Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New York 7 dagen planning. Wie kan ons helpen met aanvullen?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
JessicaSteven
Amerika-newbie

New York 7 dagen planning. Wie kan ons helpen met aanvullen?

Bericht door JessicaSteven »

Wij gaan 20 oktober voor het eerst naar New York. Eerst 7 dagen New York, daarna 7 dagen Bahamas en dan weer 2 dagen New York omdat je pas vanaf november kunt schaatsen daar en dat wil ik een keer meemaken :)
Nu is er in New York zoveel te doen, dat we een lijst hebben gemaakt met wat we willen zien en doen.
Op google hebben wij een beetje gekeken wat bij elkaar in de buurt ligt en wat je allemaal vooral op loopafstand kunt doen.
Ik denk alleen dat we op sommige dagen veel meer kunnen inplannen en misschien op sommige dagen wat minder moeten doen? Wie kan ons hierbij helpen en het eventueel aanvullen met dingen die we echt moeten zien..? We hebben een New York Pass van 7 dagen.

Dag 1 Aankomst newark 11.40 dan eerst naar het hotel
S 'middags willen we wat rustigs doen, alleen weten nog niet wat.
Voor de avond hebben we een rondvaart gepland van 2 uur zodat we rustig bij kunnen komen van de reis.

Dag 2
-Madame tussauds
-Macy's
-Plublic libery
-Grand Central
-Chrysler building
-Empire State Building

Dag 3
-Met de watertaxi naar Battery Park
-Opstappen naar Ellis Island
-Vrijheidsbeeld
-Met de watertaxi naar Fulton ferry en teruglopen over de Brooklyn Bridge
-Avond: ?

Dag 4
-Broadway
-M&M world
-Top of the rocks
-moma
-Show van de Lion King

Dag 5
-Wallstreet
-Woolworth building
-Century 21
-Ground zero + museum
-Trinity church
-Federal hall

Dag 6
-Soho
-Chinatown
-Little Italy
-Flatiron Building

Dag 7
Cake Boss (Jersey)
Central parks fietsen
-FAO

Wij zijn dol op het merk Ralph Lauren. Nu zijn we benieuwd of er ergens outlets zitten met deze kleding. Ik kan wel gewone Ralph Lauren winkels op internet vinden, maar geen outlets.. Nu had ik wel Woodburry gevonden, maar dan ben je bijna een hele dag kwijt en ik weet niet of dit het waard is..
Nou we hopen dat iemand wat tips heeft!
tosca
Amerika-expert

Re: New York 7 dagen planning. Wie kan ons helpen met aanvul

Bericht door tosca »

De schaatsbaan bij Rockefeller is al vanaf 15 oktober open (pre-season).

Wanneer je niet naar Woodbury wilt gaan, kun je inderdaad kijken bij Century 21, die heb je er al tussen staan. Geen volledige Ralph Lauren winkel, maar ze hebben het er vast wel!

Ik zou dag drie op dag dag twee doen, je bent dan namelijk vroeg wakker door je jetlag en de rij voor de boot naar het Vrijheidsbeeld en Ellis Island zijn vaak lang.

Wanneer je Top of the Rocks & Empire State Building doet, zou ik er een 's avonds doen en de ander overdag. Mijn voorkeur heeft TOTR overdag omdat je dan Central Park goed kunt zien. Andersom kun je dan wél weer het Empire State Building mooi verlicht zien.
suusja
Amerikakenner

Bericht door suusja »

In 7 dagen kun je wel een goede indruk krijgen van new york. Ik zou proberen je planning zo te maken dat hetgeen je op die dag wilt zien of doen bij elkaar in de buurt ligt. Zo voorkom je onnodig reizen. Je kunt een metrokaart kopen voor 7 dagen die kost 29 dollar. Verder is de nypass heel handig. Zeker omdat je dan sneller ergens naar binnen gaat en niet hoeft te twijfelen over de entreegelden. De eerste avond willen jullie een boottocht gaan doen, maar ik denk dat je dan wel heel moe bent door de reis en het tijdsverschil. Wellicht is dit handiger op een andere avond? En de eerste ochtend zul je waarschijlijk vroeg wakker zijn, misschien dat je dan naar het vrijheidsbeeld kunt gaan, ivm de wachttijden.
Verder vonden wij fietsend de brooklyn brigde over gaan ook erg leuk. Vooral omdat je met de route die je meekrijgt ook een stukje door manhattan en brooklyn fietst. Fietsen kun je huren met je nypass bij battery park.Veel plezier!
Robbie1983
Amerika-ontdekker

Bericht door Robbie1983 »

Wij zijn met de bus naar Woodbury gegaan.
Vonden uiteindelijk een heleboel "koopjes".

Alleen voor Ralph Lauren zou ik niet naar Woodbury gaan. Bij Macy's heb je ook voldoende van dit merk te vinden, en alle overige merken overigens.

Als je naar Woodbury's gaat moet je hier wel een hele dag vooruit trekken.
Het is toch minimaal 1 uur met de bus, terugweg duurt een stuk langer ivm de avondspits.
JessicaSteven
Amerika-newbie

Bericht door JessicaSteven »

Bedankt voor jullie reacties!
We hebben hier al erg veel aan.
We gaan zeker dag 3 ruilen met dag 2.
Zijn er niet dingen die we nog echt moeten toevoegen aan onze planning?
Sommige dagen lijken een beetje 'leeg'..
Wij hebben iets op internet gelezen over de Roosevelt Island Tramway, een soort tram in de lucht..
Heeft iemand hier ervaringen mee ? Lijkt ons wel leuk om te doen!
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

De dagen die leeg lijken kunnen soms weer heel vol worden. Houd er rekening mee dat je vaak onderweg van alles tegen kan komen, zoals een leuke winkel, een museum of parkje waar je toch even binnenloopt of een leuk zaakje waar je net wat langer luncht.
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

JessicaSteven schreef:Wij hebben iets op internet gelezen over de Roosevelt Island Tramway, een soort tram in de lucht..
Heeft iemand hier ervaringen mee ?
Wij hebben dit in 2008 gedaan, en vonden het inderdaad wel leuk met een mooi uitzicht, je ziet Manhattan weer eens van een andere kant.
Het is een kabelbaan over de East River en de gondel vertrekt vanaf de hoek 2nd Ave - 60th Str.
En hier kun je wat meer ervaringen op Tripadvisor lezen.

o.a. te zien in de film Nighthawks

Afbeelding
Richard vd Berg
Amerika-ontdekker

Bericht door Richard vd Berg »

Die Roosevelt Island Tramway is gaaf zeg. Niet opgemerkt toen ik er was. Wilde ook vanuit Manhatten een helicopter trip maken alleen een beetje aan de prijzige kant voor een 15minuten durende trip.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer