Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Ko-mar: #3 2011: San Francisco - Denver

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Ko-mar reis #3 2011: San Francisco - Denver

Bericht door Marenko »

We staan nu op Gouldings bij Monument Valley.
We hebben 2 prachtige dagen achter de rug bij Lees Ferry, erg heet dat wel, maar wat een omgeving :clap: Voor mij tot nu toe de mooiste camping plek wat omgeving betreft tot nu toe.

De verslagen volgen nog. Tot nu toe hebben we prachtig weer, erg warm zelfs. Wat bij mij nu toch weer tot zonne-allergie heeft geleid. Maar ach ook dat mag de pret niet drukken :mrgreen:

Morgen naar Hite, de enige plek in Glenn canyon np die de ranger bij Lees Ferry niet kende. Nu moet hij daar ook nog naar toe vond hij. :lol:
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Op dit moment staan we dus in Moab, zo meteen gaan we naar Arches. De voorspelling van vandaag is 31 graden. Ik hoopte zo op mooi weer deze reis, en nu denk ik: "iets minder mag ook wel :lol:

Morgen vertrekken we naar Grand Junction (waarschijnlijk cololrado National monument) om daarna naar Steamboat Springs te gaan en vandaar naar RNMP. We hebben het informatienummer van de Trail Ridge road maar vast in onze mobiel gezet, om er zeker van te zijn dat de weg straks open en sneeuwvrij is. Tot nu toe zien de voorspellingen er nog goed uit. Dus dat komt vast wel weer goed.

Van de week hebben we UT 95 gereden wat een prachtige weg is dat toch ook. Net zo als de omgeving bij Hite. Komt wat ons betreft toch aardig in de buurt van de UT 12.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Ko-Mar schreef:De voorspelling van vandaag is 31 graden.
Fahrenheit, dat is toch koud :mrgreen: :wink:

Veel plezier vandaag :thumbup:
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Inmiddels zijn we in Steamboat Springs. Vandaag rijden we door naar RMNP. We hebben in één dag Colorado al meer wildlife gezien als in drie weken hiervoor. Waarbij ook veel aangereden (dood) wildlife :sadcry:
Gisteren ook nog 2 bald eagles zien vliegen. Helaas te ver weg om goed op de foto te zetten.
Gisteren in Steamboat springs rondgekeken, een leuk plaatsje trouwens.

De planning is nu om 3 nachten op Morainepark in RMNP te gaan staan. Hierna gaan we nog naar Castle rock om te shoppen, en dan zit onze reis er weer op, en kunnen we plannen gaan maken voor volgend jaar. :mrgreen:
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

En zijn jullie nog in Colorado NM geraakt ?
Die UT 95 is inderdaad prachtig, mooie regio !

Veel plezier verder
Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Nee, we hebben Colorado NM overgeslagen. We waren er vorig jaar al geweest, hebben er toen gewandeld en overnacht. Nu zouden we er doorheen kunnen rijden, en dat hebben we niet gedaan. Maar we gaan er vast nog wel een keer naar toe.
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Ko-mar: #3 2011: San Francisco - Denver

Bericht door Marenko »

Vanmorgen in alle vroegte naar de Elk's wezen kijken in Moraina park RMNP. Prachtig hoor, ook weer mooie foto's en filmpjes kunnen maken. Wat zijn die bulls toch gigantisch!

Straks gaan we paardrijden in de rocky mountains. Ben erg benieuwd. Ik heb vroeger zelf paarden gehad en veel gereden, maar nu toch ook al 15 jaar niet meer. Maar Ko, heeft geloof ik één keer in zijn leven een paard geaaid, en verder niets :lol: Er dus ook nog nooit opgezeten. Arme man, nu sleep ik hem weer mee, naar iets wat hij misschien eigenlijk niet wil :mrgreen: Zullen we morgen wel weer spierpijn hebben.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Is dat leuk misschien ook wel wat voor ons. wij zijn niet aan de hoogte gewend.
Ik ben benieuwd welke stukken ze wandelen met paarden en andere zaken hierover. Dat hoor ik later vast wel.
Veel plezier nog!!!!!
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Het paardrijden was erg leuk. Wij zijn niet wezen rijden in RMNP zelf omdat het daar al gesloten was, maar net buiten Estes park. De rit gaat alleen is stap maar dat was voor Ko al genoeg en is ook leuk om te doen omdat je door rotsachtig terrein rijdt. Voor de paarden al lastig genoeg.
Onze rit werd nog extra spannend omdat ik onderweg een Linx spotte met 3 jongen. Onze guide had nog nooit een Linx gezien tijdens een rit, en dus gingen we van het pad af en dwars door het terrein, stijl berg op berg af. Ik heb een paar aardige foto's kunnen maken van de Linx en een van de jongen. Ik had mijn kleine camera bij me en niet zoveel zoom, maar ingezoomd zijn ze toch nog behoorlijk duidelijk. Maar hierover zal Ko vast nog wel in het verslag gaan schrijven. Het feit dat we die Linx met jongen gezien hebben, maakte het voor ons alleen al de moeite waard.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Het zit er alweer bijna op voor jullie. Als je nog overtollige camping zaken kwijt moet, je weet dat er afgiftepunt(en) in Denver zijn. :wink:
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

We hebben in ieder geval 2 stoeltjes. Ik heb je al een PM gestuurd. Vergeet daarin nog te melden dat we dus maar tot morgenochtend internet hebben deze reis :wink:
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Geniet van de laatste dag in de USA en een goede reis naar huis :thumbup:
Gerben Steeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Gerben Steeg »

Ko-Mar schreef:Van de week hebben we UT 95 gereden wat een prachtige weg is dat toch ook. Net zo als de omgeving bij Hite. Komt wat ons betreft toch aardig in de buurt van de UT 12
Yep; gereden vanuit het zuiden vind ik zeker het 2e deel tot aan +/- Hanksville echt de moeite (en mooier dan de 12, al denken de meeste Amerikanen daar anders over...)

Alvast goede reis.
Gr, Gerben
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

We zijn weer thuis! We hebben wederom een prachtige reis gemaakt, veel mooie dingen gezien, prachtig weer gehad, behalve de laatste dag in Denver toen het toch wel erg hard waaide. De camper stond behoorlijk te schudden, je zou er zeeziek van worden :mrgreen: Gelukkig was dat gisteren toen we moesten vliegen weer een stuk minder.
Donderdagavond bij Loek en Gepke op visite geweest om onze stoeltjes langs te brengen (daar kunnen dan weer andere forummers gebruik van maken) wat we erg leuk en gezellig vonden.
De kilometers had ik deze reis ook weer goed gepland. We hadden nog 24 mile over :lol:

Nu kunnen we weer gaan plannen voor volgend jaar. Zeer waarschijnlijk wordt dat een rondje Las Vegas, want tja daar hebben we dan eerst iets anders te regelen :wink: Wat we verder nog gaan doen, gaan we nog even over nadenken.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Jullie waren net op tijd weg. Die harde wind werd gevolgd door regen en koud weer, en vanochtend sneeuwde het toen we naar het vliegveld reden. Succes met de jetlag!
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Hebben we voor de tweede keer geluk gehad. Net als vorig jaar lag er gisteren toen we naar het vliegveld reden sneeuw op de bergtoppen. Het opstijgen in Denver was nog wel een beetje bumpie, maar verder gelukkig rustige vluchten gehad.

Gaan jullie nu naar Portland?(dat was het toch?) Zo ja, veel plezier!
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

De foto's van onze reis staan inmiddels online. Ze zijn hier te bekijken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer