Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waar moet je zijn in Central Park?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
luvNY
Amerika-newbie

Waar moet je zijn in Central Park?

Bericht door luvNY »

Wij willen tijdens onze trip naar New York (3 dagen) natuurlijk ook naar Central Park. Ik heb gelezen dat het best groot is dus ik vroeg me af of iemand tips kan geven wat er leuk is (en waar) in Central Park, zodat ik het een beetje in kan plannen.
Raymond
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Raymond »

Central Park is idd erg groot en we hebben daarom ook alleen het zuid-westelijke deel bezocht. Hier is o.a. Central Park Zoo en Children's Zoo, wat wel de moeite waard is. Verder weet ik van Central Park niet zo heel veel af.
November 2004 Eaglelgae ontmoet via dit forum, 03-07-2009 getrouwd!!!
Ook onze 2e Amerika-reis was supergaaf!!!
25-6/16-7 2011 rondje Denver - LV - Denver!!!
Duck
Amerika-ontdekker

Bericht door Duck »

Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Inderdaad de dierentuin (redelijk nieuw, meer een dierenpark dan zoiets met al die hokken met tralies) en de kinderdierentuin.

Verder is Central Park gewoon een Vondelpark, maar dan in New York (what can I say: eens Amsterdammer, altijd Amsterdammer). Strawberry Fields, aan de Westkant, vlak bij de Dakota (72e straat) waar John Lennon is vermoord, schijnt mooi te zijn. Maar ook dat is een 'gewoon' monument.

In de zomer zijn er openlucht voorstellingen en concerten. Moet je wel de hele dag voor in de rij staan/liggen.

Gewoon kijken hoe de Amerikanen zich vermaken op grote grasvelden is natuurlijk altijd leuk. Gewoon meedoen met een spelletje frisbee, meteen contact. Of meevoetballen, zijn meestal Latijns- en Centraalamerikanen. Of Europeanen.

De ijsbaan (vlak bij de 57e straat/Fifth Avenue, is 's zomers natuurlijk dicht.

En er is ook nog een echte ouderwetse carousel daar in die hoek.

En om dit willekeurige 'stream-of-consciousness' bericht af te maken: je kunt er ook bootjes huren en een beetje rondroeien.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

mijn ervaring: loop er gewoon in op de hoek bij het Plaza hotel en zie waar je uitkomt
De Mall kom je dan vrijwel vanzelf tegen, de dierntuin ook...

Ik ben al 3 keer in NY geweest en loop altijd maar gewoon wat rond in het park en heb toch alle plekjes al gezien.
Bowbridge is een plaatje....en het Imagine-monument mag je ook niet missen, zeker leuk als er een zwerver gitaar zit te spelen (uiteraard imagine :D)
Cyber-Alien
Amerikafan

Bericht door Cyber-Alien »

hi allemaal!

goede vraag, deze had ik ook.
Ik heb nou een optie, moet voor morgenochtend beslissen om voor dat ik naar LA ga eerst drie nachten new york te doen. Met als hotel best western president voor 179 per nacht! Duur tuurlijk, maar het compenseert een heel klein beetje dat als ik dit doe mijn tickte dan ietsje goedkoper is dan wanneer ik niet via new york zou gaan. Geen idee waar dit hotel ligt ga ik zo even uitzoeken. Maar ja ik vraag me dus ook af of 2,5 dag het geld de moeite waard is en wat jullie zouden doen.
xx
GEoDLeto
Amerikafan

Bericht door GEoDLeto »

Strawberry fields forever ;)
24th of September, 2 year wedding anniversary :D
During the romantic dinner she said:
I love you, but I need to burp now...
Batman
Amerikafan

Bericht door Batman »

Hallo Cyber-alien,

179 Euro per nacht is wel veel zeg. Het scheelt inderdaad als je het kan compenseren met je vlucht. NY is altijd de moeite waard om te bezoeken. Het mooiste dorp wat ik ooit heb gezien :lol: Zit je echt aan dit hotel vast??? Er zijn namelijk nog veel meer goedkopere hotels, als die nog niet vol zitten.

Groet
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Nou, ik vind het helemaal niet zo duur, of je komt in een veredeld jeugdhostel terecht.
Hotels goed gelegen in NY zijn nou eenmaal schrikbarend duur.
Vandaar dat ik in Newark een hotel heb, en dan met 2 x per dag taxi nog goedkoper uit ben.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
luvNY
Amerika-newbie

Bericht door luvNY »

Bedankt voor de tips! Ik begrijp dat we gewoon Central Park in moeten lopen en dan ervaren we 'het gevoel' vanzelf wel. :roll:
Batman
Amerikafan

Bericht door Batman »

Eric,

Zo heeft ieder zijn prijs. Ik ben nu een paar keer in NY geweest. Dit jaar ga ik weer. Voor 2 personen betaal ik voor 3 nachten $330,= Omgerekend is dat ongeveer $55,= per nacht. En dan zit ik op nog geen 100 meter lopen van Times Square. Dat is toch een verschil +/- $125,=.
Het is dan wel geen super hotel, maar je kan goed douchen en de bedden liggen prima.
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Ik weet dat er een paar kleine hotelletjes zijn voor die prijs, maar als je de reviews daarvan leest, hoef ik al niet meer.
Heb geslapen in het Milford Plaza (2 min. van Times Square), prijzen min. € 200,00 voor een miniatuurkamer waar je je kont niet kan keren.
En bloedheet, want de airco maakte zoveel herrie dat ik hem uit moest zetten....
Maar je kunt natuurlijk geluk hebben, en veel water bij de wijn doen (of die wijn opdrinken, dan merk je nix...).
Eric
Batman
Amerikafan

Bericht door Batman »

Het hangt er inderdaad van af wat je wilt. Wat mij betreft heb ik niet veel luxe nodig. Ik kom immers om de stad te bekijken en niet om het hotel uitgebreid van binnen te zien.

Ik heb een aardige ervaring met Hotel Carter. Dat ligt tussen Milford Plaza en Times Square. Het is een hotel dat wordt gerund door Chinezen, maar je kan er goed uitrusten.

Voor wat betreft die wijn..... Opdrinken die handel, lekker man :lol: :lol: :lol:
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Er heeft hier laatst een verschrikkelijke recensie gestaan over hotel Carter, maar ik weet het draadje niet meer.
Maar jij hebt blijkbaar betere ervaringen, zo zie je, dat soort dingen is altijd subjectief.
Eric

Inmiddels dat draadje teruggevonden, en het is toch minder subjectief dan ik dacht.
In dit hotel wil ik met geld toe nog niet zitten !!
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... &start=140
Heb jij daar echt geslapen? Nooit !!
Eric
Batman
Amerikafan

Bericht door Batman »

Ik ga het draadje eens aandachtig lezen. Ben Benieuwd
Batman
Amerikafan

Bericht door Batman »

Om te beginnen zal ik antwoord geven op je laatste vraag. "Of ik daar geslapen heb". In die kamer waar de foto's zijn gemaakt, ECHT NIET...... Dat zou ik ook zeker nooit accepteren. Wat een walgelijke foto's.

Ik ben er in het najaar van 2005 geweest. Het was zeker geen luxe hotel. Superschoon was het ook niet en ik heb voor de zekerheid maar niet onder het bed gekeken. Verder ik kon er goed douchen en de bedden waren niet slecht. Ik heb het hotel toen aan een maat van mij aangeraden, omdat hij ook naar NY ging. Hij had ongeveer dezelfde ervaring als ik.

Kennelijk moet je het net treffen met een goedkoop hotel. Hetkan vriezen of dooien zeggen we dan maar. Ik ben benieuwd hoe ik het hotel dit jaar aantref :D
monicab
Amerika-newbie

Bericht door monicab »

Raymond schreef:Central Park is idd erg groot
Dat valt wel mee op een eiland als Manhattan met dezelfde afmetingen als Terschelling.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer