Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Creditcard geblokkeerd
Re: Creditcard geblokkeerd
Wij hebben buiten onze ING Mastercard ook nog een American Express. Die werkt gelukkig altijd en gebruik ik ook meestal voor de borg van de auto ed en hotels.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Dat is inderdaad balen, maar eerlijk gezegd vind ik het ook nogal een risico om 4 maanden op reis te gaan met maar 1 creditcard..... Wat als je tas wordt gestolen, of de pas wordt onbruikbaar doordat je ongemerkt langs een magneet bent gegaan, of....... of....... er zijn nogal wat dingen die mis kunnen gaan. En 2, 3 of 4 weken vakantie is dan ook nog iets heel anders als 4 maanden reizen.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ik weet niet hoe het bij Visa/Mastercard zit maar bij AMEX kan je een nieuwe kaart binnen de 48 uur laten toesturen ongeacht de lokatie waar je je op dat ogenblik bevind... Misschien eens horen bij je bank?Bernou schreef:Wij zijn nu op reis in de USA en gisteren bleek onze cc ook opeens geblokkeerd. Zagen we vandaag opeens dat er 1000 dollar was opgenomen in New Jersey (terwijl wij in LA zaten). De ING had dit ook opgemerkt, dus zij hebben meerdere pogingen van 1000 dollar opnamen geblokkeerd, helaas is het ze dus wel de eerste keer gelukt. Gelukkig ben je daar standaard tegen verzekerd en krijgen we het geld wel terug, maar we krijgen een nieuwe cc... op m'n adres in Nederland... terwijl we nog 4 maanden op reis zullen zijn. Erg balen.... Je kan hier zo weinig zonder cc, hadden we nou maar een reserve cc...
Wel een les geleerd: pas op met je cc, loop mee als je hem meegeeft, om skimmen te voorkomen!!
Heel fijn van de banken dat ze alert zijn op eventuele fraude, maar voor de gebruiker is het wel lastig.
Onlangs is de mijne ook geblokkeerd, om een betaling van nog geen 10 euro. Op zich geen probleem, want ik had de kaart op dat moment niet nodig. Maar erg vervelend was dat ik de juiste afdeling bij de bank niet te pakken kreeg. Druk druk druk en waarschijnlijk onderbezet. Terugbellen heeft meer dan een week geduurd!!
Ik ga ervan uit dat ze sneller terug gebeld hadden als ik had gezegd dat ik de kaart gelijk weer nodig had, maar toch vind ik het te belachelijk voor woorden dat er sowieso zoveel tijd overheen moest gaan.
Onlangs is de mijne ook geblokkeerd, om een betaling van nog geen 10 euro. Op zich geen probleem, want ik had de kaart op dat moment niet nodig. Maar erg vervelend was dat ik de juiste afdeling bij de bank niet te pakken kreeg. Druk druk druk en waarschijnlijk onderbezet. Terugbellen heeft meer dan een week geduurd!!
Ik ga ervan uit dat ze sneller terug gebeld hadden als ik had gezegd dat ik de kaart gelijk weer nodig had, maar toch vind ik het te belachelijk voor woorden dat er sowieso zoveel tijd overheen moest gaan.
september 2005: California & Nevada (met camper)
mei 2007: Florida
oktober 2007: New York
julie/augustus 2012: California, Arizona, Utah en Nevada
http://letsgousa.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://letsgoflorida.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mei 2007: Florida
oktober 2007: New York
julie/augustus 2012: California, Arizona, Utah en Nevada
http://letsgousa.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://letsgoflorida.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Wel een vermoeden waar het gebeurd is? En trouwens, voor geldopname bij een automaat is een pincode nodig, dus dan moeten ze die ook geskimmed hebben. Heb je zelf geld opgenomen bij een automaat met die kaart?Bernou schreef:Zagen we vandaag opeens dat er 1000 dollar was opgenomen in New Jersey (terwijl wij in LA zaten). De ING had dit ook opgemerkt, dus zij hebben meerdere pogingen van 1000 dollar opnamen geblokkeerd, helaas is het ze dus wel de eerste keer gelukt. Gelukkig ben je daar standaard tegen verzekerd en krijgen we het geld wel terug, maar we krijgen een nieuwe cc... op m'n adres in Nederland... terwijl we nog 4 maanden op reis zullen zijn. Erg balen.... Je kan hier zo weinig zonder cc, hadden we nou maar een reserve cc...
Wel een les geleerd: pas op met je cc, loop mee als je hem meegeeft, om skimmen te voorkomen!!
Roel.
Het bedrag was opgenomen bij Macy's in New Jersey... geen idee of dat een geldopname was of een betaling? Wellicht is inderdaad onze pincode ook opgenomen met een klein cameraatje.... ook al hebben we die eigenlijk 99 procent van de geldtransacties niet hoeven intikken, toch voor de zekerheid dus beter afschermen als het wel moet. Ik heb geen idee waar het skimmen precies gebeurd is. We hebben geen geld opgenomen met de creditcard, alleen betalingen gedaan. De ING zei dat ze alleen de creditcard kunnen opsturen binnen vijf dagen naar m'n huisadres, helaas. M'n ouders gaan m nu opsturen naar een familielid in Seattle waar we nog een paar dagen zullen zijn voordat we voor de rest van onze reis naar Mexico vliegen. Hopelijk komt dat op tijd. De laatste dagen hebben we gelukkig motels kunnen vinden die niet perse een creditcard vroegen.
We zijn er nu inderdaad wel achter dat 1 creditcard hier in de VS niet genoeg is...
We zijn er nu inderdaad wel achter dat 1 creditcard hier in de VS niet genoeg is...
Vorige week werdt onze creditcard ook geblokkeerd toen we een betaling bij de Macy wilden maken.
Na meteen contact opgenomen te hebben met Visa werdt de creditcard ook meteen weer actief.
Na drie vakanties was dit de eerste keer dat het gebeurde.
Gelukkig hadden we ook cash geld bij ons en duurde het niet lang.
Volgende vakantie geven we duidelijk aan waneer en waar we in Amerika zijn.
Na het lezen van het skimmen van de creditcard van de mensen voor me
vindt ik het toch wel prettig dat ze alert zijn.
Na meteen contact opgenomen te hebben met Visa werdt de creditcard ook meteen weer actief.
Na drie vakanties was dit de eerste keer dat het gebeurde.
Gelukkig hadden we ook cash geld bij ons en duurde het niet lang.
Volgende vakantie geven we duidelijk aan waneer en waar we in Amerika zijn.
Na het lezen van het skimmen van de creditcard van de mensen voor me
vindt ik het toch wel prettig dat ze alert zijn.
> Heel fijn van de banken dat ze alert zijn op eventuele fraude, maar voor de gebruiker is het wel lastig.
Fijn ? Dat doen ze alleen maar uit eigen belang. Het risico is immers voor hunzelf. Begrijpelijk, maar nmm niets fijns aan
Fijn ? Dat doen ze alleen maar uit eigen belang. Het risico is immers voor hunzelf. Begrijpelijk, maar nmm niets fijns aan

Dat is gewoon een betaling. Als je geld opneemt bij een automaat zie je dat ook expliciet zo terug op je afschrift. Maar goed, voor een betaling is inderdaad alleen een handtekening nodig. Omdat je zo expliciet aangaf dat er "geld opgenomen" was dacht ik even dat het echt om een ATM transactie ging. En daar zou altijd een pincode voor nodig geweest zijn die eigenlijk alleen maar bij een andere ATM geskimmed zou kunnen zijn. Maar er is gewoon een betaling verricht.Bernou schreef:Het bedrag was opgenomen bij Macy's in New Jersey... geen idee of dat een geldopname was of een betaling?
Maar dus geen verdachte dingen meegemaakt bij de betalingen in de dagen net daarvoor? Een apparaat dat gek deed of er een beetje vreemd uitzag, een kaart die meegenomen werd in een situatie waarbij dat niet normaal is, etc.Ik heb geen idee waar het skimmen precies gebeurd is. We hebben geen geld opgenomen met de creditcard, alleen betalingen gedaan.
Maar dat geld volgens mij eigenlijk altijd, ook in Nederland. Bij ABN en Rabo kun je bijvoorbeeld helemaal niets meer als je pas stuk of kwijt is. Immers, die pas heb je ook nodig om in te loggen op telebanking en het kost altijd een paar daagjes voordat je een nieuwe hebt. Een creditcard kan geblokkeerd worden door een gekke transactie maar ook gewoon kwijt raken, gestolen worden, door midden breken, etc. Dus meerdere betaalpassen en credit cards zijn wel erg handig en zeker in het buitenland. Als je met z'n tweeen bent dan gaat dat meestal mel goed, maar als je alleen reist is het wel verstandig om echt redundantie in te bouwen. Dus ook niet beide passen in dezelfde portomonee!We zijn er nu inderdaad wel achter dat 1 creditcard hier in de VS niet genoeg is...

Roel.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Het is inderdaad heel belangrijk dat je de pasjes gescheiden van elkaar bewaard. Als alleen je creditcard geblokkeeerd wordt heb je al een probleem maar wat denk je als al je andere bankpasjes ook weg zijn?
In mijn gestolen portemonnee zaten al mijn bankpasjes en creditcards maar gelukkig had mijn man zijn pasjes en creditcards van dezelfde rekeningen allemaal nog. Ik had me echt geen raad geweten als we alles kwijt geweest waren.
Nu hebben we direkt de boel geblokkeerd en konden we gewoon verder gaan met vakantie vieren.
Marjon
In mijn gestolen portemonnee zaten al mijn bankpasjes en creditcards maar gelukkig had mijn man zijn pasjes en creditcards van dezelfde rekeningen allemaal nog. Ik had me echt geen raad geweten als we alles kwijt geweest waren.
Nu hebben we direkt de boel geblokkeerd en konden we gewoon verder gaan met vakantie vieren.
Marjon
Is het niet, veel gestolen kaarten worden getest door een klein bedrag te nemen.Njit schreef:Ik bel tegenwoordig ook even van te voren. Maar om een kaart voor $1 te gaan blokkeren gaat wel erg ver
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Hallo
Ein december werden we gebeld door Visa, of wij tickets hadden gekocht in de USA.
Daar dit niet het geval was werd onze kaart geblokkeerd. Bleek een fraude geval.
Vandaag werd ik door de ING gebeld of ik tickets naar een of ander aziatisch land had geboekt, weer fraude.
Onze kaarten schijnen in Amerika te zijn geskimt of gehackt. Misschien bij priceline, dit is de site waar ik beide kaarten heb gebruikt. En bij Dollar.com.
Ik ben blij dat beide CC maatschappijen zo oplettend zijn.
Je wordt er wel wat wantrouwend van.
Marina
Ein december werden we gebeld door Visa, of wij tickets hadden gekocht in de USA.
Daar dit niet het geval was werd onze kaart geblokkeerd. Bleek een fraude geval.
Vandaag werd ik door de ING gebeld of ik tickets naar een of ander aziatisch land had geboekt, weer fraude.
Onze kaarten schijnen in Amerika te zijn geskimt of gehackt. Misschien bij priceline, dit is de site waar ik beide kaarten heb gebruikt. En bij Dollar.com.
Ik ben blij dat beide CC maatschappijen zo oplettend zijn.
Je wordt er wel wat wantrouwend van.
Marina
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik vind dit een beetje vreemd. Bij fraude met een credit card zou ik verwachten dat er contant geld opgenomen zou worden of spullen gekocht, die gemakkelijk te gelde te maken zijn. Tickets staan op naam en zijn dus moeilijk door te verkopen. Bovendien loop je wel een heel groot risico om tegen de lamp te lopen op het moment dat je van de tickets gebruik wilt maken. Het is precies bekend waar en wanneer je gearresteerd kan worden.
Of maak ik nu ergens een denkfout?
Of maak ik nu ergens een denkfout?
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
> Is het niet, veel gestolen kaarten worden getest door een klein bedrag te nemen.
Vergeet echter niet dat de banken blokkeren slechts een kaart om henzelf te beschermen, niet om de klant te beschermen, de kosten van het gestolen geld zijn immers voor de bank en niet voor de klant.
Vergeet echter niet dat de banken blokkeren slechts een kaart om henzelf te beschermen, niet om de klant te beschermen, de kosten van het gestolen geld zijn immers voor de bank en niet voor de klant.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Kreeg vandaag een brief waarin ik moest aangeven welke bedragen gefraudeerd waren. Bedragen waren eerst afgehouden en later weer terug gestort.
Betrof inderdaad vluchttickets en aankopen in een londonse bookstore.
Wilden schijnbaar ook nog reisboeken over hun bestemming hebben.
Ben benieuwd of ze op de plaats van bestemming zijn gekomen.
Betrof inderdaad vluchttickets en aankopen in een londonse bookstore.
Wilden schijnbaar ook nog reisboeken over hun bestemming hebben.
Ben benieuwd of ze op de plaats van bestemming zijn gekomen.
-
- Amerikakenner
- Partner van: a.ka. Damzkie
Wij hebben nu een nieuwe creditcard gekregen, omdat die andere geblokkeerd was wegens vermoedens van fraude.
Hoe gaat dat nu in de hotels waar we al geboekt (en soms ook vooraf met de oude CC betaald) hebben??
We hebben heel veel dingen met onze oude creditcard geboekt. Zou dat problemen gaan opleveren? Sommige hotels moeten we ter plekke ook nog betalen met de CC..
Hoe gaat dat nu in de hotels waar we al geboekt (en soms ook vooraf met de oude CC betaald) hebben??
We hebben heel veel dingen met onze oude creditcard geboekt. Zou dat problemen gaan opleveren? Sommige hotels moeten we ter plekke ook nog betalen met de CC..
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Geen enkel probleem, wij hebben dat al meerdere keren gehad, net voor de reis (een keer op de dag voor vertrek) een nieuwe kaart, soms met Annie haar kaart geboekt en ter plaatsen met mijn kaart afgerekend.
Als de kaart waarmee je afrekend maar werkt op dat moment zal het de hotels worst zijn welke kaart je gebruikt.
Als de kaart waarmee je afrekend maar werkt op dat moment zal het de hotels worst zijn welke kaart je gebruikt.
-
- Amerikakenner
- Partner van: a.ka. Damzkie
Ah dat scheelt al een heleboel zorgen, bedankt.
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- gyatso
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Maar weer even een oud draadje naar boven gehaald.
Inmiddels zijn wij een week terug en zojuist werden wij gebeld door Visa, dat in de afgelopen nacht een betaling bij Macy's door Visa was geblokkeerd omdat men het niet vertrouwde. Voor zover men kon zien was dit de eerste poging, de creditcard is dus gelijk geblokkeerd. Onduidelijk was nog bij welke Macy's dit was.
Omdat dit skimmen mij al twee keer in Nederland is overkomen, zijn we dus al heel voorzichtig, maar nog niet voorzichtig genoeg, want wij hebben werkelijk geen flauw idee waar dit zou kunnen zijn gebeurt. Wel hebben wij, maar daar in zullen wij vast niet uniek zijn, betaald in restaurants waarbij de kaart dus even met de serveerster meegaat, maar ja, als je dit al niet meer kan vertrouwen. Wij hebben onderweg zelfs een keer het tanken contant betaald omdat we de boel niet vertrouwde.
Maar ja, zoals het er nu uitziet verder geen schade alleen een geblokkeerde creditcard.
Inmiddels zijn wij een week terug en zojuist werden wij gebeld door Visa, dat in de afgelopen nacht een betaling bij Macy's door Visa was geblokkeerd omdat men het niet vertrouwde. Voor zover men kon zien was dit de eerste poging, de creditcard is dus gelijk geblokkeerd. Onduidelijk was nog bij welke Macy's dit was.
Omdat dit skimmen mij al twee keer in Nederland is overkomen, zijn we dus al heel voorzichtig, maar nog niet voorzichtig genoeg, want wij hebben werkelijk geen flauw idee waar dit zou kunnen zijn gebeurt. Wel hebben wij, maar daar in zullen wij vast niet uniek zijn, betaald in restaurants waarbij de kaart dus even met de serveerster meegaat, maar ja, als je dit al niet meer kan vertrouwen. Wij hebben onderweg zelfs een keer het tanken contant betaald omdat we de boel niet vertrouwde.
Maar ja, zoals het er nu uitziet verder geen schade alleen een geblokkeerde creditcard.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het kan ook zijn dat men nu gewoon extra voorzichtig is geworden. Mijn vader moest afgelopen week naar Wenen voor zijn werk, en op dag twee was zijn creditcard ook weer geblokkeerd, nadat dit eind augustus hier in de VS ook al was gebeurd.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 42 Reacties
- 10429 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne