Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

verkeersregels en boetes

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Encinitas
Amerikafan

Re: verkeersregels en boetes

Bericht door Encinitas »

Petra/VS schreef:Meestal zit je goed met zo'n 10% over de snelheidslimiet
Loek schreef:Ik zou de marge wat kleiner houden, 3-5 MPH bijvoorbeeld.

Ik hou zelf ook zo'n 10% aan, en heb daar nog nooit problemen mee ervaren. Inmiddels langs vele controles gereden. 3-5mph is natuurlijk safer.

Heb ook vaker de gordel niet om voor kleine stukjes. Wordt niet sterk op gelet hier.

Moet zeggen, vind de verkeerspolitie hier OK in de US. Niet zo'n kinderachtige houding voor kleine overschrijding van de max. snelheid. Fout parkeren/niet betalen voor parkeren is een ander verhaal...hiervoor ben ik enkele keren beboet.

Encinitas
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het zegt al iets, dat je in Maryland op de interstate geen boete naar huis krijgt gestuurd, als de camera je flitst, zolang je niet meer dan 12 mijl boven de snelheidslimiet rijdt (limiet 65 mijl/uur). Maar, zoals Loek schrijft, hoe hoger de limiet, hoe sneller je een boete krijgt, als je eroverheen gaat. Dat is hier in Virginia ook zo.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Wow, Petra is dat echt zo?! :shock: Maar je kan dan nog wel op de bon geslingerd worden voor 5mph te hard als ze je "live" betrappen?

DC is trouwens berucht om zijn flitspalen, daar moet je als toerist echt heel goed op de maximale snelheid letten. Zelfs mijn collega (die bovendien in DC woont :lol:) kreeg laatst een rekening voor meer dan $250 op de mat! Hij reed inderdaad ver over de toegestande snelheid, maar in DC ligt te max snelheid soms veel lager dan je voor een bepaald soort weg zou verwachten en dan sta je voor je het weet op de foto.

Over het van baan veranderen: het valt me op dat mensen veel meer in hun eigen baan blijven dan in Nederland. Ik vind dat veel prettiger en veiliger dan het alsmaar van baan veranderen.
Afbeelding
Michelle1711
Amerika-ontdekker

Bericht door Michelle1711 »

@Hockey De vakantie wordt er zeker niet door verpest.
Het hard(er) rijden op een vrijwel lege snelweg vind ik niet zo spannend, in de zin van gevaarlijk.
Het rode licht had hij (wij) beter op moeten letten.
Al met al terecht aangehouden maar wel prettig dat we er met een waarschuwing vanaf zijn gekomen.

Bedankt voor de berichten over de rijbaan op de snelweg.
2009 Rondreis Florida
2010 Rondreis West-Amerika
2011 Rondreis Oost & Zuid Amerika
2012 Rondreis West-Amerika
2014 New York
2015 Canada & Amerika
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik houd altijd de stelregel aan dat ik niet harder rijd dan het overige verkeer op mijn weg in Amerika. Dus snelheid aanpassen aan het overige verkeer. Zo reed ik in 2006 van Los Angeles naar Las Vegas en reed het verkeer ten oosten van Los Angeles op de I-15 flink door. Ik ging gewoon 'mee' maar zag op een gegeven moment 95 Mph op de teller staan, toen maar wel wat gas terug genomen. :wink:

In 2007 in Seattle reden mijn broer en ik op de HOV Lane ruim boven de snelheid, en werden dan ook staande gehouden door een 'stille'... Gelukkig eraf gekomen met een waarschuwing. :D

Probeer nu dus niet op te vallen tussen het andere verkeer al rijd ik soms stevig door.

@ Michelle1711: als je er met die snelheid met een waarschuwing vanaf komen mag je niet ontevreden zijn. Ik heb ze voor minder beboet zien worden.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Loek schreef:
Petra/VS schreef:Meestal zit je goed met zo'n 10% over de snelheidslimiet.
Hier in Colorado heb je op de interstates een speedlimit van 75 MPH, als je daar met 10% overheen gaat rij je dus bijna 83 MPH en dan kun je als de state patrol in de buurt is wel rekenen op een bekeuring. Ik zou de marge wat kleiner houden, 3-5 MPH bijvoorbeeld.
Op onze geliefde I-25 zet ik de Cruise altijd op 80MPH, en 's nachts op 83.

Off-topic: Dennis en Loek weten jullie waarom het zo belachelijk druk was op de I-25 zondag van FoCo (Ft. Collins) naar Denver? Allemaal voor de Broncos - Packers game...?
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

guinevere schreef:Wow, Petra is dat echt zo?! :shock: Maar je kan dan nog wel op de bon geslingerd worden voor 5mph te hard als ze je "live" betrappen?
Ja, als ze vervelend zijn kunnen ze je "live" voor minder beboeten, maar ik denk, dat het maar heel zelden voorkomt, dat je voor 5 mijl over wordt aangehouden. Hier in Vienna in ieder geval niet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Dento> Ik lig hier in een deuk om je "aanmoedigingsbeleid" - dat pas ik ook regelmatig toe :) Wel jammer dat het dan een politie auto was..hahaa!

Ik rij meestal 5 mijl over de snelheidslimiet, en heb nog nooit problemen gehad (met snelheid dan - de "rolling stop" is blijkbaar toch wat moeilijker af te leren ;) ). De enige plek waar ik echt oplet zijn woonwijkene. Bij ons mag je 25mph, maar dat kun je echt niet maken met al die kinderen op straat..van mij mogen ze eigenlijk wel wat vaker in de suburbs zelf controleren..

Oh ja, en 21mph is niet verkeerd. Hier in Georgia ben je vanaf 15mph over de limiet een "superspeeder", en krijg je echt een flinke boete.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Dit jaar in Texas vlak voor Amarillo aangehouden door een unmarked policecar.
Deze ging flink raar doen voor ons maar niet herkenbaar als politie pas na tien minuten
heel hinderlijk lins en rechts voor de auto kleven gestopt.
Bleek dus een politie agent te zijn die aangaf ons al enige tijd te volgen nadat de radar
had aangegeven dat we te hard reden.
Omdat we niet uit de USA kwamen moesten we mee naar het politieburo.
Waar we voor het court moesten verschijnen.
Toegegeven dat we te hard reden kwamen ze op 7 mile en een boete van 200 cash.
En anders 24 dagen in de gevangenis.
Ook bij ons reden ze aan de linker kant harder en werden niet aangehouden.
Het maakte in ieder geval flinke indruk en bij uittellen mochten we stoppen na 195 dollar.
Vondt het zo indrukwekkend dat we de rest van de vakantie net iets minder dan de toegestane
snelheid hebben gereden,
Michelle1711
Amerika-ontdekker

Bericht door Michelle1711 »

@eric44051 Wow wat een vervelende ervaring zeg.
Ze kunnen je voor 7 mile te hard toch geen 24 dagen gevangenisstraf opleggen?
Ben benieuwd wat een advocaat daarover zegt. Moest je dan dezelfde dag voorkomen?
2009 Rondreis Florida
2010 Rondreis West-Amerika
2011 Rondreis Oost & Zuid Amerika
2012 Rondreis West-Amerika
2014 New York
2015 Canada & Amerika
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Er staat geen gevangenisstraf op snelheidsovertredingen want dit is voor de staten verboden. In plaats daarvan staat er een boete op. Kom jij echter niet opdagen in court of betaal je je boete niet, dan kan er wel een arrestatiebevel worden uitgevaardigd voor je, wat dan resulteert/kan resulteren in een gevangenisstraf.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Alessandro
Amerikafan
Partner van: Els (sinds 1970)
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Alessandro »

DixieChick schreef: Zolang je ingehaad wordt door anderen, dan zal je hier in Georgia niet zo snel aangehouden worden, behalve als het om een school zone of een schoolbus gaat. Daar moet je trouwens ook heel erg opletten, als een schoolbus stil staat met zijn rode stopbordje uit, dan MOET je stoppen, ook als je aan de overkant van de weg rijd (en ook als dat een vierbaans weg is). Alleen als er een divider tussen de weghelften zit, dan hoeft het niet. Er zijn hier in het afgelopen jaar een paar nare ongelukken geweest met kinderen, schoolbussen, en auto's, en je wordt echt keihard aangepakt.

Wat is dit toch een geweldige goede verkeersregel! Ik zou willen dat dit onmiddellijk in Nederland van kracht zou worden. Ik rijd namelijk wekelijk schoolbussen (gelede 18 meter bussen) en erger me al jaar in jaar uit aan het gedrag van sommige automobilisten, die je vaak vrij stevig voorbij komen, als je stopt bij een uitstapplaats. Kinderen blijven kinderen en kunnen pratend en lachend ineens achter of voor de bus langs oversteken.
We've been long together, through pleasant and through cloudy weather. (Anna Laetitia Barbauld)

http://elssander.waarbenjij.nu
Alessandro
Amerikafan
Contacteer:

eric44051 schreef: Toegegeven dat we te hard reden kwamen ze op 7 mile en een boete van 200 cash.
En anders 24 dagen in de gevangenis.
Ik schrok toch even, want ik las (ik dacht dus dat er een 'l' te weinig stond):
"..... kwamen ze op 7 mille .....". Sodemieters, 7.000 pietermannen!
Maar gelukkig bedoelde je:
"..... kwamen ze op 7 miles...." en dan valt die 200 bucks weer mee..., toch?
We've been long together, through pleasant and through cloudy weather. (Anna Laetitia Barbauld)

Alessandro
Amerikafan
Contacteer:

http://www.usa-traffic-signs.com/Test_s/50.htm
Ga naar deze site en test je kennis van Amerikaanse verkeersborden.
Je zal verbaasd zijn, hoe beperkt je kennis is. Veel plezier.
Na de test krijg je per sectie te zien, hoeveel je hebt gescoord. Je kan dan per fout nazien wat het juiste antwoord zou zijn geweest. Een prachtige tutorial.

Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Zo beperkt is mijn kennis precies dan toch niet ;-) 28-30-29-30-26

Moet zeggen dat ik de borden in de USA wel heel duidelijk vind. Ook de verschillende kleuren (geel-zwart, wit-rood, blauw) vind ik heel duidelijk. Het geeft je toch een beter idee van hetgeen er aan zit te komen: verbod, oppassen,...
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer