Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
auto of minivan
- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
auto of minivan
Wij gaan in april met de kinderen naar Amerika en willen daar ook rondtrekken.
Dat zal dus best wat rijden worden.
Nu komt dat dus neer op 5 personen; wij en kids van 18, 14 en 12.
Zelf wil ik het liefst gewoon een grote auto huren, mijn vriendin ziet meer in een minivan.
Nu de vraag dus; heeft iemand ervaring met het rijden van een auto met 5 personen daarin?
Is een grote auto dan genoeg of gaat dat niet passen?
Ter aanvulling: we gaan maar voor een week dus het zal eerder sporttassen dan allemaal koffers worden
Dat zal dus best wat rijden worden.
Nu komt dat dus neer op 5 personen; wij en kids van 18, 14 en 12.
Zelf wil ik het liefst gewoon een grote auto huren, mijn vriendin ziet meer in een minivan.
Nu de vraag dus; heeft iemand ervaring met het rijden van een auto met 5 personen daarin?
Is een grote auto dan genoeg of gaat dat niet passen?
Ter aanvulling: we gaan maar voor een week dus het zal eerder sporttassen dan allemaal koffers worden
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: auto of minivan
Wij hebben ook 3 grotere kinderen en hebben 3x een minivan gehuurd en 1x een fullsize SUV. Ons criterium is dat er 2 achterbanken zijn. Ik moet er niet aan denken om ze alle drie op 1 achterbank te hebben. Maar voor een week is het misschien wel te doen.
Maar ik zou toch zeker voor de minivan gaan.
Elly
Maar ik zou toch zeker voor de minivan gaan.
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik zou kiezen voor een (mini)van, niet alleen vanwege het zitcomfort, maar ook vanwege de bagageruimte.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou ook zeker voor een minivan gaan.
Of je nu 1 week of 4 weken gaat, je zult bijna even veel bagage hebben. Zeker in april moet je met verschillende weersomstandigheden rekening houden, dus voldoende bagageruimte is heel plezierig.
Marianne
Of je nu 1 week of 4 weken gaat, je zult bijna even veel bagage hebben. Zeker in april moet je met verschillende weersomstandigheden rekening houden, dus voldoende bagageruimte is heel plezierig.
Marianne
Ik heb de laatste keer een auto gehad, en kreeg de grootst mogelijke, een full size Ford Crown Victoria. Voor mij alleen is dat dit natuurlijk veel te groot, maar goed, mid size had men niet. Ondanks het formaat van het ding, zou ik het niet aanraden voor een groep van 5 mensen. Bagageruimte is toch beperkt, en zitruimte ook.
Eerste keer in de VS had mijn vader een minivan gehuurd. Heerlijk, alle ruimte die je nodig had voor zowel bagage als mensen.
Mijn advies dus: Minivan. of een grote SUV. Maar een gewone auto, nee. Zelfs een Rolls Royce zal minder ruimte bieden dan een minivan. En veel groter dan een Rolls Royce wordt een gewone auto echt niet.
Eerste keer in de VS had mijn vader een minivan gehuurd. Heerlijk, alle ruimte die je nodig had voor zowel bagage als mensen.
Mijn advies dus: Minivan. of een grote SUV. Maar een gewone auto, nee. Zelfs een Rolls Royce zal minder ruimte bieden dan een minivan. En veel groter dan een Rolls Royce wordt een gewone auto echt niet.
-
- Amerikafan
- Partner van: Richard
- Aantal x V.S. bezocht: 6
daar hoef ik niet erg lang over na te denken, wij hebben met onze 3 kinderen 2 keer een minivan gehuurd. De tent en de hele mikmak daaromheen paste er prima in. In juli gaan we weer en inderdaad.....weer een minivan.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Ook wij huren de komende vakantie weer een minivan. Enne, het is echt geen busje, maar gewoon een auto met veel bagageruimte en wat wij ook heel belangrijk vinden met 3 kinderen is de dubbele achterbank. Geen ruzie wie er in het midden moet zitten.
- Thierry73
- Amerikakenner
Bedankt voor de info.
Denk dat ik deze discussie dus ga verliezen
ach ja; can't win them all
Het is waarschijnlijk ook niet meer dan een gevoel vooraf dat ik liever in een grote auto rij dan een minivan
Denk dat ik deze discussie dus ga verliezen

ach ja; can't win them all
Het is waarschijnlijk ook niet meer dan een gevoel vooraf dat ik liever in een grote auto rij dan een minivan
-
- Amerika-expert
Wat hebben Nederlanders toch tegen minivans??? Zelfs toen we nog maar 2 kinderen hadden was ik erg blij met onze Dodge Caravan, lekker veel ruimte voor iedereen. Nu hebben we 3 kinderen en een 4e op komst en ben ik elke dag weer blij met m'n Honda Oddesey.
Maar vanaf dat we onze eerste minivan kochten heb ik commentaar gehad van Nederlandse familie en vrienden...snap er echt niets van. Is het dan zoveel beter om de kinderen op een krap achterbankje te proppen? Zeker als je regelmatig lange stukken rijdt is het lekker als iedereen genoeg ruimte heeft.
Maar vanaf dat we onze eerste minivan kochten heb ik commentaar gehad van Nederlandse familie en vrienden...snap er echt niets van. Is het dan zoveel beter om de kinderen op een krap achterbankje te proppen? Zeker als je regelmatig lange stukken rijdt is het lekker als iedereen genoeg ruimte heeft.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens mij niets, ik zie hier 7 voorstanders van een minivan en maar 1 tegenstander.LittlePhoenix schreef:Wat hebben Nederlanders toch tegen minivans???

Ik heb altijd begrepen dat er met name in Amerika wat meewarig naar een minivan (voor soccer moms) wordt gekeken.
Marianne
- Thierry73
- Amerikakenner
Tegen een minivan vind ik ook wel wat te ver gaan.
Ik heb er in principe niets op tegen, maar als ik mag kiezen dan rij ik zelf liever in een gewone auto.
Maar kan me voorstellen dat met meer dan 2 een minivan gewoon handiger wordt.
als ik er echt fel op tegen was, dan had ik niet eens raad gevraagd
Ik heb er in principe niets op tegen, maar als ik mag kiezen dan rij ik zelf liever in een gewone auto.
Maar kan me voorstellen dat met meer dan 2 een minivan gewoon handiger wordt.
als ik er echt fel op tegen was, dan had ik niet eens raad gevraagd

@Thierry73, mag ik vragen waarom jij liever in een gewone auto rijdt dan een minivan?
- Thierry73
- Amerikakenner
Het is voor het grootste deel een gevoel.
Ben gewend auto's te rijden en weet hoe de wegligging is
heb een keer een leenauto gehad met een hogere zit en dat is me niet zo bevallen eigenlijk.
Maar goed we hebben voor volgende week ook een auto gehuurd, dus ik ga wel eens kijken in het aanbod.
Ben gewend auto's te rijden en weet hoe de wegligging is
heb een keer een leenauto gehad met een hogere zit en dat is me niet zo bevallen eigenlijk.
Maar goed we hebben voor volgende week ook een auto gehuurd, dus ik ga wel eens kijken in het aanbod.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Je bent niet de enige hoor, een paar jaar geleden kregen we als vervangende huurauto een minivan (Chrysler Town & Country) omdat er op dat moment niets anders beschikbaar was, ik vond het helemaal niks. Zo'n hoge auto helt erg over in de bochten en deint voor mijn gevoel enorm, ik heb constant het vervelende gevoel mijn evenwicht te verliezen, ik heb de rest van de vakantie dan ook niet meer gereden.
Een paar maanden geleden kregen we van het schadebedrijf een Nissan Qasquai mee en ik had weer hetzelfde gevoel, en die was niet eens zo erg hoog.
Ik heb liever een auto met een laag zwaartepunt zodat je precies voelt wat de auto doet.
Een paar maanden geleden kregen we van het schadebedrijf een Nissan Qasquai mee en ik had weer hetzelfde gevoel, en die was niet eens zo erg hoog.
Ik heb liever een auto met een laag zwaartepunt zodat je precies voelt wat de auto doet.
Wij (4 volwassenen) waren erg blij met onze minivan (Chrysler Town & Country) vanwege de ruimte, het comfort en de hogere zit (meer uitzicht).
Het "voelen wat de auto doet" was in ons geval ook niet zo belangrijk: lekker rustig rijden en genieten van wat de omgeving te bieden heeft.
Groet,
AWFA
Het "voelen wat de auto doet" was in ons geval ook niet zo belangrijk: lekker rustig rijden en genieten van wat de omgeving te bieden heeft.
Groet,
AWFA
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 2394 Weergaves
-
Laatste bericht door katrienenluc