Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Eten in Amerika
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Eten in Amerika
Jammer... zo af en toe drink ik bij mijn schoonouders wel eens tonic, maar krijg dan nog steeds de vraag hoe ik dat puur kan drinken 

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Als het wat steviger was deed ik dat ook, maar meestal is het zo kruimig en luchtig dat er na ontdooien niks van overblijft. Ik doe het wel met het Tougas brood wat meer baguette-achtig is en dus de vriezer iets beter overleeft. Vind het ook niet zo'n probleem op zich en zn opa geloof ik ook niet. Zijn moeder was Duitse en aangezien NL bijna Duitsland is (volgens hem dan) ben ik als afgezant van het moederland in de armen gesloten en wordt ik volgepropt met alle Duitse gerechten die de rest van de familie (die Italiaans-Iers is) niet kan uitstaan zoals zuurkool, schnitzel en zn zelfgemaakte brood wat hij dan ook eindeloos voor me klaarmaaktvana schreef:Je kunt brood heel goed invriezen hoor. Gewoon van tevoren snijden en dan in porties invriezen. Elke keer haal je dan gewoon een aantal sneetjes uit de vriezer en laat dat 10 minuutjes ontdooien. Dan is het weer heerlijk vers.Voynich schreef:Soms maakt z'n opa brood voor me in de bakmachine maar dat is niet lang houdbaar dus dat eet ik dan de hele dag door zodat het niet verschimmelt.

Ben ook een echte coca cola drinker in Belgie, maar in de VS drink ik die bijna nooit want vind em niet lekker. Groot voordeel wel, want is toch iets gezonder water te drinken dan cola. Dus leef ik iets gezonder telkens ik in de VS ben.
Vind echt geen enkele Amerikaanse soda's lekker, drink wel graag eens een Mountain Dew, maar dat verveelt nogal vlug vind ik. Weet niet of iemand nog de Pepsi Twist kent, die er hier nu een paar jaar uit is, die vond ik schitterend, maar in de VS niet te zuipen. Lijkt me dat verschil in soorten suiker toch een zeer grote invloed heeft op de smaak.
Vind echt geen enkele Amerikaanse soda's lekker, drink wel graag eens een Mountain Dew, maar dat verveelt nogal vlug vind ik. Weet niet of iemand nog de Pepsi Twist kent, die er hier nu een paar jaar uit is, die vond ik schitterend, maar in de VS niet te zuipen. Lijkt me dat verschil in soorten suiker toch een zeer grote invloed heeft op de smaak.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Een eigen mening mag altijd natuurlijk en er is ook niemand die dat 'verbiedt'. Laat het echter niet zo overkomen alsof alles 'verdedigd' moet worden. Want zo komt het nl. wel over en dat hebben jullie zelf waarschijnlijk niet eens in de gaten. Dat is alles wat ik ermee bedoel.Clint schreef:Dat werkt wel naar twee kanten Roland. Als wij iets vinden wordt dat de laatste tijd ook voornamelijk afgedaan als 'verdedigen van Amerika'. Dit is gewoonweg onze mening en wij zijn het dus niet altijd eens met jullie mening.
Nu weer 'back on topic'.

Roland
Het werkt naar twee kanten. And that's all I have to say about it. Verder weer on topic.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
De AH(misschien alleen XL?)en Jumbo verkopen het. Dan heb je volgens mij al een meerderheid van supermarktvestigingen.Clint schreef:
Really? Ik kan niets vinden op de site van Pepsico?
Volgens de wikipedia pagina gaan C1000 en Plus het ook verkopen, maar daar kom ik nooit dus geen idee.
Schweppes wordt toch in de USA verkocht? Die hebben bitter lemon.Dento schreef:Oh ja, Bitter Lemon, dat dronk ik NL altijd veel, en zou ik hier ook wel eens willen, zo af en toe...
Royal Club ook maar weet niet of ze dat daar verkopen.
Dat is geïmporteerde Dew, officieel wordt het niet in NL verkocht als in de fabrikant biedt het aan en maakt er reclame voorDejaVu schreef:
De AH(misschien alleen XL?)en Jumbo verkopen het. Dan heb je volgens mij al een meerderheid van supermarktvestigingen.
Volgens de wikipedia pagina gaan C1000 en Plus het ook verkopen, maar daar kom ik nooit dus geen idee.

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
De Dew die wij altijd kochten bij de superchinees (http://www.wahnamhongbv.nl/) kwam eerder altijd uit de VS. Sinds een tijdje verkopen ze daar de Dew die in Duitsland is gemaakt; misschien bezig aan een Europese opmars? Zit nu wel echte suiker in ipv van die high fructose rommel.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Interessant weetje. In Bitter Lemon zit kinine en dat kan voor sommige mensen gevaarlijk zijn. Ger mag het niet drinken door zijn spierziekte.Dento schreef:Oh ja, Bitter Lemon, dat dronk ik NL altijd veel, en zou ik hier ook wel eens willen, zo af en toe...
Marjon
Ik ben hier nog nooit Bitter Lemon tegengekomen. Ik heb op een terras wel eens gevraagd of ze het hadden, maar de serveerster had er nog nooit van gehoord....helaas.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zou dat aan het water kunnen liggen waarmee die frisdrank bereid wordt?pbuyse1 schreef:Ben ook een echte coca cola drinker in Belgie, maar in de VS drink ik die bijna nooit want vind em niet lekker.
Ik herinner me van een tijd geleden dat er in Belgie zo iets aan de hand was met een brouwerij: die was opgekocht of zo, en plots werd een bepaald bier elders in het land gebrouwd. Tot er klachten kwamen over de smaak. Bleek dat het water in die streek anders smaakte/anders van samenstelling was dan waar het bier oorspronkelijk gebrouwen werd, en dat had die smaakverandering tot gevolg.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Bij bier is dat idd van grote invloed. In Nederland worden de flesjes Hertog Jan in de originele HJ fabriek gebrouwen met water uit hun eigen bron, terwijl de blikjes uit de Dommelsch fabriek komen, met ander grondwater. En dus smaakt het bier uit de flesjes anders dan die uit de blikjes.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Ik proef echt geen merkbaar verschil tussen de Diet coke in Amerika en de light coke hier.
Drink overigens nooit van die refillbekers met van die siroopbocht, koop altijd 600 ml flesjes van 't originele spul.
Mountain dew vond ik te zoet naar mijn smaak (en ik had nog wel de light)
Vind het smerig dat ze ook in gebieden waar het water precies naar 'n openbaar zwembad smaakt, toch water serveren of ijsklontjes van dat spul. Filter het dan gewoon schoon of bied (tegen betaling) flessenwater aan.
Drink overigens nooit van die refillbekers met van die siroopbocht, koop altijd 600 ml flesjes van 't originele spul.
Mountain dew vond ik te zoet naar mijn smaak (en ik had nog wel de light)
Vind het smerig dat ze ook in gebieden waar het water precies naar 'n openbaar zwembad smaakt, toch water serveren of ijsklontjes van dat spul. Filter het dan gewoon schoon of bied (tegen betaling) flessenwater aan.
Safeway verkoopt Bitter Lemon (Canada Dry).choco schreef:Ik ben hier nog nooit Bitter Lemon tegengekomen. Ik heb op een terras wel eens gevraagd of ze het hadden, maar de serveerster had er nog nooit van gehoord....helaas.
Damn dus ook niet officieel garantie op mijn drankje!Clint schreef:
Dat is geïmporteerde Dew, officieel wordt het niet in NL verkocht als in de fabrikant biedt het aan en maakt er reclame voor

Inderdaad, maar zo te zien zijn er nu al veel meer outlets waar ze het verkopen, dus dat is gunstig 

Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Ik drink in België altijd Cola (meestal zero). In de VS drink ik geen Cola (ook niet verpakt uit de supermarkt) hij smaakt anders en ik lust het niet. Ik drink in de VS altijd Sprite of 7-UP omdat daarvan de smaak niet zo anders is (toch niet dat ik het niet lust).
Mijn vrouw drinkt in België meestal Cola Light of Pepsi Max. In de VS drinkt ze ook Diet Cola en Diet Pepsi en ze vindt die smaak beter!
Fanta ziet er ook anders uit, in België is die geel van kleur, in andere landen is die oranje en zoeter. Maar dus ook in Spanje is die oranje.
Mijn vrouw drinkt in België meestal Cola Light of Pepsi Max. In de VS drinkt ze ook Diet Cola en Diet Pepsi en ze vindt die smaak beter!
Fanta ziet er ook anders uit, in België is die geel van kleur, in andere landen is die oranje en zoeter. Maar dus ook in Spanje is die oranje.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
- Bandido
- Amerika-expert
Ja, dat kan heel goed. Al hebben de meeste brouwerijen en frisdrankfabrikanten hun eigen waterzuivering, dus die verschillen zouden in theorie verwaarloosbaar moeten zijn. Maar bij CocaCola wordt het subtiele smaakverschil vooral veroorzaakt door een verschil in zoetstof.kastelke schreef:Zou dat aan het water kunnen liggen waarmee die frisdrank bereid wordt?pbuyse1 schreef:Ben ook een echte coca cola drinker in Belgie, maar in de VS drink ik die bijna nooit want vind em niet lekker.
Het is schoon, en als je het niet lekker vindt ruiken kun je het even laten staan. Chloor is een gas en dus verdampt het vanzelf. Flessenwater is overigens ook altijd verkrijgbaar, tegen betaling.elninjoo schreef:Vind het smerig dat ze ook in gebieden waar het water precies naar 'n openbaar zwembad smaakt, toch water serveren of ijsklontjes van dat spul. Filter het dan gewoon schoon of bied (tegen betaling) flessenwater aan.
"Keep Georgia On Your Mind"
Ik drink bijna altijd alleen water bij het eten, en als we uit eten gaan bestel ik vaak een tap water. Nagenoeg altijd is dit gewoon gezuiverd water, alleen aan de ijsblokjes proef je soms wat chloor. Wij hebben thuis een water filter op de kraan geplaatst http://www.amazon.com/Culligan-FM-15A-L ... B00006WNMI, neem aan dat de meeste restaurants ook iets soortgelijks zullen hebben.