Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Stedentrip New York 15 oktober-20 oktober
Stedentrip New York 15 oktober-20 oktober
Goedendag Allemaal,
ik ga voor het eerst naar New York en dus een behoorlijke newbie. Ik heb een opzetje gemaakt voor mijn reisplanning:
Dag 1: Aankomst JFK om 14.00. Heb geen dingen geplant voor de resterende dag, iemand een idee wat leuk is om te doen op de eerste avond? We zitten in het Comfort Inn in Brooklynn.
Dag 2: 9.00 ToTr (is dat te laat om de drukte voor te zijn?)
11.30 Grand Central Terminal
13.00 Chrysler Building
14.00 NBC tour
16.00 Carnegie Hall
17.30 ?? Vrij nog geen plannen
Dag 3: 9.00 Vanaf brooklynn brigde naar Manhatten lopen.
10.30 Wall street
12.00 Vrijheidsbeeld (kaartjes al binnen)
14.00 Ground Zero/St. Paul Church/ Memorial Museum
17.00 Eten en daarna musical bezoeken (zijn deze ook ter plekke verkrijgbaar?)
Dag 4: Winkelen:D Apple Store, 5th avenue, Macy, bloomingdales, Tiffany's ect lunchen in Central park? Avond: ESB.
Dag 5: Dagje Washington. Is dit slim om hier al te bespreken of kan dat daar ter plekke ook?
Dag 6: 16.00 op Newark om terug te vliegen. Iemand een idee voor iets te doen in de ochtend?
dit is mijn (slechte) opzetje over onze stedentrip. Het is de eerste keer dat we gaan daarom heb ik ook open plekken gelaten zodat de échte NY kenners ons tips kunnen geven:P
Is het slim een NYpass te nemen of niet? Veel vragen, ik hoop dat jullie het mij vergeven
Danku
ik ga voor het eerst naar New York en dus een behoorlijke newbie. Ik heb een opzetje gemaakt voor mijn reisplanning:
Dag 1: Aankomst JFK om 14.00. Heb geen dingen geplant voor de resterende dag, iemand een idee wat leuk is om te doen op de eerste avond? We zitten in het Comfort Inn in Brooklynn.
Dag 2: 9.00 ToTr (is dat te laat om de drukte voor te zijn?)
11.30 Grand Central Terminal
13.00 Chrysler Building
14.00 NBC tour
16.00 Carnegie Hall
17.30 ?? Vrij nog geen plannen
Dag 3: 9.00 Vanaf brooklynn brigde naar Manhatten lopen.
10.30 Wall street
12.00 Vrijheidsbeeld (kaartjes al binnen)
14.00 Ground Zero/St. Paul Church/ Memorial Museum
17.00 Eten en daarna musical bezoeken (zijn deze ook ter plekke verkrijgbaar?)
Dag 4: Winkelen:D Apple Store, 5th avenue, Macy, bloomingdales, Tiffany's ect lunchen in Central park? Avond: ESB.
Dag 5: Dagje Washington. Is dit slim om hier al te bespreken of kan dat daar ter plekke ook?
Dag 6: 16.00 op Newark om terug te vliegen. Iemand een idee voor iets te doen in de ochtend?
dit is mijn (slechte) opzetje over onze stedentrip. Het is de eerste keer dat we gaan daarom heb ik ook open plekken gelaten zodat de échte NY kenners ons tips kunnen geven:P
Is het slim een NYpass te nemen of niet? Veel vragen, ik hoop dat jullie het mij vergeven
Danku
- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: Stedentrip New York 15 oktober-20 oktober
Die NY pass kan je op zich gewoon uitrekenen
op de site (of app) staan de losse prijzen er ook bij
Als je neemt wat je graag wil zien op een dag dan kan je al heel snel zien of het loont of niet
voordeel is ook dat je met de pass ook ergens effe snel voor een half uurtje naar binnen kan gaan (bijv madame tussauds oid)
Gewoon optellen en zien of het handig is om voor een (of meer) dag(en) een pass aan te schaffen
wij zijn na het rekenen er op uit gekomen dat het voor ons niet handig is.
Vooral omdat er veel attracties uit de dekking van de pas zijn gehaald.
Musical kaarten kan je ter plekke kopen.
aan de kassa voor de normale prijs of lang in de rij voor de Tckts (als ik het goed schrijf
)
Als je zeker wil zijn van een bepaalde musical kan je beter nu je kaarten al kopen.
Uitverkocht kan altijd natuurlijk.
Als je neemt wat je graag wil zien op een dag dan kan je al heel snel zien of het loont of niet
voordeel is ook dat je met de pass ook ergens effe snel voor een half uurtje naar binnen kan gaan (bijv madame tussauds oid)
Gewoon optellen en zien of het handig is om voor een (of meer) dag(en) een pass aan te schaffen
aan de kassa voor de normale prijs of lang in de rij voor de Tckts (als ik het goed schrijf

Als je zeker wil zijn van een bepaalde musical kan je beter nu je kaarten al kopen.
Ok thanks! ik ga het even uitzoekenThierry73 schreef:Die NY pass kan je op zich gewoon uitrekenen
aan de kassa voor de normale prijs of lang in de rij voor de Tckts (als ik het goed schrijf)
Een hele makkelijke berekening leert dat ik het er noooooooooooit uit ga krijgen hahaConforms schreef:Ok thanks! ik ga het even uitzoekenThierry73 schreef:Die NY pass kan je op zich gewoon uitrekenen
aan de kassa voor de normale prijs of lang in de rij voor de Tckts (als ik het goed schrijf)
Je hebt ook de New York City Pass. Daarmeen kun je 6 attracties doen voor 79 dollar:
Empire State Building
The Metropolitan Museum of Art
American Museum of Natural History
MoMA (The Museum of Modern Art)
Statue of Liberty & Ellis Island OR Circle Line Cruise
Top of the Rock OR Guggenheim Museum
Maar dit is ook gewoon even rekenen of je dan goedkoper uit bent. Je hebt al kaarten voor het Vrijheidsbeeld en Ellis Island en verder wil je van deze alleen ESB doen. Wat ook leuk is als je de ESB 's avonds doet, om dan Top of the Rock overdag te doen. Dan heb je een uitzicht over New York met licht en in het donker gezien. Ik ga zelf in November voor het eerst naar New York, maar dit heb ik van wat anderen gehoord.
En op mijn eerste dag ben ik van plan om de omgeving van het appartement te bekijken en om naar Times Square te gaan. En misschien de New York Pass ophalen als we die nemen. Misschien is dit ook iets voor jou eerste dag?
Empire State Building
The Metropolitan Museum of Art
American Museum of Natural History
MoMA (The Museum of Modern Art)
Statue of Liberty & Ellis Island OR Circle Line Cruise
Top of the Rock OR Guggenheim Museum
Maar dit is ook gewoon even rekenen of je dan goedkoper uit bent. Je hebt al kaarten voor het Vrijheidsbeeld en Ellis Island en verder wil je van deze alleen ESB doen. Wat ook leuk is als je de ESB 's avonds doet, om dan Top of the Rock overdag te doen. Dan heb je een uitzicht over New York met licht en in het donker gezien. Ik ga zelf in November voor het eerst naar New York, maar dit heb ik van wat anderen gehoord.
En op mijn eerste dag ben ik van plan om de omgeving van het appartement te bekijken en om naar Times Square te gaan. En misschien de New York Pass ophalen als we die nemen. Misschien is dit ook iets voor jou eerste dag?
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
ik zou naar Brooklyn Bridge Park gaan, jullie eerste middag....dat is leuk en je hebt een mooi uitzicht over Manhattan....
Je kunt beter niets vasts plannen voor die avond, geen diner of show, want waarschijnlijk ben je vroeg brak....zoek even op het net wat leuke eettentjes in de buurt zijn, zodat je alles op je gemak kunt doen..
nog maar 2 weken....leuk!
Je kunt beter niets vasts plannen voor die avond, geen diner of show, want waarschijnlijk ben je vroeg brak....zoek even op het net wat leuke eettentjes in de buurt zijn, zodat je alles op je gemak kunt doen..
nog maar 2 weken....leuk!
Gaan jullie ook naar central park?
Ik zou niet de eerste ochtend al meteen naar top of the rock gaan, maar later want het is juist leuk om zaken te herkennen waar je geweest bent. Om kosten te besparen kun je ook net voor de schemering omhoog gaan, dan zie je de stad en bij daglicht en bij nacht. Als je maar bij een van de 2 naar boven gaat, zou ik voor het ESB kiezen ipv top of the rock.
Voor de metro kun je een weekkaart kopen voor 29 euro. Misschien iets voir jullie?
Kaarten voor musicals kun je met veel korting kopen onder de tribune op times square. (TKTS) Elke dag gaan er andere musicals in de verkoop, maar ook bekende zoals mary poppins. Wij hadden kaartjes voor 40% korting. De verkoop begint 's middags, ik geloof om 2 uur, maar dat moet je even navragen, wij hebben een uurtje in de rij gestaan en hadden goede plekken in het theater. Kaartjes voor wicked en the lion king krijg je daar niet met korting.
Het brooklyn park is erg mooi en je hebt super uitzicht op Manhattan.
Ik zou niet de eerste ochtend al meteen naar top of the rock gaan, maar later want het is juist leuk om zaken te herkennen waar je geweest bent. Om kosten te besparen kun je ook net voor de schemering omhoog gaan, dan zie je de stad en bij daglicht en bij nacht. Als je maar bij een van de 2 naar boven gaat, zou ik voor het ESB kiezen ipv top of the rock.
Voor de metro kun je een weekkaart kopen voor 29 euro. Misschien iets voir jullie?
Kaarten voor musicals kun je met veel korting kopen onder de tribune op times square. (TKTS) Elke dag gaan er andere musicals in de verkoop, maar ook bekende zoals mary poppins. Wij hadden kaartjes voor 40% korting. De verkoop begint 's middags, ik geloof om 2 uur, maar dat moet je even navragen, wij hebben een uurtje in de rij gestaan en hadden goede plekken in het theater. Kaartjes voor wicked en the lion king krijg je daar niet met korting.
Het brooklyn park is erg mooi en je hebt super uitzicht op Manhattan.
Voor het dagje Washington zou ik nu nog niets regelen. Waarschijnlijk heb je al te weinig tijd in NY. Dus ik zou dat daar rustig bekijken en je tijd nemen voor NY.
Wauw bedankt voor de tips! Ga er zeker wat mee doen! Metrocar was ik idd al van plan te halen! Goede tips voor de eerste dag, had geen flauw idee wat wijsheid was;) nog steeds zijn alle tips welkom!
- meyem
- Amerika-expert
Er is in Brooklyn ook een TKTS booth, en die is uiteraard veel rustiger dan die op Times Square:
http://www.tdf.org/TDF_ServicePage.aspx?id=56
dat zal voor jullie misschien handiger zijn...
Hebben ze daar ook kaartjes voor broadway?meyem schreef:Er is in Brooklyn ook een TKTS booth, en die is uiteraard veel rustiger dan die op Times Square:
- meyem
- Amerika-expert
ja zeker...
er staat op de site ook een link naar shows die de afgelopen week in de aanbieding hebben...je keuze is natuurlijk wel beperkt, en ik geloof ook dat je niet super kieskeurig kan gaan staan doen over de plaatsen...maar, ik heb er zelf geen ervaring mee, tot nog toe boek is alles online...
er staat op de site ook een link naar shows die de afgelopen week in de aanbieding hebben...je keuze is natuurlijk wel beperkt, en ik geloof ook dat je niet super kieskeurig kan gaan staan doen over de plaatsen...maar, ik heb er zelf geen ervaring mee, tot nog toe boek is alles online...
Ok ok dat is super dan!meyem schreef:ja zeker...
Heeft iemand ook nog opmerkingen over reisplanning zelf? Zoals tijden die ik voor bepaalde dingen heb ingeplant?
Weet iemabd ook nog winkels zoals m en m world/ apple store en de gebruikelijke malls. Winkels die je eigelijk alleen al moet bezoeken zonder er iets te kopen 

Op Times Square zit een mega speelgoedwinkel met bij binnenkomst een soort van draaimolen/reuzenrad in de winkel, vlakbij rockefeller zit de nintendostore ( is niet groot, maar als je fan bent wel grappig), naast de applestore zit de speelgoedwinkel uit de film home alone en veel mensen zijn fan van de winkel: acrombie en fitch en proberen daar een trui te scoren.
- Thierry73
- Amerikakenner
Toys R us, bedoel je op times square 
Dylan's candy bar is ook wel aardig al had ik er meer van verwacht.

suusja schreef:Op Times Square zit een mega speelgoedwinkel met bij binnenkomst een soort van draaimolen/reuzenrad in de winkel, vlakbij rockefeller zit de nintendostore ( is niet groot, maar als je fan bent wel grappig), naast de applestore zit de speelgoedwinkel uit de film home alone en veel mensen zijn fan van de winkel: acrombie en fitch en proberen daar een trui te scoren.
ik had er al veel zin in maar het begint nu buitensporige trekjes te vertonen haha thanks!Toys R us, bedoel je op times square
- Thierry73
- Amerikakenner
die uit home alone is trouwen FAO Schwarz 

zalige winkel !! (voor een speelgoedwinkel dan)Thierry73 schreef:die uit home alone is trouwen FAO Schwarz
leuke grote ruimtes met tonnen speelgoed
en goede herinneringen aan

ik was daar zo'n 14 jaar geleden met een vriend en we waren foto's aan het trekken van het interieur
er stond ook zeer een mooie meisje met haar moeder in de winkel en ik zeg tegen mijn reisgenoot "als we daar nu eens een foto van trekken" .. draait de moeder zich om en zegt "jaja, doe maar als je wil"

http://derkgoesusa.wordpress.com

2013 MT-WY-ID-UT-COL-NM-AZ-CA
2012 WAS-PHI-NYC
2009 NV-AZ-UT-CA
1998 NYC
1991 St.Louis - MO
1990 Orlando - FL

2013 MT-WY-ID-UT-COL-NM-AZ-CA
2012 WAS-PHI-NYC
2009 NV-AZ-UT-CA
1998 NYC
1991 St.Louis - MO
1990 Orlando - FL
Wat een top berichtjes allemaal! Thanks!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht