Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rockies september 2011

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Rockies september 2011

Bericht door Rob »

(Martin weet nog van niets)
Nu wel dus :lol:
swissdutchie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door swissdutchie »

Hoi Marianne,
Leuk, dat je hebt genoten van ons verslag. Ja Rocky Mountains NP is zeer zeker de moeite van een iets langer bezoek waard. Ook wij hadden er eigenlijk nog veel te weinig tijd voor. Zo had ik graag nog een extra dag in het oosten (omgeving Bear Lake) gehad, want er zijn daar heel veel wandelmogelijkheden. Ook op de Trail Ridge Road hadden we graag wat meer tijd doorgebracht, om niet alleen de uitzichtspunten te bezoeken, maar ook af en toe een korte wandeling te kunnen maken. En tenslotte is daar ook nog het westen van het park rond Grand lake, waar we behalve het visitors center eigenlijk helemaal niets hebben gezien. Je ziet, ook wij moeten dringend nog een keer terug naar dit prachtige park. Ik zou bovendien een volgende keer ook heel graag nog iets meer van Colorado zien. De San Juan Mountains in het zuiden van Colorado lijken me ook heel erg mooi. Ik heb daar al schitterende plaatjes van gezien genomen tijdens de bloeiperiode van de 'wildflowers'. Lijkt me schitterend!
Ik heb begrepen, dat jullie de vorige keer in RMNP nogal last van de hoogte hadden. Misschien dat jullie het de volgende keer iets geleidelijjker moeten aangaan, eerst de iets lager gelegen regio's bezoeken en pas al je daaraan gewent bent, langzaam aan de hoogte ingaan. Wij hebben het geluk, dat we beide eigenlijk weinig last van de hoogte hebben, tenminste zolang we beneden de 4000m blijven. Met last bedoel ik dan hoofdpijn, misselijkheid of dergelijke, want ook wij raken op deze hoogte natuurlijk veel sneller buiten adem dan in lager gelegen gebieden. Zo maakte ik op onze eerste wandeling van Lily Lake naar Lily Ridge al gauw geluiden als een vol geladen stoomtrein.
Ook de Badlands in South Dakota zijn zeer zeker de moeite. Ik vond het een erg ondergewaardeerd park. Het heeft echt prachtig natuurschoon, veel vrij eenvoudige korte trailtjes en is vergeleken met bij voorbeeld Yellowstone erg rustig. We hebben er zelfs nog wildlife gezien ook: bizons, bighorn sheep, pronghorns en natuurlijk de schattige prairie dogs. Dus ook hier valt best veel te beleven.
Veel plezier met het plannen van jullie volgende reis! Groetjes,
Franziska
swissdutchie
Amerikakenner
Contacteer:

Hallo allemaal,
Inmiddels is ook ons webalbum op Picasa klaar. Als jullie dus zin hebben, om een uitgebreide selectie van onze foto's te bekijken, ga dan naar:
https://picasaweb.google.com/1181246881 ... HW4szPgAE#
Veel plezier! Groetjes,
Franziska
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

@Franziska,

Wat een mooie foto's van jullie reis zeg, echt een topper die reis.

Mvg
Hans & Francisca
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Franziska, heerlijk om jullie foto's te mogen bekijken. Jullie hebben veel gezien en gedaan tijdens de reis. Prachtig.
Dank voor het delen met ons.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Prachtige foto's :thumbup:
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Mooi. :clap:
Groet,

Old Faithful
Walnic
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Walnic »

Wat een prachtige foto's. Volgend jaar zomer lopen wij daar zelf rond, je maakt me met deze foto's al helemaal enthousiast.
swissdutchie
Amerikakenner
Contacteer:

Hartelijk dank allemaal voor de complimenten betreffend onze foto's. We vinden het leuk, als we met onze plaatjes ook andere mensen enthousiast kunnen maken voor dit schitterende stukje Amerika.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer