Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
goedkoop hotel New York?
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Re: goedkoop hotel New York?
We hebben vorig jaar voor $154 per nacht in Beekman Tower gezeten (29 en 30 juli)
Hotel ligt niet centraal maar bij de UN en dat is zo'n kwartier lopen naar TS.
We zaten er met z'n vieren in (ik, vrouw en 2 jongens van toen 12 en 16 jaar oud).
De jongens lagen op een slaapbank.
De kamer had ook een keukentje.
In de prijs zat ontbijt inbegrepen en dat was erg goed (geen buffet maar bestellen wat en hoe je het wilde hebben). Op het dak van het hotel met uitzicht op de rivier.
Was wel geboekt via Priceline.
Hotel ligt niet centraal maar bij de UN en dat is zo'n kwartier lopen naar TS.
We zaten er met z'n vieren in (ik, vrouw en 2 jongens van toen 12 en 16 jaar oud).
De jongens lagen op een slaapbank.
De kamer had ook een keukentje.
In de prijs zat ontbijt inbegrepen en dat was erg goed (geen buffet maar bestellen wat en hoe je het wilde hebben). Op het dak van het hotel met uitzicht op de rivier.
Was wel geboekt via Priceline.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wat is er 'niet centraal' aan een kwartier lopen van TS? Manhattan is meer dan Times Square en ik denk niet dat je TS als enige centrale punt in Manhattan kunt benoemen. Je kunt ook centraal in Chelsea zitten, of in Chinatown, of in de East Village, of ergens aan de West Side. Overigens zou ik in al de genoemde wijken liever zitten dan aan Times Square.US-fanboy schreef: Hotel ligt niet centraal maar bij de UN en dat is zo'n kwartier lopen naar TS.
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
De vraag van topic starter was een hotel dat 'centraal gelegen' was.
Beekman ligt aan de rivier, da's aan de rand van Manhattan en daarom (hoe je het ook bekijkt) niet centraal.
Kwartier van TS was slechts aangegeven omdat veel mensen daar toch wel heen willen, hoeveel andere dingen er ook nog meer te doen zijn.

Beekman ligt aan de rivier, da's aan de rand van Manhattan en daarom (hoe je het ook bekijkt) niet centraal.
Kwartier van TS was slechts aangegeven omdat veel mensen daar toch wel heen willen, hoeveel andere dingen er ook nog meer te doen zijn.

- RiverCola
- Amerika-expert
Volgens mij ligt alles in Manhattan centraal dat op een kleine afstand ligt van een metrohalte, vanwaar je binnen een half uur op de meeste voor toeristen interessante locaties in Manhattan bent. Eerlijk is eerlijk, van de drie dagen die een gemiddelde toerist in NYC doorbrengt, wordt misschien een half uurtje rondgewandeld op Times Square.
De meeste attracties in NYC liggen uit elkaar. Statue of Liberty en en Wall street in het uiterste zuiden, Brooklyn Bridge in het zuidoosten, MOMA/5th ave vlakbij de zuidingang van Central Park, The Metropolitan en The Guggenheim in de Upper East, en ga zo verder.
Anyway, ik vind een kwartiertje lopen van TS echt heel centraal, zeker als er een metrohalte dichtbij is!
De meeste attracties in NYC liggen uit elkaar. Statue of Liberty en en Wall street in het uiterste zuiden, Brooklyn Bridge in het zuidoosten, MOMA/5th ave vlakbij de zuidingang van Central Park, The Metropolitan en The Guggenheim in de Upper East, en ga zo verder.
Anyway, ik vind een kwartiertje lopen van TS echt heel centraal, zeker als er een metrohalte dichtbij is!

Inderdaad! Wij hebben de afgelopen drie keren in Chelsea, Chinatown en de laatste keer vlakbij Times Square gelogeerd en vond alledrie de locaties prima.
Chinatown zullen we niet zo snel meer doen (in de zomer) vanwege de vreselijke geur door al het eten en de hitte, maar de locatie was prima. In Chelsea zaten we ietsje verder van de metro, maar de buurt was echt ge-wel-dig. En het was dus juist leuk om daar steeds door heen te lopen. We zaten daar in een appartementje, helemaal super.
Wat ik het grootste voordeel van het hotel bij TS vond is dat daar veel metrolijnen stoppen ipv bijvoorbeeld 1 of 2 lijnen.
Maar als ik uit deze locaties zou moeten kiezen, zou ik de volgende keer weer in Chelsea gaan zitten, of eigenlijk nog liever ergens anders omdat je dan weer een nieuwe buurt leert kennen
Chinatown zullen we niet zo snel meer doen (in de zomer) vanwege de vreselijke geur door al het eten en de hitte, maar de locatie was prima. In Chelsea zaten we ietsje verder van de metro, maar de buurt was echt ge-wel-dig. En het was dus juist leuk om daar steeds door heen te lopen. We zaten daar in een appartementje, helemaal super.
Wat ik het grootste voordeel van het hotel bij TS vond is dat daar veel metrolijnen stoppen ipv bijvoorbeeld 1 of 2 lijnen.
Maar als ik uit deze locaties zou moeten kiezen, zou ik de volgende keer weer in Chelsea gaan zitten, of eigenlijk nog liever ergens anders omdat je dan weer een nieuwe buurt leert kennen

- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
ik ga komende zomer waarschijnlijk in Upper West zitten, rond 85th Street....lijkt me ook onwijs leuk.. 

- RiverCola
- Amerika-expert
Ik wilde die keer in NY graag in Chelsea zitten, maar moest vrij kortdag een hotel reserveren en had niet zo'n groot budget. Toen ben ik gewoon net zolang gaan 'gokken' op Priceline totdat ik voor een goed bedrag een hotel had....en kwam dus vlak onder Central Park, 10 minuten lopen van TS, terecht. Leuk, maar wel een beetje een kille en toeristische buurt. De Lower East Side vonden we fantastisch, daar had ik ook graag overnacht. En inderdaad, Upper West, we zijn er doorheen gefietst en op verschillende plekken gestopt. Echt een ontzettend leuke buurt! Daar zou ik wel willen wonen 

Jullie noemen leuke buurten om een hotel te zoeken, maar kunnen jullie ook een paar namen van hotels noemen die de moeite waard zijn in die buurt? Dan kan ik wat gerichter zoeken. Dank!
Veel leden van het forum boeken hun hotel via Hotwire of Priceline. Op die manier weet je van tevoren niet in welk hotel je komt te zitten. Zo zaten wij afgelopen zomer in het Algonquin Hotel vlakbij Bryant Park.
Ik zou gewoon uitzoeken in welke buurten je wel zou willen zitten. Op veel sites zoals Expedia en Booking kun je gewoon per buurt zoeken. Dan kom je vanzelf een hotel naar je zin tegen
Ik zou gewoon uitzoeken in welke buurten je wel zou willen zitten. Op veel sites zoals Expedia en Booking kun je gewoon per buurt zoeken. Dan kom je vanzelf een hotel naar je zin tegen

- meyem
- Amerika-expert
ja, er zijn zoooooveel hotels in NYC...
gewoon regelmatig op hotelsites kijken wat voor jou betaalbaar is en dan reviews gaan lezen. Lijkt een hotel je leuk, dan bewaar je die naam ergens...
ieder heeft toch zijn eigen smaak en voorkeuren...mijn favorieten heb ik al genoemd.
gewoon regelmatig op hotelsites kijken wat voor jou betaalbaar is en dan reviews gaan lezen. Lijkt een hotel je leuk, dan bewaar je die naam ergens...
ieder heeft toch zijn eigen smaak en voorkeuren...mijn favorieten heb ik al genoemd.
- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Beste tip is vooral goed naar de reviews kijken en dan bepalen of er iets is wat jou niet bevalt.
Een minder gezellige buurt of krappe kamers kunnen ook tot een negatieve review leiden, maar als er gepraat wordt over kakkerlakken en dergelijke dan haak ik snel af
Een minder gezellige buurt of krappe kamers kunnen ook tot een negatieve review leiden, maar als er gepraat wordt over kakkerlakken en dergelijke dan haak ik snel af

En kijk ook goed waar over geklaagd wordt. Zo heb ik een keer in een hotel in Milaan gezeten voor 30 euro per nacht voor 3 personen! Het was inclusief ontbij, wat inhield dat er voor iedereen een vers croissantje was en verder was er een overvloed aan crackers met beleg of cereal met yoghurt. Uiteraard geserveerd met een heerlijke versie Italiaanse espresso! Het hotel was gevestigd in een appartementen gebouw en was gewoon één verdieping van het gebouw. Op de website van het hotel stond ook duidelijk dat dit het geval was.Thierry73 schreef:Beste tip is vooral goed naar de reviews kijken en dan bepalen of er iets is wat jou niet bevalt.
Na afloop heb ik de reviews nog een keer bekeken en toen hadden mensen geklaagd dat het hotel een verdieping van een appartementen gebouw was. Verder klaagden mensen dat het ontbijt karig was! Het ligt er dus maar net aan wat je standaarden zijn, want met 3 personen 3 nachten in een (schoon!) hotel in Milaan slapen voor 90 euro en dan zo'n ontbijt krijgen, dan hoor je mij in ieder geval klagen

- Thierry73
- Amerikakenner
Helemaal mee eens.
Daarom kwam ik ook al met het bepalen of er iets is wat je niet bevalt.
reviews kunnen ook negatief uitpakken op dingen die jou niets interesseren.
Heb wel eens een hotel in NYC gehad waar veel negatieve reviews stonden.
Na lezen bleken de negatieve reviews voor 99% over hetzelfde te gaan. De kamers waren erg klein.
Meer dan een bed paste er niet in.
Aangezien ik het alleen voor slapen gebruikte maakte mij dat dus niets uit en hebben we een fantastische tijd gehad met een hotel op een geweldige lokatie. Verder schoon en netjes dus geen enkel probleem.
Daarom kwam ik ook al met het bepalen of er iets is wat je niet bevalt.
reviews kunnen ook negatief uitpakken op dingen die jou niets interesseren.
Heb wel eens een hotel in NYC gehad waar veel negatieve reviews stonden.
Na lezen bleken de negatieve reviews voor 99% over hetzelfde te gaan. De kamers waren erg klein.
Meer dan een bed paste er niet in.
Aangezien ik het alleen voor slapen gebruikte maakte mij dat dus niets uit en hebben we een fantastische tijd gehad met een hotel op een geweldige lokatie. Verder schoon en netjes dus geen enkel probleem.
-
- Amerika-ontdekker
Je kunt ipv een hotel ook couchsurfen en bij iemand voor 4 dagen intrekken. Dat scheelt in de kosten maar het is ook een andere manier van reizen. Groot kans dat je vakantieverhalen anders zullen zijn. Heb t zelf nog niet gedaan maar een andere manier van reizen is toch wel leuk. Volgens mij kun je ook in New York appartementen huren tegen niet al te hoge prijzen. Succes alvast met t vinden van een leuke verblijfplaats!
Handig, dat overzicht van appartementen, dank!
- meyem
- Amerika-expert
je kunt een apartement huren, maar t is altijd illegaal....en je moet meestal een aanbetaling doen.
als het adres nep blijkt, heb jij geen poot om op te staan....
dus probeer sowieso niet vooruit te betalen en laat je niet verleiden door mooie foto's op een mooie website, maar zoek naar betrouwbare reviews...
als het adres nep blijkt, heb jij geen poot om op te staan....
dus probeer sowieso niet vooruit te betalen en laat je niet verleiden door mooie foto's op een mooie website, maar zoek naar betrouwbare reviews...
-
- Amerika-newbie
Ik heb met z'n tweeen geloof het of geloof het niet...7 weken lang in de auto geslapen. GRATIS !!! Goedkoper kan niet. Eerste nacht tent opgezet in North Bergen (omg. NY).
Volgende dag regende het als het zeikt. In de auto geslapen en dat beviel zo goed dat we de tent de rest van de vakantie niet meer hebben aangeraakt.
Volgende dag regende het als het zeikt. In de auto geslapen en dat beviel zo goed dat we de tent de rest van de vakantie niet meer hebben aangeraakt.
Interessant, dat ga ik voortaan ook doen. Scheelt inderdaad veel geld.
- Thierry73
- Amerikakenner
Wel eerst uitvogelen waar je wel en niet mag overnachten.
Zelfs in je auto mag je niet overal zo maar een nacht blijven staan.
Maar gezien het tent verhaal neem ik aan dat je gewoon op een camp site stond?
Zelfs in je auto mag je niet overal zo maar een nacht blijven staan.
Maar gezien het tent verhaal neem ik aan dat je gewoon op een camp site stond?
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Je hebt je nickname natuurlijk meeSwiebertje schreef:Ik heb met z'n tweeen geloof het of geloof het niet...7 weken lang in de auto geslapen. GRATIS !!! Goedkoper kan niet. Eerste nacht tent opgezet in North Bergen (omg. NY).

1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018