Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Business plan

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Rogier van der Maas
Amerika-ontdekker

Business plan

Bericht door Rogier van der Maas »

Zoals beschreven in mijn voorstel topic heb ik het idee om een bedrijf te starten/over te nemen in de US.

Mijn 'droom' is het om een eigen Inn te hebben, maar tussen al die duizenden inn's is het natuurlijk niet zo makkelijk om er een goed lopende inn van te maken, wanneer mijn ervaring niet ligt in de horeca/hospitality services. Mijn insteek zou dan dus eerder zijn om een gecombineerd bedrijf te beginnen waarmee ik niet direct afhankelijk ben van alleen een Inn om in mijn levensonderhoud te voorzien.
De combinatie zou dan zijn om daarnaast een communicatie bureau te starten die zich richt op communicatie ondersteuning aan het midden en klein bedrijf. Dit zal dan gaan om opdrachten zoals brochures redigeren, coordinatie van communicatie activiteiten etc. Dit zijn in principe werkzaamheden die je zelf kan indelen en flexibel genoeg zijn om eventueel jezelf te kunnen detacheren.

Dit zou dan een directe voorzetting van mijn aciviteiten zijn die ik hier in Nederland doe, waardoor ik dus kan aantonen dat ik over de vereiste kwalificaties en kennis beschik om de zaak draaiende te houden. Misschien zou het inderdaad beter zijn om in Amerika binnen te komen op een E2 visum door het overnemen van een bestaand communicatie bureau bedenk ik mij nu ik dit schrijf en dan later de Inn er bij op te starten.

Zoals je dus al merkt is dit nog geen volledig uitgewerkte beslissing. Het idee vormt zich al een aantal jaar en nu is dan ook de tijd voor mij om meer op papier te gaan zetten en om plan matig dingen aan te gaan pakken. Dat is dan ook de reden waarom ik op zoek ben naar een goede template voor een Amerikaans businessplan?

Heeft iemand hier een lege template die ik zou kunnen gebruiken of weet iemand een goede link waar ik er een kan downloaden?

Ik sta uiteraard ook open voor goede ideeën en tips, anders zou ik er niet zo'n uitgebreide post van maken :)
Rogier van der Maas
Amerika-ontdekker

Re: Business plan

Lees nu ook het topic van Pauline & Mark en denk heb ik wel genoeg vermeld?

Dus nog even wat achtergrond info:
Ben getrouwd (niet met de redenering van US), Ik heb een HBO Opleiding Digitale Communicatie, Nima A Communicatie, Nima B Marketing Communicatie en circa 5 jaar ervaring in de communicatie/IT branche. Ik heb werk ervaring in de communicatie bij Nike en Alcatel-Lucent (twee grote namen in de US). Ik ga dit jaar nog een Media Training doen aan de Alcatel-Lucent University (2 daagse training) en ik hoop binnen nu en 2 jaar te gaan starten met een Master in International Corporate Communications aan de Erasmus School of Business.
Communicatie is mijn vak en mijn passie.

Inmiddels draait mijn onderneming nu bijna een jaar en ik heb bijna de gehele tijd full-time werk en meerdere opdrachten. Ik probeer wat meer 'opdrachten' uit de US te krijgen. So far heb ik een Amerikaan geholpen met het schrijven van zijn persbericht :) Uiteraard mag dit meer zijn, maar dat wordt moeilijk vanaf mijn plek in Holland. Ook voor communicatie werk moet je bij de opdrachtgever zitten.

Inmiddels ook mijn .com domeinnaam geregistreerd om eventuele geïnteresseerden in de US in ieder geval de mogelijkheid geven om mijn website te bezoeken en om informatie in het Engels terug te kunnen vinden :)

Tsja en verdere informatie die zal ik geven als je daarom vraagt. :)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Templates van business plannen zijn te vinden, dacht ik, bij de 'kamer van koophandel', en vaak ook bij de banken.
Zie ook http://www.sba.gov/category/navigation- ... g-business
en http://www.sba.gov/content/templates-wr ... iness-plan

en google gaf me:
http://office.microsoft.com/en-us/templ ... 17520.aspx

Afgelopen weekend nog met iemand gesproken die via zo'n template een business plan geschreven had, en dan een copy writer ingehuurd had die er nog eens over gegaan is, zodat het er helemaal strak uit zag. Natuurlijk nadat ze ook de boekhouder eerst over het document had laten gaan.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik begrijp dat je binnen twee jaar aan een opleiding wilt beginnen (masters) die een jaar of twee duurt ?
Dus als je over 'naar de US gaan' schrijft, dan hebben we het over vijf jaar vanaf nu ?

Om een bedrijf te hebben in de US moet je voldoen aan vereisten van de US overheid, qua min. investering, qua aantal USers die je aan het werk zet/houdt, enz.

Een andere route zou zijn om bij een de US bedrijven die je noemt in Ned. een baan te veroveren, dan na een jaar op het L visum naar de US, daar een groene kaart aanvragen, en als die is toegekend kun je doen wat je wilt. Bv. een eigen bedrijf opzetten.
Of je kunt, aangezien je niveau boven bachelors ligt, in de US een baan zoeken/vinden en op het H1B visum binnen komen, dan groene kaart aanvragen, en zo verder.

Mocht je zelf iets willen opzetten of willen overnemen, dan is er hier een deelnemer, PBBI.
Hij heeft - via een bedrijf waar hij voor werkt - ruime ervaring op dit gebied, vooral als het gaat om overname van een bestaand bedrijf in de USA.
(Helaas hebben we al een tijdje niet van hem vernomen, de economische situatie zal daar wel oorzaak van zijn.)
Rogier van der Maas
Amerika-ontdekker

Dank jewel voor jouw reactie. Dat klopt de opleiding zelf duurt circa een jaar tot anderhalf jaar.

Ik ben redelijk op de hoogte van de algemene eisen om een investors visum voor een bedrijf te krijgen. Vandaar ook dat ik aan het kopen van een marketing communicatie bedrijf zat te denken.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik denk dat je een andere route moet volgen, nl. opdrachtgevers vinden in de US, en er uiteindelijk een baan uit slepen. Daar kun je nu al mee beginnen.
Als je op een H1B in de US bent, kun je voor een groene kaart gaan. Heb je de G.K. dan kun je doen wat je wilt beroeps/bedrijfsmatig.
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Mocht je zelf iets willen opzetten of willen overnemen, dan is er hier een deelnemer, PBBI.
Hij heeft - via een bedrijf waar hij voor werkt - ruime ervaring op dit gebied, vooral als het gaat om overname van een bestaand bedrijf in de USA.
(Helaas hebben we al een tijdje niet van hem vernomen, de economische situatie zal daar wel oorzaak van zijn.)
Ha, ha, die Oortjes. Ik ben er gewoon, heb alleen niet veel te melden op dit moment. Geen echte specifieke vragen , vandaar.
De economische situatie? Grappig dat je zo'n conclusie trekt, 8) Nee, we gaan gewoon door, maar het grootste deel van onze klanten komt op dit moment uit andere Europese landen, niet meer uit nederland.
Het is wel rustiger geweest, toen de rotzooi begon in de VS en er hier nog niets aan de hand was, maar nu is het overal een zooitje :roll: en misschien op dit moment wel erger in Europa, dus de mensen vertrekken weer gewoon naar de VS.
En ik moet zeggen dat ze het allemaal goed doen.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Hi PBBI - leuk iets van je te horen wederom ! En prima dat al je klanten het goed doen, dat zegt veel over hen, maar ook iets over jou, dat je ze geholpen hebt de juiste keuze te maken. (Je ziet, ik kan niet helpen conclusies te trekken.....)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Kwam toevallig nog deze vragenlijst tegen van BMO, Bank of Montreal, die je helpt bij het opzetten van een business plan. Kan misschien handig zijn:
http://www4.bmo.com/bmo/popup_template/ ... elId=46646
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik weet nog wel een E2 mogelijkheid voor je. Een top rated KOA campground.

Heb je behalve een businessplan ook een budget?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Is het hard werken om zo'n campground draaiend te houden? Kan je dat als koppel in je eentje doen, of moet je met personeel werken? Want op zich lijkt het een goede manier om aan een tijdelijk visum te komen (als het aangenomen wordt op het consulaat als zijnde ok), maar toch duurt het blijkbaar een hele tijd vooraleer er kopers gevonden worden?
Elke
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Het is 3 a 4 maanden keihard werken in de zomer maanden, 4 maanden redelijk relaxed en de rest van de tijd wordt benut in de RV met rondreizen, trips naar ned etc.
De camping wordt gerund door mijn schoonouders, met zijn tweeen dus.
In de zomer hebben ze vaak een koppel dat in ruil voor een staplaats een x aantal uren per week meehelpt.
Een ideale manier van werken vind ik, met de mogelijkheid om veel van het land te zien
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dat klinkt inderdaad leuk. Spijtig dat er dan niet sneller kandidaat-overnemers zijn. Kwalificeert het zich dan wel voor een E2 visum, want ik zie geen substantiele tewerkstelling voor Amerikanen?
Elke
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ja, dat doet het wel. Ze heeft als het druk is ook mensen extra in dienst en ze hebben er een restaurant bij dat bemand kan worden
Paul v B
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Paul v B »

Wat zou het budget dan moeten zijn en waar ligt de Koa? Of is meer iets voor een pb?
http://www.fotorepareren.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.pbase.com/paulvanbaardwijk" onclick="window.open(this.href);return false;

2000: Florida
2004: Southwest
2006: Southwestmid
2008: Southeast + Florida
2009: New York City
2010: New England + New York
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Het is de KOA in Greybull WY, vlakbij Yellowstone.
Ik heb je een emailtje gestuurd

Mark
Paul v B
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Paul v B »

Ik kan je niet terugmailen, bedankt voor de link, ziet er mooi uit!
http://www.fotorepareren.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.pbase.com/paulvanbaardwijk" onclick="window.open(this.href);return false;

2000: Florida
2004: Southwest
2006: Southwestmid
2008: Southeast + Florida
2009: New York City
2010: New England + New York
Matjong
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Matjong »

Dat lijkt me ook wel wat, zoiets runnen. Misschien komt het er ooit nog wel eens van :-)
Onze emigratie naar Atlanta: http://movetoatlanta.wordpress.com/
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer