Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

trouwen vlak voor het interview

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Bennogr
Amerika-expert

Re: trouwen vlak voor het interview

Bericht door Bennogr »

Of je nu een buitenlands rijbewijs mag omwisselen of niet, je moet in ieder geval schriftelijk examen doen. Dat geldt zelfs als je van de ene Amerikaanse staat naar de andere verhuist (ik heb dat zo langzamerhand een keer of vier gedaan: Nederland - New York, New York - New Jersey, New Jersey - Minnesota en onlangs Minnesota - North Carolina).

Is inderdaad niet zo moeilijk. Het boekje twee of drie keer doorlezen, goed letten op kleine verschillen en dan op de computer een meerkeuzetoets invullen. Ik mocht 5 van de 25 missen en heb er uiteindelijk drie gemist (denk ik). Als je tijdens je schooltijd meerkeuzetoetsen hebt gedaan, dan weet je precies wat ik bedoel en zul je inderdaad geen enkel probleem hebben.

Welkom en succes.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ja, die toetsen stellen inderdaad niks voor! Hier in Georgia zaten er zelfs vragen tussen als "binnen hoeveel dagen moet je de DDS op de hoogte stellen van een adreswijziging"..

Het grappige is dat als Amerikaanse militairen (en hun families) naar Duitsland of Nederland gaan, ze ook een theorie toets moeten afleggen om hun USAFE rijbewijs te krijgen. En dat is dus een echt Nederlands rijexamen (theorie dan). En dat vonden Amerikanen pas een moeilijke toets! De meeste van onze vrienden wisten niet wat ze zagen; en de meesten moesten ook echt avonden leren. Ik moest stiekem erg lachen toen ik dat zag, want als je als Europeaan naar Amerika gaat, dan stelt het echt allemaal helemaal niks voor.

Hou er wel rekening mee dat je waarschijnlijk moet file parkeren en achteruit inparkeren. Waar je in NEderland helemaal verkeerd mag parkeren (als je maar goed kijkt), moet je hier dus wel keurig binnen de paaltjes uitkomen. Omdat ik in manliefs achterlijk grote truck zou afrijden, heb ik dat dus wel even een paar keer geoefend :)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

DixieChick schreef:Hou er wel rekening mee dat je waarschijnlijk moet file parkeren en achteruit inparkeren. Waar je in NEderland helemaal verkeerd mag parkeren (als je maar goed kijkt), moet je hier dus wel keurig binnen de paaltjes uitkomen.
Haha, ja en dat was nou net het enige dat bij mij examen in Georgia helemaal niet goed ging. Ik kwam dus helemaal scheef uit, ondanks dat ik in een kleine Civic zat. Maar goed, ik was nog altijd ruimschoots geslaagd, dus het gaf niks.
"Keep Georgia On Your Mind"
DixieChick
Amerika-expert

ROTFL!

Je had duidelijk even bij ons moeten komen oefenen :) (en dan in onze truck ook wel natuurlijk :P)

Het grappige is dat tegen mij gezegd werd dat als ik niet goed kon fileparkeren, ik zou zakken, terwijl je bij ons NERGENS kan fileparkere. De eerste keer dat ik gefileparkeert heb sinds ik hier woon? Bij Bandido voor de deur..hihi :)
Southern Tales
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

DixieChick schreef: De eerste keer dat ik gefileparkeert heb sinds ik hier woon? Bij Bandido voor de deur..hihi :)
O ja? Dat wist ik helemaal niet, anders was ik speciaal even op de uitkijk gaan staan, haha! Zo to zien ging het helemaal goed. :wink:
"Keep Georgia On Your Mind"
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

Consulaat gebeld over trouwen. Ik heb me vergist in het een en ander dus wie weet voor diegene die hier nog eens op trouwen in DV procudure zoeken.
Gelukkig ben ik heel vriendelijk en snel geholpen en het advies luidt dat als je voornemens bent te trouwen je dus zo snel mogelijk je aanstaande toevoegd, met ondertrouw acte, DS-230 en pasfoto, zodat deze een nummer kan krijgen (oops!).

Dit jaar zijn de nummers gewoon supersnel gegaan en dat overviel me nogal. Toen ik deze vaart opmerkte en ons nummer wel heel snel naderde (en ons trouwen pas in April zou zijn) natuurlijk meteen KCC een mail gestuurd. Bij KCC was alles zelfs al verstuurd dus mijn email was ook naar het Consulaat doorgestuurd.
Toen we pakket consulaat ontvingen hebben we meteen, trouwdatum gewijzigd en zsm geregeld. Beste is om zsm te trouwen maar het gebeurd vaker aldus het consulaat.
dligneel
Amerika-ontdekker

Bericht door dligneel »

Wij zijn net terug van een reis naar de USA en zijn daar ook getrouwd in Las Vegas. Mijn vrouw is Litouws en ik Belgisch. Zij is in België nog steeds niet officieel gerigistreerd doordat er wel altijd iets verkeerd is met de papieren of ze weeral iets nieuws gevonden hebben dat ze de vorige keer niet hadden gezegd. Die registratie zal op termijn wel in orde komen, maar er stelt zich nu een ander probleem. Ik zou graag deelnemen aan de DV-2013, maar over één puntje zou ik wat meer info willen. Moet ik mijn vrouw invullen als mijn vrouw? We zijn voorlopig enkel officieel getrouwd in Las Vegas, Nevada. Voor de Belgische staat is zij zelfs nog niet officieel in het land, laat staan dat we al officieel zouden getrouwd zijn. Ik weet dat als je na het invullen van de DV-2013 nog trouwt, dat eigenlijk geen probleem is. Maar wat moet ik op dit moment in mijn situatie invullen? Waarschijnlijk is dit een nogal specifiek probleem en zullen er hier niet veel ervaring mee hebben. Indien niemand kan helpen, kan iemand mij dan misschien vertellen waar ik mij het best zou informeren?
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Getrouwd is getrouwd, of je je huwelijk nou in België hebt laten registreren of niet. Ik neem toch aan dat ze op het consulaat geen moeite zullen hebben met het begrijpen van een Amerikaans marriage certificate :-).
DixieChick
Amerika-expert

Je bent toch echt getrouwd hoor. Ik weet dat Belgie (en Nederland ook) soms wat lastige procedures heeft voor het registreren van je huwelijk, maar je bent echt getrouw, of dat nou in Timboektoe, op de Noordpool, of in Vegas is gebeurd, je kan je gewoon inschrijven als getrouwd zijnde.
Southern Tales
dligneel
Amerika-ontdekker

Bericht door dligneel »

Bedankt, en nu maar invullen :-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer