunnen we nooit heel amerika bezoeken zodat we echt precies weten waar we willen wonen). Daarna als ons de vakantie is bevallen gaan we later nogmaals om op huizenjacht e.d te gaan (kijken wat er zoal is en of het ons bevalt). Pas daarna gaan we een beslissing maken, en evengoed, als we de beslissing maken is er vast wel weer een weg terug. Mochten we met een jaar bv nog niet hebben kunnen wennen dan gaan we 'gewoon' weer terug. We zullen vast niet de enige zijn die deze gok hebben gewaagd! Maar goed is is the best case senario want we weten helemaal niet of het allemaal wel gaat lukken natuurlijk! Wel gaan we hoe dan ook op vakantie daar, dat staat (zover je zeggen kan) wel vast!
Rivercola, ik heb het geloof ik al ergens op het forum gezegd maar weet ff niet meer waar. Het gesprek is goed gegaan. Zijn baas staat achter hem en gaat kijken welke mogelijkheden er zijn. Wel is het zo dat hij/wij het zelf moeten doen! Het is dus niet zo dat zij een baan gaan regelen e.d. Wel zijn ze bereid contact op te nemen met het bedrijf daar en ook wat betreft referenties e.d zitten we goed! Al met al geen heel slecht gesprek maar vooralsnog hebben we een heleboel werk te doen!