Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Voor meer dan 175,- (Ipod) meenemen uit de VS, probleem ???

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
jvhague
Amerika-newbie

Voor meer dan 175,- (Ipod) meenemen uit de VS, probleem ???

Bericht door jvhague »

Op de 28e vlieg ik naar Chicago :D en zou ik daar terwijl ik daar ben eigenlijk een Ipod mini willen kopen. Veel goedkoper dan in Nederland, 249 dollar, omgerekend dus ong 200-210 euro's. In Nederland kosten die dingen 269,- en krijg ik der nog 15% korting op, dus 229 euro.

Maar ik zit er nu dus mee dat je maar voor €175,- mag meenemen uit de VS. Zal de douane daar nu moeilijk over gaan doen? Als ik dat ding gewoon gebruik als ik zeg maar nederland binnen kom zal ik dan nog steeds BTW over dat ding moeten betalen?
Hebben jullie ervaring met dit soort dingen, of tips?

En als ik nou eentje gebruik(dus op het vliegveld in me broekzak heb met muziek etc. erop..) en nog eentje als meeneem voor mijn vriendin die er ook 1 wil..?
Dan is de kans zeker heel erg klein dat ik ermee weg kom of hoe zit dat? Wil graag wat reacties hebben !!:D:D

Heb geen zin om nog eens 40 euro per Ipod aan BTW te betalen...

Alvast bedankt voor de reacties!!
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Als ze je aanhouden bij de douane, kunnen ze je vragen om een bon te overleggen om te bewijzen dat je ze in Nl hebt gekocht. Vaak kunnen ze ook zien aan de serienummers waar ze zijn verkocht.

Er zit dus wel een risico aan. Trouwens, als ze je aanhouden en je kunt het niet bewijzen, moet je niet alleen BTW betalen, maar ook invoerrechten en je krijgt nog eens een boete!

Ik ben zelf pas 1 keer aangehouden, maar ik neem nooit electronica mee uit Amerika. Alleen kleding en souvenirs.

Jacqueline
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Envelope kopen, naar het postkantoor, en aan jezelf sturen. Ik heb dit meerdere malen gedaan vanuit NL naar de VS met allerlei dingen. Nooit een probleem gehad.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Gewoon als gebruiks artikel mee terug nemen in het vliegtuig, probeer er ook wat mp3's of zo op the zetten, zodat het echt als gebruikt beschouwd wordt!

Ik zou me er geen zorgen over maken, maar gooi de doos A.U.B. weg en pak al het andere spul uit en verdeel het over de koffers en tassen!

Zoals met alles moet je het er gewoon uit laten zien als of je het zelf gebruikt! Ik heb meerdere malen (voor iemand) anders wat meegenomen en nooit problemen gehad, maar ook nog nooit gecontroleerd (knock on wood)

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Mike
Amerikafan

Bericht door Mike »

zo i-Pod is toch niet zo groot ?

kan je hem toch in je zak doen?
DDC
Amerika-ontdekker

Bericht door DDC »

Bij opsturen loop je het risico dat je een bouwpakket ontvangt. Verder worden ook inkomende pakjes gescreend. Zeker als je met FedEx of UPS etc. verstuurd loopt je het risico dat je een stapel papier ontvangt met daarbij een rekening voor BTW en IR.

Ik zou 'm lekker in gebruik nemen en als bij de grens wordt gevraagd of je nog iets aan te geven hebt toch maar 'ja' antwoorden. Dat scheelt de boete. Door het groene poortje lopen is hetzelfde als 'nee' zeggen. De douanier zal je voor de zekerheid de vraag nog een keer stellen als je eruit wordt gehaald voor controle. Pas daarna hoort de koffer en tas open te gaan.
jvinch
Amerikakenner

Als je wilt blazen...

Bericht door jvinch »

Een ander voordeel als je je iPod hier (in de VS) koopt, je geen last hebt van de volume beperking. Europese Ipods hebben een ingebouwde setting waardoor je hem niet te luid kunt afspelen. De iPod's die je hier koopt hebben die restrictie niet.

Een iPod heeft voornamelijk waarde als iTunes gelanceerd is in Nederland, dat gepruts met illegale MP3's schiet natuurlijk niet echt op. Ik heb geen idee wanneer dat gaat gebeuren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer