Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Boulder (Colorado) wat te doen?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
mhocks
Amerika-ontdekker

Boulder (Colorado) wat te doen?

Bericht door mhocks »

Beste mede-reizigers,

Ik was in Mei dit jaar reeds in het zuidwesten, dit was echt geweldig!! nu mag ik voor mijn werk 2 weken naar Boulder (Colorado).

Wat te doen? ik heb 1 weekend vrij (dus vrij kort), ik zat te denken aan?
- Rocky Mountains?
- Denver?
- Binnenlandse vlucht terug naar "crazy" Las Vegas? 8)

Wat zouden jullie doen?
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Boulder (Colorado) wat te doen?

Bericht door Felicitas »

Als het weer het nog toelaat zou ik een of meer van de volgende uitstapjes doen:
- Rocky Mountain National Park (Trail Ridge road, wandelen)
- Mount Evans. Zie dat deze weg al dicht is vanaf 3 oktober, dus dat zal niet meer lukken.
- Voorbij de plaats Nederland rijden richting het gehucht Eldora en daar via de dirt road naar de 4th of July Trailhead. Prachtig wandelen daar, hoog in de bergen.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij hebben vandaag rondgereden in Boulder, op zoek naar het centrum, en niet gevonden. Of het was ook een beetje lastig met onze RV. Maar Boulder schijnt dus een erg leuk centrum te hebben. We zijn hiervoor in Rocky Mountain NP geweest. Is erg mooi. Vandaag hebben we ook de Golden Gate Canyon road gereden is ook erg mooi! (Deze weg gaat door het Golden Gate state park) Verder vonden wij Denver vorig jaar ook een leuke stad om te bezoeken, maar over Denver staat hier op het forum al meer geschreven.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Jammer dat jullie de Pearl Street Mall niet hebben gevonden! Het was ook nog goed weer ervoor.

Pearl Street Mall loopt parallel aan Canyon Blvd., twee straten noordelijker. Het voetgangersdeel ligt tussen 11th St. en 15th St. (zie hier).

Pearl Street is zeker leuk om even een uurtje of wat rond te lopen.

Een aanrader om lekker wat te eten en drinken is de Walnut Brewery: lekker eten en drinken.

Een tip: kijk met rijden in Boulder wel uit: ze zijn er heel streng met de snelheid, dus hou je er goed aan (ze hebben verschillende flitsauto's die o.a. vaak net voor het begin van Boulder Canyon staan), en let ook goed op op de oversteekplaatsen, nog iets waar men heel streng op controleert.

Vanuit Boulder is het 18 mijl door Boulder Canyon naar Nederland. Ongeveer halverwege kom je langs Boulder Falls; als ze open zijn is het leuk om er even te stoppen en erheen te lopen (vanuit Boulder komend ligt de parkeerplaats aan de linkerkant van de weg, en het pad naar Boulder Falls ligt aan de rechterkant van de weg).

In Nederland is het even leuk rondlopen, maar je zult er geen uren kwijt zijn, in ieder geval. Ga even naar de Town Hall, loop even door Main Street, en ga - als je tijd hebt - even naar de Wild Mountain Smokehouse and Brewery: lekker eten (vooral de Nedmess) en lekker bier. En uiteraard even een foto maken van de beroemde borden (Welcome to Nederland, en Nederland City Limit).

Vanuit Nederland kun je doorrijden naar Estes Park via de Peak to Peak Highway, een mooie route, met mooie uitzichten. Estes Park is een typisch klein toeristenstadje, met een main street met winkeltjes en restaurantjes aan weerszijden. Het kan er erg druk zijn, en het kan er erg stil zijn, met veel gesloten winkels. Als je naar Estes gaat, stop dan zeker even bij het Stanley Hotel: je kunt het bijna niet missen als je Estes binnen rijdt. Dit is het hotel waar Stephen King de inspiratie kreeg voor The Shining. Je kunt er een koffie kopen in de koffiebar beneden, en deze dan op de porch aan de voorkant opdrinken, zittend in een schommelstoel, genietend van het uitzicht.

Trail Ridge Road kun je vanuit Estes in RMNP rijden, zolang de weg open is. De status daarvan kun je hier controleren. Of de weg open is hangt af van de weersomstandigheden. Komende nacht valt er mogelijk al tot zo'n 30 centimeter sneeuw in de bergen boven de 9000 meter - in theorie kan dat ervoor zorgen dat Trail Ridge Road al (tijdelijk even) dicht gaat. Het is dus belangrijk om dit te controleren.

Je kunt ook een dagje downtown Denver doen: zo'n drie kwartier tot een uur rijden vanuit het centrum van Boulder. In het weekend kun je in de diverse parkeergarages voor $5 de hele dag staan. Je kunt 16th Street Mall doen, en je kunt door LoDo lopen. Hier op mijn blog een stukje over LoDo, een deel van downtown Denver dat veel bezoekers overslaan omdat ze er vaak gewoon niet van op de hoogte zijn (was ik lange tijd ook niet).

Je kunt ook naar Fort Collins gaan, ongeveer een uurtje rijden noordelijk. Een leuk universiteidsstadje, met een leuk centrum(pje). Je kunt dan ook even bij New Belgium Brewing langs gaan; je kunt er gratis drie bieren proeven.
Felicitas schreef:- Voorbij de plaats Nederland rijden richting het gehucht Eldora en daar via de dirt road naar de 4th of July Trailhead. Prachtig wandelen daar, hoog in de bergen.
Op zich een mooie wandeling in een mooi gebied, maar het is inderdaad goed mogelijk dat de weersomstandigheden het al niet meer toelaten. Iets om bij stil te staan voordat je erheen rijdt om tot de ontdekking te komen dat het niet (goed/makkelijk) mogelijk is, en daarmee tijd verliest van de twee dagen die je hebt.

Alles hangt een beetje af van wat je zou willen: wil je natuur? Wil je stad? Wil je van alles een beetje? Hoe lang wil je rijden?

U vraagt, wij draaien... :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Dento schreef:
Je kunt ook naar Fort Collins gaan, ongeveer een uurtje rijden noordelijk. Een leuk universiteidsstadje, met een leuk centrum(pje). Je kunt dan ook even bij New Belgium Brewing langs gaan; je kunt er gratis drie bieren proeven.
Als je komt moet je natuurlijk wel even hallo komen zeggen, krijg je gelijk gratis rondleiding van FoCo.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
mhocks
Amerika-ontdekker

Bericht door mhocks »

Iedereen bedankt!

Ik ben meer voor de natuur, dus Rocky Mountains national park staat op de planning. (Zag wel dat er al veel sneeuw lag!)

Verder lijkt me Fort Collins ook de moeite waard! nog even bedenken wat ik precies ga doen.
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Misschien heb je iets aan deze website? Volgens mij hebben ze informatie over alles :-).
Toerist
Amerika-ontdekker

Bericht door Toerist »

Boulder is echt fantastisch, zonder echt spectaculair te zijn. Gewoon leuk, gezellig, lekker eten en drinken, mooie omgeving om te wandelen...

Je kreeg al veel bruikbare tips. Ik zou ook een bezoek aan de Celestial Seasonings fabriek overwegen. Is een groot thee bedrijf, leuke rondleiding en je kan gratis proeven en goedkoop kopen. Zoals veel in Boulder is het ook "local". Op het grasveld aan de fabriek zal je ook veel prairiehonden kunnen spotten, altijd grappig.

Wat de New Belgian Brewery betreft, dacht ik dat er op maandag geen rondleidingen waren.

Ook een uitstap naar Colorado Springs kan interessant zijn. Ligt wat verder maar makkelijke verbinding.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Celestial Seasonings is inderdaad wel leuk om te doen. Het is best interessant om te zien, en je kunt inderdaad zoveel thee proberen als je wilt (alleen ben ik persoonlijk geen al te grote fan van hun thee).

New Belgium tegenwoordig op zowel zondag als maandag gesloten; als je met een tour mee wilt gaan dan kun je het beste reserveren: http://www.newbelgium.com/culture/brewe ... endar.aspx

Colorado Springs zelf heeft niet zo veel te bieden, hooguit de omgeving met Garden of the Gods, en dan Manitou Springs met Pikes Peak vlakbij.

Als je, zoals mhocks aangaf, meer voor natuur bent, dan zou ik richting RMNP gaan, en niet direct richting Colorado Springs e.o.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Celestial Seasonings zijn we ook geweest. Leuk en duurt niet al te lang (ongeveer een uur). Vooral de ruimte met munt thee is me bijgebleven. Je gaat er spontaan van huilen zo sterk. Ik vond het niet zo'n moderne fabriek, maar wel leuk om te zien. Ook een leuke winkel hebben ze met allerlei soorten thee en theeservies.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Oh ja, die munt! Helemaal vergeten, maar inderdaad, indrukwekkend sterk!

Onze website | Mijn blog
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Hier nog 'n fan van Celestial Seasonings. Grappig om de fabriek een keer te zien, en alleen al het ritje erheen is leuk, dwars door een woonwijk waarvan je denkt 'Oooeeh, hier zou ik best willen wonen', haha.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer