Oh man! Heb net alle berichten in het topic doorgelezen en ik zit hier bijna over mijn toetsenbord te kwijlen. Ik ben hier nu nog geen 4 weken op bezoek bij mijn vent in NY, maar heb al meerdere keren verlangd naar een heerlijk bruin broodje met Nederlandse kaas.... De Swiss cheese is wel oke, maar smakeloos in vergelijking met lekkere belegen NL kaas. De donkergele processed cheddar vind ik echt vies. En idd, wat Clint zei over die bevroren groenten, daar zit dan ook zo'n plakkerige cheddarsaus doorheen als je niet oppast! Ik heb nu eindelijk Gouda cheese gevonden bij de ShopRite, maar die smaakt toch niet hetzelfde. Ik viel bijna om van verbazing omdat een klein doosje Boursin hier 8 dollar kost!
En dan het brood... Hoe verser hoe beter (en duurder), maar heb nog niet het brood gevonden dat het helemaal is voor mij. Had een paar dagen geleden een whole wheat donkerbruine bagel met sesamzaadjes die in de buurt kwam. De hoge prijzen van groenten en fruit zijn mij ook opgevallen, maar als je daar een beetje creatief mee bent (zoals het eten van de kleine Amerikaanse komkommer die je schilt, zoals hier eerder gezegd), is er een mouw aan te passen. Wanneer je kiest voor 'lokale' fruit en groenten waar mogelijk maakt dat ook een groot verschil t.o.v. de geïmporteerde groenten. En gelukkig is er hier ook een farmstand in de buurt waar de prijzen redelijker zijn. Ik denk dat het zeker de moeite waard is om te investeren in een broodbakmachine wanneer je hier echt woont en het verse brood niet kunt missen. Tegenover dit alles staat dan weer dat uit eten gaan goedkoper is. En hoe gezond dit is, dat kun je natuurlijk zo goed als zelf bepalen door wat je bestelt. Wijn vind ik duur in restaurants, zeker als je geen huiswijn bestelt. Cocktails zijn daarentegen weer een stuk goedkoper

Wat vinden jullie trouwens van de champagne hier? Ik heb er een paar gedronken die volgens mij in Europa geen champagne genoemd mogen worden, maar sommigen zijn echt lekker (en niet te zoet) terwijl een fles rond de 15 dollar kost. En de vele keuze in de supermarkten vind ik ook goed (al sta ik soms een beetje besluiteloos te turen naar zo'n hele rij dressings bijvoorbeeld). De English muffins van Thomas zijn ook lekker, vooral die cinnamon raisin die je dan met je vork in tweeën splijt en dan roostert...
Ik denk dat het tijd is om wat eten te gaan maken hier... Hihi