Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Jouw mooiste USA foto...deel 2

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Jouw mooiste USA foto...deel 2

Bericht door AnnInBC »

thuul schreef:en brutale vraag : heb je er nu eentje waar het wel bij bewaard is misschien; dan ga ik volgende week in de Pyreneeën m'n kunsten weer es oefenen met m'n grote Canon ipv de compact.
Die 3 foto's die ik geplaatst heb die onbewerkt zijn, daar kan je de efix nog uithalen, heb het bewaard met "Save as". Ik heb ook de efix data bij al de foto's gezet bovenaan in dit draadje.

Veel plezier in de Pyreneeen!
Ann
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

dank je wel
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Ann, mooie foto's!! Wauw! :-)

Mag ik vragen waarom al je foto's een zekere exposure compensation hebben? Voor de foto's met bewegend water kan ik dat nog enigszins begrijpen, maar de avond/nacht foto's? :wink:
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Van Yellowtone zijn hier al veel foto's geplaats . Hier mijn bescheiden bijdrage .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
AnnInBC
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

@Gerd: Prachtige foto's! Yellowstone staat hoog op mijn verlanglijst
Doockles schreef: Mag ik vragen waarom al je foto's een zekere exposure compensation hebben? Voor de foto's met bewegend water kan ik dat nog enigszins begrijpen, maar de avond/nacht foto's? :wink:
Het hangt telkens toch wat van de situatie en het licht af, soms gebruik ik dat om alles wat donkerder te krijgen zodat ik geen overbelichte lucht, wolken, sneeuw of andere plekken krijg. Voor landschappen gebruik ik ook graag een groter F nummer, liefst groter dan F/10 om mooie details te hebben zowel vooraan in de foto alsook achteraan in de foto...en dan moet je soms wel aan de exposure compensatie gaan prutsen om het niet overbelichte te hebben.

Verder vind ik het voor nacht foto's bij mij wel nodig zodat ik een langere sluitertijd kan gebruiken. Dit brengt de lichtjes (bij stadsfoto's) mooier uit en je krijgt ook dat satijnen effect op het water. Dus ik vind dat het in mijn geval toch mooiere foto's oplevert en je kan een langere sluitertijd gebruiken. En ik neem mijn foto's altijd in RAW, dan kan ik dat ook nog aanpassen moesten de foto's te donker of te licht uitgevallen zijn. Maar ik vind het gemakkelijker werken met wat onderbelichte foto's dan overbelichte foto's.

Groetjes,
Ann :D
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Henriëtte schreef: Afbeelding
Vermoedelijk moet ik wat aan mijn ogen laten doen. Ik kan de auto niet vinden waar iedereen het over heeft. :lol:
Ik vind dit overigens wel een prachtige foto!
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Rechts op de rots, auto is wit....
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik zie het probleem al. Ik krijg niet de volledige foto weergegeven. Ik heb nu het bestand geopend in een nieuw venster en nu is de auto wel duidelijk in beeld. :mrgreen:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ik wou al zeggen Rene, je focused teveel op de horizon! :wink:
AnnInBC
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

gleuknie schreef:Ik zie het probleem al. Ik krijg niet de volledige foto weergegeven. Ik heb nu het bestand geopend in een nieuw venster en nu is de auto wel duidelijk in beeld. :mrgreen:
Ik heb hetzelfde probleem op mijn computer, de foto's zijn altijd een stukje afgeknipt rechts?
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Bericht door Doockles »

AnnInBC schreef:
Doockles schreef: Mag ik vragen waarom al je foto's een zekere exposure compensation hebben? Voor de foto's met bewegend water kan ik dat nog enigszins begrijpen, maar de avond/nacht foto's? :wink:
Het hangt telkens toch wat van de situatie en het licht af, soms gebruik ik dat om alles wat donkerder te krijgen zodat ik geen overbelichte lucht, wolken, sneeuw of andere plekken krijg. Voor landschappen gebruik ik ook graag een groter F nummer, liefst groter dan F/10 om mooie details te hebben zowel vooraan in de foto alsook achteraan in de foto...en dan moet je soms wel aan de exposure compensatie gaan prutsen om het niet overbelichte te hebben.

Verder vind ik het voor nacht foto's bij mij wel nodig zodat ik een langere sluitertijd kan gebruiken. Dit brengt de lichtjes (bij stadsfoto's) mooier uit en je krijgt ook dat satijnen effect op het water. Dus ik vind dat het in mijn geval toch mooiere foto's oplevert en je kan een langere sluitertijd gebruiken. En ik neem mijn foto's altijd in RAW, dan kan ik dat ook nog aanpassen moesten de foto's te donker of te licht uitgevallen zijn. Maar ik vind het gemakkelijker werken met wat onderbelichte foto's dan overbelichte foto's.
Ahzo, bedankt hoor. Heb ik weer wat bijgeleerd! :-)
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

@Gerd, prachtige foto's van Yellowstone! Zeker een park wat ik een keer wil bezoeken :)
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

AnnInBC schreef:Ik heb hetzelfde probleem op mijn computer, de foto's zijn altijd een stukje afgeknipt rechts?
Haha ja inderdaad. En ik maar zoeken naar die auto. :P
Groetjes René

Emphy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Emphy »

sifaka schreef:
Emphy schreef: Nee joh .. Ik vind echt al mijn foto's in mijn album slecht! er is er geen een bij waarvan ik zeg.. ZO die is mooi! ik vind ze allemaal middelmatig tot slecht. Als ik ze bekijk aan de beleving dan vind ik die van alle wasgoed en zwarte sokken op het bed en de kachel in Page de leukste.. daar zit voor mij het meest herleving in:) De wasdroger was kapot. :D

Groet van Emphy

Ik vind je foto's ook echt allemaal slecht... viel me heel erg tegen! Had er meer van verwacht toen ik je bericht las!

*/ sarcasme* :)
Ik zei het toch... ze zijn allemaal rotzooi.. een zooitje rommel die iedereen had kunnen maken.
Een probleem wordt alleen maar een probleem als iemand er een probleem van maakt.
Las Vegas->Grand Canyon->Page->las Vegas ( januari/februari 2011)
https://picasaweb.google.com/106476498412935926437" onclick="window.open(this.href);return false;
Emphy
Amerikafan

Bericht door Emphy »

Henriëtte schreef:
Emphy schreef:
enne Henriette als je dit leest? Ik ben ook zo nieuwsgierig naar foto's van je katten!
.
Met schaamrood op mijn wangen moet ik bekennen dat wij vrijwel nooit foto's van onze katten maken :oops: :oops:
We hebben er maar eentje online staan, van onze Tara. Die kan je vinden op onze PicturEyes site: http://www.pictureyes.com/various.html

Groeten vanuit Woodstock, Vermont
Henriëtte
Nou dat is dus een nieuwe opgave Henriette en Hans! foto's van de katten! Jullie Tara lijkt mij zeer fotogeniek . ( maar dat zijn alle katten)

Ik heb vorig jaar 8 juli hier diewie gekregen ( Diewertje) een poes van ongeveer 3 jaar oud.
ennne ik kon maar niet stoppen met foto's van haar te nemen. Toen ze hierkwam had ik al een sjacherijnige kater thuis ... ( ook een adoptiekat) . Ik dacht zo..... dat is zo klaar die gaan het wel vinden samen... NOU DUS NIET! (:
een jaar verder is het eindelijk zover dat HIj haar accepteerd.. maar man o man het was niet makkelijk.

Gelukkig is het nu zover dat ze samen in vrede leven. ( moet ook wel want de arme poezebeesten gaan straks in januari weer samen naar een pension toe omdat de baas weer eens zonodig naar de USA toe moet)

Foto's Diewertje (Diewie) --->

http://s931.photobucket.com/albums/ad15 ... WE/Diewie/
Een probleem wordt alleen maar een probleem als iemand er een probleem van maakt.
https://picasaweb.google.com/106476498412935926437" onclick="window.open(this.href);return false;
Emphy
Amerikafan

Bericht door Emphy »

gleuknie schreef:
Henriëtte schreef: Afbeelding
Vermoedelijk moet ik wat aan mijn ogen laten doen. Ik kan de auto niet vinden waar iedereen het over heeft. :lol:
Ik vind dit overigens wel een prachtige foto!
Het is een zwarte Chevvy.. hij staat links op de foto in het zwarte vlak. Ik geef toe dat je hem niet gauw ziet maar hij staat er wel. Het is de auto van Jack Reacher !!!

De boeken van Lee Child over de avonturen van Jack Reacher zijn hier op het forum vast wel enigszins bekend... Toch ? ....???
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Raafje87 schreef:@Gerd, prachtige foto's van Yellowstone! Zeker een park wat ik een keer wil bezoeken :)
Bedankt Raafje87 , we hadden net die dag niet echt het weer mee maar het leverde toch nog mooie plaatjes op . Gelukkig scheen de volgende dag alweer de zon .
steson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door steson »

Emphy schreef: Foto's Diewertje (Diewie) --->

http://s931.photobucket.com/albums/ad15 ... WE/Diewie/
:lol: Volgens mij hoort foto 8 er niet tussen (of is het zoiets als de zwarte auto van Jack Reacher, die overigens zeker wel bekend is.... ??) :lol:
september 2010: Zuid-Westen en Kauai/Maui
mei 2011: Florida en Bahama's
maart 2012: New York
september 2012: Mid-Westen en Oahu/Big Island
juni 2014: Florida
april 2015: Washington/Niagara Falls
September 2015: Noord-Westen en Kauai/Maui
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

Emphy schreef: De boeken van Lee Child over de avonturen van Jack Reacher zijn hier op het forum vast wel enigszins bekend... Toch ? ....???
Ja hoor ! Kreeg net op FB de trailer van de nieuwe

Wel een beetje OT, maar vooruit :mrgreen:
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
Emphy
Amerikafan

Bericht door Emphy »

Ta2 Gerrit schreef:
Emphy schreef: De boeken van Lee Child over de avonturen van Jack Reacher zijn hier op het forum vast wel enigszins bekend... Toch ? ....???
Ja hoor ! Kreeg net op FB de trailer van de nieuwe

Wel een beetje OT, maar vooruit :mrgreen:
idd : beetje boel OT.. Ik moet toch ooit eens leren On Topic te bliven :roll:
maar wel erg :thumbup: :thumbup: :thumbup: Bedankt!

Ik ben net in 61 uur begonnen van meneer Lee Child. ( de rest heb ik allemaal al gelezen).
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer