Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telecommunicatie met het thuisfront

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
mamsie
Amerika-ontdekker

Telecommunicatie met het thuisfront

Bericht door mamsie »

Binnen enkele maanden vertrek ik naar de USA - nu vraag ik me wel af op welke manier ik het beste contact kan houden met het thuisfront.
Via mail - dan moet ik natuurlijk op het internet raken en m'n laptop meenemen (of ik zou nog een i-phone moeten kopen); sms-jes/telefoneren - blijkbaar is m'n gsm verouderd want ik heb enkel dualband (ik ben zo niet op de hoogte van die laatste snufjes)
Zoals jullie merken ben ik een echte leek op het vlak van telecommunicatie en ik hoop hierwat goede tips te mogen ontvangen ! (daar twijfel ik niet aan :blink: )

groetjes, mamsie
Sluit je ogen, droom je leven - Open je ogen, leef je dromen !
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telecommunicatie met het thuisfront

Bericht door DVDGuy »

Zonder een aankoop te hoeven doen, zou je natuurlijk gebruik kunnen maken van internetcafe's en soms hebben hotels dergelijke faciliteiten ook, bijv. in de lobby.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Voor de US heb je minimaal een tri-ban GSM toestel nodig.
bij veel beller lopen de kosten nogal erg snel op, dus ligt een beetje aan je belgedrag wat "handig" is.

- laptop+skype is verweg de goedkoopste oplossing, hier is oo redelijk wat over te vinden op dit forum
- GSM (tri/quad band) is wel handig aangezien mensen jou dan ook kunnen bereiken

Triband GSM's zijn er zat te koop in Nederland (tweedehands).
Als je in de US veel met Amerikaanse nummers gaat bellen, is het mischien te overwegen om een amerikaans (pre paid) toestel te kopen bij de Walmart o.i.d.
of ik zou nog een i-phone moeten kopen
hoeft niet persé een Iphone te zijn om te kunnen mailen.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Er is al heel wat geschreven op het forum over contact houden met het thuisfront. Probeer de zoekfunctie eens met 'mobiele telefoon' of 'contact thuisfront'.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
jvandijk65
Amerikafan

Bericht door jvandijk65 »

Vlak voor onze reis naar Amerika kwam ik een aanbieding tegen voor een netbook. Ideaal om te skypen, mailen, even het internet op, bijhouden van een weblog en voor het opslaan van de foto's. Bij bijna alle hotels hadden we gratis Wifi, niet altijd even snel, maar over het algemeen voldoende voor hetgeen we wilden doen. Je hoeft zeker geen computer-genie te zijn om dit te gebruiken. Het formaat van dit laptopje is ook zeer praktisch tijdens het reizen. Voordeel ten opzichte van bijvoorbeeld een Ipad leek mij dat het handiger is om te typen met een toetsenbord (maar daar kan ik me in vergissen, heb geen ervaring met een Ipad). Echt erg tevreden met deze aankoop!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb dit jaar voor ook een netbook meegenomen, en dat is zeer goed bevallen. Lekker klein, handig om de foto's op te slaan, en prima voor mailen en skypen. (Ik weet ook niet hoe dit is vergeleken met een IPad, toen ik hem ging kopen wilde iedereen mij natuurlijk een tablet aansmeren, maar niemand kon mij daarvan de voordelen uitleggen. :wink: )

Voorgaande reizen hebben we het altijd zonder laptop en gsm gedaan, je komt wel vaak een pc tegen in de lobby van een hotel. Wat ik mis in alle adviezen is dat je heel goed met een vaste telefoon kunt bellen. Koop een telefoonkaart, en je kunt overal bellen (telefooncel, hotelkamer) voor niet te veel geld. Altijd bereik. Als je gebeld moet kunnen worden is dat natuurlijk geen oplossing. Ik liet altijd adressen van telefoonnummers van onze hotels achter bij de thuisblijvers zodat ik in geval van nood bereikt kon worden.

Marianne
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Bijna overal is gratis wifi, dus kun je lekker op bed liggen mailen. Skype kun je gebruiken om te kunnen bellen, maar dat bleek op mijn laptop niet te werken. Ik liet mij op mijn Nederlandse mobiel bellen en dat kost natuurlijk wel 'n hoop, maar vond het wel gezellig om regelmatig met m'n beste vriendin bij te kunnen babbelen. Vorig jaar had ik 'n Amerikaanse gsm gekocht maar dat vond ik uiteindelijk best 'n gedoe en er op gebeld worden kostte nog behoorlijk veel.
mamsie
Amerika-ontdekker

Bericht door mamsie »

Lijkt idd wel ideaal...is dat duur in aankoop ? (en kan je ook een DVD bekijken op zo'n netbook ?)
Ik ga wel niet op hotel, maar met een camper rondtrekken...ik vermoed dat op sommige campings ook Wifi is ? :idea:
Voor het bellen of sms'en is het minder duidelijk waarmee ik het beste af ben - 'skypen' : moet je dan dat programme aankopen of kan je dat gratis downloaden ?

Groetjes, mamsie
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

in veel natuurparken is geen wifi en soms zelfs geen gsm-ontvangst, dus hangt er vanaf waar je met die camper gaat staan

skype kun je gratis downloaden en van skype naar skype is gratis, wil je echter naar 'n mobiel nummer bellen betaal je er een paar tientjes per maand voor

In mijn kleine laptop zit geen dvd-speler, maar ik heb 'n mini samsung gekocht (ca. 35 euro) die ik aan m'n laptop kan hangen, idd ideaal om lekker op bed dvdtjes te kunnen kijken. De lokale tv is toch niet veel soeps met nog veel meer reclamebreaks dan hier.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Voor 200-300 euro heb je al wel n kleine laptop.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Voor 200-300 euro kun je ook gewoon een hoop bellen :geek2:
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

nou, daar ben ik lang niet mee toegekomen hoor!

en die laptop is gewoon je entertainment als je op bed ligt: internetten en dvdtjes kijken
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Zoals Marianne ook al aangaf: je kunt op heel veel plaatsen (7-Eleven, Safeway) telefoonkaarten van $5 kopen die met een code werken, waarvoor je 2 uur naar Nederland kunt bellen (bijv. PennyTalk). Makkelijk en goedkoop. Inderdaad geen oplossing om gebeld te kunnen worden, maar als het gaat om noodgevallen kun je altijd een mobieltje meenemen om gebeld te worden. Je kunt dan terugbellen met de kaart via een vaste lijn om de kosten te drukken. Of laat het thuisfront een sms sturen met "bel even".
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Gringo
Amerika-ontdekker

Bericht door Gringo »

Wij hadden vorig jaar een mobieltje bij de walmart gekocht met bel te goed en service die loopt dacht ik na 3 maanden af.Dus de rest van het jaar was hij dood.
Dit jaar dachten we, we kopen er een nieuw bel te goed bij en kunnen deze dan gewoon weer gebruiken,( hou er niet zo van om iedere x maar weer nieuw te kopen) maar nu bleek dat je de telefoon opnieuw moet activeren dit zou 2 weken duren vertelde ze ons bij walmart.
Hun adviseerde ons gewoon weer een nieuw mobieltje te kopen wat dan gelijk in gebruik te nemen is, nu het was geen suc6.
Als je begint met bellen moet je via een computer bellen dus gelijk worden er air minuten afgehaalt vaak werdt de verbinding verbroken of hij ging over en stopte dan weer.
conclusie we hebben zeker de helft van onze minuten niet kunnen gebruiken om dat ze al op waren aan het doorschakelen wat dan gewoon niet lukte :(
En verder heb je in een aantal gebieden gewoon geen bereik.
Afbeelding
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Dento schreef:Zoals Marianne ook al aangaf: je kunt op heel veel plaatsen (7-Eleven, Safeway) telefoonkaarten van $5 kopen die met een code werken, waarvoor je 2 uur naar Nederland kunt bellen (bijv. PennyTalk). Makkelijk en goedkoop. Inderdaad geen oplossing om gebeld te kunnen worden, maar als het gaat om noodgevallen kun je altijd een mobieltje meenemen om gebeld te worden. Je kunt dan terugbellen met de kaart via een vaste lijn om de kosten te drukken. Of laat het thuisfront een sms sturen met "bel even".
Je hebt niet overal 'n vaste telefoon op je hotelkamer, dus nog niet echt praktisch. Gezien het tijdverschil werd ik meestal gebeld als ik al op bed lag of net wakker werd. Op die momenten had ik tenslotte ook tijd om lekker 'n half uurtje te babbelen, als ik onderweg ben niet.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Ik zou je toch een smartphone aanraden. Ik ben groot voorstander van WhatsApp, een free messenger voor iPhone, BlackBerry, Android en Nokia.

WhatsApp is een applicatie waarmee je gratis berichten kunt sturen, het lijkt op SMS'en. Je kunt wereldwijd gratis berichten sturen, mits je wifi hebt (en jijzelf en de ontvanger bezit over bovenstaande GSM). Ik heb erg genoten van WhatsApp deze vakantie... zodra je in de buurt bent van gratis wifi, kun je eindeloos gratis berichten en foto's sturen. Je ziet wanneer iemand online is of je bericht heeft gelezen. Op veel plaatsen heb je gratis wifi tegenwoordig. In Spanje had ik het bijna overal, in restaurants, cocktailbars, zelfs op het strand .. Ik heb zo steeds contact gehouden met het thuisfront... of werd lastig gevallen door mijn dochter eerder ;) -- Klasgenoot van me heeft zo contact gehouden met zijn broer in Amerika...

Ander voordeel van smartphones is dat je kwalitatief goede foto's kunt maken en deze direct via WhatsApp kunt versturen naar het thuisfront.

Edit: om verwarring tegen te gaan, heb ik SMS'en vervangen door WhatsAppen (WhatsAppen lijkt namelijk op SMS'en, maar is niet hetzelfde).
Laatst gewijzigd door Sandy op 06 okt 2011, 19:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Sandy
mamsie
Amerika-ontdekker

Bericht door mamsie »

Vraagje voor Sandy: moet je dan allebei over een smartphone beschikken ?
Enne, misschien een domme vraag maar: wat is juist het verschil tss een i-phone en een smartphone (ik ben echt niet op de hoogte van alle nieuwigheden in de 'mobiele communicatie-sector')

groetjes,
mamsie
ralfbosz
Amerikafan

Bericht door ralfbosz »

mamsie schreef:Vraagje voor Sandy: moet je dan allebei over een smartphone beschikken ?
Enne, misschien een domme vraag maar: wat is juist het verschil tss een i-phone en een smartphone (ik ben echt niet op de hoogte van alle nieuwigheden in de 'mobiele communicatie-sector')
Voor WhatsApp hebben beide partijen een smartphone nodig, het is geen SMS'en namelijk, het is WhatsAppen :).

Een SmartPhone is een telefoon met Android, iOS (iPhone dus), BlackBerry of Windows 7, alleen voor Windows 7 is nog geen WhatsApp beschikbaar (komt binnenkort). En gratis is het niet, op de iPhone kost het programma minder dan 1 euro, voor Android is het het 1e jaar gratis.

Ik vond het ook ideaal, onderweg lekker met het thuisfront berichten uitwisselen en af en toe een leuke foto. Daarnaast ook handig om je Twitter en Facebook up-to-date te houden voor de rest van je vrienden. Of zelfs je blog, er is een WordPress-app op de iPhone en Android waar dat prima mee te doen is.

Voor internet op je smartphone in de VS kun je meer vinden in dit topic: viewtopic.php?f=10&t=31994

En wachten tot 11 oktober voor de nieuwe Google Nexus Prime ;).
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Dat zijn geen domme vragen hoor ... ik wist eerst ook het verschil niet en nog steeds niet helemaal. Ik werd laatst nog uitgelachen door mijn dochter omdat ik niet wist wat 'pingen' was. ;) :roll:

Smartphones zijn GSM's waar je meer mee kunt dan bellen alleen, zoals internetten, emailen enz. Ja een voorwaarde van WhatsApp is dat jijzelf en degene aan wie je een bericht wil versturen (dus het thuisfront in jouw geval) ook beschikt over een iPhone, BlackBerry, Android of Nokia. Zover ik weet draait WhatsApp alleen op die smartphones.

Edit: ralfbosz was me al voor. Ik vond het ook heerlijk dat ik ter plekke foto's of filmpjes van mijn iPhone zo op Facebook kon zetten of per email versturen...
Sandy
ralfbosz
Amerikafan

Bericht door ralfbosz »

Sandy schreef:Edit: ralfbosz was me al voor. Ik vond het ook heerlijk dat ik ter plekke foto's of filmpjes van mijn iPhone zo op Facebook kon zetten of per email versturen...
Daarnaast is Google Maps ook erg handig, mijn meegenomen TomTom had in Dallas mooi een verkeerde POI voor het Hard Rock Café, dus via Google Maps de juiste plek gevonden (een half uur weer terug rijden).
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer