Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
goedkoop hotel New York?
goedkoop hotel New York?
Hallo,
In aug. 2012 zijn we 4 dagen in New York. Goedkope hotels in New York zijn er natuurlijk niet, maar misschien weet één van jullie een hotel dat centraal is gelegen en toch niet al te duur is. We hechten niet aan luxe en gebruiken het hotel alleen om te slapen. Dus als het schoon en rustig is en een gunstige ligging heeft zijn we al zeer tevreden.
Claudia
In aug. 2012 zijn we 4 dagen in New York. Goedkope hotels in New York zijn er natuurlijk niet, maar misschien weet één van jullie een hotel dat centraal is gelegen en toch niet al te duur is. We hechten niet aan luxe en gebruiken het hotel alleen om te slapen. Dus als het schoon en rustig is en een gunstige ligging heeft zijn we al zeer tevreden.
Claudia
Re: goedkoop hotel New York?
Goede en centraal gelegen hotels die goedkoop zijn bestaan niet in New York. Helemaal niet in augustus. Je zou een hostel kunnen proberen. Of iets verder weg van manhattan zitten.
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Hoi,tnc0503 schreef:Hallo,
... niet al te duur ....
Claudia
Misschien kun je even aangeven wat niet al te duur is voor jullie.
Voor de 1 is dat 50 dollar en voor de ander 200 dollar (gezien de plek en de tijd).
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Via Priceline voor 109 dollar in dit hotel gezeten (was in juli 2009): http://www.parkcentralny.com/
De goedkopere, centraal gelegen, hotels waar wij geslapen hebben waren:
Hotel 31 en Hotel Pennsylvania (de laatste heeft mijn voorkeur).
Volgens mij had ik deze hotels geboekt via expedia.nl.
Hotel 31 en Hotel Pennsylvania (de laatste heeft mijn voorkeur).
Volgens mij had ik deze hotels geboekt via expedia.nl.
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
je moet goed blijven zoeken, hotels zijn af en toe plots even betaalbaar. Maar nu is het waarschijnlijk nog te vroeg voor een goede prijs.
Hotel Penn is goedkoop en in het centrum...echt goedkoop is het hotel Carter, maar ja.....dan moet je wel eerst heel goed alle reviews lezen voor je die keuze maakt.
travelox.de is een goede site om goedkope hotels te vinden.
welke prijs denk je aan? Bedenk dat niet alle sites de prijzen incl belasting en toeristentoeslag geven, vooral de Amerikaanse sites niet...dan moet je nog eens 17% bovenop de prijs gooien...
je kunt ook voor een hotel in Queens kiezen, net over de East River...dan ben je al iets goedkoper uit, maar zit je zo in de stad...
Hotel Penn is goedkoop en in het centrum...echt goedkoop is het hotel Carter, maar ja.....dan moet je wel eerst heel goed alle reviews lezen voor je die keuze maakt.
travelox.de is een goede site om goedkope hotels te vinden.
welke prijs denk je aan? Bedenk dat niet alle sites de prijzen incl belasting en toeristentoeslag geven, vooral de Amerikaanse sites niet...dan moet je nog eens 17% bovenop de prijs gooien...
je kunt ook voor een hotel in Queens kiezen, net over de East River...dan ben je al iets goedkoper uit, maar zit je zo in de stad...
- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Hou er vooral rekening mee dat er heel vaak een reden is dat een hotel goedkoop is en toch op een goede lokatie.
Kan variëren van smerig, ranzig, tot piepklein met gedeelde toilet en douche.
Zoals hierboven al gezegd, let goed op de recensies.
Mocht je een klein beetje meer te besteden hebben dan zou ik toch even door blijven zoeken.
Soms kom je ineens toch wat tegen.
Wij hebben 3 jaar terug in juli in het Amsterdam Court hotel gezeten, vlak bij times square.
Maar dan moet je inderdaad geluk hebben dat er een aanbieding komt op boekings sites.
De normale prijzen zijn vaak erg hoog helaas.
Kan variëren van smerig, ranzig, tot piepklein met gedeelde toilet en douche.
Zoals hierboven al gezegd, let goed op de recensies.
Mocht je een klein beetje meer te besteden hebben dan zou ik toch even door blijven zoeken.
Soms kom je ineens toch wat tegen.
Wij hebben 3 jaar terug in juli in het Amsterdam Court hotel gezeten, vlak bij times square.
Maar dan moet je inderdaad geluk hebben dat er een aanbieding komt op boekings sites.
De normale prijzen zijn vaak erg hoog helaas.
- meyem
- Amerika-expert
ik vind dat zoeken naar een betaalbaar hotelletje altijd wel leuk....
je hebt nog tijd zat...ik zou zeggen, ga eens in de week eens op een site als travelox of kayak shoppen...je raakt vanzelf een beetje thuis in de prijzen en de locaties...vooral als je toch alleen naar de goedkope stekkies zoekt (net als ik...
)
En zodra je een prijs tegenkomt die je zint, boek je die....
voor NY is het heel gebruikelijk om iets te boeken en als je wat beters vindt, zeg je het weer op...dat doe ik vaak...uiteraard alleen via sites waar je niet vooruit moet betalen en dan wel al je annuleringsbevestigingen bewaren...booking.com is een site waar je niet hoeft te betalen...
zo kun je op je gemak naar wat leuks vinden en zelfs nog op het laatste moment priceline gaan overwegen...
momenteel heb ik een boeking staan bij het Country Inn & Suites, in Queens, vind ik een prima stekkie voor de winter.
ik heb voor juli 2009 het Pod Hotel kunnen boeken voor 385 € voor een week, stapelbedden met gedeelde badkamers, beviel prima
en deze zomer voor 895 € het Americana Inn, voor 8 nachten, 2 bedden, ook gedeelde badkamers mei/juni...dat is meestal duurder dan augustus...lokatie: perfect!!
dit om een idee te geven van hoe het kan verschillen....
suc6
je hebt nog tijd zat...ik zou zeggen, ga eens in de week eens op een site als travelox of kayak shoppen...je raakt vanzelf een beetje thuis in de prijzen en de locaties...vooral als je toch alleen naar de goedkope stekkies zoekt (net als ik...

En zodra je een prijs tegenkomt die je zint, boek je die....
voor NY is het heel gebruikelijk om iets te boeken en als je wat beters vindt, zeg je het weer op...dat doe ik vaak...uiteraard alleen via sites waar je niet vooruit moet betalen en dan wel al je annuleringsbevestigingen bewaren...booking.com is een site waar je niet hoeft te betalen...
zo kun je op je gemak naar wat leuks vinden en zelfs nog op het laatste moment priceline gaan overwegen...
momenteel heb ik een boeking staan bij het Country Inn & Suites, in Queens, vind ik een prima stekkie voor de winter.
ik heb voor juli 2009 het Pod Hotel kunnen boeken voor 385 € voor een week, stapelbedden met gedeelde badkamers, beviel prima
en deze zomer voor 895 € het Americana Inn, voor 8 nachten, 2 bedden, ook gedeelde badkamers mei/juni...dat is meestal duurder dan augustus...lokatie: perfect!!
dit om een idee te geven van hoe het kan verschillen....

suc6
Zijn juist terug van NY en hebben gelogeerd in Best Western in Long Island City (een paar km van Manhattan). Vooraf gezien zouden wij ook liever centraal in Manhattan slapen, maar je neemt toch vaak de metro in NY. Dus of je nu voor 3 haltes of voor 5 haltes op de metro zit, dat maakt geen verschil. Behalve dan in je portemonnee! Wij zullen vanaf nu altijd buiten Manhattan slapen, schone kamers voor een 'goedkope' prijs.
Lilo
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Toch kijken wij altijd eerst voor een hotel op Manhattan en de laatste drie jaar is het steeds gelukt om een goed geprijsd hotel te vinden. Zo zaten we in 2010 in een 3* hotel in Chinatown voor 90 dollar per nacht (via Expedia)! En afgelopen zomer hadden een we 4* hotel vlakbij Time Square (Priceline) voor 130 dollar.
Voor die prijzen slaap ik dan toch liever op Manhattan
Voor die prijzen slaap ik dan toch liever op Manhattan

- Thierry73
- Amerikakenner
Ik heb voor over twee weken lang op internet gezocht maar kon op manhattan weinig vinden.
uiteindelijk toch nog even langs het reisburo geweest en die konden me wel een hotel op Manhattan aanbieden.
De prijs was iets hoger, maar nu zat er een directe vlucht bij (ipv heen via philly en terug zelfs via Charlotte) en dan op manhatten in plaats van Long island city.
Vanwege de vlucht heb ik het sowieso al gedaan.
De goedkopere hotels op manhattan hadden meestal een gedeelde badkamer of inderdaad met meerderen op een kamer.
Daar ben ik ondertussen wel overheen gegroeid.
Luxe is niet noodzakelijk, maar ik wil ook niet de gang op moeten om te gaan plassen en na een lange dag wil ik ook gewoon een douche kunnen nemen zonder het risico te lopen in de rij te moeten gaan staan
uiteindelijk toch nog even langs het reisburo geweest en die konden me wel een hotel op Manhattan aanbieden.
De prijs was iets hoger, maar nu zat er een directe vlucht bij (ipv heen via philly en terug zelfs via Charlotte) en dan op manhatten in plaats van Long island city.
Vanwege de vlucht heb ik het sowieso al gedaan.
De goedkopere hotels op manhattan hadden meestal een gedeelde badkamer of inderdaad met meerderen op een kamer.
Daar ben ik ondertussen wel overheen gegroeid.
Luxe is niet noodzakelijk, maar ik wil ook niet de gang op moeten om te gaan plassen en na een lange dag wil ik ook gewoon een douche kunnen nemen zonder het risico te lopen in de rij te moeten gaan staan

- meyem
- Amerika-expert
Long Island City, 2 haltes van Manhattan en met dit uitzicht:

daar doe ik het wel voor....
maar ik geef toe, 's zomers zit ik ook liever in Manhattan...

daar doe ik het wel voor....

maar ik geef toe, 's zomers zit ik ook liever in Manhattan...
- meyem
- Amerika-expert
Waar zitten jullie eigenlijk, Thierry?
en heb je dan ook al hotels geboekt voor volgend jaar...??
Bedankt voor jullie reacties, ik ga al jullie tips bekijken! En tja, wat is "niet al te duur", misschien 150 dollar per nacht? Of ben ik dan heel optimistisch?
Claudia
Claudia
- meyem
- Amerika-expert
150$ per nacht, dat moet wel lukken... 
voor 1 kamer met 1 2pp-bed, dan...?!

voor 1 kamer met 1 2pp-bed, dan...?!
Nou, we zijn met z'n vieren (met 2 tieners) , maar ik had begrepen dat kinderen gratis bij op de kamer kunnen??
- meyem
- Amerika-expert
Voor niets gaat de zon op....
maar, je betaalt per kamer en niet per persoon....dus als je een kamer uitkiest met 2 2-pp bedden, dan kunnen jullie bij elkaar....maar dan wordt 150$ al een stuk krapper....en de kamers trouwens ook.....

maar, je betaalt per kamer en niet per persoon....dus als je een kamer uitkiest met 2 2-pp bedden, dan kunnen jullie bij elkaar....maar dan wordt 150$ al een stuk krapper....en de kamers trouwens ook.....
- Thierry73
- Amerikakenner
Yep zijn beiden geboektmeyem schreef:Waar zitten jullie eigenlijk, Thierry?
Met de kids zitten we in een appertement hotel
Readio city apartments en over 2 weken zitten we in het Dauphine hotel.
Beide qua locatie erg leuk, de rest is afwachten natuurlijk

We zullen zien.
Tot nu toe heb ik altijd in de westelijke helft van Manhattan gezeten eigenlijk.
Straks wordt het dus de eerste keer aan de oostkant zover ik me kan herinneren
(al moet ik heel eerlijk bekennen dat ik niet exact de lokaties van de jeugdherbergen meer weet waar ik verbleef toen ik jonger was

Ik denk dat 150 dollar voor 2 personen en 2 kinderen al heel lastig wordt. Ik weet niet wanneer jullie gaan in augustus maar eind augustus begint het US Open Tennis en dat schroeft de overnachtingsprijzen ook op.
- jonker
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hebben met kerst 2009 in Hotel Pennsylvania gelogeerd, wij vonden het prima en waren toen 950 dollar voor 7 nachten kwijt.
september-november 2004 - Ohio
september 2008 - California
december 2009 - New York City
september 2011 - Florida
september 2008 - California
december 2009 - New York City
september 2011 - Florida
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht