Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Werk vinden in Amerika.
Re: Werk vinden in Amerika.
Ik weet dit dus niet zeker meer maar dacht dat als je genoeg geld op de bank hebt (geen tientje en een kwartje) en je een bedrijf openend en daarin aanneemd een USA resident or citizen je nog gewoon steeds naar USA kan emigreren.Probleem is dus geld LOL
Oranje hagelslag...en ZZ tops.
Dirkwood, jij hebt het nu over een investor visa. Volgens mij moet je dan minimaal 2 Amerikanen aannemen en dit visum is juist niet bedoeld om daarna een green card aan te vragen.
Dat zal best so zijn.Ik ben er echt niet zo mee op de hoogte betreffende die regel maar heb het hier en daar eens gehoord zo te zeggen en ken ook eigenlijk iemand die dit gedaan heeft zo en dus nu hier woont werkt en zijn bedrijfje heeft.
Laatst gewijzigd door Rob op 09 okt 2011, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Oranje hagelslag...en ZZ tops.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Hallo iedereen,
Ik ben bezig met de opleiding: Doktersassistent.
Na dat ik deze opleiding heb afgerond, zou ik graag naar Amerika willen emigreren. Daarom vraag ik me af of ik met mijn opleiding een baan kan zoeken in Amerika, als bijvoorbeeld Physician Assistant ( doktersassistent). Op andere forums heb ik gelezen dat je een bepaald diploma/certificaat nodig hebt om in de zorg te werken in Amerika.
Ik weet dat het moeilijk is om te emigreren naar Amerika,maar where there is a will there is a way
Ik ben bezig met de opleiding: Doktersassistent.
Na dat ik deze opleiding heb afgerond, zou ik graag naar Amerika willen emigreren. Daarom vraag ik me af of ik met mijn opleiding een baan kan zoeken in Amerika, als bijvoorbeeld Physician Assistant ( doktersassistent). Op andere forums heb ik gelezen dat je een bepaald diploma/certificaat nodig hebt om in de zorg te werken in Amerika.
Ik weet dat het moeilijk is om te emigreren naar Amerika,maar where there is a will there is a way
-
- Amerika-expert
Tsja, de geest is gewillig, maar het vlees is zwak. Met andere woorden: als je iets met medicijnen (of onderwijs) wil doen, dan kom je met een Europees diploma de VS niet in. Niet dat ze mensen genoeg hebben voor die zaken hier, maar buitenlanders moeten eerst hun opleiding zo ongeveer over doen voordat ze aan mensen (of kinderen) mogen komen.
Weinig kans op basis van diploma's dus.
Mogelijke oplossing: hier gaan studeren (niet goedkoop) en hopen dat je ergens in kan rollen. Of met een Amerikaans staatsburger (man OF vrouw) trouwen en een hele procedure door gaan.
Succes.
Weinig kans op basis van diploma's dus.
Mogelijke oplossing: hier gaan studeren (niet goedkoop) en hopen dat je ergens in kan rollen. Of met een Amerikaans staatsburger (man OF vrouw) trouwen en een hele procedure door gaan.
Succes.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
@JesseBakker, zoeken kan altijd. Baan bemachtigen zal lastig worden. Neem eens contact op met de betreffende beroepsorganisaties in de VS. Wat zeggen zij?
Aangaande jouw gezegde, welke weg is er dan?
Aangaande jouw gezegde, welke weg is er dan?
-
- Amerika-newbie
Hallo,
Ik heb een vraagje (Misschien een domme vraag), kan je als 'buitenlander' solliciteren op Amerikaanse/Canadese vacatures? Of heb je hiervoor rechten/toegankelijkheden voor nodig?
Alvast bedankt!
Ik heb een vraagje (Misschien een domme vraag), kan je als 'buitenlander' solliciteren op Amerikaanse/Canadese vacatures? Of heb je hiervoor rechten/toegankelijkheden voor nodig?
Alvast bedankt!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Soliciteren kan atijd. Je zal echter zelden een reactie krijgen, zelfs geen afwijzing. Het is wel verstandig om te vermelden dat je sponsoring zoekt.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
-
- Amerika-newbie
Dankjewel voor de tip, hier zal ik rekening mee houden.
Bij de meeste Amerikaanse bedrijven krijg je al bij het invullen van de gegevens op de vacature site de vraag of je toestemming hebt om in het land te mogen werken.
Die vraag zul je, als je geen green card/US citizenship hebt, dus met nee moeten beantwoorden.
Meestal stopt daar dan je application.
Die vraag zul je, als je geen green card/US citizenship hebt, dus met nee moeten beantwoorden.
Meestal stopt daar dan je application.
-
- Amerika-newbie
Dan zal ik dat ook onthouden, niet dat ik nu gelijk zal solliciteren naar een baan daar. Was alleen even benieuwd hoe het nou eigenlijk zat met het solliciteren bij een baan in Amerika/Canada
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Amerikanen en Canadezen kunnen ook solliciteren voor een baan in Nederland. Net als chinezen en Afrikanen dat mogen. Maar of hun sollicitatie serieus genomen wordt of in overweging genomen wordt is een ander verhaal.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1056 Weergaves
-
Laatste bericht door bedeve
-