Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Je favoriete staat?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
eric44051
Amerikakenner

Re: Je favoriete staat?

Bericht door eric44051 »

dutch_in_seattle schreef:
elninjoo schreef:Ik ben nog niet in veel staten geweest (zie mijn reactie eerder in dit topic) maar voor degene met wel veel ervaring, wat zouden goede staten voor mij zijn op basis van mijn voorkeuren?
1) veel ruimte en natuur
2) westerse en indiaanse bevolking (vooral zo min mogelijk multicul)
3) cowboylife
4) redelijk warm klimaat met niet te koude winters
5) geen biblebelt cultuur
Op basis van deze criteria zou ik zeggen New Mexico of Arizona (omgeving Flagstaff), bepaalde delen van Colorado (met name rond Denver).
Wat bedoel je trouwens precies met "vooral zo min mogelijk multicultureel"?

New Mexico is erg multi cultureel ....Juist leuk vindt ik
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Machteld schreef:Oregon
Ik heb nog niet zo heel veel staten gezien, maar ik ben heel blij dat ik in Oregon woon. Ok, de regen komt me soms mijn neus uit, maar het zorgt er alleen maar voor dat je de zon meer apprecieert!
Ik vind het klimaat verder ook erg prettig, droge zomers (en niet te heet!) en natte winters wat er voor zorgt dat Oregon heel erg groen is! Ik mis altijd heel erg het "groen" als ik terug ben in Nederland, en mijn ouders wonen in een "groen" dorp : P

Ik zou best wel eens Colorado bezoeken en ik zou het ook niet erg vinden om een aantal jaar aan de Oost-Kust te wonen, gewoon voor het verschil! :D
Ik kom over twee weken even kijken hoe ik Oregon vind, even een weekendje Portland doen. Als het wat is kunnen we misschien ruilen :thumbup:
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Dento schreef:Staten die mij heel erg bevielen waren Vermont, New Hampshire, en Maine. Ik heb de oostkust altijd geweldig gevonden, ik hou van de architectuur daar, de natuur, en de kleine stadjes en dorpjes. Laatst ook weer toen we over Maine vlogen (we moesten in Bangor, Maine, een tussenlanding maken om bij te tanken) viel me weer op hoe mooi het daar is. Wie weet, ooit...
Wat grappig, ik vind dat ook nu dat we in Maine zijn geweest zijn deze week. Vind de havenplaatstjes daar geweldig.
De kust mooi ruig en ook bergen nabij. Maar.... wel wat te koud in de winter voor mijn idee.
Maarja dat hebben jullie in Colorado nu ook denk ik.

Massachusetts en Connecticut aan de kust, mogen trouwens van mij ook in het rijtje.
Erg mooi! En lijken me ook leuk om te wonen.
En Oregon en Washington state ook. Kortom ik hou van de kust ;-)
En NC heeft zeker ook mijn hart veroverd. Kan het er goed vinden en moet zeggen dat ik de inwoners in NC een stuk vriendelijker ervaar dan up-North, maar dat is ook geen verrassing natuurlijk.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ik vind New England geweldig, heel mooi. Maar ook vooral heel erg koud. Mijn schoonouders wonen in Boston en ik kom er heel graag, maar ik zou er absoluut niet willen wonen omwille van die ijskoude en lange winter.
"Keep Georgia On Your Mind"
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Machteld schreef:Oregon
Ik heb nog niet zo heel veel staten gezien, maar ik ben heel blij dat ik in Oregon woon. Ok, de regen komt me soms mijn neus uit, maar het zorgt er alleen maar voor dat je de zon meer apprecieert!
Ik vind het klimaat verder ook erg prettig, droge zomers (en niet te heet!) en natte winters wat er voor zorgt dat Oregon heel erg groen is! Ik mis altijd heel erg het "groen" als ik terug ben in Nederland, en mijn ouders wonen in een "groen" dorp : P
I LOVE OREGON! Wat een prachtige staat, alhoewel ik nog niet heel veel van Oregon gezien heb...wel al in Portland geweest en een paar keer aan de kust! Zou heel graag Mount Hood en omgeving willen zien alsook de painted hills en nog wat andere plekken!
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

thuul schreef:he ja wil je dus wel weg uit Colorado?
Op dit moment voel ik me hier helemaal thuis, en vooral de lage luchtvochtigheid vind ik heerlijk. En dat is iets waar ik daar wel weer (flink) aan zou moeten wennen... Maar zeg nooit nooit...
Staceybeesie schreef:Wat grappig, ik vind dat ook nu dat we in Maine zijn geweest zijn deze week. Vind de havenplaatstjes daar geweldig.
De kust mooi ruig en ook bergen nabij. Maar.... wel wat te koud in de winter voor mijn idee.
Maarja dat hebben jullie in Colorado nu ook denk ik.
Ja koude(re) temperaturen (-25 in de winter) krijgen we hier ook, alleen zullen ze qua gevoelstemperatuur daar veel kouder aanvoelen dan hier...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Bandido schreef:Ik vind New England geweldig, heel mooi. Maar ook vooral heel erg koud. Mijn schoonouders wonen in Boston en ik kom er heel graag, maar ik zou er absoluut niet willen wonen omwille van die ijskoude en lange winter.
Ja, hier net zo. Mijn zus woont in Newburyport, een schattig plaatsje, maar zo kkkkoud in de winter!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer